Gå til innhold

Celica skal bli mamma til en liten jente :)


Celica

Anbefalte innlegg

Hehe, stemmer det. Men været har vært litt "ustabilt" i det siste. Iallefall her. Ene dagen tror vi sommeren er kommet for fullt, mens neste dag er det nesten vinter igjen! Men etter påske nå så er det jo sommer- enten vi vil eller ikke! :D

Jo, takk for gratulasjon, GlaJenta88 :) Kjekt at du stakk innom i dagboka mi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag har jeg vært på Princess å kjøpt ett par vaskekluter. Tror jeg endte opp med 20 stk- det skal vel holde? :fnise: Kjøpte også rosa helseteppe og en søt liten smikke i rosa. Greit med gode tilbud ;)

Jeg var også innom apoteket å hentet babypakken. Det var veldig masse kjekke produkter i den. Pakken inneholdt bl.a:

1 smikke

1 body

1 dusjsåpe

1 tannkrem

1 smokk

1 liten toalettveske (?)

6 bleier, str. 1 (2-5kg)

6 bleier, str. 2 (3-6kg)

1 liten babybok fra Goboken

1 Foreldre & Barn blad

+ Intimsåpe og krem til meg selv.

Veldig kjekt å få sånne gratis pakker :)

Nå skal jeg snart gå å vokse beina (merker at det gjør ekstra vondt når en er gravid :sukk: ), så skal jeg på middag hos min mor etterpå. Hun skal lage pizza- naaamnam :rødme:

Ha en fin dag videre folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa du at du skulle kjøpe et par? Da ble det en vesentlig forskjell med 20 :fnise:

Så utrolig gøy det må være! :)

Joda, det går veldig bra med meg. Vi har nettopp flyttet nå, og dermed så kommer nok påsken til å basere seg mye på å få etablert oss skikkelig inn i den nye leiligheta! :P Ellers så skal jeg på "påskefest", som helt sikkert kommer til å bli morsomt.

Hva skal du gjøre i påsken da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, skulle egentlig bare kjøpe ett par. Men de var så billige- og det er jo noe man har bruk for :)

Det hørtes kjekt ut å få flytte inn i ny leilighet. Gleder meg til den dagen vi flytter ut herfra og får oss noe eget! Men det er nok leenge til ja..

Foreldrene til samboeren min har kjøpt seg hytte, så vi skal "flytte" inn der i påsken. Kjører 3 biler m/ tilhenger på alle 3 opp idag- så det kan bli morsomt! :P Hadde planer om å prøve å stå litt på slalom, men jeg har hatt så vondt i det siste at jeg tørr ikke gjøre vondt verre.

Var forresten hos legen idag å fikk vite at jeg har fått bekkenløsning. Noe så irriterendes!! Har gått å verket i ett par uker nå- men gikk å håpet at det skulle gå over. Så det blir nok en rolig påske for min del!

Nå må jeg pakke videre- skal snart reise.

Ha en fin påske- vi snakkes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, nå var jeg hjemme igjen :)

Har gått litt på ski- men var veldig tungt og vondt med tanke på bekkenløsningen. Bekkenløsning er såå drit for det er så begrenset hva en kan gjøre uten å få vondt :snurt: Ellers har vi kost oss på hytta, vært litt i skitrekket (jeg satt i en stol å solte meg i det fine været som var den ene dagen :foto:), hatt masse god mat og slappet av :)

Skal opp på hytta neste helg også, sammen med ett vennepar. Det skal nok bli kjekt!

Har dere hatt en fin påske eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! ;)

Skjønner det må være fælt med bekkenløsning :( Har et skjevt og fastlåst bekken jeg, ille nok det syns jeg :gjeiper:

Men flott at du har hatt en fin tur! :)

Vi har hatt det ganske deilig i påska, har hatt svigerforeldrenes hus utpå landet helt for oss selv i noen dager; og med sola som titter innom, har ikke det vært noe å forakte akkurat! :gjeiper:

Hvordan går det med den lille i magen da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, hørtes deilig ut å være litt for seg selv å slappe av i påsken da! :)

Det går fint med lille Sunniva. Hun sparker å står på. Har spesielt lagt merke til at hun er veldig aktiv rundt 23.30 på kvelden, da jeg selvsagt har tenkt å sove :P Ellers sparker hun veldig mye når jeg slapper av- og ikke minst når jeg får i meg litt sukker ;)

Nå tenkte jeg å legge meg. Må opp tidlig i morgen for å handle meg noe finklær. Skal i 2 konfirmasjoner de neste 2 ukene, så har jeg ikke noe finklær som passer lenger. Men er alltid kjekt å få kjøpe seg noe nytt- og denne gang har jeg en god unnskyldning til å bruke litt ekstra penger på meg selv :)

Ha en fin kveld/natt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk med sparking når mor vil slappe av :fnise:

Håper du finner noe fine klær til konfirmasjonene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med litt aktivitet i magen da? Kanskje ikke så sent på kvelden, men :gjeiper:

Håper det gikk bra på klesjakt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, begynner å bli vant med å våkne av spark midt på natta! :P

I går gikk jeg i alle klesbutikkene vi har her hvor jeg bor. Jeg fant ingenting. Og det lille jeg fant som jeg likte- passet selvsagt ikke. Så det endte med at jeg ble så oppgitt at jeg ga tilslutt opp :kjefte::fnise:

Idag har jeg vært på 28 ukers kontroll hos jordmor. Alt stod bra til- hjertet slår som det skal ;) Vi snakket endel om amming, jeg veide meg osv. Har visst gått opp 10 kg til nå- så er ikke rart jeg ikke finner klær som passer :sukk: De har liksom ingen tøffe mammaklær føler jeg. Men skal gå å kikke på mandag- etter UL :) Gleder meg til UL på mandag, ja. Blir spennende å se om morkaka har trukket seg opp til der den skal være. Jordmor mente den ikke hadde det. Men får krysse fingrene å håpe på det beste- slik at jeg slipper å tenke på at jeg gjerne må ta keisersnitt. Vil mye heller ha en vanlig fødsel enn keisersnitt!

I ettermiddag har jeg vært på besøk på en gård- der jeg fikk holde nyfødte lam. Det var knallkjekt! De var så søte og små :) Så nå er jeg så trøtt at jeg sovner nesten her jeg sitter å skriver. Dere får ha en fin kveld :D (Tenkte jeg skulle oppdatere i morgen ved å legge inn litt av det som står på helsekortet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ett lite utdrag fra hva som er skrevet i helsekortet mitt etter de forskjellige kontrollene:

27.11.08, 10-ukerskontroll hos legen:

Vekt: 55,7 kg

BT: 110/60

Notater fra legen: Kvalm, tar folsyre.

07.01.09, 16-ukerskontroll hos jordmor:

(var 14 uker på vei)

Vekt: 54,7 kg

BT: 80/50

Hb (blodprosent): 13,4

Notater fra jordmor: Form stigende.

UL i uke 18 - fikk også ny time til UL i uke 28 (20.april) pga foranliggende morkake.

04.03.09, 24-ukerskontroll hos legen:

(var 22 uker på vei)

Vekt: 60 kg

BT: 100/60

Symfyse-fundusmål: 21 cm

Notater fra legen: Influensa, mye liv.

15.04.09, 28-ukerskontroll hos jordmor:

Vekt: 68 kg

BT: 100/60

Hb (blodprosent): 12,5

Symfyse-fundusmål: 26 cm

Notater fra jordmor: Bekkensmerter, bra m/ litt kynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, du har jo hatt mange kontroller jo! Jeg har også foranliggende morkake og skal på ny UL i uke 32.

*Håper at morkaka di har flyttet seg til neste uke da*

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, synes det er skummelt jeg. Håper også den har flyttet seg. Får håbe på det beste for deg også ;) Hvor mange kontroller har du vært på? Jo lenger på vei du er- jo oftere går du til kontroll. Sånn er det iallefall her. Hadde jo ikke mange kontroller i begynnelsen.

Håper du har hatt en fin helg :) Skal innom å oppdatere i morgen om hvordan UL'en gikk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her var det en del spennende å lese ;)

Skjønner at du heller vil ta vanlig fødsel istedenfor keisersnitt, det er jo tross alt det som er normalt! :gjeiper:

Typisk at man ikke finner str si på de klærne man virkelig liker etter en lang klesjakt egentlig... Skjønner ikke hvorfor det skal være slik? :gjeiper:

Det er vel vanlig å gå opp så mye når man er gravid, er det ikke? Og du har jo kommet ganske langt nå? :) Syns det er utrolig spennende å få følge med her, må jeg si :gjeiper:

Gleder meg i alle fall til å lese hvordan det gikk på UL :)

Ha en fortsatt fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, ja, har angst for å føde- men enda større angst for å måtte ta keisersnitt :P

Nei, synes det er teit at jeg ikke fant noe klær. Er ikke spesielt bra utvalg i mamma-klær heller synes jeg. Iallefall ikke i min stil!

Ja, jeg er jo ett godt stykke på vei- så er nok normalt å gå opp så mye. Men jeg synes det er veldig rart å forholde seg til det også. Prøver å spise sunt slik at jeg ikke ender opp med å være en stooor fettklump til slutt. Er så sinnsykt redd for at jeg ikke skal få vekk en eneste kilo etter fødselen, hehe.

Du må ta en titt innom imorgen ettermiddag. Da har jeg nok oppdatert litt etter UL'en :) Ha en fortsatt fin søndagskveld!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på UL. Morkaka hadde trukket seg opp der den skal være- så alt var helt fint! Prøvde å få ett par 3D-bilder av vesla, men hun klarte ikke å ligge i ro- så det var nesten umulig. De ble ikke så tydelige for å si det sånn :fnise: :gjeiper:

Etter UL'en var vi ute å handlet litt. Vi kjøpte endel babyting som: vippestol, håndklær, Brio bed rocker (knotter som festes til sprinkelsenga slik at den kan vugges), en søt liten sommerkjole og ett par med sokker :)

Og ikke minst finklær til meg selv!! Tror jeg hadde en skikkelig bra dag idag, for jeg fant 2 bukser, 2 topper, 1 tights og sko idag. Var veldig glad for det! Vet ikke om samboer var like glad for at det var hans kort jeg brukte- menmen ;) Så nå har jeg funnet klær til konfirmasjonene jeg skal i. Det er en stor lettelse å få det overstått.

Håper dere har hatt en fin dag- det har jeg :D

Ha en ellers fin mandagskveld videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at alt stod bra til! Sånn Brio bed rocker hørtes jo helt fantastisk ut! Jeg har tenkt litt på vugge vs sprinkelseng, og mtp at vi bare har ett soverom, så må vi nok satse på sprinkelseng helt fra starten av. Vi har på en måte ikke "plass" til en vugge også. Men med en bed rocker, så kan man jo vugge sengen! :hoppe:

Gratulerer så mye med å finne alle disse klærne dine, da! Deilig at du endelig har funnet antrekk til konfirmasjonene :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har skrudd dem fast i beina på sprinkelsenga nå- og det så ut til at de skal funke greit! ;) Kan like godt bare kjøpe sprinkelseng og sånne knotter- istedefor å kjøpe vugge og så kjøpe sprinkelseng etterpå. De vokser jo utav vugga etterhvert, mens sprinkelsenga kan vel brukes til 2-3 års alderen hvis jeg ikke tar helt feil?!

Takk så masse, er skikkelig fornøyd med at jeg har funnet meg noe klær. Skal kjøpe finsko i morgen. Ble bare joggesko idag pga det er litt bedre for ryggen. Hvordan er formen din forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...