Gå til innhold

Celica skal bli mamma til en liten jente :)


Celica

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jøss? Kurs som går over 3 dager? Skal mannen din være med på alle kursene da?

Jeg har fått tilbud om ammeinformasjon og et 3 timers fødselsforbredende kurs.

Kjekt å gå igjennom hele fødselsforløpet da, bra at du fikk nytte av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det går over 3 dager :)

Nei, samboer skal ikke være med. Han er i nordsjøen hver gang de har kurs, så jeg bestemte meg for å gå sammen med ei venninne som også er gravid. Det hadde nok vært godt å hatt han med, for det er mye informasjon til mannfolka også. Menmen, man kan ikke alltid få det som man vil ;)

Skal på kurset igjen i morgen, og da blir det snakk om amming. Det gleder jeg meg også til. Er veldig usikker på akkurat dette temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten effy, det fødselsforberedende kurset på 3 timer du sier du har fått tilbud om- er dette gratis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jeg ganske sikker på at det er. Fikk brev om det i posten fra jordmor. Det sto bare dato, tid og at man må ta med drikke/ mat selv. Regner med at alt opplegg via helsestasjonen er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, skulle ønske det var slike opplegg her også. Vi må betale 1300,- tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igår var jeg da på andre del av svangerskapskurset. Der gikk vi igjennom smertelindringsmetoder, barseltiden, amming og sex og samliv (altså litt om parforholdet). Dette var veldig bra synes jeg. Var mye jeg var usikker på om amming og hva som skjer rett etter en har født. Men føler at jeg har fått vite det jeg trenger nå :) Så jeg gleder meg til neste uke- da skal vi på omvisning på sykehuset + de som vil kan få se fødselsvideo :)

Jeg var også å hentet Libero pakken på Lindex igår. Den var det veldig masse kjekt i. Hadde vel kjøpt inn det meste fra før, men det er alltid kjekt å ha litt ekstra bleier osv :)

Dette var i pakken:

En lue

En leke (tror det er sånn du kan feste på disse "lekestativene")

En pakke (6stk) med engangs skifteunderlag

En pakke (5stk) med vaskekluter

En pakke med våtservietter

En pakke med bind / truseinnlegg

En pakke med bleier (Newborn 2-4 kg, 5 stk) og (Mini 3-6 kg, 9 stk)

+ noen brosjyrer med informasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg hadde sluppet unna, men neida- jeg har fått halsbrann og sure oppstøt!! Har funnet ut at melk og LoveHearts hjelper litt på, men ikke i lengden da. Våkner på nettene å føler at spya bare "ligger" i halsen. For en ekkel følelse. Håper virkelig dette vil gå over før fødsel.

Idag har jeg ikke vært helt i form pga en forferdelig hodepine, og ikke minst at jeg har vært veldig kvalmen også. Jaja, sånn er det. Samboer reiste på kurs i Bergen i dag tidlig, og er ikke hjemme før ett i natt. Så idag har jeg vært nede hos moren min (hun var på jobb), og der har jeg gjort litt husarbeid. Laget middag til stefaren min og mine kjære søsken. Etter det ryddet jeg, og vasket klær. Har lagt sammen klær i 2 timer idag (ingen andre i huset som gidder å gjøre noe når foreldrene er på jobb, tydeligvis). Så det meste faller altså da på meg! Har forøvrig en god del å gjøre hjemme i leiligheten, men har bare ikke hatt tid. Skulle heller bare ønske jeg kunne ligge å slappe av nå når jeg ikke er i form. Men føler alle forventer så mye, så jeg kan ikke la ting ligge heller.

Nei, nå får jeg gjøre klart og vaske litt babytøy- det er kos:)

Ha en fin natt alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Det hørtes ut som at du var en tjener for meg nå.

Syns ikke det passer seg at gravide skal gjør så mye jeg. De fortjener virkelig å slappe av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det føltes litt slik. Men så synes jeg så synd på moren min (hun har prolaps) som strever for å komme seg igjennom en arbeidsdag. Så må hun da komme hjem til et rotehus. Det er litt for gale. Så da må jo noen ta ansvar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er til å ta ansvar da!

Kipt med halsbrann, det skal visst hjelpe å ligge litt høyt med hodet- har du prøvd det?

Håper du får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke prøvd. Får prøve det da. Takk for tips:)

Håper du også får en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tirsdag var vi på siste del av svangerskapskurset. Vi fikk omvisning på sykehuset. Og det var ikke en så veldig god opplevelse for min del, da. Da vi kom inn på føderommet ble jeg helt blek i ansiktet, begynte å svette og var det var rett før jeg besvimte. Ble bare kjemperedd sånn plutselig. Det må også sies at det ikke var vinduer på dette rommet da. Så tror gjerne det har noe å si også. Føltes så innestengt. Så jeg håper på en litt bedre opplevelse senere, og at jeg også klarer å få vekk litt av den store fødselsangsten min.

I slutten av kurset fikk vi tilbud om å se en fødselsvideo. Og nysgjerrig som jeg er, så gjorde jeg det. Det gikk helt fint. Så ut til å være "fine" fødsler. :)

På en annen måte, hvis jeg ser bort ifra fødselskrekken min, så klarer jeg såvidt å vente til termin. Gleder meg utrolig masse til å få den lille spiren ut:)

Idag har jeg hatt heldagsprøve i engelsk. Det gikk forsåvidt greit- håper jeg!

Når jeg kom hjem laget jeg kake. Hele to kaker, faktisk. Jeg laget daim-iskake og en slags fløtekake med marengsbunn og frukter! Gleder meg til å smake dem senere i kveld! Naamnam:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er en liten oppdatering fra den siste svangerskapskontrollen:

11.05.09, 32-ukerskontroll hos legen:

Vekt: 70,5 kg

BT: 110/64

Symfyse-fundusmål: 30 cm

Notater fra legen: Bra med liv, masse aktivitet.

Jeg føler at magen har "sunket" og kjenner et stort nedpress, så tror gjerne at hodet kan ha festet seg. Skal på ny kontroll hos jordmor 03. juni, så det skal bli spennende å se om jeg har rett ;)

Ellers føler jeg igrunnen at jeg går rundt å klager og syter om alt. Hver dag dukker det opp nye plasser som gjør vondt. Idag har jeg hatt veldige smerter i magen, ned mot underlivet og i halebeinet. Alt begynner å bli ekstremt tungt, og sliter veldig med å gå for mye.

Kjenner at det skal bli veldig deilig å få henne ut, og slippe alt dette. Må ærlig innrømme at jeg ikke er noen stor fan av å gå gravid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lenge siden jeg har vært her nå, men har gått dataløs :( Merker virkelig at jeg har blitt avhengig av den lille firkanten :fnise: Har tenkt litt på deg, og lurt litt på hvordan det har gått! Rart, jeg kjenner deg ikke; men merker at jeg tenker på hvordan det går allikevel.

Men det virker jo som at det går bra, selv om du nå begynner å bli litt "tung" i magen :gjeiper:

Syns du har rett til å syte og klage jeg (i en begrenset mengde, naturligvis). Det er sikkert ikke lett å bære en høygravidsmage...

Håper det går bra med deg videre fremover! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du har tenkt litt på meg :)

Ja, jeg er også avhengig av pcen, iallefall nå i disse tider da det skjer svært lite rundt meg.

Ja, alt går igrunnen bra. Terminen begynner å nærme seg kraftig nå, så det gleder jeg meg masse til!

Begynner vel å bli nokså klar også nå. Var å kjøpte vogna på lørdag.. Så nå er den bestilt ;)

Hvordan står det til med deg da?:)

Har du noen planer for sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, så spennende om hodet har festet seg! Da begynner det virkelig å nærme seg :)

Hvilken vogn kjøpte dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende med deg fremover nå ja, vil jeg tro :) (for meg også, som har fulgt med litt :fnise: )

Står da til bra med meg, bortsett fra sykdom og ryggplager; men prøver å ikke klage :gjeiper:

Sommeren er fullt opp med diverse sammenkomster, festivaler, treff etcetc.. Blir jo gal av å tenke på alt det jeg skal være med på.

Blir også gal av å tenke på at jeg ikke skaffet meg sommerjobb enda, noe jeg virkelig så sårt trenger... Huff, disse pengene. Skaper så mye trøbbel.

Velvel. Hvilken vogn er det dere har gått til innkjøp på da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende om hodet har festet seg! Da begynner det virkelig å nærme seg :)

Hvilken vogn kjøpte dere da?

Ja, jeg håper det har det. Er såå spent. Det kan jo igrunnen skje når som helst. Men håper ikke det skjer før om 3-4 uker, da det ikke er noe stor fare for komplikasjoner :)

Vi kjøpte Simo Kombi vogn. Den brune :) Synes den er så lett og behagelig å bruke (har prøvd en venninne sin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende med deg fremover nå ja, vil jeg tro :) (for meg også, som har fulgt med litt :fnise: )

Står da til bra med meg, bortsett fra sykdom og ryggplager; men prøver å ikke klage :gjeiper:

Sommeren er fullt opp med diverse sammenkomster, festivaler, treff etcetc.. Blir jo gal av å tenke på alt det jeg skal være med på.

Blir også gal av å tenke på at jeg ikke skaffet meg sommerjobb enda, noe jeg virkelig så sårt trenger... Huff, disse pengene. Skaper så mye trøbbel.

Velvel. Hvilken vogn er det dere har gått til innkjøp på da? :)

Hehe, ja, du har vel vært inne å sniktittet litt inni mellom :D

Uff, det høres ikke noe bra ut med ryggplager.. Ikke sykdom heller, da. Håper det går over snart :)

Ja, sommer kan fort bli litt stress da det ofte er så mye som skjer. Åh, du må bare levere inn søknader over alt. Det gjorde jeg i fjor. Og etter mye om og men så fikk jeg meg en liten sommerjobb. Penger er jo så og si alt nå til dags. Så jobbe må en jo gjøre for å få ting til å gå opp.. :sukk:

Vi kjøpte Simo Kombi vogn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...