Gjest Gjest_jadda_* Skrevet 23. februar 2009 #241 Skrevet 23. februar 2009 Tror finalen er i slutten av mai. Hurra for Rybak! Ellers syns jeg Hana var nest best Samme her, det er sånn musikk jeg liker. Dette var ren utklassing og det er bare herlig, lenge siden jeg syntes MGP var noe å se og høre på... :rødme:
Gjest Gjest_jadda_* Skrevet 23. februar 2009 #242 Skrevet 23. februar 2009 Synes ikke sangen var så særlig. Den kommer uansett aldri til å gå hjem i finalen i Moskva. Men prøv og fortell dette til nordmenn de tror jo Norge vinner vært år uansett hvor dårlig sangen er. Smaken er som baken, den er delt. Sånn er det med musikk også, noen liker det ene og noen liker det andre - er ikke verre enn det. Og litt av poenget med MGP er jo at det er en konkurranse da hvor det liksom er meningen å satse for å vinne. Jeg har ikke peiling på om Rybak kommer langt opp eller langt ned i Moskva, jeg bare liker sangen og stemte ut fra det. Men det blir spennende å se i finalen likevel, og det er alltid lov å håpe at de andre landene har like "god smak" som oss.
Arwen Skrevet 23. februar 2009 #243 Skrevet 23. februar 2009 Han er fra Hviterussland hvis noen lurer...
mocci Skrevet 23. februar 2009 #244 Skrevet 23. februar 2009 Finalen ble heller en trist affære for meg da jeg heiet med hjertens lyst på Aleksander Stenerud, makan til feel good pop/synth sang!!, syns stemmen hans minner om en blanding av Morten Harket og Depece Mode, mee like Men det er slettes ikke noe nytt at min favoritt i GP sammenheng aldri når opp.......tror ikke jeg har så sær smak heller Rybak fenget meg ikke en smule, da var det vel heller fiolinen og frikar gutane som var det eneste positive, men for guds skyld bytt ut de kosakk antrekkene til noe mer norsk i den internasjonale finalen.....ellers vil vi virkelig fremstå som kissing ass for Russland /øst europeiske land....
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #245 Skrevet 23. februar 2009 Så det hadde vært bedre om hun satt der og så sur eller helt likegyldig ut? Helt ærlig: Uansett om hun hadde vært falsk smilende, ekte smilende, sett likegyldig ut eller sett sur ut, så hadde det blitt tatt ille opp blandt mange. Å være både pen, talentfull og ha en bra stemme og på toppen av det hele være frekk nok til å tro at man "er noe", ja det blir nok litt for mye for mange her i Jantelov-landet. - Gud forby!!! Åh, spill ut jantelov-kortet, du 'a! Jantelov (tall-poppy-syndrome) er, desverre vil mange si, en vanlig greie i de fleste samfunn, så kom ikke trekkende med den. Jeg synes Tone Damli er vakker, ikke videre talentfull og med en helt grei stemme. Jeg synes Rybak er vakker, talentfull (han behersker et instrument til det fulle), og med en helt grei stemme, men han har et særpreg jeg ikke finner hos Tone. Den mest naturlige gesten Aaberge og Stenerud kunne vist i stedet for henholdsvis falsk lykke og surmuling (selv om den var ærlig), var takknemmlighet. En takkende gest til kamera. Selv om f.eks. Rybak fikk 101 381 stemmer fra Midt-Norge, og Stenerud fikk 8135, var det likevel 8135 personer som hadde stemt og brukt av sine surt oppsparte penger for å gi sin støtte til ham. Bør en ikke være takknemlig for det? Tror forøvrig Rybak har gode sjanser i den internasjonale finalen. Øst-europeiske røtter, et ytre som appelerer til både kvinner og homofile i alle aldre, et enormt feletalent, sjarme, tilstedeværelse ligger til grunne for dette, og disse Frikar-guttene er et fint elemnet. Han er dog nødt å få hjelp med engelskuttalen, og må arbeide litt med sangteknikken. Håper også kordamene kan få en annen koreografi.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #246 Skrevet 23. februar 2009 Den mest naturlige gesten Aaberge og Stenerud kunne vist i stedet for henholdsvis falsk lykke og surmuling (selv om den var ærlig), var takknemmlighet. En takkende gest til kamera. Selv om f.eks. Rybak fikk 101 381 stemmer fra Midt-Norge, og Stenerud fikk 8135, var det likevel 8135 personer som hadde stemt og brukt av sine surt oppsparte penger for å gi sin støtte til ham. Bør en ikke være takknemlig for det? Jeg synes Stenerud oppførte seg skikkelig barnslig. Men han var kanskje en av dem som i forkant klaget over at han fikk mye mindre oppmerksomhet fra media enn de andre? Det var mange som hadde stemt på ham og brukt av sine penger, og det minste han kunne gjort tilbake var å koste på seg et smil i steden for å ose bitterhet og likegyldighet. Det kan da virkelig ikke komme som noen overraskelse for ham at han ikke vant!?
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #247 Skrevet 23. februar 2009 Åh, spill ut jantelov-kortet, du 'a! Jantelov (tall-poppy-syndrome) er, desverre vil mange si, en vanlig greie i de fleste samfunn, så kom ikke trekkende med den. Jeg synes Tone Damli er vakker, ikke videre talentfull og med en helt grei stemme. Jeg synes Rybak er vakker, talentfull (han behersker et instrument til det fulle), og med en helt grei stemme, men han har et særpreg jeg ikke finner hos Tone. Den mest naturlige gesten Aaberge og Stenerud kunne vist i stedet for henholdsvis falsk lykke og surmuling (selv om den var ærlig), var takknemmlighet. En takkende gest til kamera. Selv om f.eks. Rybak fikk 101 381 stemmer fra Midt-Norge, og Stenerud fikk 8135, var det likevel 8135 personer som hadde stemt og brukt av sine surt oppsparte penger for å gi sin støtte til ham. Bør en ikke være takknemlig for det? Tror forøvrig Rybak har gode sjanser i den internasjonale finalen. Øst-europeiske røtter, et ytre som appelerer til både kvinner og homofile i alle aldre, et enormt feletalent, sjarme, tilstedeværelse ligger til grunne for dette, og disse Frikar-guttene er et fint elemnet. Han er dog nødt å få hjelp med engelskuttalen, og må arbeide litt med sangteknikken. Håper også kordamene kan få en annen koreografi. Spesielt her i Norge ja Aaberge sendte slengkyss gjennom kamera mange ganger. Det er en takkende gest til kamera Stenerud så av og til ganske molefonken ut. Det må også være lov å reagere slik. Han som vant gjorde seg utrolig mye til, synes jeg. Den "sjarmerende" vimse-oppførselen hans virket påtatt og så helt latterlig ut. Men det sjarmerer sikkert mange damer.
Ole27 Skrevet 23. februar 2009 #248 Skrevet 23. februar 2009 Samme faen hva Tone sier eller gjør så skal folk "ta" henne. Jeg tror hun var megaførnøyd og glad for stemmene hun fikk og at det var derfor hun smilte stort hele tiden. Hverken mer eller mindre.
Gjest Gjest_dina_* Skrevet 23. februar 2009 #249 Skrevet 23. februar 2009 Jeg syns det var flott at Tone takket publikum for stemmene ved å klappe og smile. Mange har stemt og brukt penger på det. Alexander S reaksjon syns jeg derimot var 'frekk'. Han er en voksen mann, kan ikke sitte å furte da!
Fortunatus Skrevet 23. februar 2009 #250 Skrevet 23. februar 2009 henger meg også med på at Tone oppførte seg flott Har sett henne på konsert og hun er veldig glad og hyggelig da også.. Hvis det bare er en fasade så er hun i allefall veldig flink på å gjennomføre den. Ble direkte flau av å se Alexander S. Han hadde nå faktisk klart seg helt til topps og så bare den surmulinga?
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #251 Skrevet 23. februar 2009 Jeg må dessverre si jeg ikke liker Tone pga en personlig erfaring med henne som ikke var særlig hyggelig oppførsel av henne.
Gjest LanaLane Skrevet 23. februar 2009 #252 Skrevet 23. februar 2009 Jeg må dessverre si jeg ikke liker Tone pga en personlig erfaring med henne som ikke var særlig hyggelig oppførsel av henne. Samme her. Sukk, det er mye verden ikke vet om folk.
Gjest dalieo Skrevet 23. februar 2009 #253 Skrevet 23. februar 2009 Wæ, blir så nysgjerrig når dere skriver sånn
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 23. februar 2009 #254 Skrevet 23. februar 2009 Ja, fortell!! Har hørt at hun har stjålet kjærester osv. Hehe, men vet ikke om det er sant da.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #255 Skrevet 23. februar 2009 En takkende gest til kamera. Selv om f.eks. Rybak fikk 101 381 stemmer fra Midt-Norge, og Stenerud fikk 8135, var det likevel 8135 personer som hadde stemt og brukt av sine surt oppsparte penger for å gi sin støtte til ham. Bør en ikke være takknemlig for det? Jeg er en av dem som stemte på ham, og jeg kan ikke akkurat si at hans "mangel på takknemlighet" plaget meg. Jeg var skuffet sammen med ham, og hoppet ikke akkurat i taket da stemmene kom inn.
Gjest voksen Skrevet 24. februar 2009 #256 Skrevet 24. februar 2009 Jeg syns Tone er en pen jente og det samme med jentene i Velvet. Problemet for meg er at det blir så pent alt sammen, og ingen av dem tør å bryte ut av penheten og være litt rå. Både Tone og Velvet torde nesten ikke røre seg for kjolene var så korte. Litt for mye rytme hadde kanskje vist for mye av det under kjolen, og skoene er jo ikke ment å bevege seg i. Så Velvet gikk fram og tilbake, mens Tone sto nesten stille - kjedelig. Alt dette var noe jeg også likte - før- nå derimot liker jeg best de som ikke er redd for å være rå og bruke styrken i stemmen sin og som våger å komme ut. De som tør å la håret komme ut av fasong.
Gjest hl Skrevet 24. februar 2009 #257 Skrevet 24. februar 2009 Nå har eksen til Alexander stått frem. Tok ikke mange dagene Søt jente da.
Gjest LanaLane Skrevet 24. februar 2009 #258 Skrevet 24. februar 2009 Nå har eksen til Alexander stått frem. Tok ikke mange dagene Søt jente da. Har han bekreftet at det er henne da? Vært morsomt om det hadde vist seg å ikke være henne
Ugla Skrevet 25. februar 2009 #259 Skrevet 25. februar 2009 Sukk, det er mye verden ikke vet om folk. Ja, heldig vis... *Heier på Alexander Rybak*
Gjest Gjest_jadda_* Skrevet 25. februar 2009 #260 Skrevet 25. februar 2009 Nå har eksen til Alexander stått frem. Tok ikke mange dagene Søt jente da. Jeg skjønner ikke helt poenget, jeg bryr meg katta om hvorfor en sang er skrevet. Det holder lenge at jeg syns den er fin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå