hilde1 Skrevet 22. februar 2009 #201 Skrevet 22. februar 2009 Så litt denne gang og litt sist. Forstår ikke hvorfor det ikke er muig å lage noooe bra selv om det er Grand Prix? De som gikk videre sist, Velvet eller noe, var direkte elendig. Velvet er kjent,og har hatt mye bra:)
hilde1 Skrevet 22. februar 2009 #202 Skrevet 22. februar 2009 Damli Aaberge har aldri vært flink til å synge. Heller ikke til å opptre syns jeg. Hun surfer videre pga utseende. Sangen var faktisk ikke så verst da men. enig! kjedelig ogtil tider sur stemme. spiller på utseendet, og skriver ikke engang selv. hater når hun kommer på radio:(
Gjest Kjenner Skrevet 22. februar 2009 #203 Skrevet 22. februar 2009 Norske røtter er å finne i vår folkemusikk. Alexander Rybak klarer å få frem dette i et moderne uttrykk. Både dans, spill og sang er i beste norsk folkemusikktradisjon. Dette er strålende. Jeg blir svært overrasket om han ikke tar alle med storm i finalen. http://www.youtube.com/watch?v=wtVDRha4PIA
Gjest MissBella Skrevet 22. februar 2009 #204 Skrevet 22. februar 2009 Norske røtter er å finne i vår folkemusikk. Alexander Rybak klarer å få frem dette i et moderne uttrykk. Både dans, spill og sang er i beste norsk folkemusikktradisjon. Dette er strålende. Jeg blir svært overrasket om han ikke tar alle med storm i finalen. http://www.youtube.com/watch?v=wtVDRha4PIA Helt enig!
Pest Skrevet 22. februar 2009 #205 Skrevet 22. februar 2009 Alexander Rybak var snaskesøt, sjarmerende og sympatisk. Låten var fantastisk og måten han fremførte på fikk meg til å smile. Me like.
onyx Skrevet 22. februar 2009 #206 Skrevet 22. februar 2009 Typisk GP bidrag.. Surt og skjærende dårlig.
Gjest Lommerusk Skrevet 22. februar 2009 #207 Skrevet 22. februar 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
kallamilla Skrevet 22. februar 2009 #208 Skrevet 22. februar 2009 Kul sang, ja, kult show, ja, men Alexander synger så utrolig "hakkete". Og skriker i de sterke partiene. En time hos sangpedagog hadde sikkert hjulpet.... (kanskje han har hatt 1000 timer for alt jeg vet, men syns ikke det var fint).
Gjest Gjest_nope_* Skrevet 22. februar 2009 #209 Skrevet 22. februar 2009 han son vant var den beste..det var han nesten hele Norge likte. I år for første gang på ca 20 år skal jeg se finalen. Og sangen til Tone forbinder jeg kun med truls svendsen..synes han var bedre enn tone
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #210 Skrevet 22. februar 2009 Danserne til vinneren er fantastiske!!
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #211 Skrevet 22. februar 2009 Han synger dårlig engelsk (ikke at det blir noe nytt i mgp-sammenheng), men først og fremst vanvittig stakkato!! Det kan hende andre liker det, men jeg foretrekker litt mer flyt i en sang... Andre som reagerte på at den butterfly-sangen til Tone var klin lik broken glass av Annie Lennox, og at den derre te stein var direkte plagiat av Vamps Månemannen? Sånn sett var jo Alexander bra, han har i hvert fall sin egen stil.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #212 Skrevet 22. februar 2009 Andre som reagerte på at den butterfly-sangen til Tone var klin lik broken glass av Annie Lennox Det er jo faktisk plagiat! http://www.youtube.com/watch?v=3GBn-BpkNsA
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #213 Skrevet 22. februar 2009 Norske røtter er å finne i vår folkemusikk. Alexander Rybak klarer å få frem dette i et moderne uttrykk. Både dans, spill og sang er i beste norsk folkemusikktradisjon. Dette er strålende. Jeg blir svært overrasket om han ikke tar alle med storm i finalen. http://www.youtube.com/watch?v=wtVDRha4PIA Støtter den. Men låtskriveren til Tone kan vel bli saksøkt for plagiat?
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #214 Skrevet 22. februar 2009 http://www.dagbladet.no/2009/02/02/kultur/...aberge/4654189/ Står om plagiat i denne artikkelen.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #215 Skrevet 22. februar 2009 Det var i hvert fall veldig godt at vi ikke sendte Tone avgårde til finalen. Mange europeere har hørt om Annie Lennox, liksom. Selv om teksten til Tone er helt annerledes (og mye dårligere, for øvrig) er jo beaten og fiolin-riffet eksakt det samme...
Meaty Skrevet 22. februar 2009 #216 Skrevet 22. februar 2009 (endret) Andre som reagerte på at den butterfly-sangen til Tone var klin lik broken glass av Annie Lennox, og at den derre te stein var direkte plagiat av Vamps Månemannen? Sånn sett var jo Alexander bra, han har i hvert fall sin egen stil. Ja, det var det første jeg sa da jeg hørte sangen i semifinalen. Jeg synes også at deler av låten høres ut som en annen sang, noe med "waiting for a star to fall". Det må være noe fra 80-tallet, orker ikke å søke det opp nå. Tillegg: Jeg mener sangen til Tone. Endret 22. februar 2009 av Meaty
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #217 Skrevet 22. februar 2009 Alexander Rybak var snaskesøt, sjarmerende og sympatisk. Låten var fantastisk og måten han fremførte på fikk meg til å smile. Me like. Synes ikke sangen var så særlig. Den kommer uansett aldri til å gå hjem i finalen i Moskva. Men prøv og fortell dette til nordmenn de tror jo Norge vinner vært år uansett hvor dårlig sangen er.
Gjest jh Skrevet 22. februar 2009 #218 Skrevet 22. februar 2009 Ta en titt på youtube. Folk fra andre land elsker sangen!
Gjest Gjest_Helena_* Skrevet 22. februar 2009 #219 Skrevet 22. februar 2009 Jeg hørte sangen til Alexander for første gang på You Tube nå. Synes ikke den var særlig bra. Helt gjennomsnittlig og ingenting ut av denne verden fantastisk, slik enkelte synes å mene. Men for Norges del får vi håpe den når langt...
Abraxas Skrevet 22. februar 2009 #220 Skrevet 22. februar 2009 (endret) .... Endret 10. mai 2010 av Abraxas
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå