Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Så litt denne gang og litt sist. Forstår ikke hvorfor det ikke er muig å lage noooe bra selv om det er Grand Prix? De som gikk videre sist, Velvet eller noe, var direkte elendig.

Velvet er kjent,og har hatt mye bra:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Damli Aaberge har aldri vært flink til å synge. Heller ikke til å opptre syns jeg. Hun surfer videre pga utseende. Sangen var faktisk ikke så verst da men.

enig! kjedelig ogtil tider sur stemme. spiller på utseendet, og skriver ikke engang selv. hater når hun kommer på radio:(

Gjest Kjenner
Skrevet

Norske røtter er å finne i vår folkemusikk.

Alexander Rybak klarer å få frem dette i et moderne uttrykk. Både dans, spill og sang er i beste norsk folkemusikktradisjon. Dette er strålende.

Jeg blir svært overrasket om han ikke tar alle med storm i finalen.

http://www.youtube.com/watch?v=wtVDRha4PIA

Gjest MissBella
Skrevet

Alexander Rybak klarer å få frem dette i et moderne uttrykk. Både dans, spill og sang er i beste norsk folkemusikktradisjon. Dette er strålende.

Helt enig! :fnise:

Skrevet

Alexander Rybak var snaskesøt, sjarmerende og sympatisk.

Låten var fantastisk og måten han fremførte på fikk meg til å smile. Me like.

Skrevet

Typisk GP bidrag.. Surt og skjærende dårlig.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet

Kul sang, ja, kult show, ja, men Alexander synger så utrolig "hakkete". Og skriker i de sterke partiene. En time hos sangpedagog hadde sikkert hjulpet....

(kanskje han har hatt 1000 timer for alt jeg vet, men syns ikke det var fint).

Gjest Gjest_nope_*
Skrevet

han son vant var den beste..det var han nesten hele Norge likte.

I år for første gang på ca 20 år skal jeg se finalen.

Og sangen til Tone forbinder jeg kun med truls svendsen..synes han var bedre enn tone ;)

Skrevet

Han synger dårlig engelsk (ikke at det blir noe nytt i mgp-sammenheng), men først og fremst vanvittig stakkato!! Det kan hende andre liker det, men jeg foretrekker litt mer flyt i en sang...

Andre som reagerte på at den butterfly-sangen til Tone var klin lik broken glass av Annie Lennox, og at den derre te stein var direkte plagiat av Vamps Månemannen? Sånn sett var jo Alexander bra, han har i hvert fall sin egen stil.

Skrevet

Støtter den.

Men låtskriveren til Tone kan vel bli saksøkt for plagiat?

Skrevet

Det var i hvert fall veldig godt at vi ikke sendte Tone avgårde til finalen. Mange europeere har hørt om Annie Lennox, liksom. Selv om teksten til Tone er helt annerledes (og mye dårligere, for øvrig) er jo beaten og fiolin-riffet eksakt det samme...

Skrevet (endret)
Andre som reagerte på at den butterfly-sangen til Tone var klin lik broken glass av Annie Lennox, og at den derre te stein var direkte plagiat av Vamps Månemannen? Sånn sett var jo Alexander bra, han har i hvert fall sin egen stil.

Ja, det var det første jeg sa da jeg hørte sangen i semifinalen. Jeg synes også at deler av låten høres ut som en annen sang, noe med "waiting for a star to fall". Det må være noe fra 80-tallet, orker ikke å søke det opp nå.

Tillegg: Jeg mener sangen til Tone.

Endret av Meaty
Skrevet
Alexander Rybak var snaskesøt, sjarmerende og sympatisk.

Låten var fantastisk og måten han fremførte på fikk meg til å smile. Me like.

Synes ikke sangen var så særlig. Den kommer uansett aldri til å gå hjem i finalen i Moskva. Men prøv og fortell dette til nordmenn de tror jo Norge vinner vært år uansett hvor dårlig sangen er.

Gjest Gjest_Helena_*
Skrevet

Jeg hørte sangen til Alexander for første gang på You Tube nå. Synes ikke den var særlig bra. Helt gjennomsnittlig og ingenting ut av denne verden fantastisk, slik enkelte synes å mene.

Men for Norges del får vi håpe den når langt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...