Gå til innhold

Veien fra 2 til 3


Happy Feet

Anbefalte innlegg

Estrella 84, ble du også gravid med en gang du sluttet med prevensjon? Uten å ha ordentlig mens først? Jeg ble det, og jeg har en følelse (eller et håp) om at det er derfor det ikke gikk så bra. Jeg spurte på sykehuset og de sa at det kunne være det, det var noe med at hormonpreparater som p-piller og hormonspiral og noe om at det skulle gjøre at egget ikke festet seg, men hvis man fikk en ordentlig mens, ble kroppen klar igjen. (litt tynn forklaring, jeg husker ikke helt.. :gjeiper: ) Jeg synes det er en liten trøst, for da tenker jeg at det sikkert går bra neste gang. :) Det virker som det er mange som opplever MA/SA når de blir gravide etter så kort tid..

Ble gravid med en gang ja. Var innstilt på at det kom til å ta noen måneder, så hverken prøvde hardt eller forventa det skulle bli graviditet ut av det. Aner ikke om det har noe med om mensen kom eller ikke om det gikk bra, men vet av flere der det har truffet på første forsøk, for ikke lenge siden fikk en venninne en skjønn jente som satt på første forsøket iallefall.

Men, det kan nå hende at kroppen er forvirra og overveldet av ekte hormoner og det gjør at det blir vinn eller forsvinn når egg møter svømmer...

Skulle ikke tro at det skulle være vanskelig å få til treff, men vi får holde motet oppe, og prøve å ikke stresse det, så får vi se hva som skjer.

håpe, håpe, håpe!

Du må ha en fin kveld:)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å lese at du ikke fikk utslag på testen, Lucky? :klem: Da burde jo forholdene ligge til rette for at tanta kan komme.

Du skriver så fint, Estrella 84. :) Ja, vi får holde motet oppe og ikke stresse for mye. Jeg for min del kjenner at jeg begynner å stresse litt med tanta som lar vente på seg, men det gjør jo ikke saken noe bedre, så må bare prøve å koble ut. Men er så vanskelig, kan liksom ikke komme fort nok i gang med prøvingen :sjenert:

*******************

I dag kjenner jeg at humøret er litt dårlig. Jeg er så lei av å vente på mensen! :sur: På et skriv fra sykehuset, sto det at den burde komme etter en måned, men ikke for alle. Selvfølgelig måtte jo jeg tilhøre denne kategorien. :sukk: Jeg blir helt tullete i hodet og tenker på mensen 24 timer i døgnet (spennende tanker!). Jo lengre tid det går, jo mer tenker jeg.. Det gjør jo ikke saken noe bedre akkurat, så jeg må virkelig prøve å skjerpe meg, men det er lettere sagt enn gjort. Det ligger og ulmer i underbevisstheten hele tiden. Kanskje det dårlige humøret mitt er et tegn på at tanta er på vei? Det er lov å håpe ;)

I går kveld så vi på Lost. Da vi var ferdig med den siste episoden på disc fire, som sluttet veldig spennende, og skulle hoppe over til neste episode på disc nr fem, viste det seg at det seg at det på disc nr fem og seks, kun var ekstramateriale. :hakeslepp: Følte meg sååå snytt!!! Det er greit at det er den siste episoden hvis jeg vet om det på forhånd, da er jeg innstilt på at det ikke kommer mer, men nå var jeg ikke innstilt på det, så jeg ble helt sjokkert og nesten sint, litt sånn det går da ikke an å slutte sånn????? Men det gikk an :ler:

Endret av Happy Feet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:murvegg: Det murrer og murrer og murrer i magen, men det skjer jo ingen ting!!

KAN du være gravid igjen da, eller er det fysisk umulig? :)

Håper TR kommer hvert øyeblikk da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :vinke: (det er kanskje ikke morgen lengre nå... :sjenert: )

Skjønner godt at du blir stressa og dårlig humør av at mensen lar vente på seg.. men psykisk stress kan også ha en innvirkning på mensen, ikke sant? Håper at den dukker opp snart :):kose:

Ønsker deg en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cuba :vinke: – det er vel nesten fysisk umulig. Jeg ventet mensen for en måned siden, da den ikke dukket opp og jeg følte meg gravid (vi hadde hoppet av i svingen :gjeiper: ), tok jeg tre tester som var positive. Jeg ringte legen, men da jeg kom dit en uke senere, var urinprøven negativ. Den uka jeg trodde jeg var gravid (jeg ante jo ikke at hcg kunne henge i så lenge..) tenkte jeg at nå kan det jo ikke gjøre noen skade å :sengekos: , så da ble det litt :sengekos: , så da må det ha skjedd da i så fall. Jeg føler meg ikke gravid, men har en test liggende hjemme, så drøyer det for lenge, får jeg kanskje ta den.. Jeg hadde en dag med blødning 15. januar, legen sa vi får gå ut ifra at det var en liten mens og at neste burde komme en måned etter, og det er jo til uka, men jeg blir så utålmodig… :sjenert: Og med disse murringene som får meg til å tro den er på vei, blir jeg bare enda mer utålmodig.

:hoppe: Nå er det ikke lenge til du skal teste, Cuba! :hoppe:

Hei på deg, LinKri :vinke: Ja, psykisk stress kan vel ha innvirkning på mensen, så jeg må prøve å ikke stresse for mye med det, men jeg klarer ikke la være.. :sjenert: Jeg stresser mer og mer for hver dag som går, kjenner jeg. Og det gjør nok ting bare vondt verre, jeg skjønner jo det. Huff, jeg er håpløs! :klaske:

En fin dag til dere begge :klemmer:

Jeg sitter og trøstespiser :sjokolade:, det hjelper litt på humøret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, over her har jeg jammen gått amok med smilyer (eller hva man skal kalle dem). Blir jo helt svimmel av å se på alle som hopper og humper rundt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt tenkt meg å tilhørt den gruppa som er for alle en gang i mellom jeg også. Stod på brevet jeg fikk fra sykehuset 4-6 uker, men den tid er jo forbi :kjefte: Kjedelig når det ikke er annet å gjøre enn å gå sånn å vente....

Verden er urettferdig!!

Håper virkelig ikke de blødningene jeg har hatt i det siste har vært en mens og så må jeg vente enda en måned altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken seson av lost er du på? Vist du ikke kan vente med å se mer må du bare laste de ned fra nett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gossip girl: Jeg er ferdig med sesong 4 nå. Har du noen tips om hvor jeg kan laste ned fra? Aldri gjort det med serier før.. Kan jo være kjekt hvis nysgjerrigheten tar overhånd ;)

Lucky?: krysser fingrene for at det ikke er tanta du har hatt på besøk og at hun er rett rundt hjørnet :klemmer:

God natt! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, LinKri :vinke: Ja, psykisk stress kan vel ha innvirkning på mensen, så jeg må prøve å ikke stresse for mye med det, men jeg klarer ikke la være.. :sjenert: Jeg stresser mer og mer for hver dag som går, kjenner jeg. Og det gjør nok ting bare vondt verre, jeg skjønner jo det. Huff, jeg er håpløs! :klaske:

Du er ikke håpløs ;) Det er jo ikke så lett å si til seg selv at man skal slutte å tenke på det... da tenker man jo på det enda mer ;)

Ha en fin kveld :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Gossip girl. Høres veldig kjekt ut, skal jeg teste ut i helga

Takk for gode ord, LinKri. Sant det, vi mennesker er rare sånn.

Lucky?, tusen takk for det. I like måte ;)

:klemmer:

*********

Det dårlige humøret fra i går er heldigvis borte. :) Jeg ser lyst på ting igjen, som at mensen lar vente på seg. Jeg er egentlig en person som velger å fokusere på det positive i stedet for det negative, men med disse graviditetsgreiene og stresset etter å få mensen har jeg kommet litt galt ut, merker jeg. Tror det henger sammen med at jeg hadde sett for meg at vi skulle få baby til sommeren, og da det ikke ble sånn, ble det til at jeg så det for meg i november/desember, men når mensen ikke kommer, ser det jo ikke ut til at det ikke blir sånn heller. Når jeg har ventet så lenge med å bli gravid, har jo ikke noen måneder fra eller til noen verdens ting å si. Kjæresten min synes egentlig det er bedre å få baby i januar enn sent i desember, men jeg har sagt at jeg ikke vil legge prøvingen på is på grunn av det, det er jo uansett ikke sikkert at det klaffer i første forsøk denne gangen, og jo lengre jeg må vente på mensen, jo mer heller vi jo mot baby i januar, dersom det skulle bli full klaff med en gang.

Så nå skal jeg slutte å stresse og ikke tenke på mensen i det hele tatt. Den kommer når kroppen er klar! Jeg får være glad for at kroppen tar den tiden den trenger, det er jo sikkert en påkjenning å gå med noe dødt inni seg i så mange uker og så ha en utskrapning. Godt at kroppen får litt tid til å komme seg, da ligger sikkert forholdene bra til rette for en ny graviditet når den tid kommer. :)

Det var dagens pep-talk! :tommel:

*********

I går kveld trente jeg. Deilig å ha vært der, nå ser det ut til at jeg kommer til å klare mitt mål med fire treningsøkter denne uken også. Kjente meg ganske tung i kroppen i går, så det var et ork å trene.. Kan nok skyldes store mengder sjokolade på jobben i går, er vel ikke akkurat den beste oppladningen til trening. Jeg har egentlig tro på at du er hva du spiser og sjokolade og søtsaker er jo ikke akkurat det beste for kroppen, men det hindrer meg ikke i å stappe i meg resten av sjokoladen nå :ler:

Fikk shoppet litt på vei hjem fra jobb også, måtte jo prøve å komme i litt bedre humør, og da pleier shopping å gjøre susen. Nå sitter jeg her i nye, freshe klær og føler meg veldig fin. Deilig følelse! :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart med dette med sjokolade og shopping som trøst for oss damer :fnise:

Godt vi ikke er deppa så veldig ofte da, for da hadde vi vel bare endt opp som noen late, tjukke og blakke sofagriser :ler:

Men du er flink til å trene da! Jeg kan ikke akkurat skryte på meg det samme om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi ikke er deppa så veldig ofte da, for da hadde vi vel bare endt opp som noen late, tjukke og blakke sofagriser :ler:

:ler: Huff, det er jammen bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Takk for hilsen i boka mi! Nå har jeg lest din og håper at prøvinga går fort for dere ;)

Jeg er også kjempefan av lost! Husker at jeg følte meg skikkelig snytt på slutten av den forrige boksen....tror faktisk jeg sto i sofaen og hylte :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Entil :vinke:, takk for besøk.

Jeg er også kjempefan av lost! Husker at jeg følte meg skikkelig snytt på slutten av den forrige boksen....tror faktisk jeg sto i sofaen og hylte :ler:

:ler: Haha, det hørtes kjent ut. Jeg ringte faktisk til mamma for å sladre når sjokket hadde lagt seg ett den siste episoden av sesong 4 :fnise:

**********

Nå har vi gått til innkjøp av kondomer! :fnise: Jeg må vel være den eneste her blant prøverne som gjør det , men jeg vil liksom følge rådene og vente på tanta før vi setter i gang igjen, så det ikke skal gå galt en gang til.

Tror ikke kondomene blir tatt i bruk i dag, vi får vente til freddan :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å lese litt postivit her inne også :) Har også det samme dilemmaet som deg når det gjelder neste (forhåpenlige) termin. Hadde liksom sett for meg sommeren, og så november/desember....men nå begynner det jo å spøke for at det evt kan bli seint i desember... sambo ønsker ikke desember da... skjønner han godt jeg, men sånn det er nå, bryr jeg meg egentlig ikke noe om når terminen blir...bare den blir ;) Men har alltid sagt at jeg ønsker meg barn i januar/februar da :)

Bruker ikke prevensjon nå i tiden før tanta kommer vi da, hadde kanskje vært lurt....men men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...