Gå til innhold

Veien fra 2 til 3


Happy Feet

Anbefalte innlegg

Veien fra 2 til 3 ble litt lengre enn jeg hadde trodd da jeg ble gravid med en gang jeg sluttet med prevensjon i høst. Jeg skulle vært halvveis i svangerskapet nå, men sånn ble det ikke.

Jeg hadde en missed abortion som helt tilfeldig ble oppdaget i uke 12, hadde utskrapning og venter nå på min første mens etter utskrapningen så vi kan komme i gang igjen. Den lar visst vente på seg, men nå, to måneder etter utskrapningen synes jeg det er på tide!

Jeg liker å tro (eller trøste meg med, når ting ikke går som planlagt..) at alt som skjer, har en mening, og det har nok dette også. Jeg er ved godt mot!

Velkommen til min dagbok!

******

4 måneder etter utskrapningen, 4 måneder hvor kroppen min har oppført seg rart og aldri helt blitt seg selv igjen, viser det seg at det sitter rester igjen etter utskrapningen, så nå blir det ny utskrapning og veien har blitt enda litt lengre. Det var tydeligvis ikke meningen at vi skulle ha baby i 2009, så nå satser vi på baby i 2010.

En baby vår/sommer 2010 virker helt perfekt. :rødme:

Endret av Happy Feet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ainajuli2008 :vinke:

Så hyggelig med besøk i dagboka mi! :) Du er prøver du også? Ja, jeg blir litt utålmodig av å gå og vente sånn, så da tenkte jeg at ei dagbok kunne være en fin ting. Godt å få ut litt tanker, dessuten er det jo veldig hyggelig å bli 'kjent' med andre prøvere. Har sniklest litt rundt i dagbøkene tidligere, og det virker veldig hyggelig her. Har du dagbok?

Endret av Happy Feet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke helt klok på kroppen min. Jeg fikk beskjed om at mensen skulle komme ca en måned etter utskrapningen, men min har altså ikke kommet. Nå har det gått to måneder.

Jeg testet positivt på graviditetstester for litt over to uker siden, legen sa at det var vanlig at det fortsatt kunne slå ut på tester en stund etter utskrapningen, men 6 uker etter? Tok en test for litt over en uke siden, og den var negativ, så da er det vel ute av kroppen nå, forhåpentligvis. Hadde brun utflod i noen dager, pluss en dag med litt blod og legen mente at det kunne være en liten mens, og at jeg burde få neste mens en måned etter det. Det er om to uker ca, så da krysser jeg fingrene for at mensen kommer da. Da skulle det være ok å prøve igjen. Dessuten er jo mensen en bekreftelse på at alt er i orden og kroppen normal igjen etter utskrapningen.

Det jeg ikke skjønner, er at jeg fortsatt føler meg gravid.. Jeg er så ubeskrivelig trøtt, småkvalm, har halsbrann og brystvortene mine er ømme og mye større enn vanlig. Hmmm. Ikke lett å bli klok på dette her.. :forvirra:

I starten var jeg så fiksert på at jeg måtte få mensen, jeg telte dager etter utskrapningen, men nå har det gått så lang tid og jeg har kommet helt ut av tellinga. Jeg prøver å ikke tenke for mye på det, blir jo helt tullete i hodet. Får bare la tiden gå, så kommer den nok snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å høre om MA, men velkommen hos oss dagbokskrivere skal du være :klemmer: Håper veien blir kort for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig velkomst, Gossip Girl :) Jeg må innrømme at jeg har vært snikleser i dagboka di før jeg nå endelig har registrert meg som bruker. Håper virkelig det klaffer for dere snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man starter en dagbok, er det kanskje på sin plass å presentere seg selv.

Jeg er 32 år, jeg og min kjære har vært sammen i mange år. Vi er godt etablerte, men det er første nå i det siste jeg har blitt klar for å få barn. Min kjære har vært klar i noen år, men siden jeg fikk nye utfordringer i jobben min som tok mye tid de første årene, følte jeg at jeg ville komme ordentlig inn i det før jeg fikk barn. Vi har snakket om barn en stund og i høst sluttet jeg med prevensjon. Husker det var veldig spesiell følelse å ha sex de første gangene, når man visste det kunne bli barn ut av det. Jeg rakk ikke å få mensen engang, før jeg ble gravid. Det var veldig spennende og jeg begynte å glede meg mer og mer, men dessverre endte det med MA.

Når jeg først ble gravid, ble jeg veldig klar for å få barn, og nå som jeg ikke er gravid lenger, er jeg superklar! Rart med det ;)

Ønsker de som måtte titte innom en fortsatt fin torsdag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Der var du ja! :) Takk for hyggelig besøk i boka mi! Fint med andre i samme situasjon. Vi får krysse fingrene for full klaff for oss begge! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei på deg, Kirin – hyggelig med besøk!

Ja, veldig moro med andre i samme situasjon, Golden Girl. Mine venninner er ferdig med prøving for lengst, er bare jeg som er så treg og henger etter, så det er veldig hyggelig å treffe andre prøvere her. :)

Endelig fredag! :hoppe: Jeg elsker fredager! Følelsen av å ha en hel helg liggende foran seg, med masse planer om hva den skal fylles med, er så deilig! :hoppe:

Bare jobbe litt nå, så er det ikke lenge til helgen er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit! Tror du skrev en del i dagboken min inne på gravid i høst, men jeg mistet jo også og flyttet inn hit etter en stund.

Leit at du måtte innom hit igjen du også, men håper det bare blir en kjapp visitt :babysmokk: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller nå sjekket jeg, men kunne ikke finne deg i den gamle dagboken min. Jaja, da kjenner jeg bare igjen nicket ditt i fra forumet generelt:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hildegard, så hyggelig at du tok turen innom! :klemmer: Må være noen andre du husker som har liknende nick, for jeg er helt ny her. Men jeg kjenner igjen deg ;) , jeg har nemlig sniklest rundt i dagbøkene her, før jeg nå endelig har fått min egen. Har fulgt spent med på din og jeg er veldig glad det går så bra med deg. Tror nok det er fare for at jeg kan bli litt bekymret for at det skal gå galt igjen når jeg blir gravid på nytt, og da er det en fin trøst å lese at det går bra med andre som har opplevd MA og SA. Bare jeg kan få mensen nå, og kommer i gang igjen, så satser jeg på at oppholdet blir kort :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da starter helgen for mitt vedkommende. Deilig! :hoppe:

Nå bærer det rett hjem, få i meg litt mat, og så på trening. :trene: Jeg har alltid drømt om å være en sunn og sprek dame i god form når jeg er gravid, så da får jeg i alle fall sørge for å være i god form til jeg blir gravid. Jeg pleier å trene 1-2 ganger i uken, men ønsker egentlig å få trent 3-4 ganger i uken. Nå som jeg er utålmodig og venter på mensen, har jeg bestemt meg for å være flink og trene 3-4 ganger i uken, slå i hjel litt ventetid på den måten og jobbe mot å ha gode treningsvaner til jeg blir gravid igjen. :Nikke:

Jeg er mest glad i styrketrening og for å trene kondisjon, har jeg pleid å sykle. Er ikke noe glad i å løpe, men nå har jeg funnet ut at det er ganske gøy å stå og tråkke på step-maskin, så da skal jeg dra på Sats og tråkke i vei med kul musikk på øret. :digge:

God fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Flink du er som trener!! :Nikke: Jeg fikk trent bare en gang denne uka, vil veldig gjerne trene to.. Kanskje jeg drar meg på trening imorra..? Selv om jeg pleier å ha treningsfri i helgene, fri er fri!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Og :velkommen: blant prøvarane!

Håpar tanta kjem på besøk snart, så du får sett i gong med prøving igjen. Eg veit korleis det er å føla det er noko som manglar i magen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er litt motsatt jeg da, Golden Girl. Det er i helgene jeg pleier å trene, da føler jeg at jeg har overskudd til det, mens i uka er det mye mer fristende å bare slappe av etter jobb. :gjeiper: For at jeg skal bli så flink som jeg ønsker, må jeg trene en eller to dager midt i uka også. Trente på onsdag og i går, pluss at jeg har planer om å trene i dag og i morgen, klarer jeg det, skal jeg være enig i at jeg har vært flink. :Nikke:

Takk for hyggelig velkomst og gode ord, dreia. Uff, ser du har opplevd SA to ganger på rad, det må være helt forferdelig. Får håpe du blir gravid igjen snart og at spiren sitter. Alle gode ting er tre, sies det jo. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Gossip girl. God helg til deg også :klemmer:

Det er så deilig med helg! Og det er så deilig å ha god tid til å kose seg hjemme. Som i dag, sløve rundt og spise lang frokost med min kjære. Vi har aldri tid til å sette oss ned og spise frokost sammen i uka, så de koselige helgefrokostene setter jeg stor pris på. Varme rundstykker, te, stearinlys, god tid og Diana Krall i bakgrunnen - det er livet det. :Nikke: Pleier egentlig ikke høre på musikk som Diana Krall, men til frokost f. eks, er det veldig koselig. Skikkelig kafé-musikk. God stemning. :)

Nå skal jeg late meg hjemme en stund til, så har jeg en avtale i byen om noen timer. Etter det er det trening, så hjem igjen og slappe mere av. I kveld blir det nok en del episoder Lost, sesong 4. Vi har akkurat kjøpt den på dvd og det er så deilig å slappe av med flere episoder i ett strekk. Da kobler jeg skikkelig av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...