Saeria Skrevet 23. februar 2009 #121 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Jeg har fulgt litt med på Prop8, også kjent som Prop hate, og blir lei meg når jeg ser hvor ufattelig sneversynt de er i blant annet California. Jeg måtte nesten le av meg selv i da da. Vi hadde nemlig ekteskapsloven på pensum til forelesingen i dag, og i forkant hadde vår eminente jurist lagt ut et lite skriv på it's learning om at han skulle ta med den siste endringen av 1/1-09 på dagens forelesing, siden den ikke er nevnt i vår lovsamling. Du kan tro jeg grublet fælt på hva den endringen kunne være. Plutselig gikk det opp et lys for meg i dag morges, rett før juristen kom inn i auditoriet. Det var sikkert samkjønnede ekteskap han skulle si noe om. Det slo meg rett og slett ikke, fordi det er så selvfølgelig og naturlig for meg at alle skal kunne gifte seg, uavhengig av legning! Endret 23. februar 2009 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wrangler Skrevet 24. februar 2009 #122 Del Skrevet 24. februar 2009 Wolfmoon: You've got mail! ~*~*~*~*~ Jeg har forresten lest dette blogginnlegget, og det gjorde sterkt inntrykk på meg. Anbefaler å lese det! Ujja... Må holde tårene borte her. Trist at verden skal gå tilbake, istede for fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 24. februar 2009 #123 Del Skrevet 24. februar 2009 Takk for mail ---- Kjente jeg ble skikkelig trist av å lese det bloginnlegget. Å hvordan noen kan se på de bildene og si at de forholdene vi ser der er feil, gjør meg ordentlig kvalm. Hvordan er det mulig å stille seg til doms over andres liv og lykke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #124 Del Skrevet 24. februar 2009 Nei, dere kan så si. Jeg er så ufattelig glad for at vi i Norge har en kjønnsnøytral ekteskapslov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. februar 2009 #125 Del Skrevet 24. februar 2009 Ja. Amen for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #126 Del Skrevet 24. februar 2009 Men hva sa hanforeleseren deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. februar 2009 #127 Del Skrevet 24. februar 2009 Han sa i grunnen bare kort at det nå også var lov for par av samme kjønn å gifte seg og at de kan adoptere og få ivf. Han regnet også med at partnerskap ville utfases i løpet av årene som kommer, men at det nok vil ta litt tid, og at de som allerede har inngått partnerskap, kan få omgjort dette til ekteskap, uten å ha seremonien. De måtte bare fylle ut et papir og søke om det, noe som er en formalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #128 Del Skrevet 24. februar 2009 Ja, man kan ikke inngå partnerskap lenger. Men, ikke sikkert alle som er partnere ønsker ekteskap - det får tiden vise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. februar 2009 #129 Del Skrevet 26. februar 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #130 Del Skrevet 27. februar 2009 Næmmen takk, Milla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #131 Del Skrevet 27. februar 2009 100 filmer jeg vil se før jeg dør: 101 Reykjavik9 (Tim Burtons)A Beautiful MindA Walk to RememberAlice in Wonderland (Tim Burtons)Apocalypse nåAustraliaBenny & JoonBiefilmenBlack Dahlia, theBlade RunnerBlue VelvetBourne Identity, theBreakfast At Tiffany'sBrideshead RevisitedC.R.A.Z.Y.CasablancaCity of lost children, theCoralineCurious Case of Benjamin Button, theDer UntergangdeUSYNLIGEDoubtDykkerklokken og sommerfuglenElizabeth - The Golden AgeEternal Sunshine Of The Spotless MindFingersmithFire nyanser av bruntGet RealGhost in the ShellGiaGone with the WindGrave of the FirefliesGreen mile, theHairsprayHarry Potter and the Deathly HallowsHarry Potter and the Half Blood PrinceHeavenly CreaturesHenry & JuneHøytleseren (? The Reader)ImmortalIron Man 2Istid 2Istid 3Jade WarriorJakten på hukommelsenJane Austen Book Club, theKaramellKjærlighetens kjøtereKung Fu Panda 2Lars and the real girlLibertine, theLøp, Lola, løpMathieu og korgutteneMax ManusMemoiars of a GeishaMilkMin misunnelige frsørMitt liv som hundMuriel's WeddingMy Neighbor TotoroNatural Born KillersNew MoonO'HortenOnce we were warriorsOthelloOutlanderPan's LabyrinthParfymenPianistenPike med perleøredobbPingvinenes marsjPopulærmusikk fra VittulaPrincess Blade, theRanReservoir DogsRigetRun, Fatboy, RunSammen er vi mindre aleneSchindlers listeSecret WindowSex and the City 2Shrek goes fourthSin City 2Sophie Scholls siste dagerStage beautyThe Dixie Chicks : Shut up and sing Thelma & LouiseThirteenThis is EnglandTo mistenkelige personerTotal EclipseTwilightUnoVannVeronikas to livWonderboysX-Men Origins: WolverineXXYYatzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 27. februar 2009 #132 Del Skrevet 27. februar 2009 101 Reykjavik A Beautiful Mind Benny & Joon C.R.A.Z.Y. Casablanca Der Untergang deUSYNLIGE Gia Gone with the Wind Green mile, the Mitt liv som hund Muriel's Wedding Natural Born Killers Once we were warriors Populærmusikk fra Vittula Ran Riget Schindlers liste Thelma & Louise Twilight Uno Disse på lista di har jeg sett, så det mangler ganske mange for meg, gitt. Men nå har ikke jeg sett så mye film generelt. Det er virkelig et par høydepunkter der, da, som du kan glede deg til Håper du får en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 27. februar 2009 #133 Del Skrevet 27. februar 2009 God helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #134 Del Skrevet 27. februar 2009 Pluss: Jeg spise hjemmemekket pizza og drikker rødvin. Jeg skal jobbe i morgen. Minus: Føler meg litt Viggo Venneløs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #135 Del Skrevet 27. februar 2009 "Samtale" mellom min kusine og meg på Facebook. Hun har satt status til "[Hennes navn] is enjoying the sun, snow and minus 10 C in Norway. But is sad about the fact that her favorite paper also has to lay of." Jeg: "Where in Norway? I think you should come visit me in [stedet jeg bor]! ;-)" Hun: "Hei [bokalven]! På hytta på [stedsnavn] - er det langt fra [stedet jeg bor]?! Knus" Jeg: "Huff, ja... Det er ganske langt. [...]" Hun: "hmm. nå ok. så bliver det måske først til sommer!" Jeg: "Jo, har du flaks har vi fortsatt snø her da. ;-D" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. februar 2009 #136 Del Skrevet 27. februar 2009 Koselig med besøkende da. Ps. Er det mulig å få link til bloggen igjen. Har mistet den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #137 Del Skrevet 1. mars 2009 Hadde definitivt vært koselig om hun kom på besøk. Jeg har dessverre ikke sett henne på en del år. Ligger den ikke i innboksen din? Eller har du slettet gamle meldinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. mars 2009 #138 Del Skrevet 1. mars 2009 Var litt overivrig i slettetjenesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #139 Del Skrevet 1. mars 2009 Skal sende den på nytt, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #140 Del Skrevet 1. mars 2009 Så filmen Vannliljer i går. Overraskende god film. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå