Gå til innhold

Jeg leser, derfor er jeg.


Bokalven

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er det du har gjemt deg!

Neil Gaimen er en utrolig bra forfatter, absolutt en av mine favoritter! Jeg likte også American Gods bedre enn Anansi Boys.

Første gang jeg prøvde meg på Colour of Magic gav jeg opp. Flere år senere fant jeg den billig på loppemared og tenkte jeg skulle prøve igjen. Leste hele, men var fortsatt ikke så veldig imponert. Så fikk en en del Discworld-bøker til jul av en venn, og hver gang han var på besøk så spurte han om jeg hadde lest dem. Fikk tilslutt så dårlig samvittighet at jeg leste dem. Og pluttselig skjønte jeg hva alle drev å skrøt så fælt av. De er jo helt geniale! Har fortsatt bare lest de 5, men har lyst til å få lest flere en gang. Tror jeg skal prøve meg på Wee Free Menn neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Tok litt tid før jeg skjønte hvem du var, men gikk et lys opp for meg til slutt.

Jeg skjønner ikke helt at folk ikke liker Color of magic jeg da, for jeg synes de er ganske bra. Men det har muligens litt å gjøre med at jeg har sans for Rincewind. Og når jeg liker Death, heksene og Tiffany i tillegg så kan jeg i grunn bare fortsette å lese Pratchett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wrangler

For en nydelig navn på dagbok, og nydelig avatar!

Jeg er også en sånn som lever for å lese. Til og med mannen merker at jeg har behov for bøker, i sommer så dro han meg i forskjellige bokbutikker for at jeg skulle kjøpe bøker - han merket at jeg var stresset og ikke helt i feriemodus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt at folk ikke liker Color of magic jeg da, for jeg synes de er ganske bra.

For min del var nok grunnen at jeg hadde kjempehøye forventninger. Hadde alerede lest Good Omens, og hadde flere venner som skrøt Pratchett opp i skyene. Boka var helt grei, så det blir veldig feil å si at jeg ikke likte den. Jeg ble bare skuffet, siden den ikke var så bra og morsom som jeg hadde forventet at den skulle være. Absolutt ikke på høyde med f. eks. Good Omens.

For en nydelig navn på dagbok, og nydelig avatar!

Takk! :D

Jeg er også en sånn som lever for å lese. Til og med mannen merker at jeg har behov for bøker, i sommer så dro han meg i forskjellige bokbutikker for at jeg skulle kjøpe bøker - han merket at jeg var stresset og ikke helt i feriemodus!

Så snilt av ham! Selv er jeg så sær at jeg foretrekker å låne framfor å kjøpe. Har flyttet en del, og eier allerede så mange bøker at jeg synes det er et slit hver gang. Så nå skal jeg heretter ha "1 bok inn, 2 bøker inn"-regel hos meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wrangler

Kjenner til det der! Når jeg er hjemme så låner jeg, men på ferie hender det at jeg kjøper bøker. :) Men sukk, trenger nok en liten opprydding igjen i bokhylla, er rett og slett ikke plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tickeren stemmer jo ikke!! Jeg skrev inn at sola kommer tilbake i morgen, jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå skal jeg heretter ha "1 bok inn, 2 bøker inn"-regel hos meg. ;)

Kan bli mange bøker av en sånn regel, hihi! Vil du at denne boka skal ha strictly bok-fokus, forresten, eller er det en skravlebok også? *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli mange bøker av en sånn regel, hihi! Vil du at denne boka skal ha strictly bok-fokus, forresten, eller er det en skravlebok også? *klem*

Huff, jeg er visst litt sliten for tiden. Det skulle selvsagt være "1 bok inn, 2 bøker ut".

Får se litt etterhvert hva det blir til. Kommer sikkert til å skravle om andre ting enn bøker også, men skal forsøke å holde mer private ting til nettdagboka mi. Har du ikke URLen, pirk på meg på MSN, så sender jeg deg den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grafica

Jeg driver og leser Soul music av Pratchett nå, har ikke kommet så langt, men den virker lovende som ny favorittbok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, i dag er jeg litt sliten. Tror jeg skal gi meg selv et deilig, langt og varmt bad i belønning hvis jeg får ryddet unna en del her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hatt et gammel rakkel av en TV, men den døde på seg i dag. Så nå sitter jeg her med DVD-spiller, men ingen skjerm jeg kan bruke til den. :( Å se TV blåser jeg i, men jeg skulle gjerne ha sett film. Det blir ikke det same å se på PC, kvaliteten blir ikke like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg på tater. Alene. Jeg er glad jeg kan gjøre ting alene, elers hadde jeg slitt. Jeg har nesten alle vennene mine i en annen by, og selv om jeg savner dem vanvittig mye, prøver jeg å gjøre ting her, være sosial. Selv om jeg føler meg som en outsider.

Var på quiz i går, sammen med ei venninne. Men vi dro hjem relativt tidlig. Quizen var morsom, men akk så dårlig jeg er på slike ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Morsom quote jeg ville dele:

"mumblemumblemumble" said the Dean defiantly, a rebel without a pause.

:fnise: Jeg lo hvertfall :P Pratchett, of course.

Hvilket teaterstykke skal du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Hei, nå har jeg brukt et par dager på å skjønne nicket ditt.

Du heter bok-alven ikke bo-kalven

Herregud, hvor dum går det ann å bli?

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...