Furstina Skrevet 29. desember 2008 #21 Skrevet 29. desember 2008 Tråden er ryddet. se reglerne /Furstina (mod)
Far til 2 Skrevet 29. desember 2008 #22 Skrevet 29. desember 2008 *** Regnet med den vinklingen ville komme, ja. Mens du sitter der og føler deg tilfreds over å ha gjort deg uspiselig, raser konflikten videre uten at du har den minste påvirkningsmulighet. Konstruktivt, altså.. Hva jeg gjør har du ingen som helst kunskap om. Jeg kan være aktiv mht problemer som relaterer seg til midtøsten konflikten. Jeg kan til og med være en norsk Stortingspolitiker.
Gjest Raptuza Skrevet 29. desember 2008 #23 Skrevet 29. desember 2008 Neida. Du er for einsidig og ubalansert til å vera ein folkevald!! For ikkje å snakka om udiplomatisk i høve til andres syn.
KR-øst Skrevet 29. desember 2008 #24 Skrevet 29. desember 2008 En bokott vil sansynligvis begrense seg til Europa og delvis Asia ettersom Obamas stabssjef er en ivrig tilhenger av Israelske likvidasjoner av Palestinere. Stabsjefen (Rahm) har selv deltatt som frivillig i krigen Israel førte mot Libanon i 1991. likevel vil jeg påstå at en boikott vil være et viktig bidrag selv om mange bedrifter fortsatt vil benytte Israel som underleverandør på mange varer. Men gradvis vil kansje regejeringer rundt om i landet kreve den samme boikotten som det sivile innfører, og Israel vil utvilsomt bli rammet. det som skjer er at Israel selv innfører en antisemitisme ved å drepe Palestinere på den måten de gjør. Og de vil sikkert rope om Nazisme, etc, etterhvert som folk flest nekter å ha kontakt med Israelere og i værste fall går til amgrep på dem. Men det er altså den Israelske regjeringen og holdningen hos en del ekstremister (inkl Manuel Rahm som er stabssjef for Obama) som er årsaken til at stadig fler tar avstand mot den politikken som føres av Israel. Ja, boikott Israelske varer du, så slipper vi å se alle disse stadige reprisene dine. Men vær ikke så feig at du bare boikotter de varene du ikke har bruk for. Forrige gang det var en boikott på gang, da økte norsk import fra Israel.
KR-øst Skrevet 29. desember 2008 #25 Skrevet 29. desember 2008 En norsk boikott vil føre til oppmerksomhet i utlandet og gradvis kan snøballen rulle. At det finnes enkelte religiøse ekstremister her i landet som fortsatt støtter Israel betyr bare at de må bestille disse varene fra andre land. Hva vil du oppnå med en boikott? At araberne på Gaza får fortsette å skyte raketter på barn og voksne sivile i fred og ro, også i årene framover?
Gjest nobilian Skrevet 29. desember 2008 #26 Skrevet 29. desember 2008 Hva jeg gjør har du ingen som helst kunskap om. Jeg kan være aktiv mht problemer som relaterer seg til midtøsten konflikten. Jeg kan til og med være en norsk Stortingspolitiker. *** Ja, det hadde kke overrasket stort om du var stortingspolitiker. Det later til å være gjengs oppfatning hos en del slike at benektelse og fordømmelse er den beste måten å løse problemer på (jfr bl.a Sellafield).
Far til 2 Skrevet 1. januar 2009 #27 Skrevet 1. januar 2009 Hva vil du oppnå med en boikott? At araberne på Gaza får fortsette å skyte raketter på barn og voksne sivile i fred og ro, også i årene framover? Hvem som dreper flest og lager mest fa..skap kan du lese om her (takk til deg som kom med denne linken som forteller de reelle tallene mht hven som gjhør hva i krigen Israel fører mot Palestinerene): If Amercans new.
Gjest nobilian Skrevet 1. januar 2009 #28 Skrevet 1. januar 2009 Hvem som dreper flest og lager mest fa..skap kan du lese om her (takk til deg som kom med denne linken som forteller de reelle tallene mht hven som gjhør hva i krigen Israel fører mot Palestinerene): If Amercans new. *** Det er vel strengt tatt ingenting der som overrasker. Enhver med litt mer enn overfladisk kjennskap til konflikten er klar over skjevhetene. Tror siden godt kunne skiftet navn til "if Americans cared".
Gjest Jeg boikotter Israelske varer Skrevet 1. januar 2009 #29 Skrevet 1. januar 2009 Jeg boikotter israelske varer..om det ikke direkte hjelper så gir det meg et bedre følse som menneske...Nei takk til applesiner + andre varer jeg vet om fra Israel :D God nyttår
KR-øst Skrevet 1. januar 2009 #30 Skrevet 1. januar 2009 Jeg boikotter israelske varer..om det ikke direkte hjelper så gir det meg et bedre følse som menneske...Nei takk til applesiner + andre varer jeg vet om fra Israel :D God nyttår Du vet tydeligvis for lite, siden du fortsatt bruker PC-en din. Og du vet tydeligvis heller ikke at du hjelper Israel med en boikott. Men det er underlig at tanken din er å støtte terrorister, slik som den norske regjering gjør, med millioner av kroner til nye kjøp av våpen og ammunisjon til disse. Arabere som bor på den såkalte Vestbredden sier selv at de aldri har sett ett eneste øre av pengene som er sendt dit, ikke bare fra Norge, men milliarder av kroner fra flere land. Hvorfor vil du støtte slike regimer?
Far til 2 Skrevet 1. januar 2009 #31 Skrevet 1. januar 2009 Du vet tydeligvis for lite, siden du fortsatt bruker PC-en din. Og du vet tydeligvis heller ikke at du hjelper Israel med en boikott. Men det er underlig at tanken din er å støtte terrorister, slik som den norske regjering gjør, med millioner av kroner til nye kjøp av våpen og ammunisjon til disse. Arabere som bor på den såkalte Vestbredden sier selv at de aldri har sett ett eneste øre av pengene som er sendt dit, ikke bare fra Norge, men milliarder av kroner fra flere land. Hvorfor vil du støtte slike regimer? Om noen ligger tynt an mht insinuasjoner så er det IHVERTFALL de Israelske myndighetene
KR-øst Skrevet 1. januar 2009 #32 Skrevet 1. januar 2009 Om noen ligger tynt an mht insinuasjoner så er det IHVERTFALL de Israelske myndighetene Uansett hvor stort du gaper, så endrer det ikke på sannheten.
Far til 2 Skrevet 1. januar 2009 #33 Skrevet 1. januar 2009 Uansett hvor stort du gaper, så endrer det ikke på sannheten. Jeg foreslår at du leser litt i dine egne kilder (som sansynligvis har pyntet litt på beskrivelsen ettersom det er skrevet av Israel vennlige skribenter. Du kan lese noe om det her: Israel blir stadig mer korrupt, nå også værre enn enn f.eks. Uruguay og Chile.
Gjest Nøktern Skrevet 1. januar 2009 #34 Skrevet 1. januar 2009 Israel blir stadig mer korrupt, nå også værre enn enn f.eks. Uruguay og Chile. Forskjellen er at man i Israel vedkjenner seg problemet og gjør noe med det. De vil komme opp på gammelt nivå om ikke lenge. De araberstatene du støtter ligger imidlertid helt nederst på listen og vil aldri komme seg vekk derfra. http://e24.no/utenriks/article2015376.ece
Far til 2 Skrevet 2. januar 2009 #35 Skrevet 2. januar 2009 Forskjellen er at man i Israel vedkjenner seg problemet og gjør noe med det. De vil komme opp på gammelt nivå om ikke lenge. De araberstatene du støtter ligger imidlertid helt nederst på listen og vil aldri komme seg vekk derfra. http://e24.no/utenriks/article2015376.ece Om "de" vil komme seg "derfra" er avhengig av hva Israelerene gjør. Det første israelerene må gjøre er å slutte å bombe de Palestinske politistasjonene. Hvis ikke Israelerene slutter med det har jo ikke Palestinerene mulighetene til å få frem en rettstat.
Confidence Skrevet 2. januar 2009 #36 Skrevet 2. januar 2009 Som vanlig med debatter som handler om Midt-østen så sporer de helt av. Tilbake til temaet som var Boikott av Israelske varer. Jeg har alltid vært av den oppfatning av at hvis man skal gjøre noe så skal man gjøre det skikkelig og ikke bare gjøre noe for syns skyld som i utgangspunktet ikke koster meg noe. Husker for noen år siden ifm at det var snakk om å boikotte amerikanske varer. Utenfor Ambassaden sto det en hel haug med Blitzere med bannere om både det ene og det andre, inkludert boikott. Samtidig sto sto de med Marlborosigaretten i munnen og Nike sko på på bena og for alt jeg vet hadde de PC med amerikansk programvare på Blitzhuset også! Da jeg prøvde å kommentere dette på en pen og litt humoristisk måte fikk jeg selvsagt argumentet "Facistsvin" tilbake... Nei, skal man boikotte så må man gjøre det skikkelig, gjøre noe som koster noe også for den som boikotter.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #37 Skrevet 2. januar 2009 Du vet tydeligvis for lite, siden du fortsatt bruker PC-en din. Og du vet tydeligvis heller ikke at du hjelper Israel med en boikott. Men det er underlig at tanken din er å støtte terrorister, slik som den norske regjering gjør, med millioner av kroner til nye kjøp av våpen og ammunisjon til disse. Arabere som bor på den såkalte Vestbredden sier selv at de aldri har sett ett eneste øre av pengene som er sendt dit, ikke bare fra Norge, men milliarder av kroner fra flere land. Hvorfor vil du støtte slike regimer? Jeg blir så rørt når du viser din sympati med de fattige palestinerne, KR-Øst. Du er slik en god kristen, liksom.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #38 Skrevet 2. januar 2009 Nei, skal man boikotte så må man gjøre det skikkelig, gjøre noe som koster noe også for den som boikotter. Hvorfor skal det 'koste noe' for den som boikotter? Hvorfor må man gjøre det skikkelig? Boikotter DU noe da, som har så mange meninger om temaet og hva som er 'korrekt' boikott eller ei?
Far til 2 Skrevet 2. januar 2009 #39 Skrevet 2. januar 2009 Som vanlig med debatter som handler om Midt-østen så sporer de helt av. Tilbake til temaet som var Boikott av Israelske varer. Jeg har alltid vært av den oppfatning av at hvis man skal gjøre noe så skal man gjøre det skikkelig og ikke bare gjøre noe for syns skyld som i utgangspunktet ikke koster meg noe. ... ... Jeg har fortsått det etersom du forsvarer Israels bombing av sivile. Skal noen drepes så gjør det skikkelig. Helst med store lidelser ved at f.eks. barn ikke får nødvendig medisinsk hjelp slik at de dør sakte og smertefullt. Det er metoden Israel bruker for å skremme enhver som ikke er enig med Israel. Til og med Bush har adoptert dette ved å si at "er du ikke med oss så er du mot oss". Og Israel gjør det "skikkelig" slik du ønsker. De dreper barn og kvinner og andre sivile. Hittil har de vistnok drept 37 barn mens en mengde av de 2500 som er skadet er barn som lider seg gjennom flere uker på sykehus uten mulighet for behandling før de dør. Jeg antar du og de Israelske representantene koser dere og smiler over hvert eneste sivile liv som går tapt etter terrorbombingen. Disse barna kan jo ikke bli en del av Hamas som dere presset til makten.
Confidence Skrevet 2. januar 2009 #40 Skrevet 2. januar 2009 Hvorfor skal det 'koste noe' for den som boikotter? Hvorfor må man gjøre det skikkelig? Boikotter DU noe da, som har så mange meninger om temaet og hva som er 'korrekt' boikott eller ei? Nei, jeg boikotter hverken Israel, Cuba, Usa eller Somalia. Har ikke noe tro på at det hjelper. Jeg forsøkte bare å få frem hva JEG mente man burde gjøre hvis man først skulle boikotte noe. Vet ikke om min mening er noe mer "korrekt" enn andres mening. Jeg har ikke fasiten, bare en mening så får folk selv bestemme hva de vil. Jeg vil ikke tvinge min mening på noen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå