Gå til innhold

Boikott av Israelske varer?


Gjest pastablasta

Anbefalte innlegg

Jeg har fortsått det etersom du forsvarer Israels bombing av sivile.

Skal noen drepes så gjør det skikkelig. Helst med store lidelser ved at f.eks. barn ikke får nødvendig medisinsk hjelp slik at de dør sakte og smertefullt. Det er metoden Israel bruker for å skremme enhver som ikke er enig med Israel. Til og med Bush har adoptert dette ved å si at "er du ikke med oss så er du mot oss".

Og Israel gjør det "skikkelig" slik du ønsker. De dreper barn og kvinner og andre sivile. Hittil har de vistnok drept 37 barn mens en mengde av de 2500 som er skadet er barn som lider seg gjennom flere uker på sykehus uten mulighet for behandling før de dør. Jeg antar du og de Israelske representantene koser dere og smiler over hvert eneste sivile liv som går tapt etter terrorbombingen. Disse barna kan jo ikke bli en del av Hamas som dere presset til makten.

Beklager, men du er alt for useriøs til å bli tatt på alvor. Jeg kunne sikkert svart deg på samme useriøse måte, men skal forsøke å holde meg for god til det.

Dette er rett og slett ett for alvorlig tema til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, men du er alt for useriøs til å bli tatt på alvor. Jeg kunne sikkert svart deg på samme useriøse måte, men skal forsøke å holde meg for god til det.

Dette er rett og slett ett for alvorlig tema til det.

Jeg er helt enig med deg. "Far til 2" blir mer og mer useriøs og hvis han tror det hjelper de likesinnede tar han feil. Det fører hovedsakelig til at man tror at den "siden" består av fjols og ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg. "Far til 2" blir mer og mer useriøs og hvis han tror det hjelper de likesinnede tar han feil. Det fører hovedsakelig til at man tror at den "siden" består av fjols og ikke noe annet.

Jepp. Og det er farlige er at slike ekstremister gjør at man ikke lenger bryr seg når Israel faktisk går utover det nødvendige i sin krigføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men du er alt for useriøs til å bli tatt på alvor. Jeg kunne sikkert svart deg på samme useriøse måte, men skal forsøke å holde meg for god til det.

Dette er rett og slett ett for alvorlig tema til det.

Hvis det er useriøst å bli forbanna på Israels krigføring mot barn og andre sivile, da er jeg skyldig. Jeg mener imidlertid at en godt kan bli sinnt og fortvilet over det som skjer.

Hvis det derimot er slik at jeg må bli enig med Israel og deres håp om å utrydde Palestinere, så foretrekker jeg å være useriøs.

Endret av Far til 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om "de" vil komme seg "derfra" er avhengig av hva Israelerene gjør. Det første israelerene må gjøre er å slutte å bombe de Palestinske politistasjonene.

Hvis ikke Israelerene slutter med det har jo ikke Palestinerene mulighetene til å få frem en rettstat.

Ja visst, det var jo fred før dette skjedde.

Og det ble selvfølgelig fred da israelerne ble fjernet fra Gaza, slik som araberne ønsket.

Og selvfølgelig var det fred før krigen i 1974, og selvsagt før 1965, og det er klart at alle levde i fred der nede også før staten Israel ble opprettet i 1948.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja visst, det var jo fred før dette skjedde.

Og det ble selvfølgelig fred da israelerne ble fjernet fra Gaza, slik som araberne ønsket.

Og selvfølgelig var det fred før krigen i 1974, og selvsagt før 1965, og det er klart at alle levde i fred der nede også før staten Israel ble opprettet i 1948.

La oss få tilbake grensene fra FN eller forslaget fra England fra 1948 - og som ISRELERENE da aksepterte.

DA kan vi snakke om hvordan vi skal få til fred. Alt annet blir en utopi som bare Israelerene tror på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nobilian
La oss få tilbake grensene fra FN eller forslaget fra England fra 1948 - og som ISRELERENE da aksepterte.

***

Kjære vene, du vet hvorfor de grensene ikke lenger er aktuelle?

Mener å huske noe om at nabostatene gikk til krig mot Israels menn, kvinner og barn med utryddelse for øyet..

Israelerne aksepterte grensene, utarbeidet en "grunnlov" som ga alle dets innbyggere like rettigheter og erklærte seg som stat - så ble de overfalt av blodtørstige arabere som ikke ville akseptere at det skulle finnes et Israel.

Vanskelig å stole på sine naboer med en slik start, vil jeg mene.

Jeg mener ikke tidligere grusomheter rettferdiggjør nåtidens, men det må være lov å forvente at den som uttaler seg har bittelitt kjennskap til bakgrunnen for konflikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så rørt når du viser din sympati med de fattige palestinerne, KR-Øst. Du er slik en god kristen, liksom.

Forskjellen på deg og meg, er at du ikke forstår hvorfor "palestinerne" flest har det så ille som de har det.

Min motstand går til regimet, de som utnytter sine egne folk på en bestialsk og grufull måte.

Men siden du og de aller fleste israelmotstandere ikke forstår dette, så hjelper dere disse terroristiske overgriperne til å fortsette å tyne disse disse arme menneskene, uten at de øyner noe motstand mot dette.

Til og med NRK og TV-2 har i dag innrømmet dette.

Nei, de får milliarder av kroner osv. til å fortsette med å drepe sine egne.

Hvis den samme motstanden hadde vært rettet mot disse fanatiske terroristene i stedet for mot Israel, da hadde det kanskje vært en tvungen fred der nede.

Iallfall hadde det da vært spart mange menneskelig på begge sider.

At menneskeliv ikke spiller noen rolle, hverken for disse araberne eller venstrevridde mennesker, også her på berget, det viser seg i det disse forlanger å få fjernet muren som har redusert drapene med 95-98%, sammenlignet med tida før muren kom opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

***

Kjære vene, du vet hvorfor de grensene ikke lenger er aktuelle?

Mener å huske noe om at nabostatene gikk til krig mot Israels menn, kvinner og barn med utryddelse for øyet..

Israelerne aksepterte grensene, utarbeidet en "grunnlov" som ga alle dets innbyggere like rettigheter og erklærte seg som stat - så ble de overfalt av blodtørstige arabere som ikke ville akseptere at det skulle finnes et Israel.

Vanskelig å stole på sine naboer med en slik start, vil jeg mene.

Jeg mener ikke tidligere grusomheter rettferdiggjør nåtidens, men det må være lov å forvente at den som uttaler seg har bittelitt kjennskap til bakgrunnen for konflikten.

De stilte opp styrkene sine langs grensen. Da gik ISRAEL til angrep !

Endret av Far til 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss få tilbake grensene fra FN eller forslaget fra England fra 1948 - og som ISRELERENE da aksepterte.

DA kan vi snakke om hvordan vi skal få til fred. Alt annet blir en utopi som bare Israelerene tror på.

Araberne har aldri akseptert noen grenser for Israel, så hvorfor går du mot deres ønsker?

. BALFOURDEKLARASJONEN ble gjeldende folkerett på San Remo - konferansen i 1920, der fredsslutningen etter den første verdenskrig ble ordnet. Jødene fikk bosettingsrett i hele Palestina-mandatet, som omfatter hele Jordan, og selvsagt Judea og Samaria og Gaza.

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært mer seriøst om du prøvde å forholde deg til sannheten, iallfall prøve å forstå hva som ikke kan være sant.

Men dette ønsker tydeligvis ikke du.

Du virker som en som er forblindet av utspekulert propaganda.

Nå må du gi deg. Vi er tydligvis uenig i hvem som spyr ut mest propaganda. Rent økonomisk, teknisk og ressursmessig mener jeg det er Israel som har en slik mulighet. Du er uenig.

Dessuten er vi uenig i hvilken informasjon som bør vektlegges. Israels uomtvistelige angrep på sivile på Gaza, eller de "sprettertene" som Hamas skyter med (sammenliknet med Israels bombing).

Å påstå at Israels tilhengere er mer seriøse fordi de vektlegger en politikk basert på religion faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
De stilte opp styrkene sine langs grensen. Da gik ISRAEL til angrep !

Tror du tenker på en annen krig, et annet årstall.

14. mai 1948 erklærte Israel selvstendighet, 15. mai angrep bl.a. Syria, Irak, Libanon, Jordan og Egypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må du gi deg. Vi er tydligvis uenig i hvem som spyr ut mest propaganda. Rent økonomisk, teknisk og ressursmessig mener jeg det er Israel som har en slik mulighet. Du er uenig.

Dessuten er vi uenig i hvilken informasjon som bør vektlegges. Israels uomtvistelige angrep på sivile på Gaza, eller de "sprettertene" som Hamas skyter med (sammenliknet med Israels bombing).

Å påstå at Israels tilhengere er mer seriøse fordi de vektlegger en politikk basert på religion faller på sin egen urimelighet.

Det er utrolig hvor desorientert du virker bestandig.

"palestinerne" har nesten hele verdenspressen på sin side. De sluker alt som kan være negativt overfor Israel, og spyr det ut over hele verden.Dette har ingenting med de økonomiske ressurser å gjøre.

Men dette har selvfølgelig ikke du forstått.

Disse "sprettertene" du nevner, de har ødelagt en mengde hus, medreknet både skole og barnehage.

På selve julekvelden havnet det 70 raketter over den israelske befolkning.

I byen Sderot lever folkene for det meste i bomberom.

Hverken du eller noen andre, hverken FN, EU, Den norske regjering eller andre såkalte fredsforkjempere, åpnet nebbet en eneste gang for å få slutt på terrorbombinger araberne drev med, før israelerne gikk til motangrep.

Alle som her er nevnt viser seg stadig som en flokk kujoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt faktainformasjon om krigen for de som føler de trenger det:

FNs spesialutsending Richard Falk til verdenspressen: Israel brøt våpenhvilen, ikke Hamas:

"There was no substantial rocket fire from Gaza during the ceasefire until Israel launched an attack on what it claimed were Palestinian militants in Gaza, killing a half dozen persons. Also, it was Hamas that on numerous public occasions called for extending the truce, with its calls never acknowledged, much less acted upon, by Israeli officialdom. Beyond this, attributing the rockets to Hamas is not entirely convincing either.

A variety of independent militia groups operate in Gaza; and some, such as the al-Aqsa Martyrs' Brigade, are anti-Hamas, and may even be sending rockets to provoke or justify Israeli retaliation. It is well confirmed that when moderate Fatah controlled Gaza's governing structure, it was unable to stop rocket attacks despite its efforts to do so.

What this background suggests strongly is that Israel launched its devastating attacks, starting on Dec. 27, not to stop the rockets or in retaliation, but for a series of other reasons."

Huffington Post

Den israelske skribenten og tidligere politiker og medlem av Knesset Uri Avneri: Israel brøt våpenhvilen, ikke Hamas, og den israelske blokaden av Gaza er "et vitenskapelig eksperiment designet til å finne ut hvor mye man kan sulte ut en befolkning og gjøre livet deres til et helvete før de bryter sammen":

"After several months, in which hardly any Qassam rockets were launched, an army unit was sent into the Strip “in order to destroy a tunnel that came close to the border fence”. From a purely military point of view, it would have made more sense to lay an ambush on our side of the fence. But the aim was to find a pretext for the termination of the cease-fire, in a way that made it plausible to put the blame on the Palestinians. And indeed, after several such small actions, in which Hamas fighters were killed, Hamas retaliated with a massive launch of rockets, and – lo and behold – the cease-fire was at an end. Everybody blamed Hamas."

Counterpunch

Tidligere talsmann for Shimon Perez, og journalist i den israelske avisen Haaretz: Israel brøt våpenhvilen, ikke Hamas:

"Also obscured was the fact that the first significant violation of the cease-fire came from our side: the bombing of a tunnel, on the day the cease-fire was declared."

Haaretz

PS: om noen skulle føle seg fristet til å poste artikler som hevder det motsatte, vennligst presenter noe annet enn pressemeldinger fra israelske myndigheter. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt faktainformasjon om krigen for de som føler de trenger det:

...

...

...

PS: om noen skulle føle seg fristet til å poste artikler som hevder det motsatte, vennligst presenter noe annet enn pressemeldinger fra israelske myndigheter. På forhånd takk.

Jeg er imponert.

Håper du kommer innom disse sidene oftere (minst annehver dag nå som krigen raser) slik at vi kan få et skikkelig inntrykk av hvordan Israelerene provoserer til krig og nød blandt Palestinerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest nobilian
Jeg er imponert.

Håper du kommer innom disse sidene oftere (minst annehver dag nå som krigen raser) slik at vi kan få et skikkelig inntrykk av hvordan Israelerene provoserer til krig og nød blandt Palestinerene.

***

Siden du er en slik beundrer av fakta, hva kommer det av at du ikke har berømmet meg for å opplyse om at Israel ble angrepet av araberne i 1948? Altså FØRST.

Om du i det minste kommenterte opplysningen heller enn å overse den (eller benekte den, som du først forsøkte), ville du kanskje kunne beholde bittelitt troverdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt faktainformasjon om krigen for de som føler de trenger det:

FNs spesialutsending Richard Falk til verdenspressen: Israel brøt våpenhvilen, ikke Hamas:

"There was no substantial rocket fire from Gaza during the ceasefire until Israel launched an attack on what it claimed were Palestinian militants in Gaza, killing a half dozen persons. Also, it was Hamas that on numerous public occasions called for extending the truce, with its calls never acknowledged, much less acted upon, by Israeli officialdom. Beyond this, attributing the rockets to Hamas is not entirely convincing either.

A variety of independent militia groups operate in Gaza; and some, such as the al-Aqsa Martyrs' Brigade, are anti-Hamas, and may even be sending rockets to provoke or justify Israeli retaliation. It is well confirmed that when moderate Fatah controlled Gaza's governing structure, it was unable to stop rocket attacks despite its efforts to do so.

What this background suggests strongly is that Israel launched its devastating attacks, starting on Dec. 27, not to stop the rockets or in retaliation, but for a series of other reasons."

Huffington Post

Den israelske skribenten og tidligere politiker og medlem av Knesset Uri Avneri: Israel brøt våpenhvilen, ikke Hamas, og den israelske blokaden av Gaza er "et vitenskapelig eksperiment designet til å finne ut hvor mye man kan sulte ut en befolkning og gjøre livet deres til et helvete før de bryter sammen":

"After several months, in which hardly any Qassam rockets were launched, an army unit was sent into the Strip “in order to destroy a tunnel that came close to the border fence”. From a purely military point of view, it would have made more sense to lay an ambush on our side of the fence. But the aim was to find a pretext for the termination of the cease-fire, in a way that made it plausible to put the blame on the Palestinians. And indeed, after several such small actions, in which Hamas fighters were killed, Hamas retaliated with a massive launch of rockets, and – lo and behold – the cease-fire was at an end. Everybody blamed Hamas."

Counterpunch

Tidligere talsmann for Shimon Perez, og journalist i den israelske avisen Haaretz: Israel brøt våpenhvilen, ikke Hamas:

"Also obscured was the fact that the first significant violation of the cease-fire came from our side: the bombing of a tunnel, on the day the cease-fire was declared."

Haaretz

PS: om noen skulle føle seg fristet til å poste artikler som hevder det motsatte, vennligst presenter noe annet enn pressemeldinger fra israelske myndigheter. På forhånd takk.

En utsending fra FN er jevngod med en utsending fra Gaza.

Ellers er det vel heller ikke til å nekte for at også Israel har sine landsforrædere, slik som også Norge har hatt.

Så hva som er sannheten om dette, kan vi aldri vite sikkert.

Men på den annen side er det blitt påstått at det har kommet raketter fra Gaza under hele den såkalte våpenhvilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En utsending fra FN er jevngod med en utsending fra Gaza.

Ellers er det vel heller ikke til å nekte for at også Israel har sine landsforrædere, slik som også Norge har hatt.

Så hva som er sannheten om dette, kan vi aldri vite sikkert.

Men på den annen side er det blitt påstått at det har kommet raketter fra Gaza under hele den såkalte våpenhvilen.

Du virker å være overmåte opptatt av at vi aldri kan vite noe sikkert? Vi kan det, vet du. Og vi vet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den israelske skribenten og tidligere politiker og medlem av Knesset Uri Avneri: Israel brøt våpenhvilen, ikke Hamas, og den israelske blokaden av Gaza er "et vitenskapelig eksperiment designet til å finne ut hvor mye man kan sulte ut en befolkning og gjøre livet deres til et helvete før de bryter sammen":

Det burde vel for anstendighetens skyld vært opplyst om at Uri Avneri er leder for den venstreekstreme organisasjonen Gush Shalom.

http://www.infoshop.org/wiki/Gush_Shalom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...