Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Vakttårnet 15. januar 1969 s. 34 og utover har en artikkel som heter "Hvorfor ser du fram til 1975?" Der forkares det at de 6000 år tar slutt høsten 1975, pluss/minus noen måneder. (Etter datidens forståelse var dette ensbetydende med Harmageddon.) Se s. 39:

På s. 40 i den samme artikkelen advares det også slik mot ikke å tro på 1975:

Jeg har lest dette med mine egne øyne, og det samme kan du i et velutstyrt bibliotek i en Rikets sal.

Legg merke til datoene som dette ble sagt!! Ganske mange år siden ikke sant??

JV har senere sagt at det var galt å sette datoer og at ingen kan vite dette uten om Gud.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

JV har senere sagt at det var galt å sette datoer og at ingen kan vite dette uten om Gud.

Hvordan forklarer du da dette utdraget fra Vakttårnet i 1997? (min uthevelse)

*** w97 1.5. s. 8 avsn. 1 Den rette slags sendebud identifiseres ***

DET er Jehova Gud som selv identifiserer sine sanne sendebud. Han gjør det ved å la de budskapene han sender gjennom dem, gå i oppfyllelse. Det er også Jehova som avslører falske sendebud. Hvordan avslører han dem? Han gjør deres tegn og forutsigelser til intet. På den måten viser han at de er selvbestaltede profeter, og at deres budskaper i virkeligheten stammer fra deres eget sinn — ja deres dåraktige, kjødelige tankegang!

I følge dette avsnittet er Det styrende råd falske profeter. Litt av en selvmotsigende organisasjon!

Gjest Gjest
Skrevet
Hvordan forklarer du da dette utdraget fra Vakttårnet i 1997? (min uthevelse)

I følge dette avsnittet er Det styrende råd falske profeter. Litt av en selvmotsigende organisasjon!

Tror du må ta med hele artikkelen, for jeg forstod ingen ting hva du ville frem til med det avsnittet.

Gjest Gjest
Skrevet
Tror du må ta med hele artikkelen, for jeg forstod ingen ting hva du ville frem til med det avsnittet.

Det avsnittet sier er at Jehova avslører falske sendebud ved å gjøre deres tegn og forutsigelser til intet. Vakttårnet har opp gjennom årene påstått at Harmageddon skulle komme i 1914, 1918, 1925, 1941 og 1975. Men det skjedde jo som kjent ikke. Jehova gjorde disse tegnene og forutsigelsene til intet, noe som viser at Vakttårnet er et falskt sendebud.

Gjest Gjest
Skrevet
Det avsnittet sier er at Jehova avslører falske sendebud ved å gjøre deres tegn og forutsigelser til intet. Vakttårnet har opp gjennom årene påstått at Harmageddon skulle komme i 1914, 1918, 1925, 1941 og 1975. Men det skjedde jo som kjent ikke. Jehova gjorde disse tegnene og forutsigelsene til intet, noe som viser at Vakttårnet er et falskt sendebud.

Synes du tar ting ut av sammenheng her jeg... Men det er jo din mening.

Men jeg synes det er morsomt hvor populære Jehovas Vitner er her inne jeg!

Alle har en mening om dem. Normale mennesker med ett mål i livet.'

husk på det at hver gang dere diskuterer JV her inne så er dere med på å oppfylle profetien om at ordet skal bli hørt over hele jorden. Jehovas navn blir nevnt (forkynt) hver dag gjennom hele uka!! Mission completed! Og meningen deres har ingen ting med saken å gjøre. NAvnet blir forkynt uansett ;)

Gjest Gjest
Skrevet

På hvilken måte tar jeg ting ut av sammenheng? Jeg synes at det som står der er klokkeklart: Jehova avslører falske sendebud ved å ikke la profetiene deres gå i oppfyllelse. Dette er noe som har skjedd med Vakttårnets profetier flere ganger siden 1914. Ergo er Vakttårnet et falskt sendebud.

Men jeg synes det er morsomt hvor populære Jehovas Vitner er her inne jeg!

Alle har en mening om dem. Normale mennesker med ett mål i livet.'

At JV er populære er vel ikke det første som slår meg når jeg leser denne tråden. Tvert imot!

husk på det at hver gang dere diskuterer JV her inne så er dere med på å oppfylle profetien om at ordet skal bli hørt over hele jorden. Jehovas navn blir nevnt (forkynt) hver dag gjennom hele uka!! Mission completed! Og meningen deres har ingen ting med saken å gjøre. NAvnet blir forkynt uansett ;)

For det første er de aller fleste bibelforskere enige om at Guds navn ikke er Jehova, men mest sannsynlig Jahve. For det andre tviler jeg på at min deltakelse i denne tråden har vært med på å verve flere medlemmer til denne organisasjonen. Jehovas vitner er dessuten i tilbakegang i Norge, har jeg hørt.

Gjest Gjest
Skrevet
På hvilken måte tar jeg ting ut av sammenheng? Jeg synes at det som står der er klokkeklart: Jehova avslører falske sendebud ved å ikke la profetiene deres gå i oppfyllelse. Dette er noe som har skjedd med Vakttårnets profetier flere ganger siden 1914. Ergo er Vakttårnet et falskt sendebud.

At JV er populære er vel ikke det første som slår meg når jeg leser denne tråden. Tvert imot!

For det første er de aller fleste bibelforskere enige om at Guds navn ikke er Jehova, men mest sannsynlig Jahve. For det andre tviler jeg på at min deltakelse i denne tråden har vært med på å verve flere medlemmer til denne organisasjonen. Jehovas vitner er dessuten i tilbakegang i Norge, har jeg hørt.

Du har misforstått, JV er ikke ute etter å verve vitner, men å forkynne ordet. Sånn at alle på jorden sakl få en sjans til å vende om ;) Men ikke for en hver pris.

Med populære mener jeg ikke sånn at alle vil henge med de, men alle snakker om de. På godt eller vondt!

Gjest enda en gjest
Skrevet

Hvordan går Gud frem for å avsløre falske sendebud, slik du ser det? Og er du enig eller uenig med Vakttårnet 1.5.1997?

Gjest Gjest
Skrevet
Jehovas vitner er dessuten i tilbakegang i Norge, har jeg hørt.

For å bruke ditt eget ressonement.Bibelen sier at Satan er løgnens far.Du lyver når du sier at JV er i tilbakegang,Tvert om var det økning i fjor også i Norge ,som i hele verden for øvrig.Ergo er du Satans barn,ettersom du lyver.

Bortsett fra det gleder vi oss til at tilbakegangen virkelig kommer.Vi skulle gå til "husene var tomme",sier Bibelen.Og da skulle enden komme.Og til deg - lykke til.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei heldigvis! Bibelen sier vi skulle passe oss vel når de utenfor talte vel om oss.Tvert imot skulle vi juble når dere løy på oss og sa all slags ondt om oss.Det samme skjedde med profetene.For ikke å snakke om Jesus selv.Han var så upopulær at de hang ham opp på en pel til han døde.Og en tjener er ikke større enn sin herre vet du...

Skrevet
Nei heldigvis! Bibelen sier vi skulle passe oss vel når de utenfor talte vel om oss.Tvert imot skulle vi juble når dere løy på oss og sa all slags ondt om oss.Det samme skjedde med profetene.For ikke å snakke om Jesus selv.Han var så upopulær at de hang ham opp på en pel til han døde.Og en tjener er ikke større enn sin herre vet du...

en jeg kjente sa alltid "ja, det at de snakker styggt om oss er et tegn på at dette er en sann religion" av samme grunner som du sa.

Men greia er at jeg personlig har snakket dritt om de fleste religionene, så den påstanden er veeeldig tynn

JV har senere sagt at det var galt å sette datoer og at ingen kan vite dette uten om Gud

Isåfall høres det ut som JV bare finner på nye planer mens de kjører..

altså: når de ser at den dagen IKKE stemte SÅ fant de ut at man ikke kan sette en dato på det?

Gjest Gjest
Skrevet
en jeg kjente sa alltid "ja, det at de snakker styggt om oss er et tegn på at dette er en sann religion" av samme grunner som du sa.

Men greia er at jeg personlig har snakket dritt om de fleste religionene, så den påstanden er veeeldig tynn

Isåfall høres det ut som JV bare finner på nye planer mens de kjører..

altså: når de ser at den dagen IKKE stemte SÅ fant de ut at man ikke kan sette en dato på det?

Vi får se hvor tøff du er når du nå VIRKELIG hører nyheten om at FN forbyr religiøs praksis.Det er ikke lenge til,og du behøver slett ikke være religiøs for å

se den muligheten nå.Da kan det være lurt å tenke på om det andre de sa om det som kommer etterpå stemmer også.Lykke til!

Gjest Ludovie
Skrevet
Vi får se hvor tøff du er når du nå VIRKELIG hører nyheten om at FN forbyr religiøs praksis.Det er ikke lenge til,og du behøver slett ikke være religiøs for å

se den muligheten nå.Da kan det være lurt å tenke på om det andre de sa om det som kommer etterpå stemmer også.Lykke til!

Men kjære vene, da. Vakttårnet har drevet og spådd verdens veldig snarlige undergang siden 1914. Skjønner du virkelig ikke at de gjør dette for å holde medlemmene i sektens klør?

Uansett - i og med at ingen av deres spådommer har blitt oppfylt, har de jo forlengst mistet all troverdighet når det gjelder slike spørsmål.

Gjest Gjest
Skrevet
Men kjære vene, da. Vakttårnet har drevet og spådd verdens veldig snarlige undergang siden 1914. Skjønner du virkelig ikke at de gjør dette for å holde medlemmene i sektens klør?

Uansett - i og med at ingen av deres spådommer har blitt oppfylt, har de jo forlengst mistet all troverdighet når det gjelder slike spørsmål.

Som sagt - lykke til i Harmageddon.

Gjest Ludovie
Skrevet
Som sagt - lykke til i Harmageddon.

Hjelpes. :roll:

Du mener altså at man bør bli JV ut fra frykt? Det er jo dessuten bare dere som mener at Gud er så ond som det som beskrives i Vakttårnets litteratur, så jeg tviler veldig sterkt på at dere klarer å skremme noen med dommedagsbeskrivelsene deres.

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke vær for hard med dem Gjest.De er narret trill rundt,og du vet av hvem.De ser ikke konsekvensen av at verden er i ferd med å gå i oppløsning på ALLE områder.Og når Jehova ikke vil ha dem og drar dem til seg må de få lov til å kjefte litt.De må jo få litt igjen "for penga" når de legger livet sitt i potten.Og nå er det dessuten like før det smeller..

Gjest Ludovie
Skrevet
Ikke vær for hard med dem Gjest.De er narret trill rundt,og du vet av hvem.De ser ikke konsekvensen av at verden er i ferd med å gå i oppløsning på ALLE områder.Og når Jehova ikke vil ha dem og drar dem til seg må de få lov til å kjefte litt.De må jo få litt igjen "for penga" når de legger livet sitt i potten.Og nå er det dessuten like før det smeller..

Det er faktisk helt feil at verden er i ferd med å gå i oppløsning på alle områder. Det er dessuten dårlig debatteknikk å bare slenge ut påstander på den måten uten å dokumentere det man sier.

Jeg ber derfor om dokumentasjon på at verden er i ferd med å gå i oppløsning. På hvilke måter er verden nå i dårligere forfatning enn den var under Svartedauden, børskrakket i 1929, Andre Verdenskrig, Den Kalde Krigen, Irak-krigen, osv osv? Det du sier henger jo bare ikke på greip.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Tråden er ryddet

Bolledeig (mod)

Gjest Gjest
Skrevet
Det er faktisk helt feil at verden er i ferd med å gå i oppløsning på alle områder. Det er dessuten dårlig debatteknikk å bare slenge ut påstander på den måten uten å dokumentere det man sier.

Jeg ber derfor om dokumentasjon på at verden er i ferd med å gå i oppløsning. På hvilke måter er verden nå i dårligere forfatning enn den var under Svartedauden, børskrakket i 1929, Andre Verdenskrig, Den Kalde Krigen, Irak-krigen, osv osv? Det du sier henger jo bare ikke på greip.

Pakistan med ATOMVÅPEN er i ferd med å gå over til et anarki.I NordIrland er krigen igang igjen.Total krig på Sri Lanka.Krig i Palestina.NordKorea truer med atomkrig,Iran lager atomvåpen,Krig i Afganistan.Georgia har nettopp hatt krig med Russland.I Sør Amerika herjer mafia og narkotikakarteller vilt.Svein Otto Johansen sier i dagerns kommentar at hele Europa er i ferd med å gå i oppløsning.Finanskrisen øker på.Religionskonflikter truer overalt.Kina truer Tibet.Terror melloom Pakistan og India (To atommakter)Slik kunne jeg fortsette og fortsette og fortsette mens klimakrisen bare øker på og kriminaliteten selv i Norge eksploderer.Selv om det kanskje er relativ fred i Brumundal,tror jeg at jeg må låne solbrillene dine for ikke å se dette.Takk

Gjest Gjest
Skrevet

Forts.: Og i Sudan er over tre hundre tusen mennsker slaktet og verre skal det visst bli.I Zimbabve sulter ihjel Mugabe hele befolkningen sin snart.Det største jordskjelvet i Norges historien skjedde utenfor Norge igår.I Somalia dør mennesker som fluer og andre der får verdens redere til å skjelve med sjørøveri.I Irak dundrer terrorren videre.Selv i København,Malmø og Oslo utvikler det seg gateslag. Islamister truer hele verden med ny terrorr.Skoleelever massedreper sine medstudenter både i Norden og USA.Jehova har sagt han skal ødelegge de som ødelegger jorden.Det kunne de ikke med fakler og pilogbue.Det kan de nå.Si meg er du blind?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...