Ole27 Skrevet 8. mars 2009 #161 Skrevet 8. mars 2009 Jeg er iallefall blitt totally frelst nå. Hvor melder jeg meg inn?
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #162 Skrevet 8. mars 2009 Jeg er iallefall blitt totally frelst nå. Hvor melder jeg meg inn? Det er en slik degenerert generasjon som ikke ser men er dopet ned av såpeoperaer og pølsemat.Du behøver ikke tro på Bibelen.Men kjøp VG...
Gjest Ludovie Skrevet 9. mars 2009 #163 Skrevet 9. mars 2009 (endret) Det har aldri vært så lite krig i verden som det er nå. De som er født etter den andre verdenskrigen har opplevd den lengste perioden uten kriger mellom verdens stormakter på mange hundre år. Andrew Mack fant at antallet væpnede konflikter er blitt kraftig redusert i de 13 årene som er gått siden den kalde krigens slutt. Antallet folkemord og andre store massakrer er gått ned med 80 prosent; antall konflikter redusert med 40 prosent; og det har vært en enorm reduksjon i antall døde per konflikt (38.000 døde i gjennomsnitt i 1950 mot 600 i 2002). Verden var blodigere i årene 1945-1990. Verden er blitt tryggere siden den gang. Fra http://www.dagsavisen.no/utenriks/article258778.ece Les gjerne resten av artikkelen også. Endret 9. mars 2009 av Ludovie
Gjest Mann 41 Skrevet 9. mars 2009 #164 Skrevet 9. mars 2009 Det er en slik degenerert generasjon som ikke ser men er dopet ned av såpeoperaer og pølsemat.Du behøver ikke tro på Bibelen.Men kjøp VG... "Degenerert"? Hva er det du snakker om??? Hva betyr dette ordet, og hvorfor tror du det? Er det ikke Satan som gjør verden ond lengre, er det menneskene selv? Jeg har lest Vakttårnet en rekke ganger, det som slår meg hver gang er hvor dårlig påstandene er dokumenterte. At det er problemer i verden i dag, er det vel ikke noen som benekter. Men: Er det MER problemer i dag enn før 1914? (var det rett årstall?) Tror alle som leser i denne tråden er ute etter dokumentasjon... Hvis Jehovas vitner greier å dokumentere påstandene sine, ville de ha en sterk sak. Jeg er usikker på om Jehovas vitner forstår hva dokumentasjon er for noe, så her er et eks: http://www.ssb.no/emner/03/00/sa94/del-ii-2.pdf Kort beskrivelse av hva dokumentasjon er: http://www.ink.no/norsk/tjenester/skriving/?article_id=30
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #165 Skrevet 9. mars 2009 Pakistan med ATOMVÅPEN er i ferd med å gå over til et anarki.I NordIrland er krigen igang igjen.Total krig på Sri Lanka.Krig i Palestina.NordKorea truer med atomkrig,Iran lager atomvåpen,Krig i Afganistan.Georgia har nettopp hatt krig med Russland.I Sør Amerika herjer mafia og narkotikakarteller vilt.Svein Otto Johansen sier i dagerns kommentar at hele Europa er i ferd med å gå i oppløsning.Finanskrisen øker på.Religionskonflikter truer overalt.Kina truer Tibet.Terror melloom Pakistan og India (To atommakter)Slik kunne jeg fortsette og fortsette og fortsette mens klimakrisen bare øker på og kriminaliteten selv i Norge eksploderer.Selv om det kanskje er relativ fred i Brumundal,tror jeg at jeg må låne solbrillene dine for ikke å se dette.Takk Dokumentasjon 2, gang:
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #166 Skrevet 9. mars 2009 Forts.: Og i Sudan er over tre hundre tusen mennsker slaktet og verre skal det visst bli.I Zimbabve sulter ihjel Mugabe hele befolkningen sin snart.Det største jordskjelvet i Norges historien skjedde utenfor Norge igår.I Somalia dør mennesker som fluer og andre der får verdens redere til å skjelve med sjørøveri.I Irak dundrer terrorren videre.Selv i København,Malmø og Oslo utvikler det seg gateslag. Islamister truer hele verden med ny terrorr.Skoleelever massedreper sine medstudenter både i Norden og USA.Jehova har sagt han skal ødelegge de som ødelegger jorden.Det kunne de ikke med fakler og pilogbue.Det kan de nå.Si meg er du blind? Dokumentasjon 2, gang del 2
Gjest DOKUMENTASJON Skrevet 9. mars 2009 #167 Skrevet 9. mars 2009 FØR 1914 VAR IKKE MENNESKENE I STAND TIL Å ØDELEGGE HELE SIN EGEN PLANET.DET ER DE NÅ I FERD MED.SER DU IKKE DETTE ANBEFALES 2 SPESIALISTER. A) 1 ØRELEGE B) EN ØYELEGE.LYKKE TIL
Mona-Lisa Skrevet 9. mars 2009 #168 Skrevet 9. mars 2009 Vi får se hvor tøff du er når du nå VIRKELIG hører nyheten om at FN forbyr religiøs praksis.Det er ikke lenge til,og du behøver slett ikke være religiøs for å se den muligheten nå.Da kan det være lurt å tenke på om det andre de sa om det som kommer etterpå stemmer også.Lykke til! Jeg blir ikke tøff når FN forbyr religiøs praksis, jeg blir GLAD!^^, Bra at noe godt kommer inn i jehovas plan og da:)
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #169 Skrevet 9. mars 2009 Jeg blir ikke tøff når FN forbyr religiøs praksis, jeg blir GLAD!^^, Bra at noe godt kommer inn i jehovas plan og da:) Problemet er imidlertid at når Jehova har latt "dyret" - nasjonene - ødelegge sin "åndelige elskerinne" - religionen - fortsetter Jehovas vitner å forkynne.Det leder selvsagt til at "dyret" går til angrep på vitnene.Og DA reagerer Jehova prompte og Harmageddon innledes der "Gud ødelegger de som ødelegger jorden",og som Bibelen sier : Det blir bare få mennesker tilbake,De blir sjeldnere enn gull fra Ofir.Så etter at folkene ble GLADE, går de sin ende i møte.Dette innleder et nytt regime over jorden,der tidligere kvinner og menn sitter i en himmelsk regjering og skal bidra - under Kristus - til å løfte menneskene opp til fullkommenhet.
Mona-Lisa Skrevet 9. mars 2009 #170 Skrevet 9. mars 2009 Problemet er imidlertid at når Jehova har latt "dyret" - nasjonene - ødelegge sin "åndelige elskerinne" - religionen - fortsetter Jehovas vitner å forkynne.Det leder selvsagt til at "dyret" går til angrep på vitnene.Og DA reagerer Jehova prompte og Harmageddon innledes der "Gud ødelegger de som ødelegger jorden",og som Bibelen sier : Det blir bare få mennesker tilbake,De blir sjeldnere enn gull fra Ofir.Så etter at folkene ble GLADE, går de sin ende i møte.Dette innleder et nytt regime over jorden,der tidligere kvinner og menn sitter i en himmelsk regjering og skal bidra - under Kristus - til å løfte menneskene opp til fullkommenhet. Fint, nå er jeg allerede glad. Så hvorfor gjør ikke gud slutten nå? Hvorfor la uskydlige mennesker, barn, kvinner, menn lide mer? HVORFOR vente på dyret? hva er vitsen? Det høres ut som om han bare utsetter det til imorgen, slik jeg gjør med mine lekser og for stryk til slutten.. På sammen måten får gud stryk fra meg. Jobb dårlig utført, føler meg skuffet
Gjest Mann 41 Skrevet 9. mars 2009 #171 Skrevet 9. mars 2009 FØR 1914 VAR IKKE MENNESKENE I STAND TIL Å ØDELEGGE HELE SIN EGEN PLANET.DET ER DE NÅ I FERD MED.SER DU IKKE DETTE ANBEFALES 2 SPESIALISTER. A) 1 ØRELEGE B) EN ØYELEGE.LYKKE TIL Dette er ikke en kokumentasjon, men en udokumentert påstand. Kan du finne dokumentasjon på at planeten blir ødelagt? At vi skader planeten kan jeg være med på, en grunn er at vi er blitt så mange. Men planeten skal det mye til å ødelegge, eller? Vi utryddet Geirfuglen ja, men det var før 1914. http://no.wikipedia.org/wiki/Geirfugl Er det slike ting du sikter til, eller er det noe annet? Den siste delen du skriver virker mot sin hensikt, du dummer deg rett og slett ut. Vær vennlig å holde debatten saklig! (hvis du er 14 år tilgir jeg deg :-) )
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #172 Skrevet 9. mars 2009 Fint, nå er jeg allerede glad. Så hvorfor gjør ikke gud slutten nå? Hvorfor la uskydlige mennesker, barn, kvinner, menn lide mer? HVORFOR vente på dyret? hva er vitsen? Det høres ut som om han bare utsetter det til imorgen, slik jeg gjør med mine lekser og for stryk til slutten.. På sammen måten får gud stryk fra meg. Jobb dårlig utført, føler meg skuffet Det er nok betydelig verre å få stryk fra Gud.Og du - jeg tror faktisk ikke du behøver vente så veldig mye lenger..
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #173 Skrevet 9. mars 2009 Dette er ikke en kokumentasjon, men en udokumentert påstand. Kan du finne dokumentasjon på at planeten blir ødelagt? At vi skader planeten kan jeg være med på, en grunn er at vi er blitt så mange. Men planeten skal det mye til å ødelegge, eller? Vi utryddet Geirfuglen ja, men det var før 1914. http://no.wikipedia.org/wiki/Geirfugl Er det slike ting du sikter til, eller er det noe annet? Den siste delen du skriver virker mot sin hensikt, du dummer deg rett og slett ut. Vær vennlig å holde debatten saklig! (hvis du er 14 år tilgir jeg deg :-) ) Du får heller ringe Jens Stoltenberg eller FNs klimapanel."2000 forskere kan ikke ta feil",sier regjeringen.Men FNs 2000 forskere er selvfølgelig ikke noe mot deg,kjekken.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #174 Skrevet 9. mars 2009 Vi utryddet Geirfuglen ja, men det var før 1914. Du har kanskje ikke fått med deg at et skremmende antall dyr og planter utryddes - HVER TIME!
Mona-Lisa Skrevet 9. mars 2009 #175 Skrevet 9. mars 2009 Det er nok betydelig verre å få stryk fra Gud.Og du - jeg tror faktisk ikke du behøver vente så veldig mye lenger.. Å vente til i morgen i helvete er allerede for mye. Som sagt, gud har allerede stryket, velger han nå å stryke meg driter jeg i det, han er jo "ingen" i mine øyner. Selv om jeg nødvendigvis ikke kommer i "paradiset"
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #176 Skrevet 9. mars 2009 Å vente til i morgen i helvete er allerede for mye. Som sagt, gud har allerede stryket, velger han nå å stryke meg driter jeg i det, han er jo "ingen" i mine øyner. Selv om jeg nødvendigvis ikke kommer i "paradiset" Slapp av."Helvete" stammer fra den norrøne mytologi,der dødsgudinnen Hel hadde sin "viti" = straff.Bibelen snakker ikke om noe slikt,selv om reminisenser fra Åsatroen fulgte med i norske oversettelser frem til idag.Nei,Bibelen holder frem døden eller livet.Eksistens eller ikke-eksistens.Fritt valg.Avføring får du ta på priveten.
Mona-Lisa Skrevet 9. mars 2009 #177 Skrevet 9. mars 2009 Slapp av."Helvete" stammer fra den norrøne mytologi,der dødsgudinnen Hel hadde sin "viti" = straff.Bibelen snakker ikke om noe slikt,selv om reminisenser fra Åsatroen fulgte med i norske oversettelser frem til idag.Nei,Bibelen holder frem døden eller livet.Eksistens eller ikke-eksistens.Fritt valg.Avføring får du ta på priveten. Jeg sa ikke at jeg havner i helvete, men at verden går til helvete, skjønner? les teksten før du svarer, jeg har vært jehovas vinte og vet hva bibelen sier. Avføring får du ta på privaten?
Gjest enda en gjest Skrevet 9. mars 2009 #178 Skrevet 9. mars 2009 Men du som ser ut til å være et Jehovas vitne, hva mener du om dette: Hvordan går Gud frem for å avsløre falske sendebud, slik du ser det? Og er du enig eller uenig med Vakttårnet 1.5.1997 s. 8, som skriver om det på denne måten: DET er Jehova Gud som selv identifiserer sine sanne sendebud. Han gjør det ved å la de budskapene han sender gjennom dem, gå i oppfyllelse. Det er også Jehova som avslører falske sendebud. Hvordan avslører han dem? Han gjør deres tegn og forutsigelser til intet. På den måten viser han at de er selvbestaltede profeter, og at deres budskaper i virkeligheten stammer fra deres eget sinn — ja deres dåraktige, kjødelige tankegang!
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #179 Skrevet 9. mars 2009 Men du som ser ut til å være et Jehovas vitne, hva mener du om dette: Hvordan går Gud frem for å avsløre falske sendebud, slik du ser det? Og er du enig eller uenig med Vakttårnet 1.5.1997 s. 8, som skriver om det på denne måten: Du vil ha en ny runde skjønner jeg.SANNE etterfølgere av Jehova er ikke Jehovas vitners vitner,men JEHOVAS vitner.Selv om 13 av 15 konger i Israel drev med forkastelige ting,hva betød det for sannheten? Kom ikke Jesus gjennom Israel likevel?Og om til og med en av de tolv var forræder - var ikke Jesus Guds sønn likevel? Det spiller ingen rolle for meg hva noen dødelige menneskebarn har ment eller trodd eller sagt eller kalt seg eller spådd eller profetert.Bibelen sier at "de som har satt seg øverst skal bli satt nederst",men at "de som gransker Skriftene daglig for å se om det stemmer det som blir fortalt dem" er av et edlere sinn. Ergo - den som vil holde seg til menneskebud vil gå fortapt.Tenk på Jonas som ropte ut at "Ninive skulle ødelegges!" - og det på Guds forlangende.Men ninivittene vendte om.Sa de "falsk profet" eller "tullebukk" til ham? Nei,de var glade over at Gud i sin tålmodighet lot dem få litt tid til og lot dem leve.Det burde du også være,men tiden er kort så bruk den vel...
Gjest enda en gjest Skrevet 9. mars 2009 #180 Skrevet 9. mars 2009 Det spiller ingen rolle for meg hva noen dødelige menneskebarn har ment eller trodd eller sagt eller kalt seg eller spådd eller profetert. Jehovas vitner pleier å svare på spørsmål fra folk som ønsker å vite hva de mener om det ene og det andre. Og de pleier å ta ganske eksplisitt avstand fra folk og organisasjoner som kan identifiseres som falske sendebud. Ettersom du sier at dette ikke spiller noen rolle for deg, tror jeg at du ikke er noe Jehovas vitne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå