Sort Pastill Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #121 Del Skrevet 11. januar 2009 Ja, nå er det stille her, beklager så mye. Pastillmannen har flyttet hjem til Sørlandet, og jeg prøver å komme meg gjennom dagene best mulig. Det er ikke egentlig savnet som er det aller verste, men jeg blir helt nummen og livløs føler jeg, ingenting er morsomt og dette halvåret strekker seg ut som en hel evighet foran meg *sukk*. Det er ikke meningen å klage altså, det bare føles så leeenge og håpløst og jeg klarer ikke å mønstre spesielt mye engasjement for noenting:p Jaaja, det er tross alt bare en begrenset periode, og jeg blir iallefall HELT sikker på at jeg ikke vil leve uten han! Jeg ser han om et par uker, da skal vi også kikke på hotellet vi har lyst til å ha festen på. Samtidig skal mamma snakke med den mulige syersken neste helg, så etter det skal jeg gi dere en ordentlig oppdatering jenter. Koselig at du tenker på meg, Ansjoni:D Ha en fin uke kjære medsøstre i bryllupsplanlegging, og ikke glem meg helt vær så snille, selv om det kan bli sjeldne innlegg fra meg i en liten periode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 11. januar 2009 #122 Del Skrevet 11. januar 2009 Så kjipt..! Du har lov å klage her inne vettu! Du kommer deg nok gjennom dette halvåret også skal du se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LindaKristin Skrevet 11. januar 2009 #123 Del Skrevet 11. januar 2009 Åå,føler med deg!Det er ikke noe moro..Mangler halvparten,vet hvordan det er STOR til deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 12. januar 2009 #124 Del Skrevet 12. januar 2009 Sender deg en Skjønner at det er uvant og trist nå. Jeg kan savne kjære bare jeg er på skolen, så jeg skal ikke si noe. Det er hvertfall godt å kjenne at man er helt sikker på at man ikke vil leve uten sin kjære da. Og så blir det nok kjempekoselig når du får se han igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 12. januar 2009 #125 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Det har jeg ingen problemer med å forstå! Vet hvor kjipt avstandsforhold er. Dere kommer dere gjennom, men midt oppi det er det utrolig stusselig Her har du iallefall muligheten til å klage så masse du vil! Endret 25. september 2009 av Ansjoni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 12. januar 2009 #126 Del Skrevet 12. januar 2009 Huff, så trist! Skjønner godt at du savner han... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 12. januar 2009 #127 Del Skrevet 12. januar 2009 Så kjedelig... Det er aldri noe gøy å savne sin kjære Håper og tror at dere fint klarer å komme dere igjennom det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #128 Del Skrevet 18. januar 2009 Hei jenter! Håper dere alle har hatt en fin helg. Jeg har vært hos Pastillmannen på Sørlandet, og da har det selvsagt blitt litt planlegging. Først og fremst hustegning og sånt, men også litt bryllupssnakk. Vi har kommet til en ganske revolusjonerende bestemmelse; vi er ganske sikre på at vi ønsker å gifte oss i bunad! Jeg har en nyydelig bunad som jeg er veldig, veldig glad i, og som jeg alltid har kunnet tenke meg å gifte meg i, men jeg har ikke hatt lyst med mindre han også vil ha bunad, og det har ikke han hatt noe lyst til. Men nå prøvde han faren sin bunad (ah, så kjekk mann jeg har!!), og ombestemte seg plutselig. Moren hans er bunadsyer, og hun ville ha litt betenkningstid før hun svarer på om hun orker å sy en bunad i år, men dersom hun sier ja kjører vi norsk romantisk bunadstil! Tenk dere ... Vinter, snø (jo, det SKAL bli snø), gammel, laftet kirke, meg i min elskede bunad med brudekrone og kappe, han i flott bunad fra Vest-Agder. Tror det kommer til å bli utrolig flott og stemningsfullt! Vi skal jo også ha en venners-venner fest senere på sommeren, så hvis jeg har veldig lyst kan jeg alltids ha en enkel, hvit kjole da ... Men jeg tror det blir fint! Hva tror dere? Ellers har vi laget helt ferdig gjestelisten, og laget et midlertidig budsjett, i tillegg til at vi har blitt enige om alkohol og slikt. Neste helg skal vi kikke på hotellet! Ha en aldeles strålende uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #129 Del Skrevet 20. januar 2009 Vi har syslet litt med et midlertidig budsjett siden sist, og sånn ca ser det ut (slenger også inn noen kommentarer på postene): Treretters middag: ca 15 000. Vi har fundert på å ha to valg, som gjestene kan krysse av for i invitasjonen; en med hovedrett fisk, og en med hovedrett rødt kjøtt. Drikke: ca. 10 000. Vi har valgt å betale mineralvann, øl og vin til maten, muligens også kaffe avec. Utover det blir det hotellbar med de prisene som følger med det. Med tanke på gjestelisten, kun foreldre, besteforeldre og søsken med følge vil dette være helt OK. Lokale/servitører/kokker: 0 kroner. Vi holder festen på et hotell, og betaler ikke for dette. Klær: ca 10 000. Jeg har bunad, men mangler noe ekstrautstyr, han får den sydd gratis dersom svigermor sier ja, men må også betale for endel ekstrautstyr. Transport fra kirken: Max! 5000. Ønsker ikke å bruke så mye penger på dette, og jeg regner med at vi låner en bil i familien, men vi får se. Dette er brudgommens oppgave og ansvar. Kaker baker vi selv, også bryllupskaken. Buketten skal være veldig enkel og i stil med resten av bryllupet. Jeg håper vi finner en hobbyfotograf i familien som kan ta bilder! Jeg skal til frisør og sminkør, men har ikke regnet dette inn i budsjettet helt enda, venter til de store tingene er på plass. Vi har jo fremdeles god tid. Bryllupsnatten får vi spandert av hotellet vårt. Våre foreldre ønsker å bidra med en sum, men jeg vet ikke nøyaktig hvor mye enda- uansett er det kjærkomment og velkomment. Jeg gleder meg:D Dette budsjettet sprekker selvsagt totalt dersom svigermor ikke orker å sy bunaden hans, men det håper jeg virkelig hun gjør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 20. januar 2009 #130 Del Skrevet 20. januar 2009 Så flinke dere er til å sette opp budsjett Blir bra dette her Så gøy at dere skal gifte dere i bunad Dere blir sikkert kjempefine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 20. januar 2009 #131 Del Skrevet 20. januar 2009 ÅÅÅ så romantisk da. Mamma synes også at jeg skulle gifte meg i bunaden min, men blir ikke like stilig når ikke begge to har det, dessuten så er jeg ikke helt fornøyd med min. Den er ikke montert helt rett etter min mening, men men... hva slag bunad har du forresten? Utrolig mange flotte bunader og mange har jo en spesiell brudebunad også. Skal du ha krone og fullt utstyr? Kryser fingrene for at svigers syr bunaden jeg da Tenkte som deg angående middagen jeg også, men fant ut at det ble for mye stress. Kan bli mye ringing fram og tilbake angående menyen og så må man jo si ifra til hotellet i god tid med tanke på bestilling av varer etc, så jeg og kjære valgte kjøtt, reinsdyr.. og så satt vi sammen en treretters ut ifra det. Med tanke på at det er folk som har allergi og laktose intoleranse etc, så måtte vi ta hensyn til dette også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #132 Del Skrevet 21. januar 2009 Hei, og takk for svar og at dere kikker innom her! Jeg har landets mest brukte bunad- Sør Trøndelagsbunaden i blått, men her nede på Sørlandet er jeg ganske ensom i den allikevel. Dessuten er jeg så fryktelig glad i den, og blåfargen står veldig bra til min hudtone, så jeg føler meg alltid fin når jeg har den på. Tanken på å få bruke bryllupsklærne mine til alle de store anledningene i livet er også medvirkende! MEN- jeg er helt enig i at dersom jeg skal gifte meg i bunaden skal han også gjøre det. Vi er avhengige av at moren hans orker å sy, og det er jo enormt med jobb (spesielt fordi hun er veldig nøye og lager alt fra bunnen av), så jeg håper hun sier ja. Når det gjelder krone har jeg vært i kontakt med folkemuseet i Trondheim, og de sier at tradisjonen der er at man bruker den krona som finnes i den bygda man gifter seg i. Jeg kan derfor velge og vrake litt, og skal undersøke hvordan krona (urk, føler for å si kronen med min vestkantoslo-dialekt, men det blir så fryktelig snobbete:P) her i Vest-Agder er. Jeg må ha krone for å føle at det blir litt mer enn en vanlig barnedåp, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg er usikker på buketten da, jeg vil ha noen erkenorske blomster, men i februar? Og hva passer til? Vrient. I dag skal vi opp og kikke på hotellet hvor vi håper på å ha festen, det blir spennende. Jeg frykter også at en sånn todelt meny blir vrient å få til, så kanskje vi får forhandle oss frem til en enighet allikevel ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #133 Del Skrevet 21. januar 2009 Weee:D Jenter, vet dere hva! I dag dro vi opp for å kikke på det aktuelle hotellet- og VIPS var det booket! Vi får en fin liten sal, med fantastisk utsikt, vegg i vegg med baren som vi selvsagt får for oss selv. Det er et gammeldags lite hotell, og omgivelsene passer helt PERFEKT! I tillegg var det ganske så rimelig, og kjøkkensjefen- som viste oss rundt- var utrolig hyggelig og virket veldig dyktig. Jeg har jobbet på hotell i restauranten selv, så jeg er beroliget:p Han foreslo en meny som vi tente på med en gang; hvitvinsmarinert laks med pepperrotkrem til forrett, hjort i en eller annen form til hovedrett, og karamellpudding til dessert. Vi fikk også et fint tilbud på husets vin, og får brudesuiten (som egentlig ikke er noen suite) gratis. Frokost er selvsagt inkludert. Åh, jeg gleeeder meg:D Snart bare et år igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 21. januar 2009 #134 Del Skrevet 21. januar 2009 Åh, så herlig at det faller på plass!! Den menyen hørtes veldig godt ut Og enda bedre er det selvsagt at dere fikk noen gode tilbud! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #135 Del Skrevet 21. januar 2009 Jaaa, kjempegøy! Sukk, tenk at det er et heeelt år til *hmph*. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 22. januar 2009 #136 Del Skrevet 22. januar 2009 Så bra at dere har fått booket hotell Det høres jo kjempebra ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eleit Skrevet 22. januar 2009 #137 Del Skrevet 22. januar 2009 Så bra at hotellet er i boks Hehe.. 1 år går nok fort skal du se! Det er snart et år siden vi forlovet oss, og da kunne ikke jeg se for meg at vi skulle gifte oss i 2009, fordi jeg trodde det var aaaaalt for lenge til.. Og, det ble faktisk sommeren-09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 22. januar 2009 #138 Del Skrevet 22. januar 2009 for hotellet! Et år går fort skal du se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 22. januar 2009 #139 Del Skrevet 22. januar 2009 hurra for hotell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #140 Del Skrevet 23. januar 2009 Så bra at dere har fått booket hotell Det høres jo kjempebra ut! Jaa, er kjempefornøyd med det! Så bra at hotellet er i boks Hehe.. 1 år går nok fort skal du se! Det er snart et år siden vi forlovet oss, og da kunne ikke jeg se for meg at vi skulle gifte oss i 2009, fordi jeg trodde det var aaaaalt for lenge til.. Og, det ble faktisk sommeren-09 Du har helt sikkert rett! I tillegg er det jo myyye som skjer dette året, med at jeg flytter opp på gården hans i sommer/høst, og jeg begynner på skole igjen ... Så satser på at det raser avgårde. for hotellet! Et år går fort skal du se. Takk:D Og ja, håper det:D hurra for hotell Så, jenter, kan dere hjelpe meg litt. Jeg driver og brainstormer litt for meg selv rundt dette med krone, blomster og hvordan alt skal passe sammen med bunaden min. Egentlig har jeg aller mest lyst til å ha blomsterkrans på hodet, men jeg tror det kan bli vanskelig og se malplassert ut i Februar? Derfor er krone det jeg ser på som mest passende. Men kanskje det finnes en type blomster som det er mulig å lage en OK krans av som passer inn i februar? Jeg tror vel ikke det ... I tillegg så vil jeg ha en bukett av noe som passer inn, noe som er skikkelig norsk og som vokser her. Altså ikke vanlige roser eller orkidèer. Har dere noen tips eller tanker rundt dette med blomster, vekster, krans ellr krone? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå