Gå til innhold

Sort Pastill og Pastillmannen skal gifte seg:D


Sort Pastill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk alle sammen! Ja, det er utrolig deilig at mamma er litt mer på lag, det ødelegger jo gleden veldig dersom en person som er så viktig for meg, ikke er positiv til dette som jeg gleder meg så veldig til! Devilina: Velkommen til dagboken min:) Ha en kjempegod helg selv!

I dag har jeg og bestevenninnen begynt på helgens juleverksted. Vi har lagd deig til ingefærnøtter (som skal trilles ut i morgen), mandelknekk og sjokoladekarameller (de står og koker på ovnen nuh). I morgen skal vi også lage kokosmakroner. Det meste av dette skal pakkes pent inn i cellofan og gies bort til familie og venner, men noe beholder vi nok selv og. Det var første gang vi lagde knekk, og jeg tror ikke jeg har ledd så godt på VELDIG lenge :ler: Hysterisk morsomt, det var jo for det første GLOvarmt, og for det andre stivnet det på tre sekunder, så det var jo totalt uhåndterlig :fnise: Brukte vel lengere tid på å vaske kjøkkenet etterpå, enn på å lage knekken *flir*. Den ble heller ikke så veeldig god, men den ser iallefall fin ut, og vi skal gi den bort, så ... :grinele: Jaja. Håper sjokoladekaramellene blir bedre. Satser på å lage kuler av sjokolade og rom senere i uken (har en diiiger romflaske som driver og støver ned, jeg må manne meg litt opp for å drikke det, for jeg blir så innmari dårlig av det :blush: ), og kanskje også noe annet gøy. Noen som har forslag til juleknask som holder seg godt, og som er koselig å gi bort?

Ha en strålende helg alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi, oi... Snakket akkurat med mamma, og hun fortalte at hun har en venninne som er designer/syerske, og foreslo at hun kunne lage kjolen min, noe billigere. Det hadde jo vært fantaaastisk, få min egen, personlige drømmekjole:D Må allikevel på prøverunde for å se hva slags modell og snitt jeg kler best, men det var jo et supert tilbud, og absolutt noe jeg kunne ha hatt innmari lyst til! Skal holde dere oppdatert, KG-jenter!

EDIT: måtte bytte ut et par "fantastisk'er"

Endret av Sort Pastill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi, oi... Snakket akkurat med mamma, og hun fortalte at hun har en venninne som er designer/syerske, og foreslo at hun kunne lage kjolen min, noe billigere. Det hadde jo vært fantaaastisk, få min egen, personlige drømmekjole:D Må allikevel på prøverunde for å se hva slags modell og snitt jeg kler best, men det var jo et supert tilbud, og absolutt noe jeg kunne ha hatt innmari lyst til! Skal holde dere oppdatert, KG-jenter!

EDIT: måtte bytte ut et par "fantastisk'er"

Det høres jo veldig flott ut! Det er det jeg antageligvis skal gjøre, blir veldig bra. Fint å få en helt spesiell kjole som ingen andre har :hjerte:

Jeg har ikke tenkt at jeg burde prøve kjoler først, kanskje jeg burde det :klø: Har forsåvidt en ganske godt oppfatning av hva jeg kler da, vet iallefall hva jeg ikke kler :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det skjedd litt siden sist ja!

- Bra med mammaen din, at hun nå er med på laget!!

- spesialsydd kjole er jo helt :dåne: !!!

- Tips til julegodis: Peppermyntekuler - veldig godt og holder seg flere uker i en boks! :jepp: Jeg har god oppskrift hvis du trenger!! :)

Edit: skriveleif

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle, god søndagsmorgen:D Nei, hun ringte i går og var skikkelig lei seg. Hun har fremdeles sine bekymringer, men hun har iallefall bestemt seg for å være hundre prosent støttende og positiv. Heldigvis, det gjør alt så utrolig mye bedre! Jeg er kjempeglad for det, kjenner jeg.

Egendesignet kjole er knall ja, og jeg vet jo ikke om det er nødvendig å prøve andre først, sånn egentlig. Det høres iallefall som du har god peiling på hva du kler og ikke kler, Ansjoni! Problemet mitt er at jeg egentlig ikke gjør det:P Altså, når det gjelder vanlige klær gjør jeg jo det, og jeg vet jeg vil ha en kjole med smalt liv og vidt skjørt. Så litt har jeg peiling på. Men allikevel er jeg ikke sånn kjempevant med å gå i kjoler, iallefall ikke store hvite ( :fnise: ), så jeg tror jeg skal ta en tur og prøve. Se litt på hvilke farger som passer best, og om jeg burde ha stropper eller om stroppeløs er lekkert. Men og litt for å få en unnskyldning til å prøve kjoler da :fnise:

Oooh, peppermyntekuler høres knall ut! Vil veldig, veldig gjerne ha oppskrift ja! Tusen takk!

Ha en riktig så fin søndag alle sammen. Takk for at dere kikker innom og tar dere tid til å svare, det setter jeg stor pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, jenter! I går hadde jeg en lang prat med min kjære. Han kommer fra gård, som han skal overta, og han flytter hjem nå etter jul. Jeg kommer etter til sommeren igjen, så et halvt år skal vi bo hver for oss. Det blir tøft, men jeg er utrolig glad for at forholdet vårt er så stabilt og så "satt" før han flytter. At vi ER forlovet og planlegger bryllup. Vi har avtalt at han skal komme hit en helg i mnd, og jeg skal komme til han en helg i mnd, sånn at vi får sett hverandre annenhver helg iallefall. Det er tre timer å kjøre hver vei, så det går fint. Uff, det blir et kjedelig halvår, men jeg tror nok forholdet vårt kommer styrket ut av det, og det blir en siste sjangse til å bli HELT sikker på at det vi gjør er riktig. Noe vi jo er, men allikevel.

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Det hørtes ut som en utfordring, men jeg er sikker på at dere får en god erfaring ut av det som mest sannsynelig styrker forholdet deres som du sier. ;) Jeg har vært jobbenke en stund og jeg tror vi kommer nærmere hverandre når vi har fri sammen fordi vi savner hverandre så. Men jeg ville selvsagt sett han mer i hverdagen. Så lenge det er for en periode så går det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøft gjort av dere! Det der kommer til å gå så utrolig bra ser du :)

Jeg og min bodde med tre timers avstand de 2 første årene av vårt forhold, og så hverandre i helgene, og jeg føler at vi bare har hatt godt av det.. Det blir selvfølgelig litt annerledes når det blir motsatt vei, at dere først har bodd sammen, også med avstand.. Men, du aner ikke hvor flink gutter også kan bli til å prate på telefon :fnise:

Det blir sikkert litt vanskelig i perioder, men det blir dere bare styrket av! Og, når du flytter etter skal dere jo gå igang for fullt med bryllupsplanlegging, og da vet dere jo at dere har et kjempegodt grunnlag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg og kjære har også prøvd dette med avstandsforhold et år før vi flyttet sammen. Vi bodde på samme sted et år, så vekk et år, og så flyttet vi sammen (følte det var behov for litt konkretisering... ;) )Vi trodde det skulle gå fint å se hverandre annenhver helg, vær forberedt på at det kan bli oftere... :fnise: Når fredagen kom, var en uke lenge nok for oss....

Men tror som de andre her at det kommer til å gå fint, og også styrke forholdet på sikt. Man trenger å savne hverandre innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ansjoni

Avstandsforhold er hardt, men det er ikke umulig :) Da jeg og kjæresten hadde vært sammen et drøyt år, så flyttet jeg for å gå på skole (om lag 60 mil), og da var i pendlerkjærester i 2 år, og så hverandre ofte ikke på 3-4 uker. Og det gikk jo bra, det, som dere ser :)

Jeg tror virkelig man kommer styrket ut av et avstandsforhold, når kjærligheten utholder det, da utholder den alt! :hjerte: Det er klart det er trist, men det kommer til å gå bra (og så har du jo oss her til å støtte og trøste når savnet blir stort :Nikke: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg blir beroliget når dere skriver sånn, snille jentene det! Jeg tror også vi kommer styrket ut av det, og det er jo egentlig for en utrolig kort periode, så vi har en konkret dato å se frem til. Dessuten er vi veldig innstilt på å gjøre det beste ut av det. Jeg kommer også til å bo med bestevenninnen min, så alene blir jeg ikke, og vi kommer begge til å ha mye å gjøre, så vi får krysse fingrene for at tiden går fort. Men en utfordring, det blir det selvsagt. Jeg gruer meg. Samtidig skal det bli litt fint å vite at vi også har gjort det- bodd fra hverandre- at vi har testet forholdet vårt så mye. I tillegg har jeg aldri bodd uten en kjæreste eller familie, så det er greit å ha gjort det og. Men mye savn og høye telefonregninger blir det nok (vi er begge teite nok til å ha bundet oss til hvert vårt abonnement fra forskjellige leverandører, så vi kan ikke ha fri familie eller noe sånt). Og når vi flytter sammen er det bare et halvt år til bryllup :yvonne:

I dag har jeg hatt en ordentlig papir-dag, snakket med NAV og sjefen og Lånekassen. Dessuten har jeg vært på lang tur med de to hundene mine, vi har gått på biblioteket, og største hunden har fått bære bøkene ned igjen i en kløvsekk. Kjempegreit, nå er hundene slitne, jeg har fri OG mange nye, uleste krimbøker. Og i kveld begynner Blåfjell! Neste uke skal jeg hjem til barndomshjemmet, besøke hele familien, og skal tegne skisser til kjoler sammen med mamma. Så kommer jeg hjem hit og begynner i ny jobb den 15. Desember. Det blir nok en fiiin førjulstid (bare jeg hadde fått de hersens pengene fra NAV). Hva har dere andre på progrmmet frem mot jul? Det blir nok mye bryllupssnakk og tenking også, siden pastillmannen flytter sin vei i Januar, og vi må finne lokale og booke kirke før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser at de fleste her har bodd fra hverandre en stund. Det første året vi var sammen bodde vi to timer unna hverandre. Det ble mange lange telefonsamtaler, selv om vi var sammen hver helg. ;) Det blir nok rart å gå fra å bo sammen til å bo fra hverandre, men tror nok det skal gå helt fint for dere. Det virker som om dere har en grei innstilling til det, og dere har jo et bryllup å se fram til. :nigo: Det kan absolutt være en styrke for forholdet å ha bodd litt fra hverandre.

Håper pengene kommer snart da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første året vi var sammen bodde vi i hver vår verdensdel.. :sjenert: Men det hadde helt klart blitt noe annet hvis det hadde vært nå, siden vi bor sammen og har vært sammen lenger! Men alt går jo hvis man bare er innstilt på det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Takk for at du titta innom dagboka mi :) :) :)

Koselig dagbok du har! Her vil jeg også følge med! :popcorn:

Så fint at moren din vender seg til tanken! :) Jeg synes også det er superviktig å ha familien med seg i slike anledninger. Mammaer har ofte mye positivt å bidra med! Så beleilig at moren din har bekjente som kan hjelpe deg med kjoleprosjektet! Superspennende! Må være gøy å få kjolen spesialsydd.

Vinterbryllup høres veldig fint ut! Gleder meg til å følge med videre. Synes det er rart å tenkepå at jeg er gift når du gifter deg jeg :goodbye:

Forresten, Jeg gratulerer dere så mye med forlovelsen, dato og hverandre. Dere er IKKE for unge! Uansett er det bare dere som vet om dere er klar for det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, for et hyggelig innlegg Flub! Tusen takk for at du kikket innom, det var koselig. Jeg er jo helt enig i alt du sier, selvsagt- både at det er fantastisk at mamma forandret mening, og at vinterbryllup blir flott. Og jeg skjønner veldig godt at det blir merkelig å tenke på at du er gift når jeg skal gifte meg, hihi. Tenker du gleder deg? Jeg er iallefall halvtussete av å glede meg. Skal følge med i din bok også:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...