Gå til innhold

Sort Pastill og Pastillmannen skal gifte seg:D


Sort Pastill

Anbefalte innlegg

Heisann kjære medbruder! Jeg er en 21 år gammel jente, som er forlovet med min kjære samboer som også er 21. Vi har vært sammen i snart fire år, og har bodd sammen sånn cirka like lenge, da vi ble sammen på en internatskole. Frieriet kom dagen etter 21-års dagen min, og vi har såvidt begynt å snakke litt om bryllupet. Først tenkte vi Februar 2011, men vi har nok egentlig bestemt oss for å fremskynde det et års tid, midlertidig "dato" er Jan/Feb/Mars/April 2010:p Vi ønsker oss et lite, varmt og koselig bryllup, med nærmeste familie, noen få venner og en heidundrandes venners venner fest senere. Kirke er valgt, men ikke booket, og ellers er ringene på plass- vi vil bruke forlovelsesringene. Jeg har et bilde i hodet av pynt og kjole, og har også funnet et sted jeg virkelig elsker, men pris og sånt er litt avgjørende. Tenkte å lage en dagbok her for å få litt system i tankene- jeg liker å tenke i skriftlig form- og for å få tips og tilbakemeldinger fra dere:p Er en ivrig smugleser av deres dagbøker, men nå skal jeg krype ut av skallet og begynne å kommentere litt også. Livet er herlig, dere:D

--- Sort Pastill

Endret av Sort Pastill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må skrive her også jeg! :velkommen: som KG-bride, og spesielt i dagbokgjengen! Her blir det spennende å følge med :jepp:

Det er så bra med dagbok, man tankt litt høyt, også får man samtidig tilbakemeldinger og nye ideer! Det er så bra å få pratet litt med andre bruder, for det er så lett å tro at alle rundt oss er like optatt av bryllupet som oss.. Her inne er vi i allefal garantert at alle er det :strix:

Åh ja! Livet er herlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops, logget inn med feil brukernavn ... Denne posten kan slettes dersom en mod ser denne vei!!

Endret av IngvildChristine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, og ja, helt enig. Det er så lett å skravle hull i hodet på alle rundt, og da er det herlig å ha KG. :yvonne:

... Listetid!! Hva som må bestemmes og når- kom gjerne med innspill.

- Dato: Bør bestemmes i løpet av Desember/Januar, sånn at vi har et år på oss til planlegging og sånt. Gifter oss utenom sesongen, men det er allikevel greit å være på den sikre siden, sånn at vi får det sånn vi vil ha!

- Booke kirke

- Finne og booke lokale

- Kjole :rødme:

- Antrekk til mannen- han skal kjøpe seg ny dress denne våren uansett, så bruker vel bare den vil jeg tro.

- Gjesteliste (nesten ferdig, men avhengig av eventuell økonomisk støtte fra familien)

- Forlovere- min er valgt og har takket ja, pastillmannen har enda ikke bestemt seg.

Og så kommer jo alt det morsomme, som musikk i kirken og pynt av bordene. Det trenger jeg nok ikke tenke på HELT enda, selv om det er fristende :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! Veldig lurt med dagbok. Man får liksom sortert tankene som surrer rundt oppi der. Kanskje til og med ryddet plass til andre tanker enn bryllup.:) Hvis hjernen min var et kake-diagram ville den største biten vært merket bryllup og den ville vært omtrent 95 % stor.:) Hver gang jeg har fått skrevet litt og logger av føler jeg at jeg kan slappe av litt til neste dag og samtidig hatt følelesen av å ha gjort noe som har med bryllupet å gjøre.

Kan være lurt å bestille kirke nå selv om du har relativt god tid på deg. Godt med alt som er unnagjort. Også ville jeg snust litt på lokaler og kanskje passet på å innhente tilbud for å lage en bedre oversikt når budsjett skal bestemmes. Du vil også se fordelen i å ha god tid når budsjettet blir avdekket, for det koster masse penger selv om man velger "snu-på-skillingen" metoden. Vi tenkte også at vi skulle gjøre det så enkelt og billig som mulig, men når man først blir dratt med i dragsuget så blir en enkel dress til brudgom f.eks. plutselig sjakett med fullt tilbehør. Tanker som "bare èn gang i livet" osv. dukker stadig vekk opp når avgjørelser skal tas, og da blir ofte summene automatisk større. :)

Ha en fin kveld!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips:D Ja, jeg kan se for meg at det fort blir sånn- man har jo et bilde av hvordan dagen skal se ut, med alle detaljene som skal til for at det skal bli perfekt, og da er det jo klart man raser opp i pris ... *sukk* Jeg blir veldig, veldig lykkelig hvis foreldrene mine ønsker å gi oss et bidrag, men jeg skal selvsagt hverken kreve det eller forvente det- vi klarer oss jo fint uten og. For min del er det ikke nødvendigvis viktigst med maaange gjester, heller å gjøre det perfekt for de gjestene som kommer, og selvsagt oss selv. Vil gjerne ned i 35-40 gjester, vi får nå se litt:P Aller først skulle jeg gjerne hatt en dato å forholde meg til, pastillmannen synes enda det er litt tidlig å bestemme seg, og jeg har ikke noe lyst til å mase. Jeg skal hjem for å besøke familien min om to uker, og da hadde de vært fint å hatt en dato klar synes nå jeg. I mellomtiden skal jeg øøøse ut alle mine tanker og idèer til dere her på KG:D

Ha en fin kveld alle sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt litt i natt, og funnet ut at vi iallefall er nødt til å bestemme oss for ca dato- altså måned, i det minste. Ikke nødvendigvis AKKURAT nå, men innen jul. Det er ganske stor forskjell på om vi gifter oss i Januar 2010 eller i April 2010, og blir det Jan/Feb er det jo straks bare et år igjen. Må få med pastillmannen på noe skikkelig snakk her en kveld, tror jeg. :skravle:

Ellers kan jeg jo fortelle litt mer om oss. Vi møttes da vi begge begynte på samme vgs, en internatskole, andre året. Vi ble sammen etter et halvt års tid (hvor jeg var sammen med bestevennen hans:p), men det første året kan man vel si var veldig ustabilt og myye frem og tilbake. Vi var bare 16/17, og det var begges første ordentlige forhold, så det ble litt prøving og feiling. Vi kom styrket ut av det, etter å ha funnet ut at det MÅTTE være oss, og vi fikk begge prøve oss på litt glemming og tilgivelse. Jeg skulle nok i ettertid ønske at vi hadde vært uten disse plettene på forholdet, men samtidig tror jeg at vi har godt av den ballasten vi har med: vi vet hvordan de vonde dagene kan være, og vi vet vi kan jobbe oss gjennom de og få det fint igjen. Vi flyttet sammen etter skoletiden, og forholdet vårt har bare blitt bedre og bedre. Jeg vet at jeg elsker han til månen og tilbake, og han gjør det samme med meg. Han kommer til å bli en fantastisk far, er støttende, raus, kjærlig og min klippe i livet, for å strø om meg med noen klisjèer. :yvonne: Det er han jeg vil leve med, og det er han jeg vil krangle med- for resten av livet. :hjerter:

Ringene våre er i hvitt gull, begge ganske enkle. Min har en diamant innfelt, og det skal settes inn to til når bryllupet står. Den er nyyydelig og helt perfekt- og det er han som har plukket den ut. Hans er mer buet enn min, som bygger litt ut, og pyntet med enkle kryss. Den er også lekker, og passer ham fint. Vi kommer til å bruke forlovelsesringene når vi gifter oss også. Jeg gleder meg:D :bryllup:

Når det gjelder etternavn kommer jeg til å ta hans i tillegg til mitt. Det betyr at jeg får fire navn- Sort + Pastill + Pastillmannens navn + Min fars navn, men det får gå. Mitt navn er nemlig veldig sjeldent, og jeg er veldig knyttet til det. Samtidig vil jeg at vi skal dele navn, han og jeg også.

Bryllupet ønsker vi begge at skal være lite og intimt. Jeg har et lokale som jeg har siklet på, som er perfekt for et mindre vinterbryllup. Det er perfekt for ca 40 gjester, har bar og et lite dansegulv. Det er et lite, gammelt hotell- vi ønsker å ha middagen et sted hvor andre tar seg av alt og vi bare kan kose oss gjennom hele kvelden, og legger heller litt mer penger i det. Her kan vi ha fyr på peisen, og det er nok rom på hotellet til de som ikke kan sove hos hans familie. Jeg tenker enkel pynt med store kubbelys og litt sånt.

Det var alt for nå, tror jeg. Nå skal jeg inn og lese i noen av deres dagbøker:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på lang tur med hundene, og mens jeg gikk der og trasket (selvsagt gikk Digiboken min tom for batteri sånn ca halvveis) begynte jeg å tenke på bryllupsreisen. Jeg har lyst til å dra relativt direkte etter bryllupet, maks et par dager etterpå, men jeg er litt usikker på om det lar seg ordne. Helst ville jeg reist til a) Island eller b) en av de greske øyene, men ingen av delene er sånn kjempefristende i februar (som vi nok heller mest mot). Vi kommer ikke til å ha råd til en bryllupsreise til 45 000, og kunne forsåvidt også reist som en langhelg til en storby- Praha eller Wien kanskje? Men så hadde det jo vært herlig med litt sol og varme også ... Hmm ... What to do? Utsette bryllupsreisen til mai/juni? Da kan man få en billig ferie til f.eks Rhodos eller Kypros. Eller reise rett etterpå, og finne et nytt reisemål. Egypt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Velkommen i gjengen! :) Du har jo kommet godt i gang med tanker omkring bryllupet allerede! Jeg tenker hele tida at 2010 er så lenge til, men det er jo snart "neste år"! :fnise: Blir gøy å følge deg videre her! :jepp: Skjønner forresten godt at du vil ha en dato (eller i det minste måned) å forholde deg til! Alt føles litt mer virkelig da! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Gratulerer så mye med forlovelsen, og lykke til med planleggingen. :strix: Kjenner til det at gutta ikke er like ivrige på å planlegge når det er så lenge til. Mens vi jenter liker å drømme oss litt bort. ;) Det høres jo ut som om du har ganske mange tanker omkring bryllupet allerede. Men som du sier, det kan jo bare være et drøyt år til (selvom det høres lenge ut til 2010). :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar! I går kveld snek jeg meg innpå Pastillmannen mens han så på TV, og sa at jeg hadde veldig lyst til at vi hadde en mnd å forholde oss til innen jeg reiser hjem på familiebesøk om to uker. Da får jeg nemlig sett både mamma, pappa og stefaren min, og det hadde vært greit å hatt litt konkret å fortelle. Pluss at JEG vil ha det og da, en dato altså :fnise: Han så litt rart på meg og sa at det har vi jo allerede bestemt. Meg: :overrasket: Han hadde altså gått rundt og trodd det var bestemt at vi skulle gifte oss i Februar 2010, siden det var den egentlige planen for 2011. Så da kikket vi litt på lørdager i Februar, og har satt 20.02.2010 som en foreløpig dato :danser: Og deeet betyr at det bare er et drøyt år til jeg blir fru! Tjohei:D Nå er planen å ikke plage han med bryllupssnakk noe mer før jul, og så booke kirke og lokale i begynnelsen av Januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dato!! Så deilig å ha den i boks! :strix:

Og, vi satte vel dato ca 9 mnd før og synes ikke jeg har så forferdelig god tid.. De beste lokalene i byen var allerede reservert! Sikkert ikke like fult i februar, men likevel.. Du kan sikkert godt booke kirke allerede etter jul :) Så vet du at du får det tidspungtet du vil og sånn!

Endret av eleit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk alle, dere er så søte:D Jeg tror det skal være sånn ca akkurat passe tid, 13 mnd fra vi begynner med booking og sånt, og det er en liten og ikke så populær kirke. Wee, jeg er såå lykkelig:D Gleder meg masse til bryllupet, men ikke minst til å være gift med mannen i mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dato! :) Jeg gleder meg også til å gifte meg med "gutten" min og det er bare en bonus at man får et bryllup på toppen av det hele! Du sier du ikke skal snakke mer bryllup før januar og da regner jeg med at du mener til kjæresten din? For her inne på KG kan du gjerne tømme ut litt bryllupstanker hver dag om du har lyst! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhja, det er sambo som skal få slippe- ikke dere KG-damer *flir*. Jeg må ha ut en liten dose hver dag kjenner jeg. Spesielt nå (jeg er sykemeldt) har jeg fryktelig mye tid til å tenke på alt fra invitasjoner til budsjett til mat:p Jaja, noen hobbier må en stakkars jente få ha! Nuh skal jeg oppdatere meg på de andre bøkene her inne (nei, ikke alle- jeg beklager), og så tusle til sengs sammen med min Mr. Big :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...