Gå til innhold

Sort Pastill og Pastillmannen skal gifte seg:D


Sort Pastill

Anbefalte innlegg

Tusen takk igjen! Dere er søte :smilyblomst: Ja, det ordner seg jo, det vet jeg- men det er selvsagt litt sårt allikevel. Men jeg får gi henne litt tid, det er sikkert ikke bare bare for henne heller. Og som du sier Honey- det viktigste er hva vi vil og tenker og føler, og vi er trygge i valget vårt. Å kjøpe brukt kjole har jeg vært bestemt på hele tiden, egentlig- den er jo tross alt bare brukt en eneste kveld, og renset etterpå. Allikevel tror jeg at det er smart å ta et par runder hos en butikk først, for å få litt veiledning ift hva jeg kler av fasonger og sånt. Dersom man kjøper brukt, er det lett å finne noen som kan legge opp f.eks? Noen som vet ca pris på dette?

Tror jeg har hørt noe sånt som at det koster en tusenlapp cirka å få tilpasset kjolen. Vet ikke om brudesalongen er behjelpelig med sånt jeg? De gjør i alle fall det på kjolene som blir kjøpt der. Det jobber som regel en skredder for salongen. Ellers finnes det selvstendige skreddere her i byen i alle fall. Lurt å prøve på salong før du kjøper brukt. Det gjorde jeg og jeg endte opp men en kjole jeg aldri hadde trodd jeg hadde kledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var jo ikke så ille, prisen altså. Ja, vi må nok dra på kjoleprøving en tur. Nå har jeg fått tilbud om å kjøpe kjolen til kona til en gammel venn brukt, den er fiiin, og jeg får den eventuelt for halv pris. Den er størrelse 34, med snøring i ryggen. Jeg trenger nok en størrelse 36 iallefall, men det skulle jo gå greit med snøringen. Det er en Lily-kjole, utrolig lekker, enkel og elegant. Er ikke heelt sikker enda, men skal dra og prøve den rundt juletider tror jeg.

http://www.bryllupsweb.no/images/lilly_3004_2.jpg

Endret av Sort Pastill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro den kjolen med snøring i 34 kan passe deg fint om du er en 36 ;) Jeg har gått ned til 34 i brudekjole selv.. og bruker alt mellom 36-40 i vanlige klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Sort Pastill!!

Endelig har jeg klart å rote meg inn og lese i boka di! :hoppe:

Gratulerer med forlovelse og forestående bryllup! :rødme:

Skjønner godt det er kjipt at mamman din ikke er like ivrig som du kunne ønske, men jeg holder litt med disse andre jentene her inne og tror det går seg til etterhvert. Har hørt flere sånne historier tidligere, og krysser fingerene!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten fristende å kopiere Twisteds innlegg, for mitt budskap er akkurat det samme... :sjenert:

Jeg får være tidligere ute en annen gang - for fra nå følger jeg med her!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee, så koselig:D Skal være flink til å oppdatere ofte, sånn at dere har noe å lese når dere stikker innom:p Ja, hun kommer etter, det er jeg sikker på, men det er litt leit at den første reaksjonen er "kan dere ikke vente"? Men men, det er nå ikke hun som er den viktigste i dette, det er mannen og meg og det livet vi skal starte=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der har vi rette innstillingen ihvertfall! Det kommer nok til å bli så bra ;) Stå på Sort Pastill :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk! Jeg liker den også veldig godt, men er litt usikker på om jeg kanskje ønsker meg noe litt mer særpreget? Type:

http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?pa...amp;style=A3123

http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?pa...amp;style=J1104

http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?pa...amp;style=S5191

Jeg vet ikke. Får komme tilbake til kjolevalget etter jeg har vært og prøvd litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaKristin

Det finner du fort ut når du prøver :) Jeg skulle egentlig ha en veldig enkel,romerskinspirert kjole a la slik Pronovias har "bedrevet" siste par årene..

Men i stedet endte jeg opp med en kjempestor,fantastisk kreasjon av en kjole!! :fnise:

Du ser det når det du får Den på!

Endret av LindaKristin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nydelige de kjolene du la ut link på nå.

Synd det finnes så mange flotte kjoler å velge i..

Jeg kjenner at jeg omtrent blir på gråten hver gang jeg ser alt det fine man kunne tenkt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fine alle kjolene du har lagt ut link til. Bare så det er sagt så følte jeg meg fin i veldig mange kjoler jeg prøvde i salongen, og jeg prøvde alt fra det helt enkleste til det mer utsmykka. Vet ikke om det har så mye å si for deg, men jeg følte det var en viss kvalitetsforskjell på Lilly-kjolene sammenliknet med f.eks. Maggie Sottero-kjolene. Jeg synes for all del de fleste Lilly-kjolene er fine og hvis du kan spare masse penger på det så er det jo verdt å tenke på. Men jeg vil bare advare deg når det gjelder MS vs. Lilly dersom du skal prøve begge deler. Da blekner fort Lilly litt sett med mine øyne (sier bare min ærlige mening). Men det er kun du som vet hva som er DEN rette kjolen for deg. Jeg vet jo ikke om du liker det spesielt enkelt eller er av den litt mer detaljfikserte. Alle Maggie Sottero kjolene du viste var forøvrig heeeelt nydelige...*smelt*. Blir spennende å se hva du ender opp med. Synd det fort blir så dyrt å sette sine ben i en brudesalong, og jeg er bare sååå glad jeg fikk tak i min drøm på bruktmarkedet. Masse lykke til med prøvingen!!! Kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er litt enig med deg jeg. Jeg synes det fantastiske med bl.a MS er at de virker så forseggjorte, det er så mange vakre detaljer som gjør at kjolen VIRKER unik, selv om det er mange som har lik. Jeg har jo god tid til å tråle bruktmarkedet selv, og det skal jeg absolutt gjøre. Min drømmekjole er litt gammeldags romantisk, gjerne ikke helt hvit (alt fra champagne til eggeskall er supert), gjerne ikke stroppeløs, ikke lange ermer, livet skal være der livet ER (ikke empire, ikke nede på hoftene), a-formet skjørt- gjerne stort, men enkelt allikevel. Blonder er nyydelig og jeg liker tanken på å være litt tildekket. Hvis dere har forslag, sleng de inn:D

Snakket med mamma igjen i dag, og hun beklaget at jeg fikk den reaksjonen jeg fikk . Hun ble overrasket, og trenger nok litt tid til å venne seg til tanken, men hun ER glad på våre vegne og vil støtte oss med litt også, økonomisk sett. Det er herlig å tenke på at jeg fikk ordnet opp i det med en gang, så jeg slipper å gå rundt og tenke på det iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at mora di har fått tenkt seg litt om! :jepp: Deilig å ha fått det ut av verden, tenker jeg! :)

Ser du har klare meninger om kjolen! ;) Det hadde jeg også før jeg begynte å prøve kjoler, og nå ser det ut til at jeg ender opp med noe helt motsatt av det jeg hadde trodd! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, det tipper jeg at jeg også kommer til å gjøre *flir* Men enda blir det en stund til kjoleprøving, derfor må jeg drømme meg litt bort i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest LindaKristin

Å,så godt at mammaen din beklaget og at det ordnet seg!Slike ting er så trist..

Ha en deilig lørdag,muligens med en del surfing på nettet etter kjoler...? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom her for å ha deg lagret under "mine innlegg", også skal jeg få lest sidene dine litt senere... :Nikke:

Ha en flott lørdag videre! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Så deilig å høre at mamman din har fått tenkt seg litt om!! Nå ble jeg glad :strix: Det var jo liksom en liten demper på gleden å ikke vite om du hadde støtte fra moren din!! Så godt å ha fått det ut av verden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er litt enig med deg jeg. Jeg synes det fantastiske med bl.a MS er at de virker så forseggjorte, det er så mange vakre detaljer som gjør at kjolen VIRKER unik, selv om det er mange som har lik. Jeg har jo god tid til å tråle bruktmarkedet selv, og det skal jeg absolutt gjøre. Min drømmekjole er litt gammeldags romantisk, gjerne ikke helt hvit (alt fra champagne til eggeskall er supert), gjerne ikke stroppeløs, ikke lange ermer, livet skal være der livet ER (ikke empire, ikke nede på hoftene), a-formet skjørt- gjerne stort, men enkelt allikevel. Blonder er nyydelig og jeg liker tanken på å være litt tildekket. Hvis dere har forslag, sleng de inn:D

Det hørtes ut som kjolen jeg kunne tenke meg :Nikke:

Så bra mamma har kommet på bedre tanker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...