Gå til innhold

Sort Pastill og Pastillmannen skal gifte seg:D


Sort Pastill

Anbefalte innlegg

:strix: for dato! :strix:

Det kan være lurt å la din kjære få "slippe" bryllupssnakk på en liten stund nå. Det hadde jo vært dumt om han ble lei. :fnise: Her kan du pøse ut. :Nikke: Husker i sommer da vi begynte å planlegge så smått hvor mye tid jeg brukte på å tenke på absolutt alt i forhold til bryllupet, særlig ting som ikke hastet i hele tatt. :fnise: Men det er jo greit å ha nå, selv om jeg ble langt fra ferdig med ting da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi, ja, nå skal han få slippe. Ikke at han synes det er kjedelig, men han synes nok det er veldig lenge til enda tror jeg ... Selv om han her om dagen hvisket meg i øret at han gledet seg veldig til å gifte seg med meg den 20/02 2010, før han forsvant på jobb. Han er herlig *sukk*.

Jeg tenker litt på dette med brudekjole for tiden. Jeg tror nok jeg kommer til å ransake bruktmarkedet, men først vil jeg ha et par prøvetimer i salonger for å se hvilke modeller jeg kler best. Skal som sagt hjem om et par uker, og da håper jeg på å få med meg mamma på litt prøving. For henne er det nok litt uvirkelig, jeg tror hun synes jeg er littegranne ung enda, men jeg håper dette ville gjort det hele litt mer virkelig for henne. I tillegg har jeg alltid drømt om å ha med mamma på kjoleprøving, det tror jeg hadde blitt innmari koselig.

Håper alle dere der ute har en nydelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt lei meg:( Ringte mamma akkurat for å fortelle mer om at vi har planlagt dato, og for å spørre om hun ville være med på kjoleprøving. Hun var ikke udelt positiv, for å si det sånn, og selv om hun sa ja til å være med, og til at det ville være koselig, så ble det igrunn mer snakk om at hun syntes det var for tidlig, og om vi ikke ville vente noen år. Hun sa det ikke rett ut (eller, jo, egentlig), men tonefallet var iallefall ikke å ta feil av. Hun sa hun ville være med og prøve, men nå har jeg jo ikke direkte lyst til det da. Jeg skjønner vel godt at hun synes vi er unge (er 22 når vi gifter oss, har da bodd sammen/vært sammen i fem år, like lenge som hun og pappa var sammen ... Og da hadde de rukket å gifte seg, få et barn og skille seg igjen), og jeg skjønner at hun er bekymret, men jeg blir fryktelig såret av å føle at dette ikke er noe hun er positiv til. Jeg håper virkelig det forandrer seg, sukk. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Så koselig at dere har satt en dato ;) Gratulerer så mye med forestående :bryllup:

Synes ikke dere er for ung jeg, moren din tenker vel (kanskje) bare på at hun forhastet seg da hun var ung, og vil ikke at du skal gjøre det samme.

Jeg synes det virker som om dere har et stabilt forhold, dere har jo tross alt vært sammen i 5 år! ;)

Jeg er overbevist om at din mor sikkert kommer til å bli mer positiv til bryllupet etterhvert, bare hun får vendt seg litt til tanken ;) OG hun smelter sikkert helt når hun får se deg i diverse brudekjoler :)

Håper ihvertfall at det ordner seg og :heiajente: for at det skal gjøre det!

Endret av MaiL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist med moren din da, det er ikke så koselig :troest:

Hun venner seg nok til det etterhvert! Hun syns sikkert bare at det er rart at den lille jenta hennes plutselig skal gifte seg.

Endret av Ansjoni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok bedre når hun får vendt seg til det. :Nikke: Det må jo være rart at lille jenta hennes plutselig er voksen og skal gifte seg. Du og din kjære kjenner jo hverandre godt når dere har vært sammen i 5 år, og vet hva dere går til. Og det bør hun jo skjønne, selv om hun selv kanskje var litt rask med å gifte seg.

Skjønner at det er leit :troest: , men bare gi det litt tid, så ordner det seg nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dato :)

Håper at det bare er en litt overveldende tanke for moren din.

Når hun får litt tid på seg så regner jeg med at hun blir mere positiv.

Det som er riktig for dere trenger ikke være det som var riktig for henne.

Kjoleprøving er gøy ;)

LITT for gøy.. jeg ble jo revet med i galskapen å endte opp med å kjøpe 2 kjoler :sjenert:

Vel og merke i USA da, så var ikke norske priser heldigvis.

Skal prøve å selge den ene, å går ikke det så bruker jeg begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaKristin

Kjempevelkommen!!! :kose:

Tusen takk for koselig melding i dagboka mi :) Så deilig at dere har funnet dato!Da blir det med en gang så mye mer "virkelig"...

Ha en deilig kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen, det hjelper jammen med litt koselige tilbakemeldinger. Min kjære er alltid flink til å roe meg ned (jeg blir veldig fort lei meg, sint, glad- eh- det meste av følelser blusser fort opp, egentlig), og jeg er enig med dere. Hun er bare bekymret og hun synes helt sikkert det er merkelig at den førstefødte jenta skal gifte seg. Hun kommer nok etter, men det er litt trist allikevel. Men, men! Det er jo forståelig og. Det viktigste er at jeg og pastillmannen er helt sikre på at det er dette vi vil ...

Hihi, Heartbeats, to kjoler! Oooh *drømme*. Må prøve å begrense meg. Skal du bytte til middagen da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaKristin

Jeg forstår deg kjempegodt...det er jo en kjempenyhet en deler,så en vil jo ha en fin reaksjon.. Men hun ble sikkert bare litt overrasket :) Gi henne litt tid,så kommer hun til å bli super-planlegger-mamma nr.1 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei sorte pastill:=)

Så gøy med ennå sørlandsbrud her inne:)

vi skal gifte oss helga før dere, altså 13.02.2010, tenk om ikke lenge er det bare et år igjen- så gøy!

Får du begynt å planlegge noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg:D Vi har bestemt oss for kirke, type bryllup og dato. Lokale til festen etterpå har vi kikket på, men er litt avhengig av hvordan gjestelisten blir til slutt ... Ellers er ikke så mye planlagt egentlig, vi starter for fullt etter jul:p Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere smarte jenter- er det ikke sånn at en kjole med snøring i ryggen er en regulerbar størrelse? Jeg har fått tilbud om en kjempelekker kjole kjøpt brukt gjennom en venn, den er nok en størrelse for liten, men har snøring i ryggen ... Skal prøve den, men jeg gidder ikke hvis det er totalt umulig at den kan sitte som noe annet enn et pølseskinn:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg:D Vi har bestemt oss for kirke, type bryllup og dato. Lokale til festen etterpå har vi kikket på, men er litt avhengig av hvordan gjestelisten blir til slutt ... Ellers er ikke så mye planlagt egentlig, vi starter for fullt etter jul:p Du da?

jeg gikk litt amokk de første 3 ukene etter frieriet, så da fikset jeg fotograf( har ikke møtt han, bor i england), dato ble bestemt den dagen mannen fridde, lokalet er i boks, kjolen ble fikset på sen sommeren, kirke er bestemt, men får ikke booke den før i mars.

Bestemt meg for hvordan invitasjonene skal være, kjøpt inn alt jeg trenger til dem.

Innser nå at jeg var veldig kjapp med å bestemme ting, men er jo fint å ha det unnagjort også da:)

jepp det er kjempe smart med snøring i ryggen- håper kjolen passer deg da, fint å få tak i billig kjole!

Endret av lucky08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får slenge meg på og si :velkommen: hit til oss andre gifteklare og planleggende bruder ;)

Gratulerer så masse med forlovelsen :dagens-rose:

Gleder meg til å følge med deg og dine planer, blir en spennende tid i møte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt lei meg:( Ringte mamma akkurat for å fortelle mer om at vi har planlagt dato, og for å spørre om hun ville være med på kjoleprøving. Hun var ikke udelt positiv, for å si det sånn, og selv om hun sa ja til å være med, og til at det ville være koselig, så ble det igrunn mer snakk om at hun syntes det var for tidlig, og om vi ikke ville vente noen år. Hun sa det ikke rett ut (eller, jo, egentlig), men tonefallet var iallefall ikke å ta feil av. Hun sa hun ville være med og prøve, men nå har jeg jo ikke direkte lyst til det da. Jeg skjønner vel godt at hun synes vi er unge (er 22 når vi gifter oss, har da bodd sammen/vært sammen i fem år, like lenge som hun og pappa var sammen ... Og da hadde de rukket å gifte seg, få et barn og skille seg igjen), og jeg skjønner at hun er bekymret, men jeg blir fryktelig såret av å føle at dette ikke er noe hun er positiv til. Jeg håper virkelig det forandrer seg, sukk. :sukk:

Kjenner til problemet ditt der... mamma var ikke helt overbegeistret og entusiastisk da vi fortalte at vi var forlovet og skulle gifte oss... herregud.. hva er vitsen med det fikk jeg høre... nå er jeg eldre enn deg, så er vel ikke alderen hun tenkte på... kan vel hende hun tenker på sine egne erfaringer og det er nok helt klart det samme moren din gjør. Men som jeg sier: jeg er ikke moren min og har andre tanker og meninger om ting og jeg kommer ikke til å eventuelt få det som hun hadde.

Hun forandrer nok mening etterhvert.. det er jo enda en liten stund igjen, så hun har jo god tid til å "tygge" på det :jepp:

Ønsker deg all lykke i alle fall :lur::goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Synd at mammaen din ikke reagerte slik du hadde håpet på. Tenker hun smelter helt om hun blir med deg på kjoleprøving og du får rørt på de rette punktene i henne.:) Det kommer til å komme en drøss med meninger om det ene eller det andre vedrørende bryllupet sikkert, så det er bare å stålsette seg og tenke at dette er noe du og kjæresten din skal få til på den måten dere ønsker. Jeg tror du tenker lurt når du velger å eventuelt kjøpe brukt. Jeg kunne ikke tenke meg det i starten, men når jeg innså hvor sinnsykt mye penger jeg sparte på det så klarte jeg ikke å dy meg. Jeg var heldig og fant drømmekjolen som jeg hadde prøvd i salong brukt i akkurat rett størrelse og farge på finn.no. Sparte 8000 kroner på det! Jeg har i tillegg valgt en kjole med snøring bak slik at den varierer mellom tre størrelser. PS! Jeg synes ikke du er for ung til å gifte deg i alle fall.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk igjen! Dere er søte :smilyblomst: Ja, det ordner seg jo, det vet jeg- men det er selvsagt litt sårt allikevel. Men jeg får gi henne litt tid, det er sikkert ikke bare bare for henne heller. Og som du sier Honey- det viktigste er hva vi vil og tenker og føler, og vi er trygge i valget vårt. Å kjøpe brukt kjole har jeg vært bestemt på hele tiden, egentlig- den er jo tross alt bare brukt en eneste kveld, og renset etterpå. Allikevel tror jeg at det er smart å ta et par runder hos en butikk først, for å få litt veiledning ift hva jeg kler av fasonger og sånt. Dersom man kjøper brukt, er det lett å finne noen som kan legge opp f.eks? Noen som vet ca pris på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...