Gå til innhold

Sort Pastill og Pastillmannen skal gifte seg:D


Sort Pastill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, har kommet ganske så godt på vei (litt vel langt kanskje, tatt i betraktning at det er over et halvt år igjen ... :sjenert: Det er litt vanskelig å kontrollere seg selv innimellom *ler*). Det vi har i boks er:

- Kirke, booket, men ikke bestemt klokkeslett enda

- Lokale, booket

- Meny (vi feirer på et hotell, og de ville gjerne prate om menyen allerede da vi var der for å se på lokalet, så den er i boks)

- Antrekk; bunad til begge to

- Forlovere

- Gjesteliste

I det siste har jeg fundert litt på om vi skulle bedt noen venner og sånt til kaffe. Vi har jo litt stramt budsjett, så til middagen er bare foreldre, besteforeldre, søsken m/partnere og tanter og onkler bedt. Pluss to kusiner av meg, som har vært veldig nære venner. Altså ingen andre venner enn forlover+hennes mann. Vi har hele tiden snakket om å ha en stor venners-venner fest sommeren etter bryllupet, altså sommeren 2010, hvor vi leier inn partytelt og står for griller og salat, og folk tar med seg venner, drikke og grillmat. Det var meningen at det skulle være en slags bryllupsfest, men nå tenker jeg at det kanskje bare skal være en venners venner-fest, og at vi heller kan invitere noen venner til kaffen? Men da melder jo spørsmålet seg; jeg har endel venner som bor i en by tre timers kjøring unna, og jeg synes jo egentlig det er skikkelig frekt å invitere de bare til kaffe og kaker! Det er mulig vi får litt ekstra støtte fra foreldrene våre, og da blir de også invitert til middag, men sånn i utgangspunktet regner vi jo ikke med det. Er det frekt å invitere de, og så legge ved et brev hvor jeg beklager at de ikke er invitert til middag (vi er nære venner- de vet godt grunnen), og at vi selvsagt forstår at det er en laang vei å kjøre for kun å være med på kaffe og kaker, men at vi hadde lyst til å iallefall invitere de? Eller er det best å la være? Uff, vrient synes jeg, vil ikke bli oppfattet som frekk og krevende heller:p

Nå sitter jeg og venter på at det skal bli tid for å dra på jobbintervju. Er kun en deltidsjobb, men det er litt ekstra vanskelig fordi jeg har vært sykemeldt i nesten et år, og jeg er på ingen måte frisk enda. Samtidig tror jeg, at med et par ting tilrettelagt (at jeg kan sette meg ned når det ikke er kunder, og ikke noe å gjøre i butikken f.eks), så vil det ikke være noe problem å jobbe der. Men hvordan få intervjuerne til å forstå det? Jeg ville nok ikke ansatt en som meg, tror jeg *dobbeltsukk*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: lykke til med intervjuet i dag *krysser fingrene* Satser på at de kan klare å tilrettelegge for deg, slik at det hjelper deg ut i arbeidslivet igjen ;)

Jeg synes kanskje at dere skal invitere noen venner til kaffen jeg, så får de selv vurdere om de føler det er verdt å kjøre 3 timer for kaffe og fest :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, Mail :klem: Intervjuet gikk skikkelig dårlig, dessverre, de var superskeptiske ovenfor sykemeldingen (kan jeg forstå!!), men da de dro opp fraværet mitt fra vgs skjønte jeg at det ikke gikk veien ... :ler: Jeg har tross alt to fullførte år på Universitetet bak meg, men det var de ikke interesserte i å høre om i det hele tatt :murvegg: Jaja, det var sikkert ikke jobben for meg uansett! Søker videre, men det er så kjedelig med sånne deltidsjobber, egentlig har man jo ikke lyst på noen av dem liksom ... Det er bare at man trenger pengene! Bryllup koster :ler:

I morgen skal jeg noe spennende! Da skal jeg kjøre avgårde og smugkikke på mulige frisører til bryllupet. Egentlig har jeg jo funnet en, i Kristiansand. Kirken ligger ca en halvtime nord for Kr.Sand, og hotellet enda en halvtime ovenfor det igjen, så jeg og forlover skal isåfall overnatte på hotell i Kristiansand natten før. Men så kom vi på at det jo hadde vært MYE bedre å overnatte på bryllupsfest-hotellet istedet! Da kan vi pynte lokalet kvelden før, gå en tur i vakre omgivelser, og slappe av i boblebadet. Men det er bare aktuelt om det er en OK frisør i området rundt der, som også legger sminke, for det blir altfor mye stress å kjøre helt ned til Kristiansand om morgenen! Det er muulig jeg må smugkikke litt på det fiiine hotellet også, når jeg først er der :sjenert:

I likhet med Ansjoni er jeg en froskeelsker, har samlet på frosker hele livet (både levende og kosedyr/pyntefrosker, nå samler jeg ikke lenger på de levende :laugh: ), og i dag sa min kjære at det var helt greit å ha litt frosketema på invitasjoner og pynt! :danser: Snilleste mannen. Det er da man skjønner at han virkelig elsker deg- frosker liksom *flir*.

Ha en fin kveld, jenter, jeg oppdaterer dere i morgen med info om mulige frisører!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så teit at de skulle begynne med å dra opp fravær :riste: Du får søke andre steder og satse på at det går veien tilslutt :kose:

Så gøy med frisører, får håpe dere finner en flink en i nærheten av hotellet dere skal ha festen på :jepp:

Frosker er nydelige, synes det bare er søtt at dere skal ha elementer av det i invitasjoner m.m :strix:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar igjen (du er en knupp altså)! Fant en frisør som jeg likte veldig godt (dvs, førsteinntrykket iallefall). Tenker jeg tar meg noen turer dit i løpet av høsten for å klippe og farge, og så får jeg se da hvordan jeg liker de etterhvert.

Nå har mamma snakket med fedrene mine, og alle tre vil gi bidrag til bryllupet. Hun mente iallefall at det kommer opp i halvparten av prisen- selv om hun ikke kunne si helt nøyaktig enda- og det betyr faktisk at vi ikke trenger å betale noe selv :sjokkert: Mannens foreldre vil nemlig også bidra med rundt halvparten. Jeg er litt sånn sjokkert, og overrumplet- føler meg veldig heldig, samtidig som jeg synes litt synd på foreldrene våre:P Det er jo mye penger (selv om vi har et nokså billig bryllup, alt tatt i betraktning).

Ellers driver jeg og lurer på når alle papirer og sånt skal være sendt inn til de riktige menneskene? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må først innrømme at jeg ikke orket og lese hele boken din altså :sjenert:

Men superkjekt med sponsing til bryllup! :Nikke: Skal dere ha bunadbryllup sider dere gifter dere i bunad? Hva slags bunad da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med sponsing!! Vi er også nokså heldige der...og jeg nyyyter det til det fulle!! :) Tror det betyr mye for foreldrene mine og hans å få lov til å bidra - etablerte som de er, har de en mye mer stabil økonomi enn oss...! Jeg takker og bukker og tar imot :jepp:

Dersom du tenker vigselspapirer, forloverpapirer og sånn?

Her er en grei side: http://www.kirken.no/?event=doLink&famID=300

Papirene er kun gyldige i 4 mnd, og må derfor ikke sendes inn før dette...

Da risikerer du at de ikke er gyldige lenger på bryllupsdagen :fnise:

Jeg tror også jeg skal begynne å "teste ut" frisører snart... Er viktig for meg at jeg føler meg trygg på frisøren - at jeg vet at hun vet hva hun driver med :fnise: Jeg skal IKKE sitte misfornøyd i frisørstolen DEN dagen!! Har forresten tenkt litt på...er det noe i forhold til håret en kan begynne å gjøre tidlig..? Noen spesielle kurer o.l. som kan få håret ekstra sunnt og glansfullt DEN dagen! ...:fnise:...nå er det lille bridezilla som snakker igjen hører jeg...

Kjempestilig med froske-tema, forresten! Synes det er stilig med tema som gjenspeiler brudeparets interesser...kanskje dere kan ha akvarium med frosker på bordene?? :ironi: : :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Så bra med sponsing!!! :strix:

Lykke til med frisørutprøving! Det er viktig at kjemien sitter!!!! :jepp;

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariajenta: Hei, så koselig at du kommer inn hit, og klart du ikke skal lese gjennom hele .. SÅ mye interessant står det ikke heller, altså:P Vi kjører "full stil" ja, med bunad til både brudgom og meg, og de av gjestene som har det, liten laftet trekirke, forhåpentligvis stooore snøflak som daler utenfor. Fakler og lys som pynt, blant annet. Jeg tror det kan bli kjempefint og veldig stemningsfullt. Selvsagt kan det også bli sur vind, regn, is og slaps:P Men men, det får vi ta med humør! :kalle:

Bee: Takk for link! Da skal jeg IKKE begynne å stresse med det før tickeren viser 4 mnd og 21 dager igjen, eller noe sånt :ler: Ja, jeg tenker også litt sånn, at de gjør det vel litt for sin egen del også, ikke BARE for å hjelpe oss, og takker og bukker og er evig takknemlig. Fantastiske foreldre har vi! :hjertesmil: Når det gjelder håret har min gamle frisør sagt at jeg fremover nå ikke skal tynne det ut når jeg klipper det (det gjør jeg alltid), fordi det er lettere å sette opp tykt hår pent. I tillegg tror jeg det er lurt å kure jevnlig, prøve å holde håret sunt og fint, og ikke gjøre drastiske ting:p Ooh, akvarium med frosker! Tja, vet ikke helt hva kjære ville sagt om det, haha ... Han synes det holder i massevis med frosk på invitasjonen og sånt:p Skjønner ikke hvorfor! :ler:

Twisted: Takk for spor :hjertesmil: Viktig at man er trygg på frisøren den dagen ja, det er jeg helt enig i. Så dette halvåret skal jeg ikke farge håret hjemme og sånt, men gjøre alt hos frisøren min sånn at jeg blir skikkelig kjent med henne.

Håper alle har det fint, og koser seg i sommervarmen! Og ikke minst- LYKKE TIL til de som gifter seg nå på lørdag :klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bee: Takk for link! Da skal jeg IKKE begynne å stresse med det før tickeren viser 4 mnd og 21 dager igjen, eller noe sånt :ler:

Kan sikkert være lurt å undersøke litt likevel - dersom en av dere er utenlansk statsborger eller har vært gift før...? Da kan det være at ting kan ordnes litt før.. Men 4 mnd er nok god nok tid uansett :fnise:

Endret av Bee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi helnorske (med unntak av min danske mormor :ler: ), og ingen av oss har vært gift før, så det burde jo gå relativt greit tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi helnorske (med unntak av min danske mormor :ler: ), og ingen av oss har vært gift før, så det burde jo gå relativt greit tenker jeg!

Mjjaaa....det er mulig den danske mormora kan skape problemer...:regler:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Fni* Søren, jeg visste det kom til å være noe! :ler:

I dag er det nok en nydelig dag i Trondheim, min siste dag på ferie her. I morgen bærer det avsted til Sørlandet igjen, og jeg gleder meg til å se pastillmannen! Herlig at vi fremdeles savner hverandre så mye, synes jeg :rødme: Så blir det en uke hjemme, før vi drar på ferie bare oss to og hundene. Hyttetur- det blir ordentlig koselig, og faktisk vår første skikkelig ferie alene sammen :ler: Hååper på fint vær, hvis ikke kommer vi til å bli sinnsyke frykter jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka di hadde ramla ut av Mine innlegg, men nå er jeg oppdatert på de siste månedene her! :jepp:

Kos deg masse på ferie med pastillmannen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaw, så koselig Mazilla! Mine innlegg ja, det var smart! Jeg driver og løper innom hele bryllupsdagbok-forumet hele tiden jeg, for å sjekke for oppdateringer. Men kanskje finnes det en smartere måte :klø:

Nå har vi snakket med svigers om tidspunkt (svigerfar var veldig engasjert- utrolig koselig, om enn noe overraskende), og jeg tror vi ble enige om at halv tre var et ypperlig tidspunkt. Tenk at det skal være såå mye å ta hensyn til med en så liten ting som tidspunkt! Et lite knippe av tingene vi diskuterte;

- må ikke gå for lang tid mellom vielse og middag, naturlig nok

- må være lyst til å ta fine bilder (er jo i slutten av februar, så er lyst ganske lenge)

- må ikke være for tett opp til middag- er et stykke å kjøre, og dessuten kan det være glatt + vi må få tid til de tidligere omtalte bildene

- må ikke være for tidlig, for det er endel gjester som kommer på lørdags morgen, selv om de har et stykke å kjøre- kan ikke legge opp til at ALLE må være der fra fredag kveld

... Osv:P Men jeg tror vi fant ut at 14.30 var ganske så ypperlig! Og da middag 17.30-18.00 (gjestene får frukt og velkomstdrink når de kommer til hotellet først).

I tillegg er det bestemt at både jeg og mannen må tenke litt på kosthold og mosjon fremover, for en bunad er ikke særlig enkel å sy ut og inn sånn annenhver uke, og ingen av oss vil se blubbete ut på bryllupsbildene:p

...

Huff, nå fikk jeg akkurat skikkelig sjokk! Fikk en melding fra en forbikjørende venninne om at det stod en ambulanse utenfor huset til broren til pastillmannen. De har tre små barn, så jeg fikk jo akutt panikk og måtte få svigermor til å ringe og sjekke. Heldigvis var det bare en kompis av dem som hadde kjøpt en ambulanse uten å male den om- det er dårlig gjort å kjøre rundt i sånt altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Godt å høre at det ikke hadde skjedd noe, sånt kan jo sette en støkk i enhver. Burde få den gjort om, går jo ikke an å kjøre med bil som det står ambulanse på, er det egentlig lov i det hele tatt om man er privatperson?

Nåvel, koselig å høre om sponsingen da, hyggelige foreldre og svigerforeldre du har som bidrar så mye. Dette blir nok alle tiders bryllup tenker jeg. :hoppe:

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er vanskelig å bestemme tidspunktene...det er jo et helt ååår til, liksom..! Og så vil jeg presse mest mulig inn mellom vielse og middag UTEN at gjestene må vente no særlig...

Har vel funnet ut at det kan bli vanskelig ;)

Vi vurderer faktisk å ta fotograferingen FØR vielsen...men, så er jo det også litt kjedelig da :forvirret: Har liksom alltid sett for meg det store øyeblikket ned kirkegulvet..!

Til syvende å sist er det jo VÅR dag, da..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så heldige dere er som får sponset det meste :hoppe: Det er alltid så godt å vite at man har god familie som gjerne hjelper til :jepp:

Alt bra med deg ellers? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...