Gå til innhold

Sort Pastill og Pastillmannen skal gifte seg:D


Sort Pastill

Anbefalte innlegg

Vest-Agder bunaden :hjerte: Mannen din kommer til å se så fantastisk ut! (:fnise: Ja, jeg har vest-agder bunad jeg også ;) ) Og du i din bunad! Gosj, jeg er misunnelig!!!

Btw, synes den moderne blomsteroppsatsen var finest jeg. Veldig enkel og elegant! Begge var egentlig fine da, men bunad tar mye oppmerksomhet og da ser jeg for meg at den litt enklere ser bedre til?

Forstår også at du fikk noia av at exen har gått videre :fnise: Selv om man ikke vil ha dem så vil man jo fortsatt at de skal savne oss, det er jo absolutt ikke urimelig! ;)

Håper du har en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for knallkoselig svar Serenity! Jeg fikk litt noia ja, men det har gått litt over nå- jeg snoker ikke på FBprofilen hans hver dag lenger :fnise: Takk for bunad-skryt også, liker å høre at folk på min alder også synes det kan være flott med bunad :jepp:

I dag har vi fått gjort kjempemye! Vi har:

* Bestilt hardingfelemann til å spille inngangsmarsj og utgangsmarsj- det tror jeg blir kjempefint!

* Satt opp kakeliste

* Funnet ut hvilken prest vi skal ha, fornøyd med det også

* Bestemt sanger i kirken: vi skal ha "bred dina vida vingar" og "reis meg opp" som fellessanger (hvis presten godkjenner det ...), og "du og eg" med solist

* Har invitert min bestevenninnes mor etter at noen av de andre avlyste, vi hadde kun mulighet til å invitere et visst antall gjester, og når det da ble an open spot, ville jeg invitere henne! Har jo omtrent vokst opp i huset hennes også (hun vet altså om dette at vi kun hadde mulighet til å invitere nær familie, så det er ikke så frekt som det høres ut som:P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sort Pastill! Her begynner det å nærme seg med stooormskritt ser jeg :) ..kanskje ikke akkurat det du ville hørre nå...:fnise:

Jeg er sikker på at det går i orden med papirene - husk at de skal være godkjente innen bryllupet...de trenger ikke å ligge klar i skuffen en uke før..:) Det går helt sikkert bra!

Krysser fingrene for at de kommer i posten idag!

Ellers er alt under kontroll? ;)

Må si jeg er litt misunnelig på deg også...som har såå mye i boks..! :)

Iik, jeg glemte å quote ditt svar! Ja, det begynner å nærme seg, og det er litt panikkartet ja, å se dagene fyke forbi *grøss* :fnise: Papirene får vi sendt tirsdag senest, og da er det jo fem uker til bryllupet, så det burde jo gå greit! Det er ikke akkurat høysesong for tiden! Ellers er det meste under kontroll tror jeg ... Det er endel løse tråder, men de begynner å samles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er alle papirer sendt, endelig! Skal ha en samtale med toastmasterne også denne uken, pluss dra og snakke med spillemannen vår. Og så er det vel snart tid for å snakke med presten også? Og - iik - sende etterpåinvitasjon til moren til forlover&bestevenninne. Mye å gjøre nå i siste liten gitt!

Hadde en skikkelig krangel med Herr Pastill i dag, for jeg har følt at jeg har måttet gjøre absolutt alt. Vi fikk snakket ordentlig om det, og han var så fin :rødme: Så nå er det i orden også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, ikke lenge igjen nå! :)

Morsomt å følge med her, selv om jeg ikke har vært like flink til å skrive.

Uansett, godt dere fikk snakket ut om det, ikke greit når den ene parten må ta seg av alt. Nå er det nok jeg som gjør mest av oss, men så er det jo også noe jeg vil, og han ikke egentlig ønsker (han synes detaljene nok er litt kjedelige, og jeg gjør ikke det, hehe). Bra dere har fått orden i sysakene. :klem:

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er alle papirer sendt, endelig! Skal ha en samtale med toastmasterne også denne uken, pluss dra og snakke med spillemannen vår. Og så er det vel snart tid for å snakke med presten også? Og - iik - sende etterpåinvitasjon til moren til forlover&bestevenninne. Mye å gjøre nå i siste liten gitt!

Hadde en skikkelig krangel med Herr Pastill i dag, for jeg har følt at jeg har måttet gjøre absolutt alt. Vi fikk snakket ordentlig om det, og han var så fin :rødme: Så nå er det i orden også!

:fnise: Vi har også hatt noen sånne... Er redd det brygger opp til storm snart, igjen.... :kjefte::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, ikke lenge igjen nå! :)

Morsomt å følge med her, selv om jeg ikke har vært like flink til å skrive.

Uansett, godt dere fikk snakket ut om det, ikke greit når den ene parten må ta seg av alt. Nå er det nok jeg som gjør mest av oss, men så er det jo også noe jeg vil, og han ikke egentlig ønsker (han synes detaljene nok er litt kjedelige, og jeg gjør ikke det, hehe). Bra dere har fått orden i sysakene. :klem:

Mvh Yvonne :heiajente:

Nei, kort tid igjen! Det er litt hjelp og litt morsomt:p Ja, greit å få snakket ut om sånt, og vi klarte å snakke på en relativt fornuftig og behersket måte ... I motsetning til akkurat nå, hvor vi hylte og skrek begge to :rolleyes: Jeg tror muligens dette ikke er helt dagen vår:p

Oi, her er det jo ikke lenge igjen da :hoppe:

Nei, kjempekort :hoppe:

:fnise: Vi har også hatt noen sånne... Er redd det brygger opp til storm snart, igjen.... :kjefte::fnise:

:fnise: Det blir vel litt sånn her fremover innimellom, men det var godt å få snakket ut ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært så veldig aktiv i bryllupsdagbøkene etter mitt eget bryllup var vel overstått, men ser jo nå at det nærmer seg veldig for deg nå. :strix:

Lykke til med innspurten! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli morro å følge med fremover nå som det "bare" en en mnd igjen=)

For min del har jeg litt tid igjen, men artig å se hva andre gjør også=)

Har ikke lest så mye i dagboken din, men har du tid til en liten oppsummering om hvordan det blir og hva du har tenkt? :sjenert:

248 innlegg er ikke så mye å lese, men ikke til en så utolmodig person som meg:P hehe

gratulerer så mye med forlovese, selv om det muligens er en stund siden. hehe, men iallefall gratulerer så masse med snart overstått bryllup=)

Endret av AngelFare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muffin :goodbye: Så koselig å se deg her inne igjen, jeg savner noen av dere "gamlingene"- deg og Cypress, Ansjoni, Twisted ... You name it! Men jeg skjønner godt at dere ikke er helt engasjert i andres bryllup når man (endelig?) er ferdig med sitt eget :fnise:

AngelFare: I will, of course! Vi er i begynnelsen av tyveårene, har akkurat overtatt en familiegård, og skal gifte oss om litt over en mnd. Vinterbryllup i liten, laftet trekirke, vi skal ha bunad begge to- jeg skal ha krone. Festen foregår på et hotell et lite stykke unna, hvor flesteparten av gjestene også skal overnatte. Vi har bare invitert familie, så vi blir ikke mange, rett rundt 45. Takk for at du la igjen en hilsen til meg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig=)

Blir nok kjempe fint bryllup.

Vi blir heller ikke mange. vi har valgt å ha 50 stk, og av den gjengen består familie og nærmeste venner.

Gleder meg mer og mer for hver dag som går.. Bare tanken på å gå ned mot gubben i den kjolen jeg skal ha får meg til å gråte litt.. hehe.. men nå er jeg ekstremt følsom på slike ting:/ hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig=)

Blir nok kjempe fint bryllup.

Vi blir heller ikke mange. vi har valgt å ha 50 stk, og av den gjengen består familie og nærmeste venner.

Gleder meg mer og mer for hver dag som går.. Bare tanken på å gå ned mot gubben i den kjolen jeg skal ha får meg til å gråte litt.. hehe.. men nå er jeg ekstremt følsom på slike ting:/ hehe

Takk! Håper det blir fint, og dessuten synes jeg det er koselig med få gjester, så får alle en sjanse til å bli godt kjent. Vi skal ha en stoor sommerfest sammen med naboene våre da, hvor de skal feire bursdag og vi skal feire bryllup, så da skal jeg ha en kort, hvit sommerkjole tenker jeg.

Nå har jeg avbestilt brudebuketten min! Det føltes ikke helt riktig, faktisk, så jeg har bestemt meg for å bare ha noen få hvite tulipaner med et silkebånd rundt. Kommer til å bestille den en ukes tid/to uker i forveien, og ikke si det er til bryllup, så sparer jeg litt penger også! Dessuten er tulipaner en av de fineste blomstene jeg vet om :rødme: .

Presten ringte her om dagen, så nå har vi avtalt tid til å snakke med henne og. Plutselig blir alt så virkelig ... :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir sikkert fint med en diskret bukett når du skal ha bunad da :Nikke:

Ellers er jeg bare inne for å lese meg opp litt, er ikke lenge igjen for dere nå ;)

Endret av Møffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå bunad :rødme:

Jeg er så gla i min at jeg ikke tørr bruke den :fnise:

Har arvet den. Så den betyr litt for meg. Men har bestemt meg for at nå skal jeg begynne å bruke den når jeg har sjansen og heller få den renset om det trengs :)

Jeg ble nesten stressa av å se at det bare er en mnd igjen til du skal gifte deg :fnise:

Jeg føler at ingen ting henger sammen på det jeg har ordnet (er jo ikke mye) men jeg klarer ikke se hvordan jeg skal organisere alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir sikkert fint med en diskret bukett når du skal ha bunad da :Nikke:

Ellers er jeg bare inne for å lese meg opp litt, er ikke lenge igjen for dere nå ;)

Ja, tror også det, det blir jo ganske "mye" med bunader, krone og hele pakka fra før, så da tenker jeg vi toner buketten ned litt.

Åååå bunad :rødme:

Jeg er så gla i min at jeg ikke tørr bruke den :fnise:

Har arvet den. Så den betyr litt for meg. Men har bestemt meg for at nå skal jeg begynne å bruke den når jeg har sjansen og heller få den renset om det trengs :)

Jeg ble nesten stressa av å se at det bare er en mnd igjen til du skal gifte deg :fnise:

Jeg føler at ingen ting henger sammen på det jeg har ordnet (er jo ikke mye) men jeg klarer ikke se hvordan jeg skal organisere alt.

Hihi, søte deg, du må jo bruke den! Det er det den er til! Og det går nok fint ann å rense den, tror jeg ... Men skjønner at du er litt redd for den, så flott å ha en bunad med historie i seg! Jeg blir litt stresset jeg og ... :P

Tulipaner er nydelig :hjerte:

Det synes jeg og :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med tulipan-beslutningen! :jepp: Tror det vil bli nydelig til bunad..!

Snart bare 1 mnd til nå!! :hoppe: Hva vil du si til presten, da? :)

Endret av Bee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serenity: *Gi papir* Huff, det er så kort tid til at jeg ikke helt føler at dette er virkelig ... Folk GIFTER seg jo ikke på ordentlig vel- det er sånt de gjør på film det? Eller? :ler:

Bee: Jeg aner ikke! Hva snakker man med presten om egentlig? At jeg er fryktelig glad i pastillmannen fordi han er så søt, og fordi jeg alltid får varme føttene på han når jeg har lagt meg og fryser? :ler: Eller at jeg gifter meg med han på tross av at han ikke er noe flink til å plukke opp sokkene etter seg, eller kommanderte "GÅ NED, GÅ NED" da jeg la meg etter han her om dagen? (han trodde nok jeg var en av hundene :ler: ). Jeg satser på at presten vår er jordnær og har god formidlingsevne, det er viktig for meg, halvparten av gjestene er særdeles lite kristne, og en veldig høyttravende tale om kristendommens mirakler kan nok bli litt i overkant ... Hun er helt fersk prest, men godt voksen, har vært lærer i alle år, så jeg har veldig "trua"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...