Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Jeg er så fornøyd, for snuppa har faktisk spist litt i dag. Porsjonene er ikke overveldende, men hun snur seg i det minste ikke bort. Jeg gir henne noe i hånden å spise på, og så mater jeg henne innimellom, og det fungerer foreløpig. Hun fikk dessuten smake pasta penne og strimler av kyllingfilet (uten krydder) i dag, men var mest opptatt av å dunke dem i bordet. :fnise:

Her tror jeg også krabbekoden er i ferd med å knekkes. Det går rundt og rundt, men målrettet, og hun kommer seg temmelig langt avgårde. Mest interessant er det å jakte på skoene mine. :fnise:

Når det gjelder søvn, sover hun fortsatt tre lurer; fra 09, ca 13, og den siste rundt kl 17, og da er leggetid rundt kl 20. Når man tenker på hvordan vårt utgangspunkt har vært, er dette strålende. Men pga. at hun ikke spiser så mye fast føde, våkner hun fortsatt 2-3 ganger for amming, men det gjør meg ingenting så lenge hun sovner greit igjen etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du kommer til angre dine ord, Ilja** - er litt å henge fingrene i når de begynner å komme seg fremover :ler:

E er både høyt og lavt, skal borti alt som er! (har film på bloggen min av en av ferdene hans).

Men det er artig å da, for all del.

Merkelig nok har han aldri drevet å skyvd seg bakover, har bare gått fremover fra første gang han begynte med det - og selvfølgelig rundt i ring før det :)

I går kjøpte jeg noen middags glass fra 8mnd - fiskegrateng bl. annet - skal testes idag. Er litt spent for han har aldri smakt fisk før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt begynte først bakover, så i ring, så fremover. Det nye spennende er vannskåla til bikkja på kjøkkenet. Jeg var uoppmerksom i fem sekunder (bokstavelig talt) og på den tida hadde han krabba hele lengden av kjøkkenet og bort til vannet.... :sjenert:

Så bra med matfremgang Honesty. All fremgang er godt!

Lykke til med fisk Soon. Vår er faktisk ikke så glad i fisk. Laks og rødspette går litt hvis han er veldig sulten. Sei er ikke snakk om.. Men han spiser alt annet, så ikke noe problem.

God påske til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med fisk Soon. Vår er faktisk ikke så glad i fisk. Laks og rødspette går litt hvis han er veldig sulten. Sei er ikke snakk om.. Men han spiser alt annet, så ikke noe problem.

Fiskegrateng var stor suksess - som alt annet forsåvidt. Han gapte og likte det fra første skje - kan ikke kalle han vanskelig i matveien altså, og det er godt!

Var sei i fiskegratengen. Smakte faktisk ikke så værst, merket at det var mer naturlig smak på det 8 mnd glasset, enn i de glassene han har fått før - smakte som vanlig fiskegrateng som vi spiser, men ikke så salt.

Idag har vi malt veggene på det nye badet vårt, er støl i armen kjenner jeg - er ikke ofte jeg maler vegger - men nå er det gjordt, deilig å være ferdig med.

Neste uke kan vi forhåpentligvis dusje og bade i nytt bad - juuuuhuuu :)

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det er fremgang med badet. :)

Vi har en syk G i hus. han har kastet opp 5-6 ganger siden i ettermiddag. Er fin i formen mellom slagene, men gråter når han kaster opp. Ingen feber heller. Akkurat nå sitter han i bleie og ullbukse på pappaens fang...Dette toner til å bli en lang natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det er fremgang med badet. :)

Vi har en syk G i hus. han har kastet opp 5-6 ganger siden i ettermiddag. Er fin i formen mellom slagene, men gråter når han kaster opp. Ingen feber heller. Akkurat nå sitter han i bleie og ullbukse på pappaens fang...Dette toner til å bli en lang natt...

Srakkars G - håper dere får litt søvn, og at han blir frisk fort.

Trøste klem fra E og meg, til G og deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. Nå sover han i vuggen. Vi vil ikke la han ligge alene på rommet når han kan finne på å våkne og kaste opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så stolt at jeg nesten sprekker nå. Jeg holdt på og rydde på kjøkkenet i sta, og vesla leker på gulvet. Hun driver og tar ut og legger ting oppi gåvogna si. Så hører jeg et fornøyd hvin og snur meg for å se og jammen har hun ikke reist seg og går ustøtt og forsiktig bortover kjøkkengulvet. Hun går nesten en meter i dyp konsentrasjon før vogna stopper i kjøkkenskapet. Da hyler både hun og jeg av glede. Tok noe knallbilder av en meget stolt liten frøken som står og holder i vogna.

Hehe, er jo ikke helt så hun går uten støtte enda, men uansett en merkedag i Kvisteheimen.

Hun er forresten 8 mnd og 15 dager i dag. :bolledeig: :bolledeig: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det får man si er tidlig ute, Kvist. :) Hun har vel vært veldig tidlig med det meste på det motoriske, har hun ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig, Kvist :)

Og så bra at det ser ut som G er frisk igjen, Saeria.

---

Kjære var inne til E en gang i natt, og da stod han i krabbe-posisjon i senga, med hode i fotenden - kjære skjønte ingenting først da han så lillegutt på magen og feil vei :)

E er skikkelig sutrete idag...igjen.

Har hatt 3 bæsjebleier allederede, men ser ingen tegn til tenner.

Han våknet kl 05.30 idag og nektet og sove mer. Jeg stod opp med han, og kl 07.30 kom pappa`n opp for "vaktskifte".

Da fikk jeg 3 herlige timers søvn, og jammen hadde ikke lillegutt sovet i 2 1/2 time han også!

Men like muggen etter bare en time våken igjen.

Han nærmer seg krabbing skikkelig nå, så vet ikke om det er det som gjør at han er så sutrete - utviklingssprang eller hva man kaller det.

Nå står han hele tiden på knærne med armene strake og "vugger" frem og tilbake.

Tok faktisk ett "krabbe-skritt" i sted også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok hende at det er utviklingen som frustrerer. Han vil, men strever med å få det til? ;) Kombinert med evt. tenner som vokser og plager, så har man vel en god oppskrift på sutrete småtass. Ikke festlig, nei. det vet jeg. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, Kvist - gratulerer! Det får'n si, det er jenta si som er tidlig ute! Så moro - og plutselig enda mer å passe på! ;)

Så bra at G er fin igjen i dag, Saeria! Kan tenke meg at det ikke er noe særlig med oppkastsyk unge.

Og nå kommer tann nr. to hos oss, en uke etter første tann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NiChia

Gratulerer med tann nr. 2 aricept!

Og gratulerer med gående frøken, Kvist!

Her er det jammen mye som skjer nå.

Er det bare her det fortsatt ikke er noen tenner? :klø:

Tror det er rett rundt hjørnet da (som vi har sagt i 5 mnd snart), for hun klør og er sutrete.

Ellers øver vi på å si mamma og pappa, men det kommer bare tatata og bababa og dadada, men er der nok snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tenner her heller. Men det tror jeg ikke frøkna har skjønt, for hun nekter å spise most mat. Biter derimot går fint, selv med kjøtt, knekkebrød og andre "tungtygde" ting... i Går spiste hun en god porsjon lammestek sammen med oss. Ser ut som om planene mine om hjemmelaget babymat går rett i vasken. Hun vil jo rett og slett ikke ha babymat, hverken kjøpt eller hjemmelaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare spørre. Er jeg den eneste med bedagelig unge som ikke kommer seg fremover? Han støtter seg opp med armene når han ligger på magen, men ikke med helt strake armer. Ikke klarer han sitte alene heller, men det er nå så sin sak. Da er han nemlig heller opptatt med å skulle ete det han har på føttene sine.

Så han er ganske bedagelig, men siden han kaster lekene sine rundt seg, og ikke klarer å hente de selv, sitter vi ofte med en skikkelig :jolie: snurt unge. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det litt å lese gjennom etter ferien ja :) Men det er alltid moro å lese om de søte små :jepp:

Vi har fått barnehageplass! 100 % plass i førstevalget!! Så utrolig deilig med en stor bekymring mindre! :)

Grattis med barnehageplassen, deilig å slippe å tenke noe mer på det.

Tror du kommer til angre dine ord, Ilja** - er litt å henge fingrene i når de begynner å komme seg fremover :ler:

SIGNERER!!!! :ler:

Dakar da, han er vel bedre i formen nå? Det må være fælt og ekkelt å se han sånn. Det er mange som har hatt spysyka rundt forbi her også nå, vi har gudskjelov sluppet unna alle gangene.

Er så stolt at jeg nesten sprekker nå. Jeg holdt på og rydde på kjøkkenet i sta, og vesla leker på gulvet. Hun driver og tar ut og legger ting oppi gåvogna si. Så hører jeg et fornøyd hvin og snur meg for å se og jammen har hun ikke reist seg og går ustøtt og forsiktig bortover kjøkkengulvet. Hun går nesten en meter i dyp konsentrasjon før vogna stopper i kjøkkenskapet. Da hyler både hun og jeg av glede. Tok noe knallbilder av en meget stolt liten frøken som står og holder i vogna.

Hehe, er jo ikke helt så hun går uten støtte enda, men uansett en merkedag i Kvisteheimen.

Hun er forresten 8 mnd og 15 dager i dag.

Så moro, mener å huske at hun har vært tidlig ute med det meste. Det er sååå gøy når det skjer nye ting. Om det er en tann eller et vink, det er like moro hver gang :jepp:

nå kommer tann nr. to hos oss, en uke etter første tann.

Så moro med tann nr.2 :) Er så herlig å se de når de smiler med de to tuppene nede :fnise:

Vi kom hjem fra påskeferie på hytta til svigers idag og har hatt det kjempekoselig. Med masse god mat, myyye godterier og noen skiturer. Kunne påsken vært bedre? :snurt: Ikke for denne familien :)

Har skeiet litt ut når det kommer til rutiner da, men litt må en regne med når en drar vekk. Vel, L fikk mat i natt klokka 02.00, det skal han jo absolutt ikke få. Men når en er på hytte med flere kan en ikke bare la de ligge å gråte. Det har nok sin helt naturlige grunn til at han fikk mat, tror det er fordi han ikke har "fått" så masse mat. Misforstå meg rett, jeg kjøpte et glutenfritt brød til å ha med på fjellet og det ble så tørt etter en dag at det nesten ikke gikk ann å spise det. Smuldrete og tørt, og L klarte såvidt å svelge det ned. Så det har blitt mye pupp, men det er jo ikke mye energi og mat i det nå.

Men når vi kom hjem i satd spiste vi middag. Da fikk han nesten en hel potet sammen med en fiskekake, gulerøtter og litt saus. Dere kan tro han var fornøyd :jepp:

Så klokka seks fikk han 3 brødskiver med ferskt nybakt glutenfritt brød. Det var også en innertier :) Så spiste han fra begge pupper før han la seg, alt dette i løpet av 3 timer :ler:

Storspiser vi har her i huset? Ja! :)

Noe storsover er han jo ikke, nå er vi tilbake til å våkne klokka fem og gjerne litt før. I dag stod vi opp 04.40 :natti::natti:

I stad ble begge bikkjene våre angrepet av nabohunden, så mannen har vært avgårde for å lappe dem sammen igjen, så nå ligger den ene i sofaen med meg og den andre som et slakt på gulvet, hun er kraftig bedøvet. Jaja, sånt kan skje. De har iallefall gitt bort bikkja og det er fint.

Nå er det ikke lenge til begge fortennene kommer. Kan se den hvite kanten av tanna, men den er ikke gjennom tannkjøttet enda. Ja, mamma sitter klar med boka for å fylle ut datoer for tannfrembrudd å de kan bare komme :fnise:

Hvordan har deres påske vært? Dere i midtnorge har vel hatt sol og blå himmel? Det håper vi på nesteår :)

:kjefte: Dumme smileyregel......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig med snart tenner, Minnie, og jeg må si gullklumpen har matlyst. Fikk forresten middagstips til tirsdagen nå. Tenker vi skal prøve å gi han fiskekake, og la han spise middag med oss.

G er ganske så fin nå. Matlysten er nesten helt som før, og det er jo bra. Tennen plages han med da. I kveld gråt han og hadde det virkelig ille, så da ble det litt smertestillende på han før han la seg. I morgen har vi planer om å gå på tur sammen med farmor. Det ser vi frem til.

Ellers har vi hatt en rolig påske. Mannen og jeg brukte litt av kvelden i dag på å male listene i gangen. Nå skal jeg snart til køys. Sove litt. G har nemlig en tendens til å være litt knirkete midt på natta pga. tennene. Så da må jeg trøste litt. Han sover, men det hjelper på å ha en mammahånd å holde i. Når han knirker, mister han lett smokken også, og da blir det fort krise. Så jeg har en periode om natta nå for tiden, som tilbringes i våken tilstand med en hånd klar for å dytte smokk, samtidig som han skal holde meg i andre hånda.

Ofte ender han opp i senga med oss, men da ligger jeg sjelden i noen god stilling. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Da er vi også hjemme etter en uke borte :) Nesten sånn at jeg er mer sliten etter en ukes ferie! Er ikke barebare å reise hjem til alle sammen, for alt av slekt og venner forventer jo besøk. Men har vært kjekt å se alle igjen :)

I dag er det første dagen på en uke at det er jeg som har stått opp med M :tongue: Godt å få litt tid sammen med henne jeg også!

Ellers så er det lite framgang her i gården, men vi venter spent på om det snart kommer noen tenner oppe. M har vært mer surete enn vanlig i påsken, så håper det er tenner som er på vei :)

Vi har forresten hatt sol hele påsken :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...