Gjest Unknown Skrevet 25. mars 2010 #3761 Skrevet 25. mars 2010 Vi prøvde skive med leverpostei i dag. Spiste 4 biter også fikk ho ei halv brødskive til å holde i handa, og der forsvant all leverposteien av Så leverpostei er i alle fall namnam her
Minnimusepus Skrevet 25. mars 2010 #3762 Skrevet 25. mars 2010 står på farten, men 700 er ikke ille. Vi betalte litt over 100,- pr gang.
Edie Skrevet 25. mars 2010 #3763 Skrevet 25. mars 2010 Gir alle brødskive? Vi fikk beskjed fra helsesøster at vi kunne begynne med brød da han var 9 mnd. Det samme står i det heftet vi fikk om mat til barn 0-1 år. Er dette gamle råd? Ikke at det betyr så mye for oss. Han får i seg mer enn nok mat med to grøtporsjoner og 1/2 middagsglass om dagen. Han blir så mett av maten at han orker mindre og mindre mme. Og fortsatt ikke noe vann. Jeg tør i alle fall ikke innføre noe mer fast føde før jeg vet han drikker nok.
Edie Skrevet 25. mars 2010 #3764 Skrevet 25. mars 2010 Litt inspirert av Aricept, så kan jeg fortelle at jeg også blogger, men på blogspot. Ligger noen bilder av E der, samt endel om livet vårt ellers, og selvfølgelig om oppussing av badet og interiør. Hvis noen vil se, så send meg en pm, så får dere link Takk for titten! E er kjempeherlig! Veldig søte bilder med den bamsen! Tenker du koser deg masse sammen med den gutten. Og så fint dere har det hjemme! Er tatt rett ut av et interiørmagasin jo! Og så har du veldig fint navn
effy Skrevet 25. mars 2010 #3765 Skrevet 25. mars 2010 Vi gir brødskive. Begynte med det da han ble 7 mnd. HS synes iallefall det var greit at vi begynte med brød da.
Saeria Skrevet 25. mars 2010 #3766 Skrevet 25. mars 2010 Da er jeg vel tilbake fra sykehuset, og jammen er jeg ikke nyoperert også. Jeg fikk litt likegyldighetsmiddel (les:beroligende), før de satt lokalbedøvelse nedentil. Ikke behagelig, men heller ikke direkte vondt. Så nå er jeg snittet opp, litt er fjernet, og jeg er sydd sammen igjen. Så da blir det noen dager med løfteforbud, litt småblødninger, og så er vi i gang igjen. Null sengekos på 3-4 uker, men det har jo ikke vært en fryd til nå, så det går bra.
Honesty Skrevet 25. mars 2010 #3767 Skrevet 25. mars 2010 Håper du kommer deg raskt, Saeria. Vi gir brødskive fordi det er det vi får i henne. Hun har aldri vært noe særlig på grøt, mens brødskive har vært populært fra første bit. Da får heller retningslinjer være retningslinjer.
Saeria Skrevet 25. mars 2010 #3768 Skrevet 25. mars 2010 Takk for det. Jeg blør nå en del, men sånn er det når man snitter i slimhinner. Så lenge man blir normal igjen så.
Soon Skrevet 25. mars 2010 #3769 Skrevet 25. mars 2010 (endret) Gir alle brødskive? Vi gir ikke brødskive - fikk beskjed om at det var greit fra 8mnd på vår helsestasjon. Ikke for det at jeg bryr meg så voldsomt om hva de sier, men føler ikke vi har hatt behov for å gi det da E får 2 grøtposjoner og et halvt middagsglass, virker som han blir god og mett av det. Lite vann her også - og ca 500ml MME pr dag. Takk for titten! E er kjempeherlig! Veldig søte bilder med den bamsen! Tenker du koser deg masse sammen med den gutten. Og så fint dere har det hjemme! Er tatt rett ut av et interiørmagasin jo! Og så har du veldig fint navn Jo, bare hyggelig, og takk for komplementene! Ja, vi koser oss med lillegutten vår, han smelter hjertene våre hver dag Og ang. interiøret, så er kan jeg vel si at jeg er i overkant interresert i sånt, og elsker alt som har med fransk landstil/shabby chic å gjøre Takk - heter vi det samme eller?? Da er jeg vel tilbake fra sykehuset, og jammen er jeg ikke nyoperert også. Jeg fikk litt likegyldighetsmiddel (les:beroligende), før de satt lokalbedøvelse nedentil. Ikke behagelig, men heller ikke direkte vondt. Så nå er jeg snittet opp, litt er fjernet, og jeg er sydd sammen igjen. Så da blir det noen dager med løfteforbud, litt småblødninger, og så er vi i gang igjen. Null sengekos på 3-4 uker, men det har jo ikke vært en fryd til nå, så det går bra. Jøss, operert og greier, så flott da. Får håpe du blir bra igjen nå da, og at det ikke blir mye vondter å kjenne på. Endret 25. mars 2010 av Soon
Gjest Unknown Skrevet 25. mars 2010 #3770 Skrevet 25. mars 2010 Håper det ordner seg nå da i alle fall Saeria! Vi fikk beskjed fra helsesøster om at når vi kom igjen neste gang så burde M spise 4 skikkelige måltider (grøt, brød, middag og sånt) og ho burde sove hele natta! Sånn er vår hs.. Men det ser ut til å gå bra da
Soon Skrevet 25. mars 2010 #3771 Skrevet 25. mars 2010 Ble snakket endel om skatt her en annen dag, til vår store glede fant vi ut at vi får igjen totalt ca 33 000,- HERLIG --- E fortsatte med bra soving idag også - 1time 45min første luren, 40 minutter andre luren og en liten dupp/slappe-av-stund i senga etter det igjen også. Det er jammen ikke værst til E å være
Saeria Skrevet 25. mars 2010 #3772 Skrevet 25. mars 2010 Det ordner seg nok nå. Må bare si at du og min svigerinne nok hadde kommet godt overens. Hun er interiørblogger hun også, og er en av finalistene i NIBs spiseplasskonkurranse.
Honesty Skrevet 25. mars 2010 #3773 Skrevet 25. mars 2010 Håper det ordner seg nå da i alle fall Saeria! Vi fikk beskjed fra helsesøster om at når vi kom igjen neste gang så burde M spise 4 skikkelige måltider (grøt, brød, middag og sånt) og ho burde sove hele natta! Sånn er vår hs.. Men det ser ut til å gå bra da En slik helsesøster hadde jeg nektet å kommunisere med. Jeg synes slike utsagn som det der er veldig bombastiske, og hun virker heller ikke å ta hensyn til at barn (og foreldre) er forskjellige. Her står vi fortsatt på to små måltider, lunsj og kvelds, men det er viktigere for meg med måltidsglede enn akkurat at mengden tilfredsstiller en helsesøster. Heldigvis er ikke vår helsesøster sånn, og jeg tviler på at hun hadde hatt så mye fornuftig å si når det gjelder snuppa her og matinntak. I kveld forsøkte jeg med grøt igjen, dumme meg. Vel, hun spiste en hel teskje, før hun begynte å snu seg bort, og da jeg presset ørlite, begynte hun å gråte. Da gav jeg heller brødskive med leverpostei, og hun fikk nok i seg en halv skive hvor hun koste seg, og etterpå spiste hun et helt beger med HIPP fruktmos.
Blowers daughter Skrevet 25. mars 2010 #3774 Skrevet 25. mars 2010 Har lest om flere barn som ikke er noe fan av grøt og begynner rett på brød. Det må jo være like fint det, hvis barnet spiser brød med glede?
Honesty Skrevet 25. mars 2010 #3775 Skrevet 25. mars 2010 Tradisjonelt er nok brød ikke anbefalt fra tidlig alder pga. faren for å sette i halsen, fordi det som oftest inneholder gluten, og fordi i hvertfall kjøpebrød inneholder salt. Men man kommer langt med sunn fornuft. Jeg har for eksempel skjønt at den boken om hjemmelaget barnemat kan jeg bare parkere i hylla foreløpig. Jeg som hadde store ambisjoner om å lage all maten selv. Vel, hvis hun ikke vil ha den, eller det varierer fra dag til dag, tenker jeg at det er greiere å kaste ferdigmaten, for den har jeg i det minste ikke brukt energi på å lage.
Saeria Skrevet 25. mars 2010 #3776 Skrevet 25. mars 2010 Fornuftige tanker, Honesty. Her spises stort sett det meste da. Grøt som middag som fingermat. Eneste er at han ikke alltid gidder spise selv. Da sitter han og snøfter lager ehh-lyder med vidåpen munn, og blir alvorlig snurt om vi ikke putter i han. Matglad? Ja, det kan en trygt si.
Gjest Unknown Skrevet 26. mars 2010 #3777 Skrevet 26. mars 2010 En slik helsesøster hadde jeg nektet å kommunisere med. Jeg synes slike utsagn som det der er veldig bombastiske, og hun virker heller ikke å ta hensyn til at barn (og foreldre) er forskjellige. Her står vi fortsatt på to små måltider, lunsj og kvelds, men det er viktigere for meg med måltidsglede enn akkurat at mengden tilfredsstiller en helsesøster. Heldigvis er ikke vår helsesøster sånn, og jeg tviler på at hun hadde hatt så mye fornuftig å si når det gjelder snuppa her og matinntak. Egentlig så er ho veldig grei og lett og snakke med, men ho er veldig bestemt på hvor gamle dei skal være når dei gjør ditt og datt..Men vi bare lar være og snakke om det vi ikke "gjør riktig"
Edie Skrevet 26. mars 2010 #3778 Skrevet 26. mars 2010 Takk - heter vi det samme eller?? Saeria: lykke til som nyoperert da! Håper blødninger og vondter gir seg fort!
Edie Skrevet 26. mars 2010 #3780 Skrevet 26. mars 2010 Uff, bare litt over en uke til jobb igjen. Gleder meg og gruer meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå