Gå til innhold

Skravletråd 2009

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Skjønner det er slitsomt. Vår er for det meste matvrak, så vi er heldige der. Hos oss er det omvendt. Det er ikke alltid han har lyst å klare selv. Han bare gaper, og blir dritsur om vi ikke putter i munnen hans.

Endret av Saeria
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag kjøpte jeg en liten Imsdal-flaske til henne, for hun er helt vill etter å drikke fra det som vi drikker av, og griper tak i alt av glass, kopper osv og fører til munnen. Man drikker ikke kaffe nært henne, i hvertfall. :fnise:

Mannen mumlet noe om "som mor, så datter" når jeg klaget over at hun absolutt skal klare alt selv, men det skjønner jeg ingenting av? :engel:

Skrevet

Har du sett bildet av henne med Farrisflasken? :fnise:

Skrevet

Håper ikke det stemmer at tennene blir vonde når de blir eldre.... Lillegutt er jo 8,5 mnd, og ingen tenner....

Jeg skulle ikka ha sagt noe... Mye gråt og hyl i natt. I underkant av fire timer søvn på mor. Han begynte å gråte i søvne og var vanskelig å roe. Vi trodde kanskje det var mareritt eller noe, men så oppdaget vi at det er gått hull på gommen, og det titter opp en liten skarp kant. Endelig. Første tanna kommer altså ved 8,5 mnd.

Skrevet

I dag kjøpte jeg en liten Imsdal-flaske til henne, for hun er helt vill etter å drikke fra det som vi drikker av, og griper tak i alt av glass, kopper osv og fører til munnen. Man drikker ikke kaffe nært henne, i hvertfall. :fnise:

Lillegutt her også er helt vill etter alt vi drikker. Alt skal til munnen av det vi tar til munnen. Har kuttet ut å drikke brus forna han, så nå er det kun i helger etter hans leggetid.. Vi tenkte dette var en glimrende måte å få i han vann på. Han blir like ivrig når han ser vi drikker, men så fort han får en liten dråpe på leppene og kjenner smaken - da er det full snurpemunn...

Skrevet

Vi har også hatt en styrete natt med mye hyling og gråting. Hun har våknet mer eller mindre hver time unntatt en økt på tidlig morgen, da hun sov i to timer. Jeg oppdaget også en skarp kant på vei opp i går, så grunnen er klar. Nå må jeg bevæpne meg med Paracet i tilfelle neste natt blir like ille.

Skrevet

Her var visst lillegutt kjempeflink i natt - våknet bare en gang for smokk :)

Jeg sover natta igjennom nå, mens jeg jobber, så det er pappan som tar nattarbeidet.

Men til uka igjen blir det min tur. Blir fin start på pappan da, ettersom det bare er tre arbeidsdager før påske.

Litt inspirert av Aricept, så kan jeg fortelle at jeg også blogger, men på blogspot.

Ligger noen bilder av E der, samt endel om livet vårt ellers, og selvfølgelig om oppussing av badet og interiør.

Hvis noen vil se, så send meg en pm, så får dere link ;)

Skrevet

Honesty, har du prøvd å sette jenta på fanget og mate henne med skje i den stillingen? Det hadde jeg litt hell med da min første var i den verste vegre-perioden. En annen ting jeg hadde hell med var å la gutten sitte ved bordet og ha noe mat på bordet i biter som han holdt på med, samtidig som jeg matet med skje. Da gapte han litt sånn hips om haps og spiste både det han selv hadde og det jeg matet ham med. Jeg hadde også litt hell med å putte i ham biter, samtidig som han spiste noe selv, feks brød.

Det ER slitsomt med unger som kniper igjen og ikke vil spise. Jeg føler også at jeg omtrent fullammet gutten til han var over 9 mnd, men så løsnet det litt. Håper virkelig du har litt mer suksess med spisingen snart, man blir veldig sliten av å være matfat hele tiden.

Skrevet

Det er også forsøkt, Caramba. Det virker som om det er hele konseptet å bli matet som er problemet, for hun spiser villig vekk når hun får forsøke selv. Det dummeste er selvsagt at hun våkner minst tre ganger hver natt for amming, for da har hun tid til å spise.

Jeg skal prøve det andre trikset ditt, med å la henne styre litt selv samtidig som jeg lurer i henne litt. Jeg har gitt henne en skje tidligere, men da blir det umulig å putte noe inn i munnen på henne. :fnise:

Siden mannen nå har reist avgårde på jobb (jobber turnus), må jeg passe på å få i meg nok mat selv, også, for ellers blir det dårlig både med melkeproduksjon og energi. :roll:

Skrevet

Det må være kjedelig med matnekter. Vi har vannekter, men det er jo liksom ikke det samme, han drikker tross alt mme.

Vi har funnet det første han ikke vil spise, og det er sei. Rødspette og laks er greit, men ikke sei :ler:

Og ganske så misunnelig på effys to uker på Gran Canaria. Siden vi måtte avlyse ferien i fjor, er jeg sulteforet på ferie...

Skrevet (endret)

Vi skulle 2 uker til Mallorca i august sammen med familie og venner, men vurderer sterkt å avbestille hele greia. Vet at det er nærmere 40 grader i august! Og å reise med en på da snart 4 som i perioder er helt hyper og en på 1 år kan bli vel strevsomt.. Vil heller dra et sted i fred og ro.

Endret av Spice
Skrevet (endret)

Her er vi bortimot i sjokk etter at lillegutt sov så godt i går. Første luren var på 2 timer, deretter en på 40 minutter, og så en liten dupp i vogna etter det. Det er jo godt over 1 time mer enn han sover på dagtid ellers.

Men kjenner jeg han rett så blir han helt annerledes idag ;)

2 dager igjen å jobbe - skal bli godt å være hjemme med skatten min igjen!!

Endret av Soon
Skrevet

Her er vi bortimot i sjokk etter at lillegutt sov så godt i går. Første luren var på 2 timer, deretter en på 40 minutter, og så en liten dupp i vogna etter det. Det er jo godt over 1 time mer enn han sover på dagtid ellers.

Men kjenner jeg han rett så blir han helt annerledes idag ;)

2 dager igjen å jobbe - skal bli godt å være hjemme med skatten min igjen!!

Det er gutten sin det :)

Krysser fingrene for at det fortsetter slik, det er godt å ha litt tid til å gjøre andre ting på dagen også. Her er vi veldig heldige med sovingen (som regel). Sover greit på dag og natt.

Nå virker det som det er blitt satt fast ståopp tid i huset. Sjefen våkner klokka 05.00 og da må mamma pent stå opp hun også :sukk::fnise:

Nå er jeg så vant med det at det går greit, for han vil sitte på fanget å kose med teppet sitt mens vi ser på barnetv. Det ville han ikke før, da skulle det skje noe med en gang. Men det er ufattelig kjedelig å legge seg 21.30, er jo da det gøye begynner på tv'en :jepp:

Men får jo med meg cæsar, farmen og nyhetene da, så skal ikke klage :)

Her i kommunen mangler de 65 barnehageplasser, og det er 50/50 sjanse for at vi ender opp i brakker. Det er nok ikke så ille med brakkeløsningen som det høres ut, men det hadde alikevel vært deilig å ha et fast sted å forholde seg til, ikke måtte flytte rundt hvert år.

De ble visst litt tatt på sengen skrev de. Hallo, det ble født 80 barn i kommunen, og alle har snakket om det i lange tider :kjefte: (det er 4000 innbyggere i kommunen, så det er jo en del unger tatt det i betraktning)

De må jo være litt korttenkte som tenker at "vi tar det som det kommer" Jaja, vi så hvordan det gikk. Blir så sinna når det skal være sånn.

Skrevet (endret)

Ikke greit med matnekt Honesty, men det er nok bare for en periode. Skjønner det er slitsomt å måtte gi henne pupp,pupp og enda mer pupp. Hun vil ikke ha brød heller? Hvis hun får spise selv?

Vi hadde problemer med å få L til å spise middagsglass en lang periode, men nå sluker han det som er. Virkelig sluker, helt sykt å se hvor fort han spiser. Han er blitt kjempeflink til å spise brødskiver selv da :jepp: *stolt*

Så og si alt går inn i munnen, eneste som er litt dumt er at han knapt tygger bitene, han svelger de nesten med en gang de kommer inn i munnen. Nå de siste dagene har han begynt å skjønne at han ikke kan putte hele i munnen av gangen, men vente til noe er nede :) Han spiser to skiver med skorpe, men kunne ha spist mer. Hvor mye spiser deres når de får skiver?

Til frokost i dag var han så skjønn. Tror han var mett, for han begynte å kaste maten ned på gulvet (da vet han at det er to bikkjer som kommer løpende) :rødme: :ler:

Ser forresten at tickerene er borte, er det ikke mulig å få de tilbake?

Endret av Minnimusepus
Skrevet

Hva har du på brødskivene, minnie. G prøver å spise brødskive. Det går greit om han får skalk, men ellers bare brekker han seg. :forvirret:

Skrevet

Joda, brødskiver spiser hun med stor fryd. Og egentlig det meste som hun kan få styre med selv. Vi har enten leverpostei eller laksepostei på skivene, men har også prøvd makrell i tomat (finmost, minst mulig saus) og Litago prim. Jeg anbefaler ikke prim, for det er det verste klinet jeg har opplevd. Ellers kan man jo ha fruktmos på skivene, eller most avokado. :)

Skrevet

Vi har prøvd med prim, og da ble det mye brekninger. Det kleistret seg fast til ganen hans. Nå ligger han forresten og skratter til sitt eget speilbilde. :hjerte:

Skrevet

Jeg må melde fra innen kl 16 om vi er interesserte i babysvømming, som starter opp etter påske. 700 kroner for 7 ganger er vel ikke så ille?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...