Gå til innhold

Skravletråd 2009

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Lillegutt får pupp og grøt i 18.15 tiden. Så får han pupp rundt kl 06.00.

Han våknet 05.40 i dag, det var da i det minste 20 min senere enn i går :gjeiper:

Jeg gir middagsglass og lager litt mat selv. Lillegutt liker ikke Nesle sine middagsglass, så da blir det Hipp og Småfolk. Og det er ikke så bra utvalg i butikkene. Så jeg burde vel ha lage mer hjemmelaget mat...

Endret av effy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gir kveldens siste måltid (200 mll mme) ca kl 22-23. Da får han ikke mat igjen før vi står opp ca kl 7.15. Han har den vanen at han våkner midt på natta og ønsker mat, men han får det ikke. Putter inn smokken og koser litt med han og så sovner han igjen. Nå sover han godt i vogna si ute i gangen :) Slukner i bilen når jeg kjører eldstemann til bhg til kl 8. Så da er det bare å løfte han ut av bilen og legge han i vogna der han sover i 1-2 timer. Utrolig hvordan han har forandra seg på bare noen uker. Nå sovner han godt på kvelden- slipper all springing opp og ned for å gi smokk. Og på dagtid kan han sove i timesvis så lenge han får sove i vogna si. Og jeg trenger ikke gå på tur for at han skal sove :jepp: Og så er han så glad og kosete hele tiden :rødme:

Skrevet

Vi har siste måltid 18.00, da får hun en porsjon grøt og lager 100 ml med MME, men hun spiser sjelden mer enn 40-50. Så er det grøt til frokost igjen klokka 8.

Skrevet

Jeg lagde til litt MME, og gav han når jeg la meg. Da sov han til seks, før han ville ha mere mat. Den flaska han fikk på sengekanten åt han i søvne. :fnise:

Skrevet

Nesten alle i barselgruppa mi har fått svar på bhg plass nå. Jeg ringte oppvekstkontoret for å høre om søknaden var behandlet, men det var den ikke. Det er vissnok ikke et godt tegn. Han jeg snakket med regnet med at jeg ikke kom til å få 1 el 2 valget...Mulig jeg får plass på en barnehage som er 5 min kjøring unna oss, men det vet vi ikke ennå da. Kjenner at jeg er irritert nå :frustrert::angry: :slåss: :kjempesinna:

Skrevet

Hmm, her må jeg lære meg hvordan det nye designet skal brukes. Fant heldigvis ett hurtigsvar. Men, ellers; skal man trykke på det rosa knappen med svar eller der det står svar under det nederste innlegget?

Regner med det er den rosa knappen? at den under innlegga er som et slags sitat?

Skrevet

Tja, fant vel ut av det selv. Men brukte bare hurtigsvar før, så kan vel egentlig bare fortsette med det.

----

Krysser fingrene for barnehageplass effy! Gjør det for vår egen del også...

Her får lillegutt siste måltid for kvelden i 18.15-18.30-tiden. Da er det mme (lager alltid 210 ml, noen ganger spsier han alt, noen ganger kun 50 ml), 1/2 middagsglass og noen teskjeer med fruktmos. Neste måltid blir frokost ca. kl. 07, 210 ml mme.

Skrevet

Vi er i hovedstaden, og alt har gått greit. Det føltes litt rart å vekke frøkna kl 05.00, og det ble litt sovestress på flyturen, men hun var veldig rolig helt til vi skulle gå inn for landing, for da fikk hun veldig vondt i ørene. :tristbla: Hadde hun enda tatt flaske...Amme kan man jo ikke, for hun måtte sitte fastspent og fremovervendt. Men det gikk over med en gang vi var på bakken.

I morgen blir en veldig spennende dag for meg, men jeg vet ikke helt hva jeg vil. Jobbintervjuet blir spennende uansett. :)

Gjest Unknown
Skrevet

Lykke til i morgen Honesty! :)

Jeg skal til legen i morgen..kl 8.30! Syns det var meeeget tidlig! Jeg aner ikke hvor jeg skal engang, så det skal bli en stressendes morgen :jepp:

Skrevet

Her tar me pause frå fast føde nokre dagar, etter råd fra HS. Eg trur nok at det er lurt ja. Me har kommi inn i eit dårleg spor no, og han får ikkje gode matopplevingar av det her. Så me kuttar både fast føde og tran, og kjøyrer på med berre pupp heile helga i alle fall. Då blir det vel enno verre nettar....

La meg kl 19.30 (!) i går fordi eg var så trøtt, men han vakna så mange gonger i natt at eg er like trøtt no. Har sovi max 3 (kanskje eit par gonger 4) timar i strekk det siste halvåret... Når ungen ein skjelden gong søv bra, vaknar eg like herleg - eg trur jo ungen har daua eg, viss han ikkje vaknar annakvar time... :sjenert:

Skrevet

Det er sikkert ikke dumt med en pause fra fast føde, imli. Vi har hatt en slik pause selv, nå, pga. reisen. Vi tok med litt fruktmos, men kun litt er blitt spist, og hun har hengt i puppen konstant. Dessverre har jeg igjen fått trøbbel med tette melkeganger på den ene siden. Jeg lurer nesten på om det er noe fysiologisk som har skylden siden det bare oppstår på venstresiden. :klø:

Vi kom hjem kl 23 i går, med verdens mest overtrøtte unge. Hun hylte mer eller mindre to timer i strekk under flyreisen, og vi byttet på å bære henne. Da vi kom inn i bilen og skulle kjøre hjem, sloknet hun, og sovnet greit da vi endelig fikk lagt oss.

Nå sover hun dagens første lur, så får vi forsøke å komme tilbake i rutinene våre igjen. :)

Skrevet

Håper rutinene faller på plass igjen Honesty. Spennende med jobbintervju da!

Vår lille gutt sluker alt som er av mat. Han spiser alt han blir tilbudt. Han rynka på nesa av erter, men spiste for det :ler: Drikke er det verre med.... Godtar kun melk. Vi prøver og prøver med vann, men han blir bare sur så fort han merker smaken. Vi prøver med svisesaft, med andre safter som vi kjøpte i Sverige; gulrot-, eple-, pæredrikk. Ingenting vil han ha. Kanskje vi pusher for mye med vann? Vi prøver som regel før og etter måltid, og en gang innimellom måltidene. Den eneste måten vi har fått i litt vann, er når han spiser grøt og så lurer vi inn en skje med vann innimellom.... Men vil jo så gjerne at han skal drikke det, er redd han ikke får nok væske.

Hvordan gir dere drikke? I tåteflaske, tutekopp eller kopp?

Skrevet

Vi begynte å gi vann på flaske men nå bruker vi tutkopp. Vi lærte han å like vann i forbindelse med grøtmåltid. Nå drikker han ca 40 ml ved hvert måltid.

Skrevet (endret)

Et datateknisk spørsmål: tidligere kunne man trykke på den lille oransje knappen ved siden av en tråd, og så kom man til første uleste svar. Finnes den muligheten nå?

Edit: pfft, så gikk det på gamlemåten igjen gitt..... :sjenert:

Endret av Aricept
Skrevet

Med fare for å jinxe no, så trur eg kanskje eg kan skryte av at mini aksepterar tutekopp :overrasket: Han har drikki av ein MAM tutekopp (ein slik med smokk som lignar på ein flaskesmokk, men som det renner mykje fortare ut av) i dag, og han får faktisk i seg noko! :hoppe: Svelger ein del, mykje søl sjølvsagt, men han fekk i seg noko, sikkert oppmot 40-50 ml :nigo: Har ikkje så mykje mjølk no, og med fast føde-stopp i tillegg blir det ikkje mykje mat på han, så eg prøvde med MM frå fryselageret i kveld :) Og no verkar det faktisk som om han aksepterar å drikke av denne tutekoppen :tommelopp:

Han har skriki masse i natt då, er vel tennar på gong... :Gjesp:

Skrevet

Så bra, imli! Håper tennen hans er ute snart da. Siden det er skriking og sånn.

Skrevet

Sikkert lurt å ta en pause fra fast føde noen dager for å ikke skape helt vegring. Jeg husker selv hvordan jeg slet med min første gutt på mat-fronten. Noen perioder spiste han ingenting, og han ble aldri noen storspiser... Slitsomt både da og nå. Heldigvis spiser tvillingene, tror ikke jeg orker flere matvegrere i hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...