Gå til innhold

Skravletråd 2009

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her har vi travle dager for tida. Snuppa våkner blid og fornøyd i sjutida og så fort frokosten er fortært er det ned på gulvet for å krabbe og klatre. Blir noen knall og fall og litt gråt, men hun prøver og prøver. Er så moro å se der hun står og holder seg fast i ting og tang. Har gått nesten hele lengden på tresetersofaen i dag, helt på egenhånd. Stolt mor ja :) Men hun blir sliten av dette, det er helt klart. I dag har det vært tre sovinger på dagen og så var hun i seng til klokka seks og har sovet siden.

Det går bedre med spisingen for tida også, færre og større måltider og hun brekker seg ikke lenge av alt nytt heller ;) Men most mat, nei det vil hun ikke ha.

Fått svar på barnehagesøknaden også, en barnehage langt unna, ute i skogen, i motsatt retning av jobben, og den åpner samtidlig med at jeg begynner på jobb og en halvtime etter at mannen har begynnt. Hurra! Vi har skrevet en klage i kveld som jeg skal sende i morgen. Fikk ingen av de fem vi hadde søkt, og ingen av de andre som er i nærheten heller. Og den vi fikk er den eneste jeg har funnet i kommunen som åpner så sent. Selv de fleste familiebarnehagene åpner tidligere. Helt håpløst jo. Håper klagen hjelper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så leit med barnehageplassen da Kvist! Håper det hjelper med klage. Selv venter vi fortsatt spent på svar om barnehage.

Og så spennende med ståing og gåing! Det er ikke vår gutt i nærheten av, han kan ikke sette seg opp selv en gang enda..

Skrevet

Åh, gler meg til mini begynner med krabbing og gåing. Eldstemann reiste seg opp sjølv og gjekk mens han holdt seg fast, då han var 8 mnd, men eg trur ikkje mini er så tidleg ute. Han greier ikkje sitte i høgstol ein gong, ser ut som ein sekk poteter :fnise:

Skrevet

Her går det foreløpig bare bakover og rundt i ring. Hun løfter armer og bein og "flyr", men det hjelper henne ikke framover, og når hun skyver seg bakover, ender hun opp med å bli sittende fast ved et stol- eller bordbein. :fnise:

Skrevet (endret)

Er medlem av sutreklubben vi også - innimellom.

E er stort sett blid som en sol, men merker han er lite tålmodig og blir sutrete etter kort tid på gulvet - samtidig er det aaaalt for kjedelig å sitte på fanget, kose eller sove. Han er sykt nysgjerrig, og er livredd for å gå glipp av noe :ler:

Ellers syns jeg han våkner så tidlig på morgenen, for under en måned siden sov han alltid til kl 07. Så begynte han å våkne kl 06, og nå har det vært ett par-tre morgener hvor han har våknet litt over halv 6....

Noen som har tips til hvordan han kan sove litt lenger?? Eller bare er det sånn??

Ellers er det sååå gøy å krype - han kryper rundt i hele huset nå, går fortere fremover for hver dag. Fortsatt ikke krabbing, men det nærmer seg veldig.

Endret av Soon
Skrevet

Du kan prøve å la henne bæsje på do/potte, Tussi. Det kommer lettere ut da.

Er godt noen har blide unger, aricept. Vår er stort sett blid han og, men han plages om natta, og han er mye mer var for kløingen når han er trøtt.

Har ikke potte da, og tør ikke og sette henne over do, enn om jeg mister henne oppi :ler:

Neida, merker at hun presser mye når hun sitter i tripp-trapp stolen og spiser, så er jo helt klart noe i det å være mer sittende.

Prate med helsestasjonen i dag, og løsner det ikke opp på ett par dager med laktulose så burde jeg ringe legen.

Men herregud altså de helsesøstrene er ikke mye verdt altså. De har jo ikke svar på noen ting, alt må slås opp, også bruker de jo så lang tid. Bruker jo kortere tid på å søke på nettet selv enn hva de skal bruke på å slå opp ting.

Snakka litt om mat når jeg først ringte dit i dag. Lillemor får jo bare 200-300 MME om dagen og resten grøt og middag. Men jeg fikk jo egentlig ikke noe svar på om hun burde drikke mer eller ikke.

Hvor mye drikker deres som får erstatning?

Skrevet

J har egentlig vært litt bedre i dag, og derfor var overraskelsen stor da jeg ved kveldsstellet oppdaget en tann nede :hoppe: Så da kom endelig den første tanna, 8,5 mnd gammel. Føler egentlig vi har sluppet billig unna, som skrevet over, har jeg ikke merket at den var på vei i det hele tatt.

Skrevet

Tussi: vi fikk beskjed om at babyer skal ha 500ml MME i tillegg til fast føde. Dette var vel rundt 6mnd alder, vet ikke om det er annerledes nå når han har passert 7mnd men.

(Han får 2 fulle grøt porsjoner og et halvt middagsglass + litt vann).

BD: Gratulerer med tann :)

Skrevet

Grattis med tann, BD :hoppe: Godt at den kom uten problemer også. Jeg har hørt et sted at det ofte er vondere og vondere å få tenner etterhvert som de blir eldre pga at kjeven blir hardere og hardere. Ser ikke ut som det stemmer for dere da, og det er jo supert.

Vi har sluppet unna sutring vi også, har en blid liten gutt her som er veldig nysgjerrig på alt som foregår rundt. Så nysgjerrig at det er håpløst å amme med folk rundt oss, han har ikke tid til sånt da-han kan jo gå glipp av noe som skjer må vite ;) Det hjelper ofte om jeg trekker meg tilbake til et rolig rom, men jeg merker han er mindre interessert i puppen nå. Vi ammer 3-4 ganger i løpet av dagen, og ingenting ( :nigo: ) på natta lenger.

Gjest Unknown
Skrevet

Hurra for tann BD! :hoppe:

M er ikke spesielt sutrete ho heller. På morgenen bare, tror det er fordi ho blir vekt av Darlingen når han drar på jobb. Men det er ikke så gale, for etter vi har vært på badet og spist frokost så er det ca 1 time bare til sovetid.

Vi er litt fæl, ca en halv time sitter vi og ser på barne-tv sånn at det ikke skal bli så lang tid med syting og underholdning....

M bæsja på do faktisk her en dag. Satt og trykte oppi badebaljen så var bare å få ho ut derifra så raskt som mulig, og doen var nærmest, så da fikk ho prøvd det også :)

Skrevet

Her går det foreløpig bare bakover og rundt i ring. Hun løfter armer og bein og "flyr", men det hjelper henne ikke framover, og når hun skyver seg bakover, ender hun opp med å bli sittende fast ved et stol- eller bordbein. :fnise:

:Nikke: Slik er det her og :ler:

Me fekk endeleg ei betre natt - mini sov frå 7.15 til 4.30 med berre ein ammepause :) Men etter 4.30 skulle han berre ligge i senga vår og sutre og kave, så det blei ein tidleg morgon :Gjesp: Håper ikkje det blir ein trend. Eldstemann vakna alltid rundt 6-6.30, og det er heilt greit, men før 5 blir litt heftig. Eldstemann fekk dessutan alle tennane sine utan noko særleg grin, i alle fall ikkje i nærleiken av det sirkuset me har hatt med mini dei siste nettane. Men mini er "snillare" på andre områder då, mykje rolegare og meir tålmodig, og ikkje minst mykje flinkare til å sove på dagtid. Han sover sin andre lur no ;)

Tennane er ikkje i gjennom enno, men tydelegvis ikkje like vondt no, for han er mykje rolegare i dag :) Håper det verste er over for denne gong, og at han snart får fortennane oppe. Er jo over ein månad sida han fekk forrige tanna.

Skrevet

Skjønner jeg godt. Vi var våkne i nesten to timer i natt også. til slutt måtte han få en paracet, og da sovnet han omsider. Han er ikke typen som hyler når han planges, men han blir fryktelig urolig, kviner til innimellom, og kaver og piper. Slitsomt det også, men det er bedre enn hysterisk gråt.

Om ikke annet så sov han lenge i dag. Han var sliten stakkar. Han sov på armen min fra klokka sju til halv ti.

Sjekket skatten også i dag. 56 kroner i restskatt. :fnise:

Skrevet

56 kroner er jo ingenting, her ble det 4000 i minus, og enda mye mer på mannen.. Æsj.. visste vi ikke hadde justert nok for lavere rente...

Skrevet

Så kjipt! Jeg aner ikke hvordan det ser ut for mannen. blir det baksmell på han, har vi et problem. Da blir det nok en stk. studerende mamma, som i tillegg må jobbe litt ekstra. Selv med en liten gutt å ta seg av, og midt i det mest hektiske og krevende året på studiene. :forvirret:

Skrevet

Håper ikke det stemmer at tennene blir vonde når de blir eldre.... Lillegutt er jo 8,5 mnd, og ingen tenner....

Han krabber, men det går fortere å krype foreløpig, så det er mest det det går i. Men det er jo så utrolig mye de får tak i, som jeg ikke har tenkt over. Begynner å bli enig i pappan's forslag om å skumgummibelegge hele huset... :ler:

Gjest Unknown
Skrevet

Håper ikke det stemmer at tennene blir vonde når de blir eldre.... Lillegutt er jo 8,5 mnd, og ingen tenner....

Han krabber, men det går fortere å krype foreløpig, så det er mest det det går i. Men det er jo så utrolig mye de får tak i, som jeg ikke har tenkt over. Begynner å bli enig i pappan's forslag om å skumgummibelegge hele huset... :ler:

Var absolutt ikke en dum idé altså!

Vi fikk igjen på skatten begge to, jippi! Første gangen jeg har fått igjen noe :tongue:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...