Saeria Skrevet 27. mars 2010 #3801 Skrevet 27. mars 2010 Vår synes kravling er oppskrytt, så han strever fælt med å prøve å få opp rumpa, beina inn under seg, og så komme seg fremover. Klappe gjør han hvis vi holder håndleddene, men ellers er ikke det heller så spennende. Er litt av en bedagelig fyr vi har.
Gjest Unknown Skrevet 27. mars 2010 #3802 Skrevet 27. mars 2010 Krabbing er ikke noe stas her heller Men stumpen har begynnt å komme seg opp fra bakken, så det er nå framgang M er sutrete igjen, frykter vi skal få en ny tann i løpet av påska... Håper det bare er en liten forkjølelse elns ho kjenner på! Jeg vil ha en fin påske, helst med mye sol å en blid unge
Saeria Skrevet 27. mars 2010 #3803 Skrevet 27. mars 2010 Sol ser det ikke ut til at vi får i påsken, så da satser vi også på en blid unge. Nå har han lagt seg. Pappaen legger han, og jeg står på kjøket og lager en risotto som nok ikke er Chef Ramsay verdig.
Minnimusepus Skrevet 27. mars 2010 #3804 Skrevet 27. mars 2010 (endret) Takk for det Vi syns selvfølgelig han er herligst i hele verden Ja, så vi ut som du trodde da? Ja men det er de virkelig også :rødme: Nja, veit sannelig ikke jeg. Jo, dere gjorde egentlig det Spennende Saeria! Det er gøy når de klarer nye ting disse små. Kanskje unntatt dette med å få tenner Mye styr og lite søvn for ei lita tann... Dere som har fått tennen ordentlig frem: hvor lang tid tok det fra den brøt gjennom til den vokste opp? L fikk sin første tann når han var 7 1/2 måned og den er nok ikke ferdig enda, så det tar litt tid. Nå er han 8 mnd og 3 uker. Og ja, det er kjempegøy med utvikling. Skjer noe hele tiden, og mamma og pappa er veeeldig stolte :rødme: I går satt vi opp en planke langs gelenderet vårt. Det var litt stor sprekk, så han kunne kommet seg gjennom, og det er jo et stykke ned til 1 etasje Iallefall, når han fant ut at han fikk lov å gå bort der så løftet han seg opp etter armene og heiste beina over bakken Så da måtte vi jo sette opp enda en planke så han ikke kan komme seg gjennom hull nr.2 heller. Er en liten strongman vi har avlet frem her virker det som. Og nå reiser han seg opp til alt, ingenting får være i fred og duken skal i morgen vekk, evenuelt legge på en løper Sol ser det ikke ut til at vi får i påsken, så da satser vi også på en blid unge. Nå har han lagt seg. Pappaen legger han, og jeg står på kjøket og lager en risotto som nok ikke er Chef Ramsay verdig. Nei sola har tatt påskeferie den også :gjeiper: det skal jo ikke så mye til før han ikke er fornøyd da. Den er sikkert kjempegod Endret 27. mars 2010 av Minnimusepus
Saeria Skrevet 27. mars 2010 #3805 Skrevet 27. mars 2010 For å være første forsøk, så ble den ikke så verst den risottoen.
Edie Skrevet 28. mars 2010 #3806 Skrevet 28. mars 2010 Risotto er godt! Det siste gutten her har begynt med er å vinke. Og han synes det er så fascinerende at han til slutt snur hånda og vinker til seg selv for virkelig å studere bevegelsene
Soon Skrevet 28. mars 2010 #3807 Skrevet 28. mars 2010 Risotto er godt! Det siste gutten her har begynt med er å vinke. Og han synes det er så fascinerende at han til slutt snur hånda og vinker til seg selv for virkelig å studere bevegelsene
Soon Skrevet 28. mars 2010 #3809 Skrevet 28. mars 2010 Her har E begynt å gnage på møblene Legger muligens ut en filmsnutt på bloggen min som viser både krabbeferdigheter og møbelspising
Soon Skrevet 28. mars 2010 #3811 Skrevet 28. mars 2010 Så ferden hans! Liten ramp vi har fått oss altså - blitt skikkelig umulig - skal ta på alt han ikke får lov å ta på....blir nok noen travle måneder fremover tenker jeg
Saeria Skrevet 28. mars 2010 #3812 Skrevet 28. mars 2010 Ja, når de først har blitt mobile, blir det virkelig travelt!
Minnimusepus Skrevet 29. mars 2010 #3813 Skrevet 29. mars 2010 Det blir litt høyere tempo når de kan røre seg litt mer ja Vi har sluttet helt med gluten nå, og jeg vet ikke om det er tilfeldig men han er mye snillere og fornøyd nå. Og da mener jeg myyye. Det er nesten ingen sutring og langt mindre gråt. Nå kan jeg til og med gjøre andre ting her mens han er våken Vi skal vente å se til over påske, hvis det fortsetter som nå må vi vel teste om han er allergisk mot gluten? :klø: Noen som er kjent med dette?
Edie Skrevet 29. mars 2010 #3814 Skrevet 29. mars 2010 Soon - gnager på møblene? Hehe.. Kanskje vi må finne frem samme metoder vi brukte på bikkja Kan tenke meg at det skjer her også, absolutt ALT skal jo inn i munn.. Minnimusepus: flott at han virker bedre! Hvis det viser seg at han har cøliaki er det ikke noe stort problem i dagens samfunn. Krever litt mer planlegging, men finnes masse glutenfrie produkter nå. Uansett - håper det blir bra for dere. Man tar vel først en intoleransetest hos legen, og hvis den er positiv går man med videre testing. Tror nemlig det er slik at man kan slå ut på den testen uten å ha cøliaki. Jeg er ingen ekspert.. Lykke til!
Saeria Skrevet 29. mars 2010 #3815 Skrevet 29. mars 2010 In gen ekspert jeg heller, ville bare si at det er flott at dere har fått en blid gutt igjen! Så får prøver være prøver, og resultat, resultat. Det går fint å leve med cøliaki, hvis det er det han har. Dere må selvsagt planlegge litt annerledes, og få et nytt syn på kosthold, men det går seg i såfall til. Akkurat nå, tenker jeg du nyter å ha gutten i hus!
Minnimusepus Skrevet 29. mars 2010 #3816 Skrevet 29. mars 2010 Ja, vi får se om det fortsetter, hadde jo vært fantastisk flott da Han hadde en turn i stad, da stod han forran meg i nesten en halvtime å gråt. Men nå er jeg så bestemt på å ikke ta han opp, så det går helt ok. Selvom det er hjerteskjærende å se på så er det forhåprntligvis bare noen ganger til før han sakte men sikkert gir seg. Det kan være andre ting en gluten, kan være jeg har vært litt for snill med han og at han er den typen som skjønner med en gang, at griner jeg lenge nok så "redder" mamma meg. Han er ikke sutrete overhodet når han er med andre, så det ligger nok noe i det ja Det hele blir bare spekulasjoner nå i begynnelsen, vi får ta tiden over påske, så vurderer vi sammen med hs Må få skryte litt av mannen i hus, for han har blitt så flink etter jeg snakket med han. Han vasker, hjelper til å rydde og har L MYE mer enn før Har vært flere dager hvor han har badet med lillemann før han reiser på jobb. Er ikke lenge, men herregud som L koser seg og det er det som teller. Fantastisk er han blitt, rett og slett :rødme: Så nå må jeg vel snart belønne han litt
Soon Skrevet 29. mars 2010 #3817 Skrevet 29. mars 2010 Da er jeg tilbake i permisjon igjen, og lillegutt har selvfølgelig vært sutrete både i natt og i hele dag... Var opp med han i ca en time i natt, aner ikke hvorfor, ingen tegn til tenner - men kan jo ha noe med at vi har stilt klokka frem?? Sov 40 minutter første luren, og så skulle vi på trilletur til neste lur, men han nektet å sove og hylte hele veien hjem fra butikken - og som det ikke var nok fikk jeg tidenes gnagsår på den ene hælen. Måtte kjøpe meg plaster å sette det på på butikken Nå har han endelig sovnet, vært våken i ca 5 timer, så var bare skikkelig overtrøtt - rart han ikke skjønner sitt eget beste snart... Var iallefall godt å sette seg ned og slappe av litt
Edie Skrevet 29. mars 2010 #3818 Skrevet 29. mars 2010 Det virker som om jo mer overtrøtt ungen blir, jo vanskeligere blir det å sovne. Jeg ser han f.eks. ligger og kaver og griner og hyler i vogna. Er så trørr at øya går rundt i huet på han. Hvis han bare hadde lukket øynene og slappet av... Veldig redd for å gå glipp av ting! Det er liksom snudd her i huset. Før sov han kun i vogna på dagtid og ville ikke sove i senga. Nå derimot sover han godt i senga på dagtid også, men sover nesten ikke vogna. og hvis han først sovner, så er det maks. 30 min. selv om jeg triller.
Edie Skrevet 29. mars 2010 #3819 Skrevet 29. mars 2010 Ikke fikk jeg tak i Holle grøt som jeg tenkte vi skulle prøve heller. Det var ikke noe helsekostbutikk dit vi reiste på lørdag. Enten husker jeg feil, eller så er den lagt ned. Æsj, noen ganger er det dritt å bo på landet...
Saeria Skrevet 29. mars 2010 #3820 Skrevet 29. mars 2010 Si i fra om jeg skal sende deg en pakke, aricept.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå