Blowers daughter Skrevet 7. april 2010 #3901 Skrevet 7. april 2010 Jeg har byttet til en tynnere fleecepose nå. Har brukt lammeskinnspose frem til nå, men nå synes jeg det er for varmt, hvertfall når det er sol. Jeg liker å heller ha litt mer klær på, for da kan jeg variere mer føler jeg. I dag hadde han strømpebukse, cordbukse, body, ullvest (altså det samme som jeg har på ham inne, vi har det litt gulvkaldt) + tykk fleecejakke, forede "vindsokker" (aner ikke hva det heter, men ser litt ut som duntøfler med vind/vanntett trekk) lue og votter. Han liker å sitte oppreist å se, så da må han ha godt på overkroppen. Men føler at jeg har på lite i forhold til mange andre i byen. Tror J hadde rent bort om jeg hadde hatt på ham noe særlig mer, han er god og varm i vogna.
Minnimusepus Skrevet 7. april 2010 #3902 Skrevet 7. april 2010 Nå har L begynt å bite meg i puppen, noen som har noen godr råd? Tror jeg må begynne å gi han nan om dagen, men så er jeg usikker på om jeg trenger gi han nan? Hvor mye er det dere har fått beskjed om å gi de dere som gir nan? Når han våkner pleier jeg å gi en pupp, og da holder det med en. Så får han frokost og deretter pupp igjen. Også drikker han jo endel vann. Er så usikker, må kankje ringe helsestasjonen å høre
Saeria Skrevet 7. april 2010 #3903 Skrevet 7. april 2010 Mot biting kan det hjelpe å dytte han inn i puppen slik at han må slippe taket. Jeg ville hørt med HS om det er nødvendig med MME, eller om det er greit å bare fortsette slik dere gjør.
Honesty Skrevet 7. april 2010 #3904 Skrevet 7. april 2010 Da I fikk de første to tennene, bet hun litt, men sluttet fort da jeg hylte høyt av smerte, for hun ble redd og hylte selv, også. I vogna bruker vi foreløpig dunpose, men uten lammeskinn. Så varierer påkledningen etter temperatur, men som oftest ullbody+strømpebukse, Reima fotposer, lue, votter og en tynn ulljakke. I går kjøpte jeg fleecepose som vi skal bytte til når det blir varmt igjen.
Minnimusepus Skrevet 7. april 2010 #3905 Skrevet 7. april 2010 Mot biting kan det hjelpe å dytte han inn i puppen slik at han må slippe taket. Jeg ville hørt med HS om det er nødvendig med MME, eller om det er greit å bare fortsette slik dere gjør. Okei, skal prøve det å se om det hjelper Ja, må nok høre med hs ja, vil jo ikke sulte han, hehe. Hadde vært så greit å kunne amme frem til han kan drikke vanlig melk. Da I fikk de første to tennene, bet hun litt, men sluttet fort da jeg hylte høyt av smerte, for hun ble redd og hylte selv, også. I vogna bruker vi foreløpig dunpose, men uten lammeskinn. Så varierer påkledningen etter temperatur, men som oftest ullbody+strømpebukse, Reima fotposer, lue, votter og en tynn ulljakke. I går kjøpte jeg fleecepose som vi skal bytte til når det blir varmt igjen. Ja, jeg har forsøkt noen ganger. Kanskje ikke å hyle så høyt så det kan jeg jo prøve. Men de gangene jeg har prøvd har han bare kikka dumt på meg og hekta seg på igjen, med eller uten biting.
Honesty Skrevet 7. april 2010 #3906 Skrevet 7. april 2010 Du kan også forsøke å holde for nesen på ham så han ikke får puste når han troller. Da vil han slippe, og skjønner sannsynligvis at biting betyr at han ikke får mer pupp.
Blowers daughter Skrevet 7. april 2010 #3907 Skrevet 7. april 2010 J biter når det er lite melk hos meg. Da bytter jeg pupp eller lar være å amme ( da har jeg som regel ammet for ikke alt for lenge siden). Hvor ofte ammer dere som har 9 mnd babyer nå? J har ganske brått gått fra 5 ganger om dagen til 2-3 bare. Han drikker mye vann da, så er ikke så bekymret for om han får i seg nok væske.
Gjest NiChia Skrevet 7. april 2010 #3908 Skrevet 7. april 2010 Når er det liksom tidligst man kan slutte å amme uten å begynne med mme?
Minnimusepus Skrevet 8. april 2010 #3909 Skrevet 8. april 2010 J biter når det er lite melk hos meg. Da bytter jeg pupp eller lar være å amme ( da har jeg som regel ammet for ikke alt for lenge siden). Hvor ofte ammer dere som har 9 mnd babyer nå? J har ganske brått gått fra 5 ganger om dagen til 2-3 bare. Han drikker mye vann da, så er ikke så bekymret for om han får i seg nok væske. Ja, det kan være derfor han biter, for han biter ikke på morgenen og da er det overflod av melk. Jeg ammer mange ganger til dagen, men vurderer nå å ikke ha alle disse småmåltidene, kanskje han slutter å bite om jeg heller samler opp så det blir mer melk til hvert måltid. Hvis jeg gjør dette vil jeg amme ca 3 ganger daglig jeg også. Han gjør som din, drikker mye vann. Men om 3 ganger om dagen er nok så tror jeg ikke jeg trenger bekymre meg, han drikker 3-4 dl vann og får iallefall i seg 5-6 dl melk, om ikke mer. Når er det liksom tidligst man kan slutte å amme uten å begynne med mme? Det er 1 år. Jeg tenker å høre med helsesøster om det er mulig å starte bittegrann før. Han er 11 måneder når jeg skal begynne å jobbe morgenskift og da kan jeg ikke amme han på morgenen lenger. Siden han ikke veier så masse kan det være jeg kan slippe å begynne med nanen. Men jeg får høre hva hs sier, er jo ingen problem å begynne med nan, hadde bare håpet å slippe det.
Elizia Skrevet 8. april 2010 #3910 Skrevet 8. april 2010 Synes I spiser så vannvittig mye for tia jeg... og er usikker på hvor mye mat jeg skal gi han. Får grøt (av 2 toppede spiseskjeer, dvs 1 porsjon ca) kl 7.30 + vann. Så 120 mll mme kl 9.30. Deretter fruktmos e.l + vann kl 12.00. Så er han sulten igjen kl 13.30 og får 120 mll mme. Så middagsglass(ca et halvt) kl 15.00 og vann. Deretter grøt og vann eller mme kl 18.30. I går våkna han igjen kl 20.30 og skrek til han fikk mat (220 mll mme) kl 21.00. Tidligere har han ihvertfall sovet til kl 22-23 før han krevde mat igjen. Men i det siste har han våkna rundt kl 21. Vanligvis skal jo barna nå klare seg på grøten de får til kvelds og sove gjennom natta. Men han er sulten hele tiden! Lurer på å gi han større porsjoner med grøt og middag. Men det høres jo utrolig mye ut for en baby på 7 mnd synes jeg...
Minnimusepus Skrevet 8. april 2010 #3911 Skrevet 8. april 2010 Tror ikke det er så mye egentlig, kan jo være han har et vekstsprang og trenger mer mat. Men 120 ml er jo ikke et fullt måltid, så det blir jo mange små Når jeg blander grøt tar jeg bare oppi litt av hvert. Tenker det blir 3-4 spiseskjeer. Hos oss er det slik: 05.00 - pupp nr 1 07.00 - pupp nr 2 10.00 - frokost og 2-3 skiver brød 13.00 - 2 skiver brød 16.00 - middag sammen med oss 1 potet, grønnsaker og saus eller en porsjon grøt 18.00 - 1-2 brødskiver eller litt grøt I tillegg får han pupp mellom disse måltidene, og drikker masse vann til hvert måltid.
Saeria Skrevet 8. april 2010 #3912 Skrevet 8. april 2010 Er han sulten, så er han det. Han er vel gjerne aktiv om dagen, og krever mer. Kanskje han er inne i en vokseperiode, og derfor krever ekstra energi? G spiste en flaske MME klokka seks i dag (ca. 150 ml), grøt til frokost av 120 ml. MME (vi har melkefri grøt), han drakk bittelitt vann, så fikk han 80 ml melk på senga 20 minutter senere. Han fikk 1/3 av 12 mnd. glass med Hipp til lunsj/middag (han nektet den hjemmelagede, sukk), en skive tomat som han spiste selv og en halv banan, klokka ett. Klokka halv tre fikk han en halv pakke smoothie fra Ellas house, og så drakk han vann av min tuteflaske. Fikk i seg noen gode sup av den. Nå sover han. Jeg regner med at han spiser et lite mellommåltid i halv fem-femtiden, og grøt, da av ca. 150 ml MME i sjutiden, og rundt 70-100 ml MME på senga etter han har vært på potta og fått kveldsstell og nattbleie. Så er det ikke mat før i seks/sjutiden.
Soon Skrevet 8. april 2010 #3913 Skrevet 8. april 2010 E spiser slik: ca:kl 07.15: 200ml MME ca:kl 10.30: 1 porsjon grøt m/fruktmos i + litt vann ca kl 13.30: 165ml MME + halvt middagsglass + litt vann ca kl 16.15: fruktmos/litt brødskive etc. ca kl 18.30: 1 porsjon grøt m/fruktmos i + litt vann Og så kan det hende ha tigger litt av noe frukt jeg spiser eller en brødskive eller noe i tillegg....har blitt som en liten hund som sirkler rundt beina mine og ser opp på meg med triste øyne og vil sååå gjerne bare smake litt Vi sliter fortsatt veldig med vann, har gitt han fler ganger om dagen i ca 2 mnd nå, men ser ikke ut til å falle i smak altså, renner stort sett ut igjen. Prøvd å gi med skje, fra flaske, fra tutkopp hvor han må suge selv, med tutkopp som det renner rett ut av, fra glass Noen tips? Tenkte å bytte ut litt av melka til forkost med skive, men tør ikke å trappe ned på melka da han ikke drikker noe særlig vann - redd han ikke skal få i seg nok væske.
Honesty Skrevet 8. april 2010 #3914 Skrevet 8. april 2010 Dere har barn som er flinke til å spise. I vil bare tulle og leke, og nå har hun funnet ut at hun kan klaske brødskiva i bordet, også. Grøt vil hun nesten aldri ha, så det eneste som egentlig går ned, er brødskive, middagsglass (helst Småfolk, men Hipp funker også på en god dag), og fruktmos. Hun spiser en bitteliten porsjon sviskemos til frokost (hvis jeg er heldig), pluss noen slurker vann. Til lunsj går det nok et halvt matglass pluss vann og pupp, deretter er neste måltid kvelds, og da spiser hun kanskje 1/2-1 brødskive, helst med leverpostei. Jeg ammer selvsagt i tillegg, og det blir nok 4-5 ganger i løpet av dagen, men ikke virkelig lenge. Hun puppes også minst to ganger om natten, og et par ganger på morgenkvisten for å drøye ståopptiden litt. Ang. vann drikker hun helst fra Imsdalflaske, men da må vi holde den for henne. Hun har også tutkopp fra NUK som funker noenlunde, mens den fra Avent bare var bortkastede penger. Ja, og så drikker hun av alt av flasker og kopper hun måtte få tak i, så det gjelder å berge kaffekoppen.
Soon Skrevet 8. april 2010 #3915 Skrevet 8. april 2010 Er det noen av dere som skal ha barna hos dagmamma til høsten? Har muligens funnet en dagmamma - en kollega av sambo, som også har en sønn som er en måned eller to eldre enn E + at hun skal passe en jente også som er en måned yngre enn E. Skal ha et møte med henne neste uke, for å se hvordan hun er og hvilke planer hun har. Noen som vet hvilken pris som er vanlig for dagmamma?
Saeria Skrevet 8. april 2010 #3916 Skrevet 8. april 2010 I likhet med snuppa til Honesty, så var aventkoppen bortkastet, og jeg har også en NUK (ville hatt en annen, men den var bare i råååsa, og den funker så der. Er ikke mye han får i seg, men Oldenflaska mi, DEN var stas! Han fikk prøvedrikke av den i dag. Jeg hadde bare en liten åpning på tuten, og han koste seg. Da var vann plutselig godt. Hjemmelaget middag er dessverre ikke så stas for tiden da, så det pløyes gjennom Hipp sin sortiment om dagen.
Minnimusepus Skrevet 8. april 2010 #3917 Skrevet 8. april 2010 Huff, kjedelig med matnekter honesty. Håper det bare er for en periode, det er vel litt slitsomt å måtte ha puppen ute hele dagen? Krysser fingrene for at det bedrer seg Så godt han drikker vann Saeria, og oldenflaske er jo veldig greit L har en flaske han drikker mye vann av. Problemet er bare at jeg ikke finner flere som er som den. Heldigvis drikker han av glass, men det er jo ikke på langtnær så mye.
Saeria Skrevet 8. april 2010 #3918 Skrevet 8. april 2010 Jeg tenker jeg får finne en sånn mini-imsdalsak og la han drikke av den, for han ville helst holde flaska selv. Han har vært litt knurrepotte i dag da. Kjeftet og sutret uten noen åpenbar grunn til det, enn at han ikke ville være alene. Lurer meg på om separasjonsangstperioden kommer for fullt nå.
Soon Skrevet 9. april 2010 #3919 Skrevet 9. april 2010 Lurer meg på om separasjonsangstperioden kommer for fullt nå. E er veldig "mammadalt" på ett vis om dagen - følger etter meg hvor enn jeg går og skal helst ligge oppå beina mine hvis jeg står og holder på med noe - og han tas gjerne opp, men skal ikke kose og sånn da. Har ikke noen kosegutte egnentlig - eller han koser jo, men vil ikke sitte i ro på fanget og sånn, skal kun hoppe på fang
Caramba Skrevet 9. april 2010 #3920 Skrevet 9. april 2010 (endret) Synes I spiser så vannvittig mye for tia jeg... og er usikker på hvor mye mat jeg skal gi han. Får grøt (av 2 toppede spiseskjeer, dvs 1 porsjon ca) kl 7.30 + vann. Så 120 mll mme kl 9.30. Deretter fruktmos e.l + vann kl 12.00. Så er han sulten igjen kl 13.30 og får 120 mll mme. Så middagsglass(ca et halvt) kl 15.00 og vann. Deretter grøt og vann eller mme kl 18.30. Mine tvillinger spiste fire fulle måltider ved 7 mnd og hadde god apetitt. De fikk ca 1 dl grøtpulver hver, da. To spiseskjeer hadde ikke holdt for de to der. Til lunch, klokken 12, spiste de også grøt. Nå er det mer brødskiver, med grøt til slutt. Ellers blir de ikke mette. Synes ikke barnet ditt spiser mer en normalt, og han har sikkert behov for det også. Endret 9. april 2010 av Caramba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå