Gå til innhold

Skravletråd 2009

Fremhevede innlegg

Skrevet

:hallo:

Her var det mykje å oppdatere seg på! Vore borte frå KG i to dagar :fnise:

Her går det greit. Mini har hatt eit par dårlege nettar, skriki ein del, og t.o.m bæsja om natta (noko han ikkje har gjort sida han var eit par veker gamal) og fått smertestillande to-tre nettar på rad. Siste natta var heldigvis bra, med soving frå 19 til 5.30 og berre to ammepauser :)

Ingen tennar enno, men i alle fall ei i annmarsj. Og det er ei hjørnetann :overrasket: Meget spesielt! :ler: Den ungen får i alle fall ikkje tennar "etter boka" - fyrst fire fortennar nede, og så ei hjørnetann oppe? :klø:

Me starta på nytt med fast føde i dag, og det gjekk betre enn venta. Han gapte faktisk bittelitt og fekk i seg ein del skjeer. Håpar det varar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det også tann på gang, den venstre ved siden av fortennene hun allerede har fått nede. Og gudhjelpemeg, da blir det skriking. Jeg tror jeg har vært våken hver time de to siste nettene, så håper på en god natts søvn nå, men tviler sterkt.

@imli: I dag gav jeg snuppa en tørr riskake som hun fikk ha i hånden mens jeg matet henne, og det gjorde at hun var mye mer fornøyd. Kanskje det er forsøket verdt? Her er det først og fremst det å bli matet som er problemet, men jeg nekter å la henne spise sviskemos selv. Vi har kuttet alt av grøt nå, og gir heller brødskive pluss fruktmos til kvelds. Hun får kanskje i seg en halv skive, pluss et lite beger fruktmos, så da er det ikke så ille.

Skrevet

imli: Jeg fikk jo som jeg tidligere har sagt, alle hjørnetennene først. Kan tro jeg var søt da! :ler: Ikke rart kallenavnet fra diverse sykepleiere ble Dracula! :fnise:

Skrevet

Lillegutt blir 8 mnd i morgen, men ingen tenner ennå.

Pakker med dentinox til syden jeg:)

Er spent på flyturen i morgen, det blir hans første....

Skrevet

Hva har du på brødskivene, minnie. G prøver å spise brødskive. Det går greit om han får skalk, men ellers bare brekker han seg. :forvirret:

Vi har leverpostei, og prim likte han også veldig godt. Nå skal det sies at vi har en alteter. Gaper igrunnen så fort noen tar tak i noe som likner på mat :ler:

Da er jeg vel tilbake fra sykehuset, og jammen er jeg ikke nyoperert også. Jeg fikk litt likegyldighetsmiddel (les:beroligende), før de satt lokalbedøvelse nedentil. Ikke behagelig, men heller ikke direkte vondt. Så nå er jeg snittet opp, litt er fjernet, og jeg er sydd sammen igjen. :)

Så da blir det noen dager med løfteforbud, litt småblødninger, og så er vi i gang igjen. Null sengekos på 3-4 uker, men det har jo ikke vært en fryd til nå, så det går bra.

Så godt de fikk fiksa det. Nå er du like god som ny :)

Håper alt gror som det skal og at det blir bedre enn før.

Vi fikk beskjed fra helsesøster om at når vi kom igjen neste gang så burde M spise 4 skikkelige måltider (grøt, brød, middag og sånt) og ho burde sove hele natta! Sånn er vår hs..

Men det ser ut til å gå bra da :)

Det er sånn vår hs er, men jeg liker henne veldig godt. Vel er hun bastant og ting skal være "etter boka", men det er fint å få litt rettledning når man er en uvitende 1.gans, selvom fornuften er det viktigste.

Uff, bare litt over en uke til jobb igjen. Gleder meg og gruer meg.

Ja, nå begynner/har vi begynt å jobbe på løpende bånd her. Soon har vel begynt allerede. Det er da en begynner å tenke på hvor store de har blitt.

Selv gleder jeg meg som en unge på juleaften til å begynne i jobb igjen. L er ekstremt krevende, så det skal bli godt å få litt andre ting å tenke på :)

imli: Jeg fikk jo som jeg tidligere har sagt, alle hjørnetennene først. Kan tro jeg var søt da! :ler: Ikke rart kallenavnet fra diverse sykepleiere ble Dracula! :fnise:

:ler:

Forståelig nok..

Lillegutt blir 8 mnd i morgen, men ingen tenner ennå.

Pakker med dentinox til syden jeg:)

Er spent på flyturen i morgen, det blir hans første....

Oi, så gøy. Kos dere masse og nyt ferien til det fulle :)

Spennende å høre hvordan det har gått når dere er hjemme igjen :)

I går tok jeg "helt av" her og var oppe så jeg fikk se senkveld. Vel, det er vel ikke det smarteste jeg har gjort, for L ville opp 04.45 idag. Får han ikke til å sove igjen heller vettu, så da er det bare å smile og late som om det er helt topp :natti:

Var hos hs i går for å snakke om all sutringen til L. Fant ut at vi skal teste ut om han kan ha glutenintoleranse, også har vi fått noe naturmedisin for å gjøre avføringen lettere. Om ingen av delene hjelper skal vi ta han med til legen for en sjekk. Også måtte vi bare la han gråte, ikke ha dårlig samvittighet. Klart noe er trassegråt, så nå har jeg bestemt meg for å være mer bastant. Nå er han så stor og har vel sikkert funnet ut av at han kan trille meg rundt lillefingeren, selvom jeg ikke føler det selv. :sjenert:

Skrevet

Jeg har fått mensen tilbake :sukk:

Har i grunnen gått å ventet på det, men trodde det ikke når jeg så det. Er jo en evighet siden sist jeg hadde mensen, og er nesten litt deppa for å ha fått den tilbake. Det er liksom så rart nå, hehe.

Men da er kroppen tilbake til det normale, og det er jo godt å få systemet til å "gå rundt" igjen. Jeg har pleid å ha ganske menssmerter, så det blir spennende å se hvor mye det er og om det forandrer seg noe.

Skrevet

Ja, nå begynner/har vi begynt å jobbe på løpende bånd her. Soon har vel begynt allerede. Det er da en begynner å tenke på hvor store de har blitt.

Ferdig med jobbingen igjen nå :ler:

Litt deilig å få jobbet litt og komme inn i ting igjen, og så får jeg en good vår sammen med lillegutten min - gleder meg :)

Jeg har fått mensen tilbake :sukk:

Har i grunnen gått å ventet på det, men trodde det ikke når jeg så det. Er jo en evighet siden sist jeg hadde mensen, og er nesten litt deppa for å ha fått den tilbake. Det er liksom så rart nå, hehe.

Men da er kroppen tilbake til det normale, og det er jo godt å få systemet til å "gå rundt" igjen. Jeg har pleid å ha ganske menssmerter, så det blir spennende å se hvor mye det er og om det forandrer seg noe.

Her har ikke mensen dukket opp igjen, men jeg har brukt cerazette minipille, og regner med den er grunnen. Nå har jeg begynt med den p-pillen jeg hadde før graviditeten igjen, i håp om at alle bivirkningene fra minipillen blir borte.

Jeg nevner i fleng: ingen mens, vektøkning, liten sexlyst, økt søtsug osv.

Håper det hjelper å bytte!!

Skrevet

Her har jeg vært våken MYE i natt, det er nok pga. tannen som er på vei. Først våknet hun 22.30, deretter var hun våken (og sutrete) mellom 01.00 og 02.00, våknet igjen 04.00, og så stod vi opp 06.00, for da var hun helt vill; lo og hoiet. Selvsagt sovnet hun igjen før 08. :roll:

Nå vurderer jeg å ta opp kampen igjen. Hun sovner stort sett greit av seg selv om kvelden, men jeg har tatt henne over til meg etter den første ammingen. Men når det blir så tidlig, får jeg aldri sovet. Så jeg vurderer å legge henne tilbake, og heller gå ut av rommet selv om jeg egentlig har lyst til å legge meg. Jeg tror både hun og jeg får roligere netter av det.

Skrevet

I går var kjære og jeg ute og spiste en bedre middag, etterfulgt av kino - koselig, og ikke minst godt å komme seg ut en liten tur.

Besteforeldrene passet E og han hadde vært snill som en engel :rødme:

Skrevet

Høres deilig ut med kjærestekveld Soon!

Uff, føler med deg Honesty. Det ser ut som det har gitt seg her hos oss, men det var særlig to netter som var helt forferdelige i forbindelse med tann.

Hvos fort vokser egentlig tenner? Det er jo noen dager siden det gikk hull på gommen, men det er jo fortsatt umulig å se tanna hvis man ikke stikker huet inni munnen :ler:

Skrevet

Nå sover hun selvsagt, og har sovet siden før 8, så jeg må vel vekke henne, selv om hun trenger søvnen. Tidligere lot vi henne sove i maks. tre timer på dagtid, og så gikk vi over til to timer, men nå er det litt unntakstilstand, så jeg skal la henne sove til 11 før jeg begynner å bråke slik at hun våkner.

Jeg håper dette gir seg snart, for jeg har ikke overskudd til slikt. Jeg tror det er fjerde natten med kaos nå. :roll:

Skrevet

Ferdig med jobbingen igjen nå :ler:

Litt deilig å få jobbet litt og komme inn i ting igjen, og så får jeg en good vår sammen med lillegutten min - gleder meg :)

Her har ikke mensen dukket opp igjen, men jeg har brukt cerazette minipille, og regner med den er grunnen. Nå har jeg begynt med den p-pillen jeg hadde før graviditeten igjen, i håp om at alle bivirkningene fra minipillen blir borte.

Jeg nevner i fleng: ingen mens, vektøkning, liten sexlyst, økt søtsug osv.

Håper det hjelper å bytte!!

Ja, greit å ta det litt her og der. Det tror jeg vi kommer til å gjøre nestegang. Da får mannen prøvd seg litt og ikke plutselig få ansvaret i 10 uker.

Huff, er jo de verst tenkelige bivirkninger du kan få, og du har fått alle :sjenert:

Håper for din og mannen sin skyld at det hjelper å bytte.

Skal ikke si noe om sexliv jeg iallefall, hva er det for no? :gjeiper: Det er vel 3 eller 4 uker siden forrige akt, men det gjør liksom ingenting. Vi er flinke til å sitte ved siden av hverandre og kose, så det hjelper litt :) Nå som mensen er ankommet må vi vente enda en liten stund :fnise:

Her har jeg vært våken MYE i natt, det er nok pga. tannen som er på vei. Først våknet hun 22.30, deretter var hun våken (og sutrete) mellom 01.00 og 02.00, våknet igjen 04.00, og så stod vi opp 06.00, for da var hun helt vill; lo og hoiet. Selvsagt sovnet hun igjen før 08. :roll:

Nå vurderer jeg å ta opp kampen igjen. Hun sovner stort sett greit av seg selv om kvelden, men jeg har tatt henne over til meg etter den første ammingen. Men når det blir så tidlig, får jeg aldri sovet. Så jeg vurderer å legge henne tilbake, og heller gå ut av rommet selv om jeg egentlig har lyst til å legge meg. Jeg tror både hun og jeg får roligere netter av det.

:sukk: Høres slitsomt ut, håper du kan få slappe av litt idag da. Har du mannen hjemme nå, så kan han også hjelpe litt på natta kanskje? Jeg var også "snill" med L når han fikk tanna, ble mye pupping, men ikke så mye som hos dere. Nå er vi veldig heldige med nattesoving, så jeg skal absolutt ikke klage nå.

I går var kjære og jeg ute og spiste en bedre middag, etterfulgt av kino - koselig, og ikke minst godt å komme seg ut en liten tur.

Besteforeldrene passet E og han hadde vært snill som en engel :rødme:

Så koselig, en trenger å bare være kjærester også. Har bestemt meg for å løsrive meg litt mer jeg også, gror jo fast med ungen og huset. Ikke veldig sosial uten baby med andre ord :sjenert:

Det var en ufattelig herlig gutt dere hadde altså, skikkelig skjønning. Spennende å lese blogger og se bilder, og ikke minst se om dere ser ut som jeg har tenkt meg, hehe :)

Skrevet

:sukk: Høres slitsomt ut, håper du kan få slappe av litt idag da. Har du mannen hjemme nå, så kan han også hjelpe litt på natta kanskje? Jeg var også "snill" med L når han fikk tanna, ble mye pupping, men ikke så mye som hos dere. Nå er vi veldig heldige med nattesoving, så jeg skal absolutt ikke klage nå.

Nei, det er akkurat det. Mannen har selvsagt akkurat dratt. :sukk: Det er så typisk at det blir sånn når jeg er alene, og så er hun som smør når han er hjemme. Men jeg satser på at det fikser seg. Nå har jeg ligget på sofaen i to timer og surfet og drukket kaffe, så jeg begynner å føle meg litt mer normal igjen.

Skrevet

Ja, greit å ta det litt her og der. Det tror jeg vi kommer til å gjøre nestegang. Da får mannen prøvd seg litt og ikke plutselig få ansvaret i 10 uker.

Huff, er jo de verst tenkelige bivirkninger du kan få, og du har fått alle :sjenert:

Håper for din og mannen sin skyld at det hjelper å bytte.

Skal ikke si noe om sexliv jeg iallefall, hva er det for no? :gjeiper: Det er vel 3 eller 4 uker siden forrige akt, men det gjør liksom ingenting. Vi er flinke til å sitte ved siden av hverandre og kose, så det hjelper litt :) Nå som mensen er ankommet må vi vente enda en liten stund :fnise:

Så koselig, en trenger å bare være kjærester også. Har bestemt meg for å løsrive meg litt mer jeg også, gror jo fast med ungen og huset. Ikke veldig sosial uten baby med andre ord :sjenert:

Det var en ufattelig herlig gutt dere hadde altså, skikkelig skjønning. Spennende å lese blogger og se bilder, og ikke minst se om dere ser ut som jeg har tenkt meg, hehe :)

Takk for det :) Vi syns selvfølgelig han er herligst i hele verden :jepp:

Ja, så vi ut som du trodde da? :ler:

Skrevet

Jeg tok meg en titt i går, og det hele ser ganske så bra ut. :)

Honesty: Håper dette sirkuset gir seg nå. Kan skjønne det er slitsomt og kjipt.

G har gjort gode forsøk på å få knærne under rumpa i dag, så nå er vi spente på utviklingen fremover. Han purket og sov helt utrolig mye i går, og jeg nevte for mannen at det kunne hende han er inne i et utviklingssprang og derfor trengte mye søvn, og det kan se ut til at det er sant. :overrasket:

Skrevet

Spennende Saeria! Det er gøy når de klarer nye ting disse små.

Kanskje unntatt dette med å få tenner :( Mye styr og lite søvn for ei lita tann...

Dere som har fått tennen ordentlig frem: hvor lang tid tok det fra den brøt gjennom til den vokste opp?

Skrevet

Så koselig blogg Soon ;) Der må jeg følge med framover ;)

Skrevet

Vi merket ikke så veldig til de to første tennene. Plutselig var de der. Siden har de vokst da. Så de vokser sent.

Skrevet (endret)

Så koselig blogg Soon ;) Der må jeg følge med framover ;)

Takk for det - ja, det får du gjøre :)

---

E har blitt kjemperask med krypinga nå, er like før han krabber tror jeg - han kommer seg fra A til B på null komma niks nå!

Dessuten har han blitt veldig flink til å etterlikne ord vi sier, sånn som "hade", "pappa" og "mamma".

Og så rister han masse på hodet når vi sier nei,nei,nei. :ler:

Dessuten klapper han masse!

Er så artig med utvikling.

Ingen tegn til flere tenner her, og virker ikke som han plages med tenner for øyeblikket heller.

Endret av Soon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...