Edie Skrevet 22. november 2012 #8501 Del Skrevet 22. november 2012 Så koselig å høre fra deg Caramba! Ja, jeg synes det er litt vemodig at babytiden virkelig er over. Antakelig for siste og eneste gang for oss. Men jeg skal få kost meg masse med babyer fremover. To av fetterne til mannen skal ha baby, en i februar og en i juli. Koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 22. november 2012 #8502 Del Skrevet 22. november 2012 Så hyggelig å høe fra deg, Caramba. Ja det er ganske utrolig at tråden lever videre etter så mange år. Jeg skriver ikke så ofte lenger (er generelt mindre aktiv på KG, ikke bare her), men er innom og leser og følger med Ang babytid, så er det litt rart nå som de er blitt større. Enda jeg har en på 15 mnd nå tror jeg aldri at jeg kommer til å føle meg ferdig med babytiden. Synes det er så fantastisk. Ønsker meg flere barn, men det blir antagelig ikke flere siden mannen ikke vil. Sitter litt inne å innse det, men sånn må det jo bare bli. Nå er jeg midt i eksamenstid, og om 4 uker i dag så flytter vi sørover. Oh lykke, det skal bli så godt å komme nærmere familien og inn i stor enebolig. Akkurat nå er det litt kaos der siden vi har pusset opp stue/spisestue og laget nytt kjøkken. Men tror det blir fantastisk når det blir ferdig Pga strammere økonomi har jeg bestemt meg for å søke jobber nå selv om jeg ikke er helt ferdig med masteren. Jeg skal prøve å fullføre den på deltid ved siden av og heller bruke lenger tid. Har igjen 2 fag + masteroppgaven. Er veldig spennende å søke jobber, håper jeg får en interessant en J sluttet med bleier på dagen rundt påske og nå føler vi at vi kan ta av nattbleien også. Den har egentlig vært tørr så og si siden i sommer, men det er så utrolig kjedelig de få gangene det skjer uhell at vi har latt den være på. I går ville han selv slippe den og da var det egentlig veldig greit. Så nå har vi en helt bleiefri unge. Jommen begynner de å bli store. Det er en herlig tid synes jeg, og han begynner jo å bli en mer og mer interessant samtalepartner etterhvert som ordforråd og refleksjonsevner blir større. Det kommer mange gullkorn om dagen, men det beste er at han er så god til å si at han er glad i oss og broren sin. Da smelter jo mammahjertet helt. Håper alt er bra med dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 22. november 2012 #8503 Del Skrevet 22. november 2012 Hva er sørover da flickan? Behøver ikke svare hvis du vil holde hemmelig hvor dere flytter altså Kjenner jeg er misunnelig på alle dere med bleiefrie barn. Jeg vil også ha! Jeg får si som mamma sa her forleden; han er jo så herlig og best og fremst mulig på alt annet, så noe må jo han få lov til å bruke tid på noe han også... Hehe, jada, vi har fire stk. besteforeldre som er helt oppslukt i ungen og mener han er verdens beste. Og vi krangler ikke nevneverdig på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 22. november 2012 #8504 Del Skrevet 22. november 2012 Hva er sørover da flickan? Behøver ikke svare hvis du vil holde hemmelig hvor dere flytter altså Kjenner jeg er misunnelig på alle dere med bleiefrie barn. Jeg vil også ha! Jeg får si som mamma sa her forleden; han er jo så herlig og best og fremst mulig på alt annet, så noe må jo han få lov til å bruke tid på noe han også... Hehe, jada, vi har fire stk. besteforeldre som er helt oppslukt i ungen og mener han er verdens beste. Og vi krangler ikke nevneverdig på det Sørover er vestfold, nærmere bestemt Sandefjord. Er vel ingen av dere som bor der eller i nærheten? Hvis det er det, si gjerne i fra, jeg kjenner nemlig ingen i byen utenom mannens familie og et par av hans barndomskamerater, og skulle gjerne fått noen venner "for meg selv" Ikke stress med bleieslutt, det kommer når det kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 22. november 2012 #8505 Del Skrevet 22. november 2012 Tja, spørs hva som menes med nærheten Jeg er nok nærmere enn de fleste andre her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 27. november 2012 #8506 Del Skrevet 27. november 2012 Jeg synes denne tråden er så koselig; den andre termintråden jeg er medlem av er vel bortimot død, og vi har holdt det gående i over tre år nå. For min del er dette siste uke fri før jeg begynner å jobbe 50% på et helt nytt prosjekt. Mannen har permisjon i noen uker til, og så skal vi jobbe litt om hverandre det kommende halvåret til det blir barnehage i august. Frøken Rosa er inne i en ny protestfase, og vi ser ikke helt hva som har utløst den. Nå som alt har gått supert j månedsvis. Menmen, det er aldri et kjedelig øyeblikk her i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. november 2012 #8507 Del Skrevet 28. november 2012 Helt enig; koselig tråd dette. Det blir vel fire år nå siden den startet! Lykke til med jobbstart Honesty! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 28. november 2012 #8508 Del Skrevet 28. november 2012 Dere er så hyggelige Her ser det ut som om vi har fått omgangssyken i hus, eller føles ut er vel mer riktig. M kastet opp i helgen, men selv om det går omgangssyke i bhg, så var jeg igrunn nesten helt sikker på at det var den enorme mengden med godteri ho hadde stappet i seg som var grunnen. Men vi har holdt henne hjemme i 48 timer, bare for å være sikker. Ho slapp i alle fall billig unna, spydde bare en gang og vi har ikke merket noe på henne Jeg derimot sitter her dritkvalm, så jeg vet hva jeg skal gjøre i dag..Har ringt mannen, så han kommer heldigvis hjem fra jobb. Og så må jeg bare be om tips jeg, for jeg holder på å bli gal! M bæsjer fortsatt i trusa, og jeg fatter ikke hvorfor og hva vi skal gjøre. Problemet er stort sett bare i bhg, hjemme går ho på do både i helgene og på ettermiddag. Tror vi har lokket og lurt med alt som finnes. Råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. november 2012 #8509 Del Skrevet 28. november 2012 Henger meg på råd jeg også. Alt fint hjemme, men ikke i barnehagen. Er både bæsj og tiss her da. Foreløpig en pause fra truse i barnehagen, men om noen har gode råd så tar jeg gjerne i mot. Hadde ikke trodd jeg skulle ha en på snart tre og et halvt år og fortsatt bleie. Føles som alle andre har klart tørrtreningen med glans.. Lykke til Unknown! Håper det fikser seg for M! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 28. november 2012 #8510 Del Skrevet 28. november 2012 God bedring, Unknown. Ang. bleieslutten så går det nok greit av seg selv, vil jeg tro. I bæsjet kun i trusa i begynnelsen, men så klarte jeg en gang å fange henne i lufta og sprang på do med henne, og da hun klarte å bæsje på do, fikk hun et Kinderegg til premie. Etter det hadde vi (litt mindre) premier en stund framover, og så gikk det seg til selv. Vi har hatt noen få uhell innimellom, men ingenting å bry seg med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. november 2012 #8511 Del Skrevet 28. november 2012 Også enig i at denne tråden er koselig - blir alltid glad når jeg ser det er ett nytt innlegg her Utrolig artig at vi har fulgt hverandre så lenge, selv om noen har falt av underveis. Ang bleieslutt har jeg ingen råd, utenom å være tålmodig og ikke stresse ungen, så går det seg vel til til slutt (selv om jeg skjønner det er frustrerende, særlig når det er bæsj.... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. november 2012 #8512 Del Skrevet 28. november 2012 Jepp, jeg tror mye av feilen er at jeg stresser. Jeg prøver jo selvfølgelig å ikke vise det til ungen, men han merker sikkert mer enn jeg tror. Det er denne forbanna usikkerheten min som kommer frem igjen da vettu.. Vil gjøre alt perfekt og ikke være annerledes og ikke la andre mamma'r få noe og prate om. Uff, denne her MME og ikke amme-greia sitter dypt i meg assa. F**n også... Jaja, det er bra pappa'n tar det ed knusende ro og ikke fatter hva jeg bekymrer meg over Og igjen så har jeg klart og lure meg unna oppgaveskrivingen for noen minutter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 28. november 2012 #8513 Del Skrevet 28. november 2012 Vet ikke om det vil hjelpe dere, men hos oss fungerte det veldig godt med klistremerker og en egen "bæsjedans" når det kom i do. Men jeg tror nok tålmodighet og å ikke stresse er det viktigste. Det kommer når ungen er klar for det. Har ingenting med hvor flinke man er som foreldre. Husk at dette har med kroppens modning å gjøre, både fysisk og mentalt. Dere skal se det går seg til mot våren/sommeren når det er mindre klær å ta hensyn til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 28. november 2012 #8514 Del Skrevet 28. november 2012 På 22.11.2012 den 18.52, Aricept skrev: Tja, spørs hva som menes med nærheten Jeg er nok nærmere enn de fleste andre her. Hadde vært artig å treffe en del av dere som har skrevet i tråden så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 28. november 2012 #8515 Del Skrevet 28. november 2012 På 28.11.2012 den 13.33, flickan skrev: Hadde vært artig å treffe en del av dere som har skrevet i tråden så lenge Åhh, jeg er i hvertfall veldig klar for et skravletråd 2009-treff Men tror vi er rimelig godt spredt utover da... Ang. bleieslutt og tørrtrening har jeg ingen gode tips. Rakk aldri å prøve å tørrtrene for hun sluttet bare selv da venninna i barnehagen (som er litt eldre) gjorde det. Tror det går mest på viljen jeg, og plutselig en dag er det ikke tøft å bruke bleie lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. november 2012 #8516 Del Skrevet 28. november 2012 Et skravletråd 2009-treff hadde hvert fall jeg møtt opp på! Men er godt spredt her tror jeg. Men jeg er i Oslo innimellom og tror det er en overkommelig distanse for flere? Tror du har rett Kvist, at det er viktig hva kameratene gjør. Min er i en gjeng på tre gutter hvor den ene bruker bleie og ikke den andre. Vi spør: vil du ikke gå på do som C gjør da? Vår gutt: neeei, S bruker bleie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 28. november 2012 #8517 Del Skrevet 28. november 2012 Viljen det står på her også. M var jo bleiefri i nesten 6mnd før ho fant ut at ho ikke ville bæsje på do i bhg mer..venninnen bruker bleie og jeg tror nok det har litt skyld, i tillegg til oppmerksomhet og alt det der. Tror nok det blir litt i lengste laget for at jeg plutselig dukker opp på treff..Men jeg har jo truffet Flickan og tror.heimsdamene før :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 29. november 2012 #8518 Del Skrevet 29. november 2012 ..og I var tørr på natt lenge før hun giddet å gå på do på dagtid. I sommer var en typisk situasjon her at jeg satt og ammet lillebror, og så stilte hun seg opp og tisset rett foran meg. Oppmerksomhetsbehov? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 29. november 2012 #8519 Del Skrevet 29. november 2012 Honesty: herregud - da hadde jeg blitt en smule oppgitt tror jeg. Hva gjør man liksom. litt fastbundet er man jo der man sitter og ammer. Oppmerksomhet og sjalusi tipper jeg ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 29. november 2012 #8520 Del Skrevet 29. november 2012 ..og I var tørr på natt lenge før hun giddet å gå på do på dagtid. I sommer var en typisk situasjon her at jeg satt og ammet lillebror, og så stilte hun seg opp og tisset rett foran meg. Oppmerksomhetsbehov? Off! De stakkars storesøskene, altså! M var ikke så ille, men ho hadde en periode der ho tilfeldigvis måtte på do hver gang jeg skulle amme. I går snakket vi mye om at store jenter måtte gå på do, vise de som er mindre at man skal gå på do og mye storejenteprat. I dag hadde vi ingen uhell i bhg! Tror nok veien å gå er å motivere, minne på og prate om, i stedet for å ignorere problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå