Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Vi byttet til beltestol for et par måneder siden. Hun har sittet bakovervendt fram til det, men da var rett og slett ryggen for kort og beinplassen for liten i det setet hun hadde. Og hun var over 15 kg så da ble det beltestol.

Men damer, vi snakket vel om et skravletråd09treff gjorde vi ikke?

Skal vi prøve å finne en dato det er mulig å samles i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
Gjest Unknown

Jeg er i oslo 25. mai! :tongue: Da skal jeg reise fra mann og barn for første gang. Gruer meg allerede!

Dere må selvfølgelig ikke velge denne datoen altså! Velg en dag det passer for dere som mest sannsynlig kan :) Jeg bare helt tilfeldig nevnte det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kanskje den 25. mai. Mulig mannen er borte så barnevakt er nødvendig, men det går sikkert i orden.

Åhh, dette hadde vært superkos å få til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Oslo nå til helga og til onsdag igjen. 25. mai vet jeg ikke, har ikke arbeidslistene for den tiden enda. Men skal sjekke så fort jeg får de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er!

Her har vi forresten ikke snudd I, og heller ikke vurdert det. Hun veier 15 kg nå, og blir sittende bakovervendt en stund til. Men lillebror er nå bikket 9 kg, og skal straks over i stort sete, og sitte i midten. Dét kan bli interessant.

Ellers er frøkna veldig interessert i bokstaver og tall for tida, og "leser" overalt. I går var hun for første gang på besøk hos bestevenninnen fra barnehagen utenfor barnehagetida, og det var ikke helt greit å få henne med hjem etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

*kommer dinglende innom*

Gratulerer (sent, men godt) til effy. :) Det hadde vært kos med et treff i Oslo. Jeg skal over fjellet en gang i mai/juni (helg), og tar med meg G. Hadde vært koselig å hilse på, selv om jeg skal treffe ei som ikke er i terminklubben.

Håper ellers at alt er bra med dere. Her går vi fra sykdom til sykdom med W. Han har ikke hatt mindre enn tre ørebetennelser og halsbetennelser på 3,5 måned. Avsluttet antibiotikakur nummer to på mandag (den ene vi har hatt var veldig bredspektret), og i går var vi på an igjen med feber, oppkast, vondt hals, ingen matlyst, gråt... Jippi?

Da går det betrakelig bedre med storebror, som bare er forkjølet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg Saeria! Håper dere blir friske snart!

Jeg har ryddet litt i skapet og funnet noe tøybleiestasj som ikke blir brukt lengre. Er det noen som vil ha? Si i fra, så sender jeg :)

4 stk BBH Night L

3 stk Bambooty Night XL (grønn, blå og lilla)

2 ruller fleecepapir

1 stk. Disana ullbukse, grønn, str. 98/104

1. stk. flerfarget ullbukse strikket av Saeria

2. stk. husker ikke merket-PUL-overtrekk (passer til BBH nighten, en blå m/ mønster og en hvit m/ mønster)

Jeg har ikke lyst til å kaste det, og jeg gidder ikke selge da jeg ikke er aktiv der jeg har solgt før.. Så bare si i fra - setter pris på om noen får glede av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er som kan treffes! Det blir nok for komplisert for min del, med jobb, mannens turnus, og manglende barnehageplass til Mikro.

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Så hyggelig å høre fra deg Saeria! Håper dere blir friske snart!

Jeg har ryddet litt i skapet og funnet noe tøybleiestasj som ikke blir brukt lengre. Er det noen som vil ha? Si i fra, så sender jeg :)

4 stk BBH Night L

3 stk Bambooty Night XL (grønn, blå og lilla)

2 ruller fleecepapir

1 stk. Disana ullbukse, grønn, str. 98/104

1. stk. flerfarget ullbukse strikket av Saeria

2. stk. husker ikke merket-PUL-overtrekk (passer til BBH nighten, en blå m/ mønster og en hvit m/ mønster)

Jeg har ikke lyst til å kaste det, og jeg gidder ikke selge da jeg ikke er aktiv der jeg har solgt før.. Så bare si i fra - setter pris på om noen får glede av det :)

Åh! Jeg skulle gjerne ha sagt ja. Men vi har lagt tøybleiene på hyllen for denne gang..Og jeg er ærlig talt ikke sikker på om vi kommer til å ta de frem til en evt nestemann. Kjenner det ble litt mye vasking og bretting :sukk:

Håper noen får nytte av de :jepp:

Vi har planlagt årets ferie til Kristiansand og dyreparken i år, var det ikke noen som har vært der med barna tidligere? Jeg er litt usikker på hva vi burde passe på å få med oss når vi er der? Og usikker på om det er nok for M å gå der en dag, eller om vi burde bestille to.. Tips, takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i Dyreparken mange ganger med lillegutt. Men vi bor såpass nærme at vi bare har vært på dagsturer, aldri på skikkelig ferie med overnatting og greier.. Men om man skal ha med seg alt som finnes i parken, inkludert badeland holder det ikke med en dag. Spørs jo litt hvor mye dere vil ha med dere.

En "vanlig" dag for oss i Dyreparken er å titte på litt dyr, titte i Kaptein Sabeltanns verden, så går vi til Kardemomme by og avslutter med litt mer dyr. Lillegutt er mest interessert i dyra og da gjerne oteren og elgen og sånne dyr :ler:

Kutoppen er vel også populær blant små barn, med kuer, geiter og diverse klappedyr. Og Sabeltann og Kardemomme By er jo pålagt ;) Hvis M er tøff av seg, og tør gjøre ting alene, er det sånn type bilkjøringgreie (liknende som finnes i Legoland bl.a.). Og så kan det være greit å få med seg foringstider for de dyra hun liker best, det er ganske spennende å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, så bra med tips :) Vi skal også dit til sommeren. C er superfan av Kardemommeby, de har hatt det som tema i barnehagen i vår og alle kledde seg ut som figurer derfra på årets karneval også. Selv er jeg i grunnen litt lei den tante-Sofie-sangen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Takk, Aricept :) M er skikkelig pingle. Så jeg tror ikke aktiviteter hun må gjøre alene blir noe særlig. Tenker igrunn å få sett dyrene og Kutoppen, for det passer til T også. Og Kardemommeby, det har vært tema i barnehagen her også, så det gleder seg til (og jeg :ler: ) Usikker på bading også, siden M ikke er så glad i vann heller.... :sukk:

Når skal dere Kvist? (kommer til å se etter noen som kan høre til skravletråden :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal og til Kristiansand faktisk! Har nettop bestilt hotell fra 18.juli og ut helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi skal være i Kristiansand fra 9. til 14 juni vi da, så sjansen for å treffe noen av dere der er vel relativt liten ;) Men skrik ut om noen vil. Haha, blir gjerne med på både Oslotreff og Kristiansandtreff jeg

Hovedferien i år skal brukes til å pusse opp andre etasje og ordne så bårde C og W får hvert sitt skikkelige rom. Det rommet som skal bli W sitt må man nemlig gå gjennom i dag for å komme inn på C sitt. Og jeg gruer meg allerede til å rive 110 år gamme brannmur, flytte vegger, stive av gulvet, legge nytt tak, nye (og rettere) vegger, nytt gulv, nye dører... Det eneste som skal få stå er faktisk vinduene, for de byttet vi i 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Vi skal og til Kristiansand faktisk! Har nettop bestilt hotell fra 18.juli og ut helgen.

Treff i Dyreparken hadde jo vært koselig! :)

:tommelsmil:

Vi skal være i Kristiansand fra 9. til 14 juni vi da, så sjansen for å treffe noen av dere der er vel relativt liten ;) Men skrik ut om noen vil. Haha, blir gjerne med på både Oslotreff og Kristiansandtreff jeg

Hovedferien i år skal brukes til å pusse opp andre etasje og ordne så bårde C og W får hvert sitt skikkelige rom. Det rommet som skal bli W sitt må man nemlig gå gjennom i dag for å komme inn på C sitt. Og jeg gruer meg allerede til å rive 110 år gamme brannmur, flytte vegger, stive av gulvet, legge nytt tak, nye (og rettere) vegger, nytt gulv, nye dører... Det eneste som skal få stå er faktisk vinduene, for de byttet vi i 2009.

Da ser vi ikke etter dere :fnise:

Vi skal den andre uken i fellesferien, skal tro om 13.-20. kan stemme? :jepp: Gleder oss veldig, for det blir vår første ordentlige ferie. En HEL uke og planlagt allerede, liksom :ler: Tidlige år har vi dratt "hjem", i fjor tok vi en helg over svenskegrensen på impuls...

Så i år er vår oppussing lagt til mai/juni og september, ingenting skal komme i veien for ferien min! Og Kvist, jeg gleder meg til å rive og bygge vegger, bytte vinduer, rette av gulvene og legge nye tak :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Kvist, jeg gleder meg til å rive og bygge vegger, bytte vinduer, rette av gulvene og legge nye tak :ler:

:sjokkert: Gærning!

For min del holder det å glede seg til det er ferdig :ler:

Jeg fikk nok veldig nok av oppussing da jeg var gravid med C og vi totalrenoverte huset utvendig og i praksis byttet hele 1 etasje. Det ble akkurat ferdig til hun kom da, jeg ringte snekkeren for å mase og sa jeg hadde rier så han og mannen min holdt på langt utover fredagskvelden den 17 juli, og C er jo født 18 juli 09 så det ble ferdig før hun kom som snekkeren hadde lovet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...