Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Hørtes kjent ut noe av det der ja, Kvist.

Det er heldigvis noen dager innimellom bare, og så er det bra igjen ;)

Lykke til videre med dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi drama rett som det er, og da legger hun seg på gulvet og hulker som om verden er i ferd med å gå under. :ler:

Ellers kan jeg konstatere at hun ikke er noe knøtt lenger; ca 100 cm lang og 15 kg, og langbeint som pappaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøtt slutta min med å være da snuppa kom til verden - guuuud så stor han plutselig ble da (og barseltårene rant hver kveld da jeg la han, for jeg hadde jo mista lillegutten min).

Men tilbake til fakta, så er han nå 94cm og 15 kg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvor store de små blir når de får småsøsken. Jeg må ta meg i det rett som det er så jeg ikke overvurderer og forventer for mye av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes gutten min er stor uten mindre søsken å sammenlikne med også jeg da..

En av bestevennene fra barnehagen bor i samme gate som oss, rett bortenfor her. De har de siste månedene lekt en del sammen hos hverandre. Veldig koselig og ser for meg et langt vennskap der. På søndag for eksempel var de sammen fra tidlig morgen til sen kveld. De byttet litt på om de var her eller der. Koselig, men bråkete med vennebesøk. Og rolig og fredelig når han er ute av huset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt har plukket opp i barnehagen "du er en dumming!" når mamma går imot ham.. Jeg svarer "du er en snilling!" og da er det visst ikke så kraftfullt lengre. Jeg har kjørt en sjarmoffensiv på nydelige gode gutten min i senere tid, han er blitt så veldig pappsgutt iom svangerskap og spedbarnstid. Nok var nok for meg da det bare var pappa som var bra når han slår seg. Før var det bare jeg som dugde når han slo seg, selv om pappa hadde høy stjerne generelt. Så nå kjører vi på med å avvenne favorisering, vi voksne tar annenhver bleie og stell på gutta våre så de skal være begge sine. Vi får se hvordan det tar, synes allerede storebror virker å henvende seg mer til meg igjen. Selv om jeg har prøvd å gi ham masse oppmerksomhet så ikke ny baby skal være for vanskelig, så blir det jo ikke som før med all amminga og byssinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å lese om dagene deres. Har vært uten nett hjemme i en evighet og ikke fått oppdatert meg ordentlig. (har glemt at jeg kan lese på iphonen da.. ) Det er rart at vi får fireåringer i huset i år ja. Herremin som tiden flyr. Nå har minstemann her begynt i barnehagen også, så nå er det ingen babyer i hus lenger. Åh, jeg har så lyst på en tredjemann snart, men tror nok ikke det blir flere her i heimen siden mannen er negativ. Men jeg merker at jeg ikke klarer helt å forsone meg med tanken på at jeg ikke skal få flere barn. Har venninner som begynner å få barn nå og som forsiktig har spurt om jeg har noe babyting å låne/gi bort. Det sitter langt inne å kvitte seg med det kjenner jeg. :riste:

Nå er jeg i Trondheim igjen for å ta et masteremne intensivt på 3 uker. Det er veeeldig lenge å være borte fra barna og mannen. Heldigvis er det så mye å gjøre at tiden går ganske fort, og nå har det gått 2 uker snart allerede, bare en drøy uke igjen.

Jeg har og vært på kurs for å bli vigsler for HEF, og det er virkelig spennende. Jeg skal på kurs igjen neste helg, og i februar blir jeg forhåpentligvis sertifisert og godkjent av fylkesmannen. Så bare si fra hvis det er noen gifteklare damer her inne :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre uker borte Flickan, det skjønner jeg er lenge ja. Men gøy med utdannelse da, og det hørtes egentlig litt deilig ut også. Sier jeg som rusler rundt i babytåka fortsatt :)

Vi ble viet av en HEFvigsler for snart 7 år siden vi, en veldig flott opplevelse og en nydelig seremoni.

I morgen er snuppa tjeåtalt som hun sier, eller tre og et halvt som vi andre sier. Og i dag har vi hatt en herlig dag, bare blid jente som har skravla, lekt og hjulpet til både med husarbeid, snømåking og stell av lillebror helt på eget initiativ. Veldig deilig med en sånn dag etter en så tung en vi hadde i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom her, helt utrolig at tråden lever ennå:)

Gullungene er jo snart 4 år, dååån :sjokkert:

Jeg skal ha ei :babyjente: i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer med ny baby på vei, Effy :blomst:

Er aldri inne på dette forumet lenger, men måtte innom her en tur og si hei til dere jenter. Her går livet sin vante gang med full jobb og tre unger på skole og i bhg. I dag er den ene 3-åringen syk og jeg fikk en hjemmedag. Første sykdom i 2013 og det var nesten litt godt å ta det rolig hjemme i dag. Har vært hektisk i det siste, men sånn er det jo....

Tvillingene er blitt så store og flinke. Skravla går og de har kjempefint språk. Artig å høre på alt de har å fortelle om stort og smått. De har kommet godt inn i den nye bhg også, pluss at vi begynner å bli litt kjent med foreldrene. Vi følte oss litt "utenfor" i høst når vi byttet bhg, og alle var nye og ukjente for oss. Det somer artig er at de er hele fem barn på avdelingen til J&B som også har store unger i samme førsteklasse på naboskolen. Dermed er de samme mammaene og pappene på arrangement og diverse bursdager begge steder. Koselig.

Skolen går som en drøm, men det er overgang å pase på lekser HVER dag. Dermed må vi gjøre lekser på morgenen før skole, feks, hvis eldstemann har vært på besøk eller bursdag kvelden før. De har sannelig mye lekser helt fra starten, selv om de stort sett er fort gjort foreløpig....

Lillegutt med feber sover og sover på sofaen. Håper han ikke blir så veldig syk, stakkars. Litt søvn og hvile på sofaen gjør nok underverker, håper jeg...

Stor klem til alle dere :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Gratulerer, Effy! :)

Her sliter vi med lite søvn om dagen..Eller jeg og mannen sliter, mens M og T å slite med oss :fnise: Begge ungene våkner på natta, M hoster og T vil ha mat. Heldigvis går det over :)

M har fått nytt rom (T har fått M sitt, og vi har fått vårt eget!), men er ikke helt fornøyd med å arve de grå veggene og sorte gardinene som hang igjen etter oss. Virkelig en liten Prinsesse Rosa :ler: Får ta henne med på shopping en dag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vått om dagen. Den lille herremannen vår finner alle vanndammer overalt.. Gjennomvåt i barnehagen hver dag... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vått om dagen. Den lille herremannen vår finner alle vanndammer overalt.. Gjennomvåt i barnehagen hver dag... ;)

Her og... Ønsker meg nytt vaskerom NÅ. Må ha med yttertøy for to gutter hjem hver eneste dag for å tørke. Kaos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Herlighet, her er det lenge siden det har vært aktivitet!

Selv er jeg fullstendig oppslukt i masteroppgaven som har deadline om drøye to uker. Hjelp!!

Men det jeg lurte på var om noen av dere snudd bilsetet enda? Vårt bakovervendte sete er til 18 kg. Lillegutt veier nå 18 kg. Og for å være ærlig frister det ikke bruke penger (vi ikke har) på nytt bakovervendt sete. Hva ville dere gjort? Finnes det retningslinjer for størrelse i tillegg til alder? Han er jo ikke spesielt liten med 18 kilo og 110 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Vi snudde før jul en gang. Vårt mål ble til slutt å ha henne i bakovervendt så lenge at vi kunne bruke beltestol, så ho var 15,7 kg da vi snudde :)

Føler vi ikke har hatt så store problemer med at alt er vått hittil i år, for jeg tror ikke M har vært en eneste hel uke i bhg ennå..Har hatt ene sykdommen etter den andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer å snu nå. Har kjøpt nytt sete (beltestol) fordi jeg fikk kjøpe billig gjennom tanten min som jobber i Mekonomen, men har ikke tatt det i bruk enda. J er lang (ca 110) og sikkert rundt 18 kg. Setet vi har går opp til 25 kg, så han kan i teorien sitte en stund til, men det begynner å bli rimelig trangt til han baki der. Han klager på at han får vondt i beina, og jeg vet de dovner helt av, for han klarer nesten ikke stå på de etter litt lengre kjøreturer. Men siden det er veldig sjelden vi kjører langt har vi ikke snudd enda. På langturer må vi ta av skoene, ellers får han veldig vondt i beina. Forrige tur klarte han å ta av seg selen selv, og gjorde det fordi han hater å sitte i stolen, så det blir ikke flere langturer i den stolen hvertfall. Men siden vi normalt bare kjører 7 min til barnehagen, og de turene går relativt greit, så har vi ikke byttet enda. Men det er like rundt hjørnet.. Hadde bare håpet at vi skulle klare å følge anbefalingene til 4 år..

Endret av flickan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...