Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med lillebror, Kvist! :blomst:

Kjent problematikk her også. Storebror vil helst at jeg skal gjøre alt; mamma skal være med meg på do, mamma skal legge meg osv osv.

..og der gikk alarmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leverte for første gang gutten uten bleie i barnehagen i går. Han har jo vært bleiefri hjemme i flere måneder nå, men vil ikke på do i barnehagen. Har utsatt for vært redd for å ødelegge det gode vi har hjemme, men bestemte oss for å prøve.

I går hadde han hatt tre uhell, det vil si tissa i trusa hver gang. Men - han hadde prøvd å sitte på do (selv om han ikke klarte å gjøre noe). Det er da fremgang. Første gang han tør det. Leverte uten bleie i dag også, skal straks hente, så spent på om det er noe fremgang i dag.

Hvor lenge burde vi prøve i barnehagen i første omgang? Han er ivrig selv, det funker fint hjemme, men jeg føler jo litt på at de ansatte i barnehagen må ta seg av så mange uhell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte for første gang gutten uten bleie i barnehagen i går. Han har jo vært bleiefri hjemme i flere måneder nå, men vil ikke på do i barnehagen. Har utsatt for vært redd for å ødelegge det gode vi har hjemme, men bestemte oss for å prøve.

I går hadde han hatt tre uhell, det vil si tissa i trusa hver gang. Men - han hadde prøvd å sitte på do (selv om han ikke klarte å gjøre noe). Det er da fremgang. Første gang han tør det. Leverte uten bleie i dag også, skal straks hente, så spent på om det er noe fremgang i dag.

Hvor lenge burde vi prøve i barnehagen i første omgang? Han er ivrig selv, det funker fint hjemme, men jeg føler jo litt på at de ansatte i barnehagen må ta seg av så mange uhell...

Du kan jo bare spør de som jobber på avdelingen? Avtale at de skal si ifra visst de synes det blir for mange uhell? :) Jeg synes i alle fall du bør prøve noen dager, kanskje resten av uka! Så ser du om det går fremover eller tilbake.

Her har vi hatt null uhell på en uke! Men i dag kom ho hjem og hadde med to skift fra barnehagen og tisset seg ut rett forran inngangsdøren. Det siste p.g.a. at mannen hadde pepperkake i bilen som ho fikk, men det var feil sort, og ho ble rasende... :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Legger truseprosjektet i barnehagen på hylla en stund.

Alt i buksa, ingenting i do på tre dager. I tillegg hadde han uhell hjemme for første gang på flere måneder. Han drømte i natt, våknet gråtende og ropte jeg vil ikke, jeg vil ikke! Spurte i dag tidlig hva det var; han ville ikke gå med truse i barnehagen.

Så her skal det ikke presses foreløpig. Tilbake til start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk!

Tror ikke helt det har gått opp for meg enda. Gliser enda fra øre til øre hver gang jeg tenker på det. Vi har spist middag ute spandert av svigers og fått blomster av mamma og pappa. Mannen og jeg feiret med en barnefri kveld ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestod den forbanna eksamen jeg strøyk tre ganger på! Så ufattelig deilig! Jeg er minst ti kilo lettere! :hoppe:

Så fantastisk deilig! Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk!

Har fått sensur på siste eksamen også. Godkjent! :hoppe: Aldri mer eksamen!!

Nå har jeg kun masteroppgave og konsentrere meg om. Ikke det er bare bare, men en vannvittig stor byrde er borte fra skuldrene mine. Jeg har sett på TV to kvelder på rad. Det har ikke skjedd siden jeg begynte på studiene. Jeg leker med lillemann med god samvittighet.

Håper det varer. Fire måneder på masteroppgaven virker lenge nå. Men med jul, og plutselig stresser jeg sikkert maks med den også, men akkurat nå er livet topp! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei alle sammen og gratlerer masse Aricept. Du er flink!!!

Har blitt sykmeldt ut uka med bronkitt her, og sitter på sofaen og venter på at ungene kommer hjem. Var en vanvittig lettelse å få penicilin og sykmelding. I går var jeg så sliten at jeg bare gråt i sofaen her etter at ungene var lagt, og hostet som en mann. Skulle på dagstur til Stockholm med jobben i morgen, på kurs, og jeg gruet meg sånn til deg med den formen jeg hadde. Nå har jeg kansellert min billett, fått booket om en kollega og ordnet henne inn på kurset. I morgen skal jeg slappe av med god samvittighet.... Ingen penger tapt for jobben, og en fornøyd kollega som gjerne ville til Stockholm på kurs.

Fredag kveld drar mannen og meg på "bare- oss" tur til Brussels for helgen, og det skal bli deilig. Regner med at penicilinen har gjort jobben til da (håper jeg). Uansett er det bedre å være hanglete på ferie, uten ungene, enn her hjemme med full rulle hele helgen, faktisk..... Folk uten unger skjønner ikke sånt, de tror det er avslappende å være hjemme i helgen :ler: .... Ikke i vårt hus, hvertfal.

Ellers er alt supert her. Ungene vokser og trives. Alle tre er tørre og bleiefrie dag og natt. Nå er siste "baby"- greia smokken som de fortsatt elsker om natten. Vi får ta det også snart. Rart å ikke lenger ha så små barn, det var jo også en fin tid, med disse gode babyene.

Kos til alle her inne, utrolig at tråden vår lever i beste velgående :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...