Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Tidkrevende med barn ja - bloggen blir ganske så forsømt til tider :jepp:

(for blogging er jo bare et morsomt tidsfordriv sånn innimellom da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fullstendig enig, Soon. Men for min egen del blogger jeg også aktivt sammen med en venninne på en annen blogg (kosmetikkrelatert), og det er temmelig tidkrevende både ift. planlegging og gjennomføring.

Men jeg har i grunnen endel blinkskudd liggende, det er bare så mye lettere å dele på Facebook. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har full hjerne om dagen. Jeg suser rundt i min egen verden og har nervene på utsiden av kroppen. Eksamen både mandag og tirsdag. Den til tirsdag bare må jeg klare, eller så faller min verden i grus... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvitvi, Aricept. :tommelsmil:

Her har frøkna overnattet hos besteforeldrene i helga, og sov i 13 timer. Det er langt fra søvnproblemene vi hadde tidligere. Hun hadde også vært blid som en sol hele tiden, og tok det heller igjen da hun kom hjem, som vanlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det gikk bra i dag tror jeg. Nå gjør jeg alt for å unngå å se virkeligheten i øya. Jeg har virkelig ikke tid til å sitte her, burde pugge, pugge, pugge til i morgen. Jeg er ekspert på å grave ting langt bak i samvittigheten ;)

Og Honesty - det høres ut som veldig normal barneoppførsel. Lillegutts mormor og morfar påstår de aldri har sett gutten sinna. Har verden blideste unge dere - smiler bestanding. NEI! Ja, han er som regel blid og grei, men tro meg, han kan vise andre sider. Får bare ta det som et tegn på at han er trygg på mamma og pappa og tør å vise sinne og alle andre mindre fine personlighetstrekk hjemme :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, alt er som det skal vera når ungane er greie borte og trassige og grinete heime ;) Iflg både barnehagen og "alle andre" er ungane mine nokre små englar, heime er dei to troll ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende uker frem til sensur det her. Jeg ligger på vippen igjen, men denne gang SKAL det gå i min favør ;)

Lille mannen her hjemme hermer så mye. Særlig hvis det gjelder vondter og liknende. Hinker jeg rundt fordi jeg har vondt i hælen, går det to minutter før lillemann sier; ååå, har vondt i beenet jeg.. Eller hvis mannen hoster; ååå, er forkjøla jeg...

Og han synes det er rasende festlig og gjemme seg. Særlig om kvelden, under dyna i senga når vi kommer for å si natta. Samme sted hver dag. Og han skjønner oppriktig ikke at vi ser han der han ligger... Han er herlig! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Er det det samme eksamen som du har slitt med tidligere, Aricept? Den gjemmingen har vi her også. Gjerne sittende under teppet i sofaen for å skremme pappaen når han kommer hjem fra jobb :)

Endelig ser det ut til at vi er (nesten) ferdige med "uhellene" M har holdt på med siste mndene! Tror jeg aldri har vært så sint i mitt liv. Blir helt sprø når ho dag etter dag etter dag får med uhell-klær hjem eller har stilt seg bak hjørnet for å gjøre fra seg i trusa. Godt å være ferdig med det tullet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er visa "jeg har så vondt i halsen, jeg må få drops" veldig vanlig. :fnise:

Gratulerer med bleiefri jente, M. Det er deilig når de kommer dit. I sluttet egentlig på dagen da hun først hadde bestemt seg, og var tørr om natten i månedsvis før hun kom så langt. Det var veldig frustrerende når hun stilte seg opp rett foran meg og tisset, gjerne mens jeg satt låst og ammet lillebror. :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Her er visa "jeg har så vondt i halsen, jeg må få drops" veldig vanlig. :fnise:

Gratulerer med bleiefri jente, M. Det er deilig når de kommer dit. I sluttet egentlig på dagen da hun først hadde bestemt seg, og var tørr om natten i månedsvis før hun kom så langt. Det var veldig frustrerende når hun stilte seg opp rett foran meg og tisset, gjerne mens jeg satt låst og ammet lillebror. :sinna:

Bleiefri har ho igrunn vært siden påske helt til ca september? Da begynte det hyggelige tullet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, samme eksamen. Fjerde!! gang Jeg tar den nå. Snakk om å føle seg dum... Og det irriterende er at jeg har klart alle fag denne eksamen bygger på med glans.

Vi har bleiefrie gutt hjemme på dagtid. Han nekter fortsatt å gå på do i barnehagen. Natta er et eget kapittel. Enten er bleie helt tørr eller (som oftest) har han tisset gjennom. Har fått en god rutine på å vaske laken om morgenen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpar det gjekk denne gongen Aricept!

Her har minsten heldigvis vore bleiefrå sidan slutten av august på dagtid, men nattbleia er tung enda, så den må han nok ha ei stund til. Eg er berre glad for å verte kvitt bleier på dagtid, nattbleie er heilt greitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E har vært bleiefri dag og natt siden i sommer, og det går fortsatt veldig bra.

Han har hatt ett par tisse uhell, men det er mer at han ikke har rukket frem til doen i tide, og det må man regne med.

Idag starte dagen slik, og tegnet til å bli en fin-fin dag, helt til jeg kom ut fra dusjen og han roper ned til meg: mamma, jeg har tegnet på meg, jeg er Stasjonsmester Steals (fra Brannmann Sam).

OH NO!! tenkte jeg, han har jo bart!!

Så jeg løp opp, og der stod gutten med BLÅ TUSJ i hele ansiktet og på begge hendene.

Skrubba og gnidde og det meste ble borte, iallefall i ansiktet heldigvis.

Så skulle han få en yoghurt før vi dro i barnehagen - var litt stressa, for vi skulle til manuellterapaut med lillesøster etter vi hadde kjørt han.

Selvfølgelig griste han på seg, og i det jeg drar av han genseren, ser jeg en knall blå mage også!!!

Og da pappan begynner å vaske og spør om det er noe mer, så drar lillegutten opp longsen også og viser frem to blå legger og knær... OMG - kjente det kokte litt da altså.

Men nå kan jeg jo bare le av det hele :ler:

Og ikke nok med det, svigermor kommer idag :ler: :ler:

Neida, det går bra nå altså!

Merker det er mye negativ oppmerksomhet om dagen, stakkars, får litt vondt av han, og tenker mye på det at jeg bruker så mye tid på lille S - men det går seg vel til etterhvert får jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Alle vet da at Stasjonsmester Steals har blå knær! :ler:

Herlig! Men jeg kjenner meg igjen i frustrasjonen da, Snuppa reagerer også på å ha fått en liten i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...