Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Jeg kunne godt tenkt meg å møte dere, men jeg vil ikke finne ut at det er noen kjente eller kjente-av-kjente her. KG er litt frisone for meg. Tror noen her bor i samme by som meg ;)

Bleieslutt er vi langt unna. Har pause nå, skal til med intensiv trening igjen etterhvert. Han har bæsjet på do nå og da i 1,5 år! Men vil ikke gå i det hele tatt nå. Så funderer på ny innfallsvinkel. Sjokolade kanskje, hehe. Nattbleien er tung så langt igjen der også. Jaja. Heldigvis er jeg ikke plaget av hva andre mammaer tenker om meg. Også her er det venner i bhg som også bruker bleie, så da er det liksom lov. Jeg har iallefall kinderegg på luringa i tilfelle han bæsjer, da skal det bli premie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag baker jeg sjokoladesnitter med lillegutt. Det er veldig koselig og gutten er i godt humør etter og ha sovet lenge. Hele uka har han våkna kl. 6, men i dag sov han til kvart på åtte. Herlig!

Og allikevel blir min tålmodighet satt kraftig på prøve... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladesnitter? Hørtes godt ut :) Og koselig med baking med småbarn da.

Her i huset har vi hatt storesøster-og-mamma-dag. Lillebror har vært mannens ansvar i dag og jeg og snuppa har kosa oss med juleverksted. Jeg visste jo at hun likte litt sånn småplukkeaktiviteter, men jeg ble både veldig overasket og veldig imponert over dorullnisseferdighetene hennes. Vi fant fram litt forskjellig og satte i gang og det ble to flotte nisser og to lekre dorullengler. Jeg viste henne pakka med piperensere, og vips hadde hun funnet ut at en hel en ble alt for lange armer, men hvis hun rullet hver ende litt ble armene passe lange og figurene fikk hender også. Jeg kjenner jeg er litt lei for at jeg ikke får se formingslærermormora pakke opp sin på julaften. Og faktisk litt lei for at de skal gis bort, jeg vil ha dem framme selv jeg :ler: Hun har valgt materialer, kommet med ideer, klippet, formet og ordnet. Og saueullen jeg foreslo som nisseskjegg ville hun ikke bruke nei, hun ville klippe hvit filt i trekanter av ulike størrelser og lime oppå hverandre. Det ble mye kulere enn jeg hadde sett for meg ;)

Fra nå av blir det mer formingsaktiviteter på oss tror jeg. Jeg liker jo sånt selv, så hvorfor vi ikke har gjort sånt på lenge vet jeg egentlig ikke helt... Og så deilig å holde på sammen, og veldig rart at hun har blitt så stor.

Angående treff: Skal vi se om vi kan finne en lørdag og treffes? Sånn om et par måneder eller noe? Jeg er jo i mammaperm så nårsomhelst passer fint for meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

God jul og godt nyttår til alle små og store!

Håper alle har hatt en like fin jul som oss. Lillegutt var helt elektrisk på julaften og dirret av spenning og glede da pakkene ble pakket opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E var også temmelig ekstatisk under utpakkinga, og jeg ble nesten rørt over hvor overveldet og glad han ble for ett par av pakkene han fikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul og godt nytt år!

Ungane har fått masse leiker og er veldig fornøgde. Og pratar allereie om kva dei ynskjer seg til neste jul....

Moro at det framleis er liv i tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det også veldig stas med jul og pakker i år. Første året M virkelig koste seg med pakkene og julen i det hele tatt. Vi har hatt det veldig fint, koser oss sammen og spiser alt for mye småkaker :)

Både M og T fikk overveldende mye gaver, både nødvendige og ikke fult så nødvendige :fnise: Vi har i alle fall innsett at det er på tide at vi bytter litt om på soverommene, for det lille M har nå har ikke plass til alle lekene....

I går tok M sine første skritt på ski også, det var veldig kjekt og jeg håper ho vil prøve mye mer i vinter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er heilt utruleg... Om berre 3 mnd har eg ein 5-åring! og om 8 mnd ein 4-åring! Må innrømme at eg likar at dei vert eldre... Mykje enklare og mykje meir moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år!

Jeg savner ikke babytiden i det hele tatt, synes det er nydelig jo eldre han blir :) Så selvstendig, så flink, så stor ;) Gøy å prate med han, hvordan han forteller om dagen sin, forteller eventyr eller synger. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Godt nyttår!

Jeg krysser fingrene for et supert år :)

Jeg synes også at det er så deilig når M har blitt så stor og selvstendig. Vi har hatt den beste julen tror jeg, bare slappet av og M har vært så kjekk og grei og lekt seg mye, både alene og med T :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår!

Slenger meg med og sier meg enig at det er godt med stor gutt som kan så utrolig masse, og flink til å leke alene eller med andre.

Litt frustrasjon men masse, masse kos og gøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! Jeg liker også 3 veldig godt. Har jo en på 6 mnd også, og elsker å kose med spedbarn/småbarn. Men det er himla mye mer jobb, ikke spennende type jobb, bare hundretusen grøtskjeer som skal føres inn i munnen osv. Men, det er hva som må til for å få disse nydelige 2-3-4 åringene :) Prøver å overbevise mannen om at vi burde kjøre på med en til ganske raskt for å ikke dra ut spedbarnstiden med enda flere år, hehe. Kjøre litt dobbelt nå snart. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Såpass ja, ViljaH.

Her er det bråstopp nå, to holder ;)

Men er enig med deg, at jeg hadde nok også fått evnt nr 3 ganske raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo gutt og jente. Hadde jeg hatt det, hadde jeg nok stoppet nå. Jeg føler det er meningen jeg skal ha en jente, så da kan jeg jo ikke stoppe når hun ikke har kommet enda. Men hvis hun ikke kommer neste gang, da blir det stopp likevel, så hun får raska på. Det er jo litt styr også, med større bil og hotellrom og slikt. Men utenom det tror jeg det vil være veldig fint å ha tre barn i hus. Det mest negative er kanskje at tiden som høygravid/spedbarn faktisk stjeler litt av forholdet jeg har til barnet/barna jeg allerede har. Og det gjør meg litt trist, for det er en pris jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang enig, merker at jeg mister endel tid med E, og det liker jeg ikke.

Men lillesøster blir jo bare større etterhvert, straks 4mnd, så det går seg vel til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag er jeg hjemme med begge to, minstemann er blid og fornøyd, mens storesøster er en sutreunge i dag. "Alt" er i mot henne og alt forsøkes løst med uling, tramping, sparking og det å kaste seg i gulvet med et hyl.

Jeg skjønner at det er tøft å være tre år altså, men det er rimelig tøft å være mammaen til en på tre år også.

Noen "gullkorn" fra i dag:

- Du er ikke mammaen min mere, du er ikke snill, jeg liker deg ikke mer!

- Ingen i barnehagen liker meg, alle vennene mine bare løper fra meg heeeeele tida.

- (navn på bestevenninna) er ikke bestevenninna mi mer, hun er alltid så nærme meg og sier navnet mitt hele tiden og det viiiiiiil ikke jeg!

- Jeg vil være sint i dag jeg mamma. Kjempesint!

- Jeg er ikke noe fin, jeg har ikke fint hår, jeg har ikke fine klær.

Dette blir en lang dag! Kaldt er det her også, dvs 10 minus er iskaldt sånn rett ved vannet. Så det å gå ut frister svært lite med en småsyk baby. Og jeg får jo litt vondt i mammahjertet av alle disse utsagnene. Heldigvis har jeg både hørt av de ansatte og sett med egne øyne at hun absolutt ikke er alene i barnehagen, hun er derimot en av dem de andre barna gjerne vil leke med og det er alltid mange som kommer oss i møte når vi kommer sent i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...