Gå til innhold

Exhale - pust, pust!


Exhale

Anbefalte innlegg

Det er jammen meg nesten mer slitsomt å være i permisjon enn å være i jobb! Har fartet rundt hele uken og ordnet diverse juleforberedelser og julegaver.. merker at jeg er ganske sliten. Så mitt forsett for neste uke er å ikke legge så mye som en eneste plan som innebærer å bevege seg utenfor huset;-)

Akkurat nå ligger lillegutt og hikker i magen. Kanskje det var min enorme kopp med julete som utløste det denne gangen? Det er så koselig å kjenne bevegelsene hans, og tror nesten jeg kommer til å savne de når han er ute.

I går kjente jeg noe som minnet om mensmurringer nederst i magen. Mon tro om det var et tegn på at det er modning på gang? Man kan da håpe.

I dag skal jeg til fotpleie - det skal bli deilig. Føttene har ikke fått så mye oppmerksomhet den siste tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jammen meg nesten mer slitsomt å være i permisjon enn å være i jobb! Har fartet rundt hele uken og ordnet diverse juleforberedelser og julegaver.. merker at jeg er ganske sliten. Så mitt forsett for neste uke er å ikke legge så mye som en eneste plan som innebærer å bevege seg utenfor huset;-)

Akkurat nå ligger lillegutt og hikker i magen. Kanskje det var min enorme kopp med julete som utløste det denne gangen? Det er så koselig å kjenne bevegelsene hans, og tror nesten jeg kommer til å savne de når han er ute.

I går kjente jeg noe som minnet om mensmurringer nederst i magen. Mon tro om det var et tegn på at det er modning på gang? Man kan da håpe.

I dag skal jeg til fotpleie - det skal bli deilig. Føttene har ikke fått så mye oppmerksomhet den siste tiden..

Hørtes ut som en god plan å ha en skikkelig avslappningsuke ;) Greit å ha litt overskudd til lillegutt kommer, selvom det er fort gjort å "skulle bare" litt for masse :Nikke:

Og angående det å savne bevegelsene i magen, så kan jeg jo bare snakke for meg selv. Men jeg har savnet det etter hver eneste graviditet, uansett hvor lei jeg var på slutten ;) Så nyt de så lenge det varer!!!

Lykke til med innspurten, og håper det er modning du kjenner tegn til :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres absolutt ut som en god plan å ikke ha så mange planer neste uke :) Jeg har følt på det samme som deg - at det nesten er mer slitsomt med permisjon enn å jobbe, men de siste to dagene har jeg klart å roe ned litt mer. Kjenner at kroppen har godt av det. Håper du også får noen rolige dager uten julestress og masse som må gjøres.

Vi kan gjerne være sladrekjerringer for hverandre :) Vet du hvordan vi løser det praktisk? Regner med at vi kan sende hverandre en personlig melding med telefonnr, men jeg vet ikke helt hvordan.

Kos deg med fotpleie. Jeg var hos fotpleieren på mandag, og det var deilig. Da har vi i hvert fall velstelte og pene føtter til fødselen :fnise: (jeg er kanskje litt rar og forfengelig som tenker sånn, det er vel ikke akkurat det som står i fokus der og da ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til i går gikk slimproppen.. modning på gang! Har hatt mye nepress også de siste par dagene, og har en nærmest konstant følelse av å måtte på do..

Men i går falt jeg også så lang jeg var på asfalten. Magen var vel aldri i bakken, men fikk seg en trøkk, så vi ble bedt om å komme til føden for en sjekk. Alt stod bra til med magen og den lille. Fallet hadde utløst noen regelmessige kynnere, men disse var svake og gikk ikke over i rier. Ultralyd ble også tatt, og den lille oppførte seg helt normalt der inne. Deilig å vite at alt er bra. At jeg hadde et blødende og relativt dypt kjøttsår på kneet, brydde verken jeg, jordmor eller legen oss nevneverdig om.. Jeg kjente fakstisk ikke smerten før jeg visste at alt var OK med babygutt - og såret skulle renses.. Nå er kneet både blodig og begynner å få mange flotte farger, men det er fortsatt helt uviktig for meg..

Jeg slapp å bli på sykehuset over natten selv om jeg hadde blitt forespeilet det. Håper neste tur til sykehuset blir mindre dramatisk - det tror jeg faktisk. Redselen var jo det værste. Og jeg er ikke redd for å føde.

I dag skal jeg bare slappe av. Kneet hindrer uansett de store fysiske utskeielser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan gjerne være sladrekjerringer for hverandre :) Vet du hvordan vi løser det praktisk? Regner med at vi kan sende hverandre en personlig melding med telefonnr, men jeg vet ikke helt hvordan.

Så bra, det er jo viktig å få oppdatert dagboken når det skjer noe! Ja, tror man bare sender en PM med telefonnummer. Jeg skal sende til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en god plan å ha en skikkelig avslappningsuke ;) Greit å ha litt overskudd til lillegutt kommer, selvom det er fort gjort å "skulle bare" litt for masse :Nikke:

Og angående det å savne bevegelsene i magen, så kan jeg jo bare snakke for meg selv. Men jeg har savnet det etter hver eneste graviditet, uansett hvor lei jeg var på slutten ;) Så nyt de så lenge det varer!!!

Lykke til med innspurten, og håper det er modning du kjenner tegn til :tommelsmil:

Takk for hilsen! Lover å slappe av masse i uken som kommer.. skal bare bake litt.. og lage litt mat til fryseren.. og levere de siste gavene.. og.. og.. neida..

Spennende å vente nummer 4, da! Du må jo være helproff på svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det fallet hørtes ikke noe særlig ut, men utrolig godt å høre at alt har gått bra med deg og lillegutt.

Jeg har sendt deg en pm med mitt telefonnummer også. Det kan jo veldig godt hende jeg må sladre en av de nærmeste dagene :) Så moro at modningsprosessen er godt i gang og at slimproppen har gått.

Håper du får en avslappende og fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe vi ikke føder samtidig, illa! Da blir det vanskelig å få sladret.. krysser fingrene for at det går noen dager mellom.

Ikke så mye nytt å melde, et nytt symptom er økt kynneraktivitet. Kynnerne er helt uregelmessige og varer rundt 20 sekunder. Det kommer en nå og da. De er ikke vonde i det hele tatt.

Syr vognpose i dag. Vanskelig å klippe i stoffer som ligger på gulvet når man har en enorm mage og et ødelagt kne! Men det går på et vis.. Dun fra dundyna over hele stua.. må frem med støvsugeren også. Men passer på å slappe av mellom slagene. Deilig å vite at jeg ikke skal på jobb igjen på flere måneder.. kanskje så mye som et helt år!

Vi er klare for lillegutt, og venter på at han når som helst kan melde sin ankomst. Hvis han først har bestemt seg for å komme i 2009 - noe det kan se ut til at han har til henikt å gjøre - så er det nesten en fordel om han kommer nå og ikke venter for lenge, så slipper han å ha bursdag midt oppi jula. Men det tror jeg neppe han tar hensyn til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del kynnere i dag også, noen av dem har vært kraftigere enn de pleier. Kanskje det er det som kalles modningsrier? Det skal visstnok være en mellomting mellom kynnere og rier. Men det er ikke noe system i dem, så jeg tror ikke fødselen skjer i dag eller i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dager dette!

Ja, får håpe vi ikke føder samtidig ;) Jeg tror du ligger litt foran meg i løypa når det gjelder modning og fødsel. Hos meg er det foreløpig ingen tegn på at noe skal skje, så jeg smører meg med en god porsjon tålmodighet og har lovt meg selv å ikke bli utålmodig før etter termindato den 22. desember. Og kommer hun ikke før termin eller på selve dagen, håper jeg faktisk hun venter til romjula.

Så flink du er som syr vognpose!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på kontroll i dag. Legen kjente at hodet til lillegutt satt fast i bekkenet som bare det, og mente jeg var fødeklar og at det var sannsynlig at jeg ville føde noe før termin. Vi får se..

Stor kynneraktivitet om kvelden de siste dagene - det må da være noe på gang der inne? Har faktisk en kynner akkurat nå. Det kjennes som sterk stramming nederst i livmoren, sammen med litt stikking/murring. Ubehagelig uten å være vondt. Tror jeg skal ta meg et bad i kveld for å se hvilken vei det bærer.. det hadde ikke gjort noe om han kom nå, egentlig!

Er spent på hvor lang han er når han kommer ut. Han er ihvertfall lang nok til å ha hodet plantet i bekkenet, men likevel sparke meg i ribbeina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld er det mer variasjon over kynnerne.. det kommer mageknip også innimellom! Prøver å ikke ha så store forhåpninger om at det er noe på gang her..

Vi har pyntet juletreet i dag. Ikke godt å vite når vi må rushe inn til føden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lagt igjen mange spor i forumet de siste dagene, men jeg er innom for å se om det skjer noe flere ganger om dagen ;)

Pynting av juletreet høres veldig lurt ut. Jeg var ute for å handle de aller siste julegavene i går, og i morgen skal vi gjøre de siste innkjøpene på matfronten. Greit å ha det meste i hus i tilfelle ting plutselig skjer.

Håper du får en fin søndag og så krysser jeg fingrene for at det skjer noe snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt gravid!

Men nå er det bare en uke til termin, er 39+1 i dag. Har bestemt meg for å prøve å være litt mer tålmodig, og legge planer som gjør at det faktisk ikke passer å få baby i løpet av dagen.. det gjør nok susen, litt som å ta med seg paraply ut for at det ikke skal begynne å regne :gjeiper:

Fortsatt mye og kraftige kynnere som kommer uregelmessig. De starter rett over skambenet og brer seg mot sidene og oppover. Ikke smertefulle. My nedpress og føler jeg må tisse hele tiden. I morgen er det jordmortime, blir spennende å høre om hun kan gi noen prognose for når lillegutt kommer til verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor bekreftet i går at lillegutts hode er festet og at alt synes klart for fødsel. Alt ser ut til å stå bra til med både meg og lillegutt.

Jeg veier nå 69 kilo, og det betyr at jeg har gått opp ca. 14 kilo under svangerskapet. Får håpe jeg slipper å gå opp noe særlig mer, jeg føler jeg har gått opp akkurat passe mye nå, og at jeg har litt til å tære på under ammingen både her og der..

Lille julaften i dag, og heldigvis ser det ikke ut til at lillegutt kommer i dag (og sannsynligvis heller ikke i morgen). Det ville jo vært forholdsvis kjedelige datoer å ha bursdag på!

Vi har kost oss med juletorsk i dag, og i morgen blir det tradisjonell julemiddag med familien. Gleder meg masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil bare ønske deg en kjempefin jul :) Jeg krysser fingrene for at ingen av oss føder i morgen.

:klem:

Takk i like måte! Ser ut til at begge våre små slapp å få samme fødselsdag som Jesus :jepp:

Lille julaften og julaften var hyggelig, masse familiekos, men nå kjenner jeg at det skal bli godt å bare slappe av, lese bøker, strikke og se på snøen som laver ned.. til babyen kommer!

Endret av Exhale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem fra sykehuset med den lille :) Håper alt går bra med dere. Tenk, nå har du vært igjennom både fødsel og dagene etterpå. Jeg kan tenke meg at det sikkert er både slitsomt og helt fantastisk på samme tid.

Her er det fortsatt ikke noe på gang, så det ser ut til at det blir 2010 baby på meg.

Vil ønske deg et godt nytt år og herlige dager hjemme med det nye familiemedlemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem fra sykehuset med den lille :) Håper alt går bra med dere. Tenk, nå har du vært igjennom både fødsel og dagene etterpå. Jeg kan tenke meg at det sikkert er både slitsomt og helt fantastisk på samme tid.

Her er det fortsatt ikke noe på gang, så det ser ut til at det blir 2010 baby på meg.

Vil ønske deg et godt nytt år og herlige dager hjemme med det nye familiemedlemmet.

Tusen takk! Godt nyttår til deg også. 2010-baby på deg blir bra!

Vi kom hjem fra sykehuset 30 desember, dvs. 2 dager etter fødselen, men ble innlagt igjen i går 2. januar på grunn av at jeg har utviklet livmorbetennelse og brystbetennelse. Den lille er heldigvis i strålende form og spiser glupsk! Det er da også noe av grunnen til brystbetennelsen, han sugde så hardt at brystene mine ble veldig såre. Bakterier må på et eller annet vis ha kommet til og forårsaket infeksjon. Når det gjelder livmorbetennelsen, er det venskelig å si hva årsaken er - etter fødselen fikk vi se morkaken (fantastisk, forresten) og jordmor forklarte at den var hel og fin og at alle hinnene hadde fulgt med ut. Men nå får jeg antibiotika og håper å være på beina igjen om ikke lenge. Håper å unngå utskrapning av livmoren.

På tross av komplikasjonene er jeg jo såklart utrolig lykkelig og mener bestemt at jeg har fått verdens vakreste lille guttebaby. Jeg gleder meg til fortsettelsen. Han er hos meg på sykehuset og jeg pumper melk til ham for å skåne brystvortene til de er leget og betennelsen har gått ned. Just a minor speedbump! Har fått stor nytte av min innkjøpte brystpumpe med tilhørende superflasker (som etterligner sugeteknikken ved brystmating).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Godt nyttår til deg også. 2010-baby på deg blir bra!

Vi kom hjem fra sykehuset 30 desember, dvs. 2 dager etter fødselen, men ble innlagt igjen i går 2. januar på grunn av at jeg har utviklet livmorbetennelse og brystbetennelse. Den lille er heldigvis i strålende form og spiser glupsk! Det er da også noe av grunnen til brystbetennelsen, han sugde så hardt at brystene mine ble veldig såre. Bakterier må på et eller annet vis ha kommet til og forårsaket infeksjon. Når det gjelder livmorbetennelsen, er det venskelig å si hva årsaken er - etter fødselen fikk vi se morkaken (fantastisk, forresten) og jordmor forklarte at den var hel og fin og at alle hinnene hadde fulgt med ut. Men nå får jeg antibiotika og håper å være på beina igjen om ikke lenge. Håper å unngå utskrapning av livmoren.

På tross av komplikasjonene er jeg jo såklart utrolig lykkelig og mener bestemt at jeg har fått verdens vakreste lille guttebaby. Jeg gleder meg til fortsettelsen. Han er hos meg på sykehuset og jeg pumper melk til ham for å skåne brystvortene til de er leget og betennelsen har gått ned. Just a minor speedbump! Har fått stor nytte av min innkjøpte brystpumpe med tilhørende superflasker (som etterligner sugeteknikken ved brystmating).

Oi, det høres dramatisk ut. Håper inderlig det går bra med deg og at antibiotikaen virker godt slik at du slipper flere komplikasjoner! :klem:

Jeg har nettopp kommet hjem fra en sjekk på sykehuset. De har bestemt seg for å sette i gang i morgen, og jeg legges inn kl. 8.30 på morgenen. Spennende og skremmende på samme tid.

Du behøver ikke å tenke på sladring nå. Jeg legger ut en melding om at jeg skal igangsettes, og så oppdaterer jeg når jeg er i stand til det :) Masse god bedring til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...