Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

På Golden Union fish bar i Soho har jeg vært mange ganger, og jeg er ikke alene om det. Veldig, veldig god fish & chips  😊  Det finnes garantert massevis av andre gode valg, men siden jeg trives så godt i Soho blir ofte dette stedet valgt.  Du kan sikkert google deg frem til bra steder rundt omkring i hele byen.

Anonymkode: 6f1f8...fc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The Mayflower Pub! Ikke bare er den gammel og fin, men de lager suveren fish and chips! 

Anonymkode: 06e0d...761

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Til dere som har vært i London den siste tiden - hvor lang tid tar det å få svar på dag 2-testen?

Anonymkode: b5611...97f

PCR (innsendt med post, ikke hurtigtest) tok noen dager. Antigen hurtigtest kommer svaret etter 30 minutter og man tar bilde og sender inn. Skal man bare en kort tur er det egentlig greiere å koste på seg PCR, så har du ikke svaret før du er trygt hjemme. Hurtigtest er veldig grei hvis den viser negativ, men i motsatt fall har du jo et stort problem enten du får symptomer eller ikke. For ikke å snakke om alle på samme fly som også risikerer karantene. 

Anonymkode: 41422...59a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger en tur til London 17-21 desember med fem ungdommer. Alle fullvaksinerte. Men burde jeg revurdere…? Virker veldig stressende med tester og styr.

Skal jeg heller velge Stockholm eller København? 😬

Anonymkode: 4bfa6...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke reist til London nå, problemet er ikke testene men at du havner i karantene om du blir nærkontakt, altså er noen på flyet smittet/får positiv test blir turen ødelagt. Hadde selv bestilt tur i desember men den er avbestilt etter svar på mail fra NHS, der de bekrefter dette:

"However, we are currently only able to verify the vaccination status of individuals whose vaccines were administered in the UK and not individuals whose vaccines were administered elsewhere.

The process for checking vaccination status currently involves using personal information, provided by the contacted individual, to search the NHS England National Immunisation Management System (NIMS) database which only contains vaccination data from English residents.

Therefore, if an individual was vaccinated outside of the UK and is the contact of a positive case once they are in the UK, they are not exempt from the domestic self-isolation regulations and are required to self-isolate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnøUglen skrev (7 timer siden):

Jeg hadde ikke reist til London nå, problemet er ikke testene men at du havner i karantene om du blir nærkontakt, altså er noen på flyet smittet/får positiv test blir turen ødelagt. Hadde selv bestilt tur i desember men den er avbestilt etter svar på mail fra NHS, der de bekrefter dette:

"However, we are currently only able to verify the vaccination status of individuals whose vaccines were administered in the UK and not individuals whose vaccines were administered elsewhere.

The process for checking vaccination status currently involves using personal information, provided by the contacted individual, to search the NHS England National Immunisation Management System (NIMS) database which only contains vaccination data from English residents.

Therefore, if an individual was vaccinated outside of the UK and is the contact of a positive case once they are in the UK, they are not exempt from the domestic self-isolation regulations and are required to self-isolate.

Jeg reiser til UK i starten av desember. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å bestille en dag 2-test som bruker litt tid på å gi svar, slik at svaret foreligger først når jeg er tilbake i Norge (om den nå skulle vise seg å være positiv, jeg er fullvaksinert). Men så leste jeg om disse tilfellene hvor en på samme fly er positiv, og man da kan måtte havne i karantene/isolasjon.

så nå er planen: jeg tar en hurtigtest rett før jeg reiser (reiser da kun om denne er negativ selvfølgelig), og gjør unna dag 2-testen ved ankomst på flyplassen i UK, som jeg har skjønt man kan gjøre. Gitt den negative testen rett før avreise skal det mye til at denne testen er positiv. Hvis da noen på flyet tester positivt, da må jeg vel kunne vise til negativ test for å slippe isolering/karantene? Eller? Noen som vet?

Anonymkode: b5611...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn jeg forstår svaret fra NHS hjelper det ikke uansett hva du gjør, så lenge du ikke er vaksinert i UK. Ganske merkelig med tanke på at man dokumenterer at man er fullvaksinert og hele pakken ved ankomst. Virker ikke som de vil ha turister🙃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg reiser til UK i starten av desember. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å bestille en dag 2-test som bruker litt tid på å gi svar, slik at svaret foreligger først når jeg er tilbake i Norge (om den nå skulle vise seg å være positiv, jeg er fullvaksinert). Men så leste jeg om disse tilfellene hvor en på samme fly er positiv, og man da kan måtte havne i karantene/isolasjon.

så nå er planen: jeg tar en hurtigtest rett før jeg reiser (reiser da kun om denne er negativ selvfølgelig), og gjør unna dag 2-testen ved ankomst på flyplassen i UK, som jeg har skjønt man kan gjøre. Gitt den negative testen rett før avreise skal det mye til at denne testen er positiv. Hvis da noen på flyet tester positivt, da må jeg vel kunne vise til negativ test for å slippe isolering/karantene? Eller? Noen som vet?

Anonymkode: b5611...97f

Nei, det hjelper ikke. Du kan heller ikke teste deg ut av karantene hvis du først havner der som nærkontakt. Faktisk er det å ta test rett etter ankomst det dummeste man kan gjøre nå. Tester du positivt risikerer du å ødelegge turen for alle på flyet i verste fall. Hvis alle venter til dag 2 har man i hvert fall et par dager på seg til å oppleve ting, og rekker kanskje reise hjem før man havner i karantene.

5 minutter siden, SnøUglen said:

Sånn jeg forstår svaret fra NHS hjelper det ikke uansett hva du gjør, så lenge du ikke er vaksinert i UK. Ganske merkelig med tanke på at man dokumenterer at man er fullvaksinert og hele pakken ved ankomst. Virker ikke som de vil ha turister🙃

Disse reglene er komplett idiotiske, siden britene allerede godtar EU-sertifikat ved innreise. Noe vanskeligere burde det ikke være å få verifisert det samme hvis man er nærkontakt.

Anonymkode: 41422...59a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god nyhet nå, laveste tall for covid på fem uker i Storbritannia. Da burde det jo være håp om en forbedring i karantenereglene snart også. Hvis de da ikke sperrer oss ute igjen fordi vi selv har stigende tall. 

Anonymkode: 41422...59a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Blir lettelser fra 11. februar! Så nå drarjeg og gjengeni på jentetur til London i slutten av februar 😄

Anonymkode: 3a7bf...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir slutt på testing innen 2 dager etter ankomst. Her hjemme tegnes et skrekkscenario om at vi enda ikke har nådd toppen av smittebølgen. I England virker det som det meste er tilbake til normalen. 

Anonymkode: 40f03...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Det blir slutt på testing innen 2 dager etter ankomst. Her hjemme tegnes et skrekkscenario om at vi enda ikke har nådd toppen av smittebølgen. I England virker det som det meste er tilbake til normalen. 

Anonymkode: 40f03...a14

Smitten har også sunket kraftig i England, selv om de ikke har hatt så mye tiltak i lengre tid. På tide at Norge så smått har begynt å følge etter med å la viruset rase ut. 

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiser til London med døtrene mine på 9 og 11 år om 2 uker, ingen test verken før eller ved ankomst. Håper det blir en super tur, synes vi fortjener det nå! 

Anonymkode: 36e86...8bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, hvis dere skulle feiret bursdag (midten av og til 30-årene) i London midt i februar, hva ville dere funnet på? Med kjæresten. 

Jeg er ikke glad i nattklubber eller musikal/show/standup osv, men har lyst til å gjøre noe mer enn "bare" å spise ute. Jeg bor forresten i London og har blitt litt blind på alt man kan se og oppleve her, så jeg ville gjerne høre hvordan deres drømmedag i London ville vært 😄

Anonymkode: 89159...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan noen svare meg på om barn under 18 år må teste seg ved ankomst eller innen to dager etter 11.februar ? 

Anonymkode: 40f03...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan noen svare meg på om barn under 18 år må teste seg ved ankomst eller innen to dager etter 11.februar ? 

Anonymkode: 40f03...a14

Ingen må teste seg etter 11. februar. Verken fullvaksinerte voksne el barn mellom 4 og 17 år da de følger samme regler. De eneste som må teste seg er uvaksinerte voksne. 
 

https://www.gov.uk/guidance/travel-to-england-from-another-country-during-coronavirus-covid-19#changes-to-international-travel-rules-from-11-february-2022

Anonymkode: 36e86...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingen må teste seg etter 11. februar. Verken fullvaksinerte voksne el barn mellom 4 og 17 år da de følger samme regler. De eneste som må teste seg er uvaksinerte voksne. 
 

https://www.gov.uk/guidance/travel-to-england-from-another-country-during-coronavirus-covid-19#changes-to-international-travel-rules-from-11-february-2022

Anonymkode: 36e86...8bd

Tusen takk for svar. Synes det står så rotete forklart så ble veldig usikker. 

Anonymkode: 40f03...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Okei, hvis dere skulle feiret bursdag (midten av og til 30-årene) i London midt i februar, hva ville dere funnet på? Med kjæresten. 

Jeg er ikke glad i nattklubber eller musikal/show/standup osv, men har lyst til å gjøre noe mer enn "bare" å spise ute. Jeg bor forresten i London og har blitt litt blind på alt man kan se og oppleve her, så jeg ville gjerne høre hvordan deres drømmedag i London ville vært 😄

Anonymkode: 89159...2dc

Ville spist middag på BungaBunga Covent garden, men hvis du ikke liker show og liv og røre, er det kanskje ikke noe for deg? Jeg synes det er kjempegøy, men det hjelper å være i god stemning selv. Vi pleier å ha hatt et livlig vorspiel før vi drar dit, da, så da er stemningen satt med en gang :)

Hvis dere bor i London, kanskje det går an å ta toget til en naboby og spise der, ev. overnatte på hotell så man får litt mer ut av turen?

Anonymkode: 3a7bf...331

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...