Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

22 hours ago, AnonymBruker said:

Må en fylle ut innreiseskjema på hver enkelt?  Jeg skal på tur med datter og venninnen, kan jeg fylle ut sammen med dem?

Bare for å få det presisert, de under 17 trenger ikke å være fullvaksinert? 

Takk for svar om noen tar seg tid😊

Anonymkode: b68e5...97f

Hver voksne må fylle ut eget skjema. Barn under 17 kan du registrere på ditt skjema, og de trenger ikke være fullvaksinert (under 16 gjelder for Skottland). Det blir muligens lettelser i flere regler neste uke, de vurderer å fremskynde siste steg i gjenåpningen etter sterkt fallende smittetall.

Anonymkode: 41422...59a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 18.2.2022 den 13.04):

Håper stormen Euniuce drar fort forbi! Mannen min skulle til Skottland med KLM denne helga, flyet ble kansellert pga sterk vind..... Ser at skoler er stengt i UK, og at det er unntakstilstand i offentlig transport..... :( Jeg skal til London neste helg, og etter å ha flyttet turen 5 ganger pga korona, ville det vært så bittert å måtte kansellere pga været :(

Anonymkode: 3a7bf...331

Det kan hende de kansellerte pga vind i Ansterdam. Jeg fløy til Manchester på fredag kveld med SAS. Det gikk helt fint men føltes som et ødeland da vi kom frem. Det meste av tog var kansellert.

Anonymkode: 40f03...a14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen tips når det gjelder Harry Potter Warner bros? Jeg finner ikke helt ut av det? Kan man enkelt reise dit fra London sentrum med vanlig buss eller tog, ha forhåndskjøpt billett og rusle rundt der så lenge det er åpent? Eller må man melde seg på en ferdig «pakketur»? På nettsidene står det «first tour» og «last tour» of the day, er det guiding der? Er det inkludert i billett? Noen som har vært der? 

Anonymkode: 631d8...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i London nå og det er fantastisk - å reise igjen, se musical, svinse rundt i Covent Garden, pub og masse folk! Innreiseskjema med QR kode fra helsenorge.no for passasjerer over 18 år og barn under 18 på samme skjema ble sjekket da vi sjekket inn på Gardermoen, ellers ingen kontroll el sjekk. 

Anonymkode: 36e86...8bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er i London nå og det er fantastisk - å reise igjen, se musical, svinse rundt i Covent Garden, pub og masse folk! Innreiseskjema med QR kode fra helsenorge.no for passasjerer over 18 år og barn under 18 på samme skjema ble sjekket da vi sjekket inn på Gardermoen, ellers ingen kontroll el sjekk. 

Anonymkode: 36e86...8bd

Så bra! Vi skal på jentetur dit på fredag, gleder meg masse! 😄

 

Anonymkode: 3a7bf...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det noen som har noen tips når det gjelder Harry Potter Warner bros? Jeg finner ikke helt ut av det? Kan man enkelt reise dit fra London sentrum med vanlig buss eller tog, ha forhåndskjøpt billett og rusle rundt der så lenge det er åpent? Eller må man melde seg på en ferdig «pakketur»? På nettsidene står det «first tour» og «last tour» of the day, er det guiding der? Er det inkludert i billett? Noen som har vært der? 

Anonymkode: 631d8...90d

Jeg dro dit med min datter for tre år siden - det var HELT fantastisk for oss HP-fans. Billetter må kjøpes på forhånd, det er som regel fullt (har jeg hørt), så dere risikerer bomtur hvis dere bare dukker opp.

Da vi skulle prøve å kjøpe fra nettsiden, en måneds tid før turen til London, var det fullt hos HP studios. . Jeg søkte på nettet og fant ledige billetter hos et selskap som tilbød buss fra Victoria tur-retur, og inngang. Det ble litt dyrere, men det var samtidig lettvint, for vi slapp å ta oss fram med tog og rutebuss.  Så var det litt kult å gå inn i den toetasjes Harry Potter-bussen, der de viste film (Chamber of Secrets akkurat da) på flere skjermer i bussen i løpet av turen.

Da vi kom dit fikk vi beskjed om at bussen gikk tilbake tre eller fire timer senere, husker ikke helt. Vi ble ferdige litt før den tiden, og fikk sitte på med en annen buss fra samme selskap som skulle tilbake til Victoria, selv om bussen "vår" gikk en halvtime senere.

Var ikke noe guiding, vi gikk fritt rundt som vi ville. Men de regner sikkert med at alle bruker et visst antall timer, og kaller det en "tour" i det tidsrommet. For å sikre at de ikke overbooker.

Anonymkode: 3a7bf...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så bra! Vi skal på jentetur dit på fredag, gleder meg masse! 😄

 

Anonymkode: 3a7bf...331

Bare å glede seg, London er topp! Døtrene mine lurte på hvorfor vi ikke kunne bli en hel uke, det er jo tross alt vinterferie! 😅 Et lite spm om økonomi kanskje! 😂🇬🇧

Anonymkode: 36e86...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Trenger man negativ test ved innreise nå hvis man er uvaksinert? 

Anonymkode: 839ef...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Trenger man negativ test ved innreise nå hvis man er uvaksinert? 

Anonymkode: 839ef...441

Nei, ikke fra i morgen.

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, ikke fra i morgen.

Anonymkode: 41422...59a

Innreiseskjema? Eller blir alt akkurat som før covid? 

Anonymkode: 839ef...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Innreiseskjema? Eller blir alt akkurat som før covid? 

Anonymkode: 839ef...441

Innreiseskjema også borte fra i morgen.

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2022 den 18.58):

Innreiseskjema også borte fra i morgen.

Anonymkode: 41422...59a

Er det fortsatt NOEN restriksjoner? 

Anonymkode: 839ef...441

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer sikkert nye reiserestriksjoner snart igjen: smitten i Storbritannia er på vei opp

Anonymkode: 839ef...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bortsett fra et panikkanfall da omicron kom før jul, har britene stort sett holdt fast på at man må leve med viruset. Og fortsatt å løsne på tiltak selv om det kommer smittetopper. Det ser også ut som den eneste fornuftige utveien, og lite tyder på at reiserestriksjoner har hjulpet noe særlig i det hele tatt. Smitten kommer alltid inn om man ikke holder alt hermetisk lukket, noe som er umulig. Restriksjoner bidrar bare til å ødelegge arbeidsplassene og økonomien. 

Anonymkode: 41422...59a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.3.2022 den 12.59):

Bortsett fra et panikkanfall da omicron kom før jul, har britene stort sett holdt fast på at man må leve med viruset. Og fortsatt å løsne på tiltak selv om det kommer smittetopper. Det ser også ut som den eneste fornuftige utveien, og lite tyder på at reiserestriksjoner har hjulpet noe særlig i det hele tatt. Smitten kommer alltid inn om man ikke holder alt hermetisk lukket, noe som er umulig. Restriksjoner bidrar bare til å ødelegge arbeidsplassene og økonomien. 

Anonymkode: 41422...59a

Så du tror ikke at det plutselig kommer nye reiserestriksjoner? 

Anonymkode: 839ef...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har reist til England siden 18.mars? Man trenger altså ikke vise covidpass eller noen skjemaer på flyplassen? Hva med utesteder? 

Anonymkode: 839ef...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Så du tror ikke at det plutselig kommer nye reiserestriksjoner? 

Anonymkode: 839ef...441

Hva jeg tror betyr jo ikke så mye, men så langt ser de ut til å holde fast på at livet må gå videre. Og smittekurven ser ut til å ha flatet ut igjen etter en bratt topp for noen uker siden. Det mest interessante er hvor mange som blir alvorlig syke. I Norge har vi jo feks hatt mye smitte gjennom lang tid, men antallet innlagte og på intensiven har sunket. Jeg tipper/håper det vil sitte lengre inne med nye restriksjoner etter at man forhastet seg i forbindelse med omicron. 

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på London og Harry Potter studio tur med min sønn, planlegger å reise nå før sommeren. Er det noen spesielle hensyn jeg må ta når jeg bestiller turen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommet tilbake fra London, med koronasmitte i bagasjen hjem.. Men, bortsett fra det, ingen restriksjoner osv hverken til eller fra London, annet enn at SAS krever maske på flyet. Merket heller ingenting til det i selve byen, kun noen få som brukte maske, men ingen krav på offentlig transport feks.

Anonymkode: 38b4b...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nettopp kommet tilbake fra London, med koronasmitte i bagasjen hjem.. Men, bortsett fra det, ingen restriksjoner osv hverken til eller fra London, annet enn at SAS krever maske på flyet. Merket heller ingenting til det i selve byen, kun noen få som brukte maske, men ingen krav på offentlig transport feks.

Anonymkode: 38b4b...ea0

Good to know! Da blir det munnbind hele turen for min del. Reiser neste helg.

Anonymkode: fd2eb...37f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...