Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg skal i januar! Flybill og hotell i boks. Juhuuuu?

Anonymkode: 3a7bf...331

Hurra!! Hvilket hotell valgte du?   

Anonymkode: 77f2d...f9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

St. Giles.  Elsker beliggenheten og prisen, og har mange favorittpuber i området. Det er som å komme "hjem", uten å ha mann og barn på slep, bare fri og venninnetid. Kjøpe engelsk godteri på Tesco og slappe av med TV etter man kommer hjem fra puben, prøve klær man har kjøpt med et glass prosecco i hånden.... Herlig! Turen ble egentlig bestilt til sommeren 2020, men ble flyttet på 4 ganger gjennom kor, nå er vi rimelig sikre på at det endelig kan bli tuuuuuur!! Da gjenstår det bare å planlegge hva vi skal gjøre om kveldene, middag med show, osv. :)

Anonymkode: 3a7bf...331

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hurra!! Hvilket hotell valgte du?   

Anonymkode: 77f2d...f9e

Oops, svaret over skulle ha vært svar på dette :)

Anonymkode: 3a7bf...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hvordan det blir med varemangel i England nå fremover. Kanskje det ender med at når vi endelig får reise dit, blir det ingenting å få kjøpt. 

Anonymkode: 41422...59a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere feiret nyttår i London? Evt med barn? 

Lurer så på om vi skal gjøre det i år 🤔 Men er litt usikker på hvordan det er? 

Anonymkode: 8302c...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Har noen av dere feiret nyttår i London? Evt med barn? 

Lurer så på om vi skal gjøre det i år 🤔 Men er litt usikker på hvordan det er? 

Anonymkode: 8302c...811

Jeg har, men det var da jeg var single, var der sammen med en venninne. Vi hadde booket bord på Sarastro i Covent Garden, skikkelig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Blir tur andre helgen i november 🙂 Blir veldig glad om dere som skal reise før meg vil dele erfaringer med bestilling av dag 2-test når den tid kommer! Spent på hvordan det blir.

Anonymkode: a2371...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Blir tur andre helgen i november 🙂 Blir veldig glad om dere som skal reise før meg vil dele erfaringer med bestilling av dag 2-test når den tid kommer! Spent på hvordan det blir.

Anonymkode: a2371...83e

Forrige gang bestilte vi til hotellet og leverte pr. post. Nå blir det visstnok sånn at man må ta bilde av testresultatet og sende inn. Det skal være på plass nytt opplegg i slutten av oktober, så det er spennende å se hvordan det blir. 

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, padawan said:

Gjelder den testen også hvis man har gyldig Covid-sertifikat?

Ja, den gjelder alle foreløpig 😕 men nå slipper i hvert fall fullvaksinerte å ta test før avreise. 

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, den gjelder alle foreløpig 😕 men nå slipper i hvert fall fullvaksinerte å ta test før avreise. 

Anonymkode: 41422...59a

Prøver å Google meg litt frem nå ang den dag 2 testen. Virker som man ikke trenger den hvis man er fullvaksinert? Står liksom at det gjelder  som fullvaksinert hvis du…..og der kommer det den dag 2 testen. 🤷🏼‍♀️

 

Spoiler

B4C5E283-5DCE-4524-B4AE-7907C4D57378.png

363485CB-3DD4-41B3-B95F-20DD863F2A28.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i London og dette er info som er delt i "Nordmenn i London"-gruppa på Facebook:

DAG 2 TESTER
Man booke en dag 2 test ved innreise til UK, og dette må være en PCR test (reglene endrer seg i slutten av oktober).
Tenkte å dele noen anbefalte tester her:

Randox: https://covid.randox.com/day-2/ Bruk koden flyryanair for rabatt, £43
Expert medical: https://www.expert-medicals.co.uk/collections/navigation £28
Boots: https://www.boots.com/covid.../day-2-day-8-covid-19-testing £68
Testing for all: https://www.testingforall.org/product/day-2/ £48

Anonymkode: cef88...5d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg planlegger en reise til England i februar. Kan man ikke bestille Day 2 test på testsenter på flyplassen og ta den ved ankomst? 

Anonymkode: 40f03...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg planlegger en reise til England i februar. Kan man ikke bestille Day 2 test på testsenter på flyplassen og ta den ved ankomst? 

Anonymkode: 40f03...a14

Du kan bestille den ved ankomst, men ulempen med å ta den med en gang er at da kan reisen være over der og da. Med test på dag 2 har man i hvert fall et par dager å gjøre ting på. 

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du kan bestille den ved ankomst, men ulempen med å ta den med en gang er at da kan reisen være over der og da. Med test på dag 2 har man i hvert fall et par dager å gjøre ting på. 

Anonymkode: 41422...59a

Det er sant. Ser smitten øker så turen går vel atter en gang i vasken ….

Anonymkode: 40f03...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lest at man havner i karantene hvis man har sittet nær noen på flyet som tester positivt, og det gjør at jeg blir veldig skeptisk til å reise! Har billetter til midten av desember, men hvis jeg risikerer å havne 10 dager i karantene før jul så er jeg redd denne turen ikke blir noe av…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å lese meg opp og det stemmer at dersom noen innenfor en viss radius på flyet tester positivt og du ikke er fullvaksinert i UK må du i karantene i 10 dager. Vurderer selv å avlyse turen om 2,5 uker pga det. Ser det skrives mye om det nå, så krysser fingrene for at dette på mirakuløst vis skal endre seg. Dårlig at de tillater vaksinene våre for innreise, men ikke for smittesporing, og at det ikke har kommet tydeligere frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Kirby said:

Har prøvd å lese meg opp og det stemmer at dersom noen innenfor en viss radius på flyet tester positivt og du ikke er fullvaksinert i UK må du i karantene i 10 dager. Vurderer selv å avlyse turen om 2,5 uker pga det. Ser det skrives mye om det nå, så krysser fingrene for at dette på mirakuløst vis skal endre seg. Dårlig at de tillater vaksinene våre for innreise, men ikke for smittesporing, og at det ikke har kommet tydeligere frem.

Har du noen linker? Jeg så en sak om det i NRK, men ellers har jeg ikke sett noe i norske aviser. Finner heller ikke regelen på britiske myndigheters sider, men har sett i engelske aviser at mange havner i karantene nå. En helt håpløs regel, når de slipper oss inn burde vi ha samme regler som andre fullvaksinerte. 

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Har du noen linker? Jeg så en sak om det i NRK, men ellers har jeg ikke sett noe i norske aviser. Finner heller ikke regelen på britiske myndigheters sider, men har sett i engelske aviser at mange havner i karantene nå. En helt håpløs regel, når de slipper oss inn burde vi ha samme regler som andre fullvaksinerte. 

Anonymkode: 41422...59a

https://www.connexionfrance.com/French-news/French-vaccines-and-UK-contact-cases-it-s-absurd-we-must-quarantine

https://www.google.no/amp/s/www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/test-trace-flight-foreign-vaccines-isolate-b1941749.html%3famp

https://www.timeshighereducation.com/news/forcing-vaccinated-international-students-isolate-unfair

 

https://www.gov.uk/guidance/nhs-test-and-trace-how-it-works?priority-taxon=774cee22-d896-44c1-a611-e3109cce8eae:

Exemptions from self-isolation for contacts

You are not required to self-isolate if you are notified you have had close contact with someone with COVID-19 and any of the following apply:

  • you are fully vaccinated
  • you are below the age of 18 years and 6 months
  • you have taken part in or are currently part of an approved COVID-19 vaccine trial
  • you are not able to get vaccinated for medical reasons

You are fully vaccinated 14 days after your final dose of an MHRA-approved vaccine that was administered in the United Kingdom. This is to allow for an antibody response to develop. If you were fully vaccinated at the time you had close contact with a positive case, you will not be required to self-isolate.

Endret av Kirby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...