Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Gjest Linny111
23 hours ago, AnonymBruker said:

Okei, hvis dere skulle feiret bursdag (midten av og til 30-årene) i London midt i februar, hva ville dere funnet på? Med kjæresten. 

Jeg er ikke glad i nattklubber eller musikal/show/standup osv, men har lyst til å gjøre noe mer enn "bare" å spise ute. Jeg bor forresten i London og har blitt litt blind på alt man kan se og oppleve her, så jeg ville gjerne høre hvordan deres drømmedag i London ville vært 😄

Anonymkode: 89159...2dc

Dans le Noir er spising, men en veldig annerledes opplevelse. Man vet ikke hva man får og spiser i totalt mørke. Vi gjorde det er januar og absolutt verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ingen må teste seg etter 11. februar. Verken fullvaksinerte voksne el barn mellom 4 og 17 år da de følger samme regler. De eneste som må teste seg er uvaksinerte voksne. 
 

https://www.gov.uk/guidance/travel-to-england-from-another-country-during-coronavirus-covid-19#changes-to-international-travel-rules-from-11-february-2022

Anonymkode: 36e86...8bd

Vet du om nærkontaktkarantene praktiseres enda (hvis man har sittet ved siden av en smittet på flyet)? 

Anonymkode: 40f03...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du om nærkontaktkarantene praktiseres enda (hvis man har sittet ved siden av en smittet på flyet)? 

Anonymkode: 40f03...a14

I og med at ingen testes så finner man vel ikke ut om man har sittet ved siden av smittet. Og uansett er denne ordningen også avviklet. 

Anonymkode: 36e86...8bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

I og med at ingen testes så finner man vel ikke ut om man har sittet ved siden av smittet. Og uansett er denne ordningen også avviklet. 

Anonymkode: 36e86...8bd

Nei, det er sant. Men for meg ser det ut som at barn 4-17 år som ikke er fullvaksinert må ta pcr før avreise og Day 2 test ved ankomst. Korriger meg om det ikke stemmer. 

Anonymkode: 40f03...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, det er sant. Men for meg ser det ut som at barn 4-17 år som ikke er fullvaksinert må ta pcr før avreise og Day 2 test ved ankomst. Korriger meg om det ikke stemmer. 

Anonymkode: 40f03...a14

Barn følger samme regler som fullvaksinerte, så etter 11. februar (nye regler trer i kraft) trenger hverken barn eller fullvaksinerte å teste seg. :) https://www.gov.uk/guidance/travel-to-england-from-another-country-during-coronavirus-covid-19#check-if-you-qualify-as-fully-vaccinated

Anonymkode: 9557c...972

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør man booke billetter til London Eye i forveien, eller kan det kjøpes spontant?

Anonymkode: c46fa...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Bør man booke billetter til London Eye i forveien, eller kan det kjøpes spontant?

Anonymkode: c46fa...121

Book i forveien. Alltid lange køer der. Har gått på den smellen selv.

Anonymkode: fd2eb...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Weee. Da har jeg bestilt billetter 7-9 mars. Blir bare en snarvisit denne gangen men skal bare en snarvisitt for å dra på en konsert som har blitt utsatt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2022 den 13.09):

Barn følger samme regler som fullvaksinerte, så etter 11. februar (nye regler trer i kraft) trenger hverken barn eller fullvaksinerte å teste seg. :) https://www.gov.uk/guidance/travel-to-england-from-another-country-during-coronavirus-covid-19#check-if-you-qualify-as-fully-vaccinated

Anonymkode: 9557c...972

Kan uvaksinerte reise til London nå? 

Anonymkode: 839ef...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare informere om at det er lurt å sette av god tid og tålmodighet til å fylle ut det obligatoriske «Passenger Locator Form» som må fylles ut innen 48 timer før avreise. Overraskende omfattende og man må legge inn bilde av QR bildet fra helsenorge.no for å vise at du er fullvaksinert. 😅 Nå er det gjort og på lørdag reiser vi. 🇬🇧

Anonymkode: 36e86...8bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vil bare informere om at det er lurt å sette av god tid og tålmodighet til å fylle ut det obligatoriske «Passenger Locator Form» som må fylles ut innen 48 timer før avreise. Overraskende omfattende og man må legge inn bilde av QR bildet fra helsenorge.no for å vise at du er fullvaksinert. 😅 Nå er det gjort og på lørdag reiser vi. 🇬🇧

Anonymkode: 36e86...8bd

Takk for oppdatering. Du kan lage bruker og lagre skjema underveis slik at man kan bruke litt tid på å fylle inn alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte teknisk feil også når man skal fylle ut det skjemaet, så enda en grunn til å beregne god tid. Man kan lagre en profil, men den forsvinner igjen etter en tid. Så mest for oss som reiser over ofte. Men nå håper jeg virkelig dette skjemaet forsvinner snart, eller i det minste forenkles. Det er litt så man river seg i håret underveis. Men akkurat nå er det ingen andre begrensninger for fullvaksinerte, så priser meg lykkelig så lenge det kun er dette.

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan

Konserten jeg skulle på 8. mars er flyttet. Huket heldigvis av for å ha ombestillingsmulighet på flybilletten så vurderer å heller ta en langhelg i mai istedenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper stormen Euniuce drar fort forbi! Mannen min skulle til Skottland med KLM denne helga, flyet ble kansellert pga sterk vind..... Ser at skoler er stengt i UK, og at det er unntakstilstand i offentlig transport..... :( Jeg skal til London neste helg, og etter å ha flyttet turen 5 ganger pga korona, ville det vært så bittert å måtte kansellere pga været :(

Anonymkode: 3a7bf...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Håper stormen Euniuce drar fort forbi! Mannen min skulle til Skottland med KLM denne helga, flyet ble kansellert pga sterk vind..... Ser at skoler er stengt i UK, og at det er unntakstilstand i offentlig transport..... :( Jeg skal til London neste helg, og etter å ha flyttet turen 5 ganger pga korona, ville det vært så bittert å måtte kansellere pga været :(

Anonymkode: 3a7bf...331

Vi skal etter planen fly i morgen lunsjtider! 😅 Kun 1 fly til London innstilt i dag tross mye vind, ser ut som de fjerner rød alarm nå. Må bare håpe på det beste! 🤞🏻

Anonymkode: 36e86...8bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 16.2.2022 den 18.54):

Kan uvaksinerte reise til London nå? 

Anonymkode: 839ef...441

De kan i teorien,men det krever mye organisering og man må i karantene så forhåpentligvis holder de seg hjemme! 

Anonymkode: 01efc...f32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må en fylle ut innreiseskjema på hver enkelt?  Jeg skal på tur med datter og venninnen, kan jeg fylle ut sammen med dem?

Bare for å få det presisert, de under 17 trenger ikke å være fullvaksinert? 

Takk for svar om noen tar seg tid😊

Anonymkode: b68e5...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så sykt lyst til å dra til London igjen, men er midt i samlivsbrudd og kjøp og salg av hus. Skulle ønske jeg dro alene sist og ikke med han som er eksen nå, for det ble ikke noe gøy.

Anonymkode: 109f0...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...