Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Må man bruke munnbind noen steder i London? 

Anonymkode: 839ef...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Må man bruke munnbind noen steder i London? 

Anonymkode: 839ef...441

Kom hjem fra London i går. De oppfordrer til å bruke det både på public transport og på teatrene men mange gjør det ikke. jeg brukte ikke munnbind et eneste sted og var i selskap med rundt halvparten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (1 time siden):

Kom hjem fra London i går. De oppfordrer til å bruke det både på public transport og på teatrene men mange gjør det ikke. jeg brukte ikke munnbind et eneste sted og var i selskap med rundt halvparten.

Hm, du er gjest i et land hvor det oppfordres å bruke munnbind i enkelte sammenhenger, og så gjør du det ikke? 

Jeg skal til London neste måned, og skal selvsagt bruke munnbind dersom landets myndigheter fremdeles oppfordrer til det, noe annet hadde jeg vært flau av. 

Anonymkode: 06e0d...761

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hm, du er gjest i et land hvor det oppfordres å bruke munnbind i enkelte sammenhenger, og så gjør du det ikke? 

Jeg skal til London neste måned, og skal selvsagt bruke munnbind dersom landets myndigheter fremdeles oppfordrer til det, noe annet hadde jeg vært flau av. 

Anonymkode: 06e0d...761

Mer en anbefaling enn oppfordring. De fleste brukte det ikke ved mitt forrige besøk der, og de har slakket ytterligere av på anbefalingene siden den gang. Så det er ikke som om man er en trassig turist om man velger å ikke sitte der som den nesten eneste med munnbind. Man gjør sine egne vurderinger av om det blir farlig trangt eller ikke.

Anonymkode: 41422...59a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Mer en anbefaling enn oppfordring. De fleste brukte det ikke ved mitt forrige besøk der, og de har slakket ytterligere av på anbefalingene siden den gang. Så det er ikke som om man er en trassig turist om man velger å ikke sitte der som den nesten eneste med munnbind. Man gjør sine egne vurderinger av om det blir farlig trangt eller ikke.

Anonymkode: 41422...59a

«strongly encouraged» til å bruke maske er det jeg finner. Og fru Alving skrev at omtrent halvparten brukte. 

Uansett, folk for gjøre som de føler for, jeg kommer til å følge oppfordringen. 

Anonymkode: 06e0d...761

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

«strongly encouraged» til å bruke maske er det jeg finner. Og fru Alving skrev at omtrent halvparten brukte. 

Uansett, folk for gjøre som de føler for, jeg kommer til å følge oppfordringen. 

Anonymkode: 06e0d...761

Min nylige erfaring er langt under halvparten, og det mens det fortsatt var påbudt. Men varierer sikkert fra sted til sted. Her er den helt konkrete formuleringen i regelverket nå. "Suggests" ville jeg oversatt med "foreslår", så en mild form for anbefaling. Men det er uansett opp til hver enkelt, og ingen grunn til å være flau om man går uten.

In England, face coverings are no longer required by law.

The government suggests that you continue to wear a face covering in crowded and enclosed spaces where you may come into contact with other people you do not normally meet.

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fru Alving skrev (5 timer siden):

Kom hjem fra London i går. De oppfordrer til å bruke det både på public transport og på teatrene men mange gjør det ikke. jeg brukte ikke munnbind et eneste sted og var i selskap med rundt halvparten.

Ingen testing på flyplassen? 

Anonymkode: 839ef...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen testing på flyplassen? 

Anonymkode: 839ef...441

Ingen restriksjoner i England nå.

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ingen testing på flyplassen? 

Anonymkode: 839ef...441

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, bor dere på hotell når dere er i London? Sjekker Booking, prisene er sykt dyre! Tre ganger dyrere enn i Norge. Er det vanlig? 

Anonymkode: 839ef...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Folkens, bor dere på hotell når dere er i London? Sjekker Booking, prisene er sykt dyre! Tre ganger dyrere enn i Norge. Er det vanlig? 

Anonymkode: 839ef...441

Sentralt beliggende hoteller er stort sett dyre, og jeg opplever at prisene har gått kraftig opp etter pandemien. Det blir vel slik når etterspørselen tar av og hotellene må ta igjen det tapte. 

Anonymkode: 41422...59a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sentralt beliggende hoteller er stort sett dyre, og jeg opplever at prisene har gått kraftig opp etter pandemien. Det blir vel slik når etterspørselen tar av og hotellene må ta igjen det tapte. 

Anonymkode: 41422...59a

Jeg sjekket vårt vanlige hotell og prisen har økt fra ca. 2000,- pr. natt (2 voksne, inkl. frokost) til 2500,- pr. natt. Så en økning på omtrent 25%. Nå skal det sies at forrige besøk var i 2018 så det er jo 4 års prisstigning inne i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Folkens, bor dere på hotell når dere er i London? Sjekker Booking, prisene er sykt dyre! Tre ganger dyrere enn i Norge. Er det vanlig? 

Anonymkode: 839ef...441

Hotell er blitt dyrt, ja! Bestilte favoritthotellet i fjor før alt var åpna opp, fikk 5 netter for litt under 7000 kr. Nå koster samme hotell, 5 netter, nesten 13000.. Syk økning, men som noen sier, de skal vel tjene inn penger igjen..

Anonymkode: 38b4b...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hotell er blitt dyrt, ja! Bestilte favoritthotellet i fjor før alt var åpna opp, fikk 5 netter for litt under 7000 kr. Nå koster samme hotell, 5 netter, nesten 13000.. Syk økning, men som noen sier, de skal vel tjene inn penger igjen..

Anonymkode: 38b4b...ea0

Er det 4*? 

Anonymkode: 839ef...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er det 4*? 

Anonymkode: 839ef...441

Står vel som 3stjerner på nett.

Anonymkode: 38b4b...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vi fikk fly og hotell for 13000 for to personer, enig i at det er dyrt. Firestjerners, det må vi ha i London.

Og munnbind, de fleste brukte faktisk ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2022 den 19.14):

Folkens, bor dere på hotell når dere er i London? Sjekker Booking, prisene er sykt dyre! Tre ganger dyrere enn i Norge. Er det vanlig? 

Anonymkode: 839ef...441

Kommer an på hva du ønsker. Kjeder som premier inn har mange hoteller i London til greie priser og standard. De ser jo like ut overalt men for meg funker det. Evt Ibis og Travelodge. 

Anonymkode: 40f03...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (17 timer siden):

vi fikk fly og hotell for 13000 for to personer, enig i at det er dyrt. Firestjerners, det må vi ha i London.

Og munnbind, de fleste brukte faktisk ikke det.

Hvor mange netter?

Anonymkode: 38b4b...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har vært i London i det siste, stemmer det at man må vise covidpass på hotellene? 

Anonymkode: 839ef...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...