Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, j23 skrev:

Takk for mange tips. Ser at det er estimert gåtid cirka/i underkant av 25 minutter fra Victoria Station til hotellet. Da tar det ikke mange minuttene med taxi derifra heller. Fra Clapham Junction står det nesten 40 minutter gåtid og kanskje også da lengre tid med taxi vil jeg tro. 

Ettersom flyet lander såpass seint og jeg antageligvis ikke er i byen før over midnatt er det kanskje begrensa hvor mange busser som går så seint? Og også litt mindre folk på kaotiske Victoria enn ellers..:) 

Takk til alle som svarer og skriver til meg, setter pris på det! 

Jepp, men du kan altså ta tog fra Clapham om du bor nær Battersea Park Station, totalprisen blir da bare 13-14 pund fra Gatwick, så slipper du taxi i tillegg. Men om hotellet ikke ligger nær den stasjonen høres det absolutt mest fornuftig ut å ta taxi fra Victoria, enig i det, altså. :) 

Anonymkode: 9557c...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, men du kan altså ta tog fra Clapham om du bor nær Battersea Park Station, totalprisen blir da bare 13-14 pund fra Gatwick, så slipper du taxi i tillegg. Men om hotellet ikke ligger nær den stasjonen høres det absolutt mest fornuftig ut å ta taxi fra Victoria, enig i det, altså. :) 

Anonymkode: 9557c...972

Takk for tips, kanskje jeg hopper av på Clapham Junction i stedet for Victoria da :)
Dersom jeg skal ta tog videre, kan jeg bare gjøre det på samme billett fra Gatwick, eller må jeg kjøpe en ny? 
Og dersom jeg bruker bankkortet og tæpping - hvordan løses det med billetter og overgang da? 
Ser du skriver 13-14 pund fra Gatwick. (Har funnet pris med tog fra Gatwick til 12 pund, men vet ikke hvilke regler som er knytta til overgang). 
Altså, spør så mye så jeg ikke hopper på et tog eller en buss uten gyldig billett... 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tæpper hver gang du går på tog/metro/buss, og når du skal ut av statsjonene, mer trenger du ikke tenke på, «systemet» regner det ut og trekker riktig beløp. Men har du to bankkort, må du selvsagt velge ett du bruker til transport 😁

Anonymkode: 06e0d...761

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg savner denne tråden :( blir det noen gang liv i den igjen?

Anonymkode: 41422...59a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn London-abstinenser...

Hvis jeg kunne tatt en tur nå så ville jeg kost meg på gode rsturanter, handlet med gaver og klær hjem og sett en Musical og selvfølgelig besøkt Tate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har vært i London under pandemien? Nå har de begynt gjenåpningen der borte, spørsmålet er bare når vi kan reise over, vi som ligger så langt etter med vaksiner. Brexit kan muligens også komplisere det.

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan

Storbritannia har aldri vært medlem i Schengen så bør ikke være så stor forskjell i innreise.

edit: har billett til en konsert i Camden i månedsskifte august / september men det begynner vel å spøke litt for den. 

Endret av padawan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, padawan said:

Storbritannia har aldri vært medlem i Schengen så bør ikke være så stor forskjell i innreise.

 

Sant, men i fjor hørte jeg de fikk unntak siden de var i en overgangsordning etter Brexit. Blant annet gjaldt også helseforsikringskortet også da, det gjør det ikke nå lenger. Og UK er "stripete" på reisekartet. Foreløpig gjør det ingen stor forskjell siden nesten alt annet er rødt. Men er redd de havner i samme bås som resten av landene i EU etter sommeren og dermed åpner (enda) senere. Håper jeg tar feil og at Norge begynner å se på smittenivå og ikke har egne regler for EU. Begriper ikke hvorfor vi skal det når vi ikke selv er medlem. Men vi følger jo EU slavisk i langsom vaksinering også. Sånn så kartet ut nylig, nå er vel Island rødt igjen også. 

ffb0823e2e964d5bac215b718bfcbab3.jpg

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flybilletter til London i september... En billett som jeg egentlig skulle brukt i juni i fjor, men så ble den kansellert, jeg byttet til januar i år (trodde at da MÅTTE vel denne pandemien være over), og i januar byttet jeg til september, for korona kunne vel ikke vare SÅ lenge.

Krysser fingrene for at jeg kan reise i september, men har ikke mye tro på det, egentlig.

Anonymkode: 3a7bf...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Krysser fingrene for at jeg kan reise i september, men har ikke mye tro på det, egentlig.

Har planlagt å dra på konsert i London samtidig, så fremt den ikke blir flyttet, så er naiv optimist selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
1 hour ago, LillieNor said:

Flere enn meg som har bestilt tur til London?

Gleder meg sykt mye. Nå blir det å finne hotell!!  :nordvesta:

Jeg har bestilt i november, siden det kommer lettelser på testing i løpet av oktober. Krysser  fingrene for tur.

Anonymkode: 41422...59a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hjelpes, nå fikk jeg et voldsomt London-sug! 🤩 

Men hvordan er det å reise til London nå? Vi voksne i familien er fullvaksinerte, men barna er jo ikke det; hvordan fungerer det til England? 

Anonymkode: 8302c...811

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Åh, hjelpes, nå fikk jeg et voldsomt London-sug! 🤩 

Men hvordan er det å reise til London nå? Vi voksne i familien er fullvaksinerte, men barna er jo ikke det; hvordan fungerer det til England? 

Anonymkode: 8302c...811

England endrer regler fra 4. oktober, så det blir litt lettere å reise. Dere må ta én test på dag to etter ankomst og fylle ut passenger locator form. Siden Norge er grønt, spiller ikke vaksine noen rolle.

 

Jeg skal selv til London om et par uker! Kjenner det blir veldig gøy. Er lenge siden jeg har vært der nå. Jeg bor i UK, så slipper heldigvis noe styr for å reise dit. Tar bare toget ned :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny111 skrev (16 minutter siden):

England endrer regler fra 4. oktober, så det blir litt lettere å reise. Dere må ta én test på dag to etter ankomst og fylle ut passenger locator form. Siden Norge er grønt, spiller ikke vaksine noen rolle.

 

Jeg skal selv til London om et par uker! Kjenner det blir veldig gøy. Er lenge siden jeg har vært der nå. Jeg bor i UK, så slipper heldigvis noe styr for å reise dit. Tar bare toget ned :) 

Så bra, høres veldig bra ut 😃

Anonymkode: 8302c...811

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper virkelig det blir flere avganger igjen snart, er så kjipt når man booker morgenfly og de kansellerer det like etterpå når man har lagt planer. Kveldsfly er bare bortkastet, og betyr bare en ekstra natt på hotell. Dette har skjedd meg tre ganger nå, vet ikke hvorfor de prioriterer kveldsfly. 

Anonymkode: 41422...59a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Håper virkelig det blir flere avganger igjen snart, er så kjipt når man booker morgenfly og de kansellerer det like etterpå når man har lagt planer. Kveldsfly er bare bortkastet, og betyr bare en ekstra natt på hotell. Dette har skjedd meg tre ganger nå, vet ikke hvorfor de prioriterer kveldsfly. 

Anonymkode: 41422...59a

Oi, skal med morgenfly den 5 oktober, men er høstferie så satser på at det får greit🤞🏻

Anonymkode: d2d5b...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...