Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 22.8.2019 den 11.16, Diana skrev:

Hei. 

 

Jeg orker ikke å lese gjennom 154 sider. Men, min sønn blir 10 år denne uken, og siden det er et rundt tall får han London tur med besøk til Harry Potter verden i gave. Turen legges til desember da jeg lenge har ønsket å oppleve jule-London. Noen som har et billig men fint hotell å anbefale? 😊 Og hvor bør man bestille fly for å få det billigst mulig? Syns Norwegian var litt dyrt 🙄

Vi var i Harry Potter-studioet nå i sommer, og det var helt fantastisk for både voksne og barn. Men det er en forutsetning at man kjenner historiene, ellers har man ikke noe utbytte av det. Og billetter må kjøpes på forhånd. Vi kjøpte billettene hit før vi kjøpte flybillettene for å våre sikker på at det gikk i orden. I april var det mye utsolgt for juli, så man må være tidlig ute. 

 

Anonymkode: f5719...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
9 minutter siden, MissStiles said:

Noen som har vært på julemarkedet i london? Er det verdt det?

Hvilket mener du? Winter Wonderland i Hyde Park? Det er jo gratis å komme inn, så så sånn sett verdt det 😉 Vi bor i London og tar med oss ungene en gang hvert år for å se. Er utrolig harry og ville aldri kommet ens ærend fra Norge for å oppleve det, men masse artig å se på. 

Anonymkode: bed8f...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er utrolig harry og ville aldri kommet ens ærend fra Norge for å oppleve det, men masse artig å se på. 

Hva er Harry og hva er artig å se på?

Anonymkode: 99597...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, MissStiles skrev:

Noen som har vært på julemarkedet i london? Er det verdt det?

Ikke så mye jeg gidder å kjøpe på julemarkeder uansett hvor de er. Men London er magisk i desember, lys over alt, herlig stemning! Jeg har vært på julemarkedet ved Hyde Park, og selv om jeg ikke kjøpte noe, så fikk jeg skikkelig julestemning både av det og mange andre steder i London i desember. Så bare reis! 

Anonymkode: 06e0d...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.9.2019 den 20.51, AnonymBruker skrev:

Ikke så mye jeg gidder å kjøpe på julemarkeder uansett hvor de er. Men London er magisk i desember, lys over alt, herlig stemning! Jeg har vært på julemarkedet ved Hyde Park, og selv om jeg ikke kjøpte noe, så fikk jeg skikkelig julestemning både av det og mange andre steder i London i desember. Så bare reis! 

Anonymkode: 06e0d...761

Så godt å høre, vi skal til London i romjulen og feire nyttårsaften der, dette høres veldig bra ut<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å rusle i Londons julegater fremfor Winter Wonderland. Men vi var i Winter Wonderland på kveldstid, da, sikkert lørdags kveld. MASSE, MASSE folk, fulle og bråkete. Hadde jeg dratt dit med barn, ville jeg kommet tidlig på ettermiddagen, tror jeg. :)

Anonymkode: 3a7bf...331

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også julemarked på Leicester square og Southbank blant annet. Jeg har vært på Leicester square. Et ganske lite marked, men koselig. Man må være forberedt på kontroll av vesker ved inngangen, sånn er verden blitt dessverre. Var litt heft når man kom med fulle handleposer, så ville anbefalt å sette mest mulig på hotellet før man går på markedet. Markedet i Hyde park er større, og har litt mer tivolipreg. 

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg og min sønn på 10 år skal til London nå i helgen. Han skal ha med seg bursdagspengene sine, ca 2000 kr. Jeg skjønner ikke noe av valuta greiene jeg har lest på. Lønner det seg å bruke kort,  ta ut penger på g.moen eller ta ut kontanter i London?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Diana skrev:

Jeg og min sønn på 10 år skal til London nå i helgen. Han skal ha med seg bursdagspengene sine, ca 2000 kr. Jeg skjønner ikke noe av valuta greiene jeg har lest på. Lønner det seg å bruke kort,  ta ut penger på g.moen eller ta ut kontanter i London?

Betal med kredittkort i landet du handler i.

Om du skjønner så lite bør du lese litt mer, ikke la han ta med kontanter.

Anonymkode: 88d44...e8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betal med kredittkort i landet du handler i.

Om du skjønner så lite bør du lese litt mer, ikke la han ta med kontanter.

Anonymkode: 88d44...e8c

Jeg har ikke kredittkort, og har ingen ønsker om å få det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Diana skrev:

Jeg har ikke kredittkort, og har ingen ønsker om å få det

I så fall bør du bruke vanlig bankkort. Men du er dårligere sikret da. Alt man handler på nett (f.eks reiser, flybilletter, hotell) bør man bruke kredittkort på. Da får man igjen pengene om f.eks hotellet eller flyselskapet går konkurs i mellomtiden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan
5 timer siden, -jk- skrev:

Da får man igjen pengene om f.eks hotellet eller flyselskapet går konkurs i mellomtiden

Hvorfor er det egentlig relevant for en unge på 10 som skal ha lommepenger på tur?

Til deg som lurte: bruk bort eller ta ut penger mens du er der borte. du får dårligere kurs hvis du veksler kontanter.

For å gjøre det enkelt for deg så kan du se for deg at du betaler 12 kroner for £1. Kjøper du noe til £10 koster det altså 120 kroner. 

Endret av padawan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til London i mars er planen, fly og hotell er bestilt. Det er også tog til Birmingham (innom den svære Primark der) og billetter til Magic Mike live 😎 Oh yes, husmortur 😋

Anonymkode: 29cf1...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, padawan skrev:

Hvorfor er det egentlig relevant for en unge på 10 som skal ha lommepenger på tur?

 

Det var en kommentar til at OP ikke ville ha kredittkort. Det er upraktisk og mer usikkert med netthandel og utenlandsturer uten kredittkort. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 hours ago, Diana said:

Jeg og min sønn på 10 år skal til London nå i helgen. Han skal ha med seg bursdagspengene sine, ca 2000 kr. Jeg skjønner ikke noe av valuta greiene jeg har lest på. Lønner det seg å bruke kort,  ta ut penger på g.moen eller ta ut kontanter i London?

Ta ut fra minibank i London. Hvis du får valg om det så bør pengene skal taes ut i lokal valuta, ikke norske kroner.

Anonymkode: 7e488...b67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig bankkort fungerer fint for å betale med i 99 % av alle butikker i London, så det er ikke noe å stresse med. Bare sett pengene inn på kortet ditt, og bruk det på samme måte som du ville gjort her i Norge. Kontantuttak vil alltid koste noen tiere i dårligere kurs, og det er strengt tatt ikke nødvendig med kontanter i London lenger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Durinur said:

Vanlig bankkort fungerer fint for å betale med i 99 % av alle butikker i London, så det er ikke noe å stresse med. Bare sett pengene inn på kortet ditt, og bruk det på samme måte som du ville gjort her i Norge. Kontantuttak vil alltid koste noen tiere i dårligere kurs, og det er strengt tatt ikke nødvendig med kontanter i London lenger. 

Det er samme kurs for å ta ut penger og å bruke kortet direkte i butikk.

Anonymkode: 7e488...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er samme kurs for å ta ut penger og å bruke kortet direkte i butikk.

Anonymkode: 7e488...b67

Ah, greit nok, men da er det vel et gebyr da. Husker at jeg regna litt på det sist jeg var i London og fant ut at det ikke var noe vits i å ta ut kontanter i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...