Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

https://balabaya.co.uk/

Dette er et flott sted å spise lunsj, spennende smaker og sikkert bra på middag også. Ligger i Union street som er en sidegate til Blackfriars road for de som befinner seg på den siden av Themsen.

Ellers kan jeg virkelig anbefale Lehmantrilogien på Nasjonalteateret/Southbank. Gå og se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket
On 8/7/2018 at 4:07 PM, tirben said:

Du imponerer meg stadig med dine kunnskaper! Leser alltid dine råd med stor interesse. Du er en som virkelig har greie på det du uttaler deg om, så takk for at du gidder å svare! 🌺😍

Aw, shucks! :helen:

1 hour ago, fru Alving said:

https://balabaya.co.uk/

Dette er et flott sted å spise lunsj, spennende smaker og sikkert bra på middag også. Ligger i Union street som er en sidegate til Blackfriars road for de som befinner seg på den siden av Themsen.

Ellers kan jeg virkelig anbefale Lehmantrilogien på Nasjonalteateret/Southbank. Gå og se!

Flott funn! Var det den som åpnet i fjor vinter? Dette må jeg prøve ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ekkoet skrev:

Noen som har tatt london eye nylig?

Jeg skal dit snart og har skjønt det er greit å forhåndsbestillle billetter.

Men hvordan er det når man møter opp, blir man likevel stående i lang kø for å komme ombord? Eller får man på en eller måte en "slot" en tidsperiode man kan komme.

Jeg har tatt london eye før, men dette er over 15 år siden og jeg husker virkelig ikke hvordan det foregikk.

 

Var 3 attraksjon fir 55 pund der nå i sommer. madam Tussaud, London eye og en til. De som hadde bukett måtte allikevel stå i kø. Men var der midt i fellesferien, så mye folk, men absolutt overkommelig køtud, ca 30 min.

Anonymkode: d4569...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2018 den 14.34, ekkoet skrev:

Noen som har tatt london eye nylig?

Jeg skal dit snart og har skjønt det er greit å forhåndsbestillle billetter.

Men hvordan er det når man møter opp, blir man likevel stående i lang kø for å komme ombord? Eller får man på en eller måte en "slot" en tidsperiode man kan komme.

Jeg har tatt london eye før, men dette er over 15 år siden og jeg husker virkelig ikke hvordan det foregikk.

 

om du bestiller sån priority billett har du en egen sluse der køen er kortere. Dersom du bestiller ordinær billett får du komme rett i den vanlige køa og slipper billettkøa (som også er djevelsk lang). Anbefaler å enten være der når det åpner, eller på kvelden for det er da det er minst folk. Midt på dagen kan du fort bli stående alt mellom 2-6 timer i kø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2018 den 16.52, Skeivskank skrev:

om du bestiller sån priority billett har du en egen sluse der køen er kortere. Dersom du bestiller ordinær billett får du komme rett i den vanlige køa og slipper billettkøa (som også er djevelsk lang). Anbefaler å enten være der når det åpner, eller på kvelden for det er da det er minst folk. Midt på dagen kan du fort bli stående alt mellom 2-6 timer i kø

Fasiten ble at vi droppet å bestille billett, hadde spart 10% der.

Selvbetjeningsautomatene inne hadde ingen kø, så selve kjøpet tok 5 minutter. Køen var heller ikke ille, tror det gikk under 10 minutter fra vi stilte oss i kø til vi var ombord. Dette var på en mandag i ferien kl 1330. Det var mye folk der, men køene var faktisk ikke så lange som jeg fryktet.

Et "tips" ombord var jo at de 2 personene som kom først ombord løp bort til elvesiden av kapselen og ble stående der hele turen. Alle andre flyttet rundt på seg og lot folk komme til å ta bilder, men disse personene stod pal i tuppen hele turen, var litt irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte London Eye på deres hjemmeside, tok med papirene-gikk rett inn i den vanlige køen (slapp den eviglaaange billettkøen).. de scannet papirene ( husk strekkoden 2 side ) tok vel ca 20 min i kø… dette var i begynnelsen av august.. husk gratis kinoopplevelse etterpå, kan også anbefale london eye river cruise :) 

 

Anonymkode: a343d...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bestilte London Eye på deres hjemmeside, tok med papirene-gikk rett inn i den vanlige køen (slapp den eviglaaange billettkøen).. de scannet papirene ( husk strekkoden 2 side ) tok vel ca 20 min i kø… dette var i begynnelsen av august.. husk gratis kinoopplevelse etterpå, kan også anbefale london eye river cruise :) 

 

Anonymkode: a343d...4a3

Møte med London var for øvrig fantastisk, ble behandlet som en prinsesse hele oppholdet, makan til hjelpsomme, glade og høflige folk, følte meg mer hjemme i London enn Norge, mer er super utadvendt da.

Anonymkode: a343d...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/6/2018 at 5:08 PM, Overrasket said:

"Utrolig" god? Da vet du rett og slett ikke hva "utrolig god" betyr. Dette er hurtigmatkjeder som spesaliserer seg på å lage standard billigmat som går fort unna, og som de kan et pund eller to mer for enn hva det egentlig er verdt. Det er er en kopi av Burger King-konseptet i annet format og innpakning, men prinsippet er det samme.

London er kanskje det stedet i Europa hvor man kan det bredeste restauranttilbudet og finne alle mulige mattradisjoner til høy kvalitet. Første bud er å unngå alle kjente logoer som strøs rundt alle hovedgatene i hver by i hele Storbritannia.

Synd du føler det slik, jeg har faktisk peiling hva utrolig godt betyr! Tanken med disse anbefalingene er at folk som besøker London faktisk har noen andre alternativer til Garfunkel's og andre plasser rundt Convent Garden og Leicester Squre. Bor selv i London og går ofte til disse plassene selv. Ja, man kan gå til de flotte resturantene med 5 stjerner, men hvem har faktisk råd til det hver dag? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2018 den 8.14, MissStiles skrev:

Juhu - da blir det London om under 3 uker!! 

Jeg er så sjalu!! 82 dager igjen her 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, fru Alving skrev:

Var akkurat i London jeg, og jammen har jeg lyst til å reise igjen før jul. #tullerusk#

Jeg og! vil besøke winter wonder land 

:) og feire nyttårsaften…

Anonymkode: a343d...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og! vil besøke winter wonder land 

:) og feire nyttårsaften…

Anonymkode: a343d...4a3

Tenkte kanskje dra uken før jul, men da skal kanskje alle til London..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, fru Alving skrev:

Tenkte kanskje dra uken før jul, men da skal kanskje alle til London..

Tenker det samme, så en del hoteller allerede var solgt ut på de tidspunktene/og nyttår :/ …….. skal nok få det til, men tilogmed Paris var rimelige de tidspunktene der.. så får se..

Anonymkode: a343d...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1. september 2018 den 9.24, MissStiles skrev:

Da blir det musikal. Bestilt billetter til wicked. Gleder meg!

:nordvesta:

Anonymkode: a343d...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.9.2018 den 18.24, MissStiles skrev:

Da blir det musikal. Bestilt billetter til wicked. Gleder meg!

Jeg reiser til London midt i november. Skal være 2 dager i O2 Arena og se på ATP sluttspillet i Tennis. Med de 8 beste mannlige spillerne i verden. I tillegg blir det muligens en ettermiddag/kveld med VM i sjakk siden Carlsen spiller VM match i London da jeg er der. Og jeg har en dag jeg ikke har noe på programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har lest t.o.m side 59 (over flere uker) men har en god del spørsmål. Må bare si at jeg gleder meg veeeldig til å komme tilbake til favorittbyen og i tillegg presentere den for kjæresten min som aldri har vært der! 

Skal til London i romjula inkl. nyttårsaften og har forstått det sånn at man må booke bord i god tid i forveien og man kan bare glemme kollektivtrafikk og taxi på nyttårsaften. Skal på kjærestetur og vi er studenter, så prøver å holde utgiftene nede. Har hotell rundt Russell Square og aner egentlig ikke hva vi skal gjøre eller hvor vi skal booke bord på nyttårsaften. Tenker ikke å gå på Hakkasaan eller noen michelin-restaurant, men er søt restaurant eller en koselig brun pub er helt innafor, men hvilke i området er bra? Og er det noen som kan forklare litt om hvordan nyttårsaften i London generelt er? Hvordan er det å komme inn på utesteder? Koster det mye og må man ha booket? Har vært i London noen ganger tidligere, men aldri i høytider. 

Vi tenker også å dra på en musikal (regner med dette også må bestilles tidlig siden det er i romjula). Ellers er winter wonderland noe vi vil dra til og også ta London eye. Notting hill og borough marked eller portobello marked står også på lista. Ellers er det et ønske om en tur til warner bros (hvis de er åpent i nyttårstider). 

Må bare innrømme først som sist at vi ikke er veldig fancy av oss og koser oss fint med enkel mat, så lenge den er godt tilberedt. Vil gjerne ha gode forslag til skikkelig gode junkfoodsteder og plasser de har skikkelig gode doughnuts. Typ amerikansk stil. Håper på masse gode nyttårstips! Klem :) 

Anonymkode: 5e63c...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Har lest t.o.m side 59 (over flere uker) men har en god del spørsmål. Må bare si at jeg gleder meg veeeldig til å komme tilbake til favorittbyen og i tillegg presentere den for kjæresten min som aldri har vært der! 

Skal til London i romjula inkl. nyttårsaften og har forstått det sånn at man må booke bord i god tid i forveien og man kan bare glemme kollektivtrafikk og taxi på nyttårsaften. Skal på kjærestetur og vi er studenter, så prøver å holde utgiftene nede. Har hotell rundt Russell Square og aner egentlig ikke hva vi skal gjøre eller hvor vi skal booke bord på nyttårsaften. Tenker ikke å gå på Hakkasaan eller noen michelin-restaurant, men er søt restaurant eller en koselig brun pub er helt innafor, men hvilke i området er bra? Og er det noen som kan forklare litt om hvordan nyttårsaften i London generelt er? Hvordan er det å komme inn på utesteder? Koster det mye og må man ha booket? Har vært i London noen ganger tidligere, men aldri i høytider. 

Vi tenker også å dra på en musikal (regner med dette også må bestilles tidlig siden det er i romjula). Ellers er winter wonderland noe vi vil dra til og også ta London eye. Notting hill og borough marked eller portobello marked står også på lista. Ellers er det et ønske om en tur til warner bros (hvis de er åpent i nyttårstider). 

Må bare innrømme først som sist at vi ikke er veldig fancy av oss og koser oss fint med enkel mat, så lenge den er godt tilberedt. Vil gjerne ha gode forslag til skikkelig gode junkfoodsteder og plasser de har skikkelig gode doughnuts. Typ amerikansk stil. Håper på masse gode nyttårstips! Klem :)

Anonymkode: 5e63c...ea7

Glemte også å nevne at vi gjerne vil dra på stand up mens vi er der. Noen som vet om noe? 

Anonymkode: 5e63c...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...