Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

På 27.6.2018 den 13.30, missdior skrev:

oj, har ikke sett at du har sitert meg! 

 

vi skal på fotballkamp, konsert, se musikal, på greenwich market, en tur til camden, muligens opp til kew en tur, og generelt shopping og sånt i tillegg. jeg har såååå lyst til å besøke en skikkelig kirkegård også, men får se hva vi får tid til! 😛

Til Greenwich vil jeg annbefale båttur ned Themsen. Og ta så DLR tilbake til Tower hill gatway station (er det vel den heter). Dette er en førerløsbane som etter å ha gått under Themsen går opp i en 10-15 meters høyde over bakken gjennom det svært fasjonable området Isle of dogs. (Boligene her har faktisk londons høyeste kvadratmeterpris). Før banen fortsetter gjennom og mellom skyskraperne i Canary Warf. Dette er forøvrig det folk flest tenker på når de snakker om Docklands. Selv om Docklands er mye mere enn finnanssenteret i Carary Warf.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Minst1 skrev:

Hei.

Orker ikke å lese igjennom hele tråden her. Jeg har bestilt fly til høstferien for familien. To barn 7 og 9.

Jeg har vært endel ganger i London og jeg har stort sett bodd på Royal National og St.Giles. Er det andre hoteller som er å anbefale i nærheten av Oxford Street?

Jeg var også for en del år siden på en 'jungel restaurant' i London. Noen som husker hva denne heter?

Anbefaler Cours hotel hyde park. Bodde der før jul og skal bo der nå til uka også. Utrolig fint der, god service, i nærheten av alt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2018 den 23.54, Kjetil E skrev:

Til Greenwich vil jeg annbefale båttur ned Themsen. Og ta så DLR tilbake til Tower hill gatway station (er det vel den heter). Dette er en førerløsbane som etter å ha gått under Themsen går opp i en 10-15 meters høyde over bakken gjennom det svært fasjonable området Isle of dogs. (Boligene her har faktisk londons høyeste kvadratmeterpris). Før banen fortsetter gjennom og mellom skyskraperne i Canary Warf. Dette er forøvrig det folk flest tenker på når de snakker om Docklands. Selv om Docklands er mye mere enn finnanssenteret i Carary Warf.

 

 

Vi tok akkurat den ruten du beskrev i fjor sommer 😎 ett år siden i dag faktisk. Utrolig deilig med båten, var nesten ingen ombord også fikk vi sett London fra elva. Absolutt et godt tips, så skriver under på det 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skal til London til uken og skal se Lehmantrilogien på Nasjonalteateret-gleder meg!

Kommer dit i sekstiden om ettermiddagen, hva vil dere anbefale å gjøre da(reiser alene)? Blir det stress å dra på en forestilling samme kveld jeg kommer eller kanskje er det bedre å unnagjøre litt shopping?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, fru Alving skrev:

Jeg skal til London til uken og skal se Lehmantrilogien på Nasjonalteateret-gleder meg!

Kommer dit i sekstiden om ettermiddagen, hva vil dere anbefale å gjøre da(reiser alene)? Blir det stress å dra på en forestilling samme kveld jeg kommer eller kanskje er det bedre å unnagjøre litt shopping?

Ja jeg tror det blir litt stress med forestilling samme kveld. Tar ca 1 time fra flyplassene og inn til central London. Anbefaler å bruke første dagen på å gå ut å spise og se deg litt rundt. Zizzi har veldig god italiensk pizza og dessert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Skeivskank skrev:

Ja jeg tror det blir litt stress med forestilling samme kveld. Tar ca 1 time fra flyplassene og inn til central London. Anbefaler å bruke første dagen på å gå ut å spise og se deg litt rundt. Zizzi har veldig god italiensk pizza og dessert.

Ja du har nok rett i det, vil ha mest mulig ut av turen jeg vet du. Mulig jeg skal gå og kikke litt i butikker bare og spise middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva pleier dere å ha i shopping-/mat-/opplevelsesbudsjett når dere drar til London? Tenker spesifikt på langhelger.

Anonymkode: f3310...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Skeivskank skrev:

Ja jeg tror det blir litt stress med forestilling samme kveld. Tar ca 1 time fra flyplassene og inn til central London. Anbefaler å bruke første dagen på å gå ut å spise og se deg litt rundt. Zizzi har veldig god italiensk pizza og dessert.

Takk for tips. :)

Anonymkode: 77f2d...f9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva pleier dere å ha i shopping-/mat-/opplevelsesbudsjett når dere drar til London? Tenker spesifikt på langhelger.

Anonymkode: f3310...ede

rundt 10000-

5000 til mat og opplevelser resten til shopping. Skal du kjøpe dyre ting så går det jo mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke steder vil dere erfarne Londonfarere anbefale?

Tenker på museer og kultur. Har vært i byen mange ganger selv men har jo ikke opplevd alt den har å by på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, fru Alving skrev:

rundt 10000-

5000 til mat og opplevelser resten til shopping. Skal du kjøpe dyre ting så går det jo mer..

Takk! :) Er noe sånt jeg har tenkt på. Skal ikke handle så dyre ting, og kommer nok ikke til å bruke 5000 på mat. Kommer til å handle en del klær, men ikke designerklær. 

Anonymkode: f3310...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva pleier dere å ha i shopping-/mat-/opplevelsesbudsjett når dere drar til London? Tenker spesifikt på langhelger.

Anonymkode: f3310...ede

ca 20 000 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
9 hours ago, fru Alving said:

Hvilke steder vil dere erfarne Londonfarere anbefale?

Tenker på museer og kultur. Har vært i byen mange ganger selv men har jo ikke opplevd alt den har å by på.

Tja. Selv etter å ha bodd i London er favorittmuseumet mitt det det alltid har vært, National Gallery. Noen klassikere er nettopp det, klassiske, og forblir udødelige uansett hvor ofte man besøker London. 

Det jeg kan anbefale, som man kanskje ikke nødvendigvis snubler over uten videre, er Noël Coward Theatre. Det teateret, som ligger veldig sentralt, har mange kjente navn hver sesong. Jeg har sett bl.a. Daniel Radcliffe, Jude Law, Helen Mirren, Ben Whishaw og Judy Dench på den scenen i severdige teaterstykker. 

En annen anbefaling jeg ofte gir er å ta en dagstur utenfor London. Ta toget til alt fra Bath til Paris og ha en uforglemmelig dag utenfor London også.

En annen gjenganger er å unngå alt av de typiske engelske restaurantkjedene som man finner overalt og prøve uavhengige spisesteder. Dropp Pret, Nandos, Giraffe, Pizza Express, Costa og alle de der stedene. Prøv å bare bruke uavhengige kaffebarer og restauranter en helg helg. London blir aldri det samme, for cafe- og restauranttilbudet er så ufattelig bra hvis man legger ned litt tid i å planlegge det, og ikke bare tar nærmeste Taylor Walker-pub.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Overrasket skrev:

En annen gjenganger er å unngå alt av de typiske engelske restaurantkjedene som man finner overalt og prøve uavhengige spisesteder. Dropp Pret, Nandos, Giraffe, Pizza Express, Costa og alle de der stedene. Prøv å bare bruke uavhengige kaffebarer og restauranter en helg helg. London blir aldri det samme, for cafe- og restauranttilbudet er så ufattelig bra hvis man legger ned litt tid i å planlegge det, og ikke bare tar nærmeste Taylor Walker-pub.

Enig i mye av dette, men noen av kjedene må alltid besøkes synes jeg. F.eks er Treatz et mekka for de som liker is-desserter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
21 minutter siden, -jk- said:

Enig i mye av dette, men noen av kjedene må alltid besøkes synes jeg. F.eks er Treatz et mekka for de som liker is-desserter ;)

Hver sin smak. Jeg synes Treatz lager fargerik iskrem med lite smak, det stikk motsatte av hva jeg liker. Jeg liker gelato som ser døll ut på farge og har masse smak. For tradisjonell gelato i Lodnon liker jeg Olivogelo ved Victoria Station, Gelupo ved Chinatown og Scoop som har to utsalg, ett ved Neal street og ett i Kensington. 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Overrasket skrev:

En annen gjenganger er å unngå alt av de typiske engelske restaurantkjedene som man finner overalt og prøve uavhengige spisesteder. Dropp Pret, Nandos, Giraffe, Pizza Express, Costa og alle de der stedene. Prøv å bare bruke uavhengige kaffebarer og restauranter en helg helg. London blir aldri det samme, for cafe- og restauranttilbudet er så ufattelig bra hvis man legger ned litt tid i å planlegge det, og ikke bare tar nærmeste Taylor Walker-pub.

Jeg må si at jeg liker Nando’s ganske godt, men det er jo selvfølgelig en smakssak. Kun aldri spist der en hel helg, men går gjerne innom der i hvert fall en av kveldene. 

Det jeg er helt enig med deg i er derimot kaffebarene! London har veldig mange gode kaffebarer verdt er besøk, og noen av dem serverer til og med varme retter til frokost (og kaffen gjør uansett at det er veldig verdt å legge frokosten dit). Nevner i fleng: Prufrock, Flat White, Kaffeine, TAP Coffee, Monmouth, Fix, Shot Espresso, The Espresso Room... jeg har flere også, men jeg regner med at hvis du er interessert så tar det greit nok med tid å komme gjennom disse :) Samtlige er uansett verdt et besøk, og flere er verdt å reise til selv om man kanskje bor i en annen del av byen. Prufrock er jeg innom hver dag, til tross for eventuell reisevei.

Anonymkode: f3310...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg må si at jeg liker Nando’s ganske godt, men det er jo selvfølgelig en smakssak. Kun aldri spist der en hel helg, men går gjerne innom der i hvert fall en av kveldene. 

Det jeg er helt enig med deg i er derimot kaffebarene! London har veldig mange gode kaffebarer verdt er besøk, og noen av dem serverer til og med varme retter til frokost (og kaffen gjør uansett at det er veldig verdt å legge frokosten dit). Nevner i fleng: Prufrock, Flat White, Kaffeine, TAP Coffee, Monmouth, Fix, Shot Espresso, The Espresso Room... jeg har flere også, men jeg regner med at hvis du er interessert så tar det greit nok med tid å komme gjennom disse :) Samtlige er uansett verdt et besøk, og flere er verdt å reise til selv om man kanskje bor i en annen del av byen. Prufrock er jeg innom hver dag, til tross for eventuell reisevei.

Anonymkode: f3310...ede

Nandos (og i realiteten de fleste andre av disse kjedene) er et gatekjøkken i moderne designeromgivelser. "Matlagingen" består av å tine opp forhåndstilberedede måltider av kyllingkjøtt og andre kyllingingredienser og servere det med saus som du til og med kan kjøpe på butikken. Jeg skal ikke kalle det svindel for det blir å ta i, men det er heller ikke en restaurant. Man får mat av samme kvalitet og standard på kebabkjappa på hjørnet hjemme i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Overrasket skrev:

Hver sin smak. Jeg synes Treatz lager fargerik iskrem med lite smak, det stikk motsatte av hva jeg liker. Jeg liker gelato som ser døll ut på farge og har masse smak. For tradisjonell gelato i Lodnon liker jeg Olivogelo ved Victoria Station, Gelupo ved Chinatown og Scoop som har to utsalg, ett ved Neal street og ett i Kensington. 

Jeg vil ha en diger sundae med is, krem, sauser og masse annen topping. Treatz har de beste jeg har smakt ihvertfall :) Skal jeg kjøpe is i butikk er det Ben & Jerrys som gjelder ;) Ren kuleis blir fort kjedelig. Noen unntak da, som Mövenpick Vanilla&Brownie eller Caramelita. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker man burgere har forresten Byrons svært gode. Ennå en god kjede. Og Vapiano har nydelig carbonara, som de lager mens du ser på. Må alltid en tur innom de to. Har heller ikke noe å utsette på maten på Masala Zone, bla. meget godt Peshawari nan der.

Endret av -jk-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...