Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Den 10 July 2016 at 14.17, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg reiser med ei venninne til London 16. september og blir til 19. september (fredag til mandag). Vi har begge vært i byen før, så det blir ikke noe særlig med sightseeing. Men det er noen ting jeg alltid har lurt på (selv om jeg har vært der 6 ganger tidligere) :klo:

1. Er det mulig å bestille 3-dagerskort på oysterkortet? Jeg har alltid reist slik at vi har hatt minst 4 fulle dager på oss og har da brukt 7-dagers. Vi ankommer sent fredag, og da kommer vi til å reise kun en tur fra Victoria og til stasjonen vår. Men så går flyet sent på mandag, så da har vi en hel dag nesten. Hvis ikke det er mulig, så kommer vi til å fylle på penger. For slik jeg har forstått det, så er det en maksgrense på 5.6 pund etter X-antall reiser?

2. Hvordan er det med salg og temperaturer på denne tiden? Er det like varierende som her i Norge? Og er det mye folk på denne tiden? Leste noe om at det er mindre etter at skolen har startet, og de starter vist som regel i begynnelsen på september eller noe?

3. Hvordan er det å ta undergrunnen sent på kvelden? Hvor lenge har de åpent? Vi tenkte å ute på byen en kveld, og det blir nok mest sannsynlig lørdagskvelden. Er det mulig å ta undergrunnen når vi er "ferdig" og vil hjem?

4.  Og sist men ikke minst, er det noen mulighet for å kunne legge fra seg shoppingposer? Sånn oppbevaringsbokser eller noe? Tidligere når jeg har reist har vi alltid tatt Primark tidlig om morgenen, for så å dra tilbake til hotellet med de posene, og så til bake igjen til shoppingen. Noe jeg synes kan være litt tungvindt. Eventuelt at det er mulig å levere fra seg på andre hoteller i nærheten (synes det blir litt rart når vi ikke bor der men :huh:

Beklager for mange spørsmål. Har prøvd å lete gjennom hele tråden etter svar, men disse har jeg ikke funnet noe ordentlig svar på :blush: På forhånd; tusen takk om noen kan svare på disse, eller noen av de :smilyblomst:

Anonymkode: 61bfe...bf5

 

1. Du kan kjøpe tredagerskort, eller fylle på et oysterkort for tre dager. Eller fyll på 21 pund, da oysteren aldri trekker mer enn 7 pund i døgnet. 

2. Temperaturen er som regel fin i september, men man vet jo aldri. Uansett bruker det å være varmere enn i Norge, det har det vært de siste seks årene jeg har bodd her. Salg er det som regel lite av akkurat denne måneden dessverre. 

3. ALLE linjene stenger senest klokken 01.00. Så etter det kan du ta nattbuss, taxi eller uber. 

4. Det beste er nok å dra tilbake til hotellet med posene. Hvilket hotell skal du bo på, eller hvilket område? Det er jo flere forskjellige Primarks. Du kan jo eventuelt søke hotell nære en Primark da, for eksempel Marble Arch eller Tottenham Court Road. 

Anonymkode: 4e709...dba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere skal til verdens mest spennende by, med et fantastisk kulturtilbud og en historie som slår det aller meste ned i støvlene, og så legger dere turen opp etter shopping i en nitrist butikkjede med elendige varer og et av de verste ryktene i bransjen angående arbeidsforhold for fabrikkansatte? :roll: 

Anonymkode: 9557c...972

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere skal til verdens mest spennende by, med et fantastisk kulturtilbud og en historie som slår det aller meste ned i støvlene, og så legger dere turen opp etter shopping i en nitrist butikkjede med elendige varer og et av de verste ryktene i bransjen angående arbeidsforhold for fabrikkansatte? :roll: 

Anonymkode: 9557c...972

Det at man vil innom Primark betyr ikke nødvendigvis at man ikke shopper eller reiser andre steder. Det går tross alt å ha flere tanker i hodet samtidig.

Jeg var nettopp i London nylig og gjorde flere ting. Dro på ulike marked, shoppet i Oxford street OG reiste rundt for å få med meg andre shoppingmulighter. Utover dette var vi også på teater og andre kulturelle opplevelser, slik som f.eks Tate Modern.

Det er nå så. Men ulike turer har ulikt formål også. Noen ganger reiser man til London for shopping, andre ganger for historie/kultur. Andre ganger for begge deler. ;) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

1. Du kan kjøpe tredagerskort, eller fylle på et oysterkort for tre dager. Eller fyll på 21 pund, da oysteren aldri trekker mer enn 7 pund i døgnet. 

2. Temperaturen er som regel fin i september, men man vet jo aldri. Uansett bruker det å være varmere enn i Norge, det har det vært de siste seks årene jeg har bodd her. Salg er det som regel lite av akkurat denne måneden dessverre. 

3. ALLE linjene stenger senest klokken 01.00. Så etter det kan du ta nattbuss, taxi eller uber. 

4. Det beste er nok å dra tilbake til hotellet med posene. Hvilket hotell skal du bo på, eller hvilket område? Det er jo flere forskjellige Primarks. Du kan jo eventuelt søke hotell nære en Primark da, for eksempel Marble Arch eller Tottenham Court Road. 

Anonymkode: 4e709...dba

Vi skal bo på Premier Inn sitt hotell i Earl's Court 😊

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere skal til verdens mest spennende by, med et fantastisk kulturtilbud og en historie som slår det aller meste ned i støvlene, og så legger dere turen opp etter shopping i en nitrist butikkjede med elendige varer og et av de verste ryktene i bransjen angående arbeidsforhold for fabrikkansatte? :roll: 

Anonymkode: 9557c...972

Det er greit hvis du heller foretrekker slikt i stede for shopping, men hva har det å si for deg om noen andre ønsker å bruke turen sin på kun shopping? Jeg har vært i London flere ganger og har sett litt av hvert. Denne gangen ønsker vi å bare gjøre det som faller oss inn der og da. Synes også at slike kommentarer som det der er ganske så unødvendige. La folk få gjøre det de vil, så gjør du det du vil 😊

Anonymkode: 61bfe...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, absolutt ingenting galt i å shoppe på ferie per se, men å legge opp turen etter Primark, av alle ting, fremstår som litt... shallow, ikke minst med tanke på vilkårene for arbeiderne deres.

Anonymkode: 9557c...972

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For all del, absolutt ingenting galt i å shoppe på ferie per se, men å legge opp turen etter Primark, av alle ting, fremstår som litt... shallow, ikke minst med tanke på vilkårene for arbeiderne deres.

Anonymkode: 9557c...972

Hvem er det som legger opp turen etter Primark? Jeg spurte jo om det var mulig å legge fra seg posene ett sted slik at man kan fortsette videre uten og måtte drasse på svære poser. Men uansett OM det er noen som faktisk legger opp turen sin etter Primark, så er det deres valg.

Anonymkode: 61bfe...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For all del, absolutt ingenting galt i å shoppe på ferie per se, men å legge opp turen etter Primark, av alle ting, fremstår som litt... shallow, ikke minst med tanke på vilkårene for arbeiderne deres.

Anonymkode: 9557c...972

Så vidt jeg kan se så er det ingen her som legger opp turen etter Primark, det er vel heller en bemerkning ang. en av antagelig mange butikker man vil shoppe i og hvordan man skal navigere i forhold til dette. Ikke for det, jeg la opp til tidlig shopping hos Primark jeg, nettopp fordi de har mye fint. ;) 

At det er en del å ta tak i forhold til vilkårene for arbeidernes deres er jeg ikke uenig i, selv om de riktignok har et eget etikkprogram som egentlig er overraskende positivt. Når det er sagt er det mange butikker som sliter med akkurat dette, så da må man nesten la være å handle i kjedebutikkene hvis det er noe man ønsker å unngå. 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎09‎.‎08‎.‎2016 at 10.14, AnonymBruker skrev:

 Jeg starter også alltid dagen på Primark, for så å reise tilbake til hotellet og lesse av posene! 
Har derfor alltid et hotell som er enten i nærheten av en Primark eller langs Hyde Park fra Marble Arch og mot Notting hill gate (da kan jeg bare ta bussen rett fra Primark ved Marble Arch og rett bort til Hotellet).

Anonymkode: 8e7f0...1ef

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tuuusen hjertelig takk for svar! 😃 Da tror jeg det blir slik at vi fyller på kortet i stede for å ta antall dager. Jeg har allerede 2 Oystercard fra tidligere reiser. Har ikke levert de inn igjen, fordi jeg vet at jeg kommer til å dra tilbake igjen :fnise: 

Ja, det med posene altså... Haha, er jo så tungvint, men høyst nødvendig, og måtte dra tilbake til hotellet 😄 Men det var veldig smart å bo på et hotell i nærheten. Vi får gjøre det neste gang 😊

Anonymkode: 61bfe...bf5

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

4. Det beste er nok å dra tilbake til hotellet med posene. Hvilket hotell skal du bo på, eller hvilket område? Det er jo flere forskjellige Primarks. Du kan jo eventuelt søke hotell nære en Primark da, for eksempel Marble Arch eller Tottenham Court Road. 

Anonymkode: 4e709...dba

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som legger opp turen etter Primark? Jeg spurte jo om det var mulig å legge fra seg posene ett sted slik at man kan fortsette videre uten og måtte drasse på svære poser. Men uansett OM det er noen som faktisk legger opp turen sin etter Primark, så er det deres valg.

Anonymkode: 61bfe...bf5

;) 

Anonymkode: 9557c...972

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om noen har erfaring med London Gatwick Thameslink-togene vs. Gatwick ekspressen? Thameslink er jo mye billigere og tar ikke så mye lenger tid heller. Thameslink går til, slik jeg har forstått det, London bridge stasjonen, mens ekspressen går til Victoria. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

;) 

Anonymkode: 9557c...972

Ja? Det står jo ikke noen steder at jeg kommer til å tilbringe hele tiden min der? Eller at jeg MÅ innom Primark i det hele tatt? Skal jeg innom, så vet jeg hva jeg må gjøre og når jeg må dra. Spørsmålet mitt var om noen viste om det var mulig å låse inn posene mine ett sted slik at jeg ikke behøver å dra på tunge poser (om det blir det så klart) eller å ta turen til hotellet i skal bo på.

Og det å bo nære Primark ser jeg ikke noe galt i? 2 av Primarkbutikkene ligger jo tross alt i Oxford Street, som er veldig sentralt. Da kan man spare penger ved å bruke mindre på transport bl.a. 

Dette var virkelig noe å henge seg opp i :klo:

Anonymkode: 61bfe...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser til London om 9 dager:hoppendeglad: Har bestilt billetter for å se musikalen "Thriller" og billetter til Harry Potter studio tour :bolledeig: Jeg gleder meg!!!

Håper formen min er god nok for litt shopping, har skrevet ned noen butikker jeg vil innom og ting jeg trenger. Ellers så skal vi prøve å få sett så mye som mulig, kose oss og gjøre det som faller oss inn:opplyser: Sikkert litt optimistisk med tanke på at vi bare skal være der i 3 dager (nesten 4). Lander tidlig den dagen vi kommer og flyet går seint den dagen vi drar :) 

Jeg har vært i London en gang for mange år siden, mens mannen aldri har vært der. 

Vi skal bo på The Belgrave hotel:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så MÅ jeg innom Primark. Jeg har en jente som går i barnehagen og derfor hamstrer jeg barnehageklær der. Du får mye til en billig penge. Nå blir dette 6. eller 7. turen til London, så jeg har sett mye av byen og utsiden. Harry Potter studio var helt fantastisk @Ruskemor Gled deg! 

Alle har sin smak og sine ønsker. Og godt er det! 😊

Endret av Pentu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, gardin skrev:

Lurer på om noen har erfaring med London Gatwick Thameslink-togene vs. Gatwick ekspressen? Thameslink er jo mye billigere og tar ikke så mye lenger tid heller. Thameslink går til, slik jeg har forstått det, London bridge stasjonen, mens ekspressen går til Victoria. 

Jeg bruker å ta lokaltoget fra Gatwick, altså ikke Gatwick express eller Thameslink.
Dette koster under 10pund mener jeg med oystercardet mitt ;)
Og det tar kun 5-10 minutter lenger en Gatwick express til Victoria (kommer an på hvilket lokaltog du tar, kan vær du kommer inn på ett som bruker lenger tid pga flere stopp, men for min del absolutt verdt det mtp prisen :D 

Anonymkode: 8e7f0...1ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tuuusen hjertelig takk for svar! 😃 Da tror jeg det blir slik at vi fyller på kortet i stede for å ta antall dager. Jeg har allerede 2 Oystercard fra tidligere reiser. Har ikke levert de inn igjen, fordi jeg vet at jeg kommer til å dra tilbake igjen :fnise: 

Ja, det med posene altså... Haha, er jo så tungvint, men høyst nødvendig, og måtte dra tilbake til hotellet 😄 Men det var veldig smart å bo på et hotell i nærheten. Vi får gjøre det neste gang 😊

Anonymkode: 61bfe...bf5

Om så å ikke bo i nærheten (begge Primarkene i Oxford steet er jo i nærheten av tube-stopp), så ville jeg prøvd å funnet et hotell langs tube-linja fra "primark-tubestoppet" ;-) Da slipper du å drive på å bytte tube underveis hvertfall ;)

Har du allerede oyster-card så er det jo bare å fylle på disse på automatene på Gatwick! 

God tur! 

Anonymkode: 8e7f0...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Og anbefaler virkelig Tottenham Court Road-primarken fremfor den ved Marble Arch! 
Så mye finere og ryddigere!:blomst:

Anonymkode: 8e7f0...1ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...Og anbefaler virkelig Tottenham Court Road-primarken fremfor den ved Marble Arch! 
Så mye finere og ryddigere!:blomst:

Anonymkode: 8e7f0...1ef

Så enig! Jeg drar alltid dit :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...Og anbefaler virkelig Tottenham Court Road-primarken fremfor den ved Marble Arch! 
Så mye finere og ryddigere!:blomst:

Anonymkode: 8e7f0...1ef

Takk for tips!

gleder meg helt sinnssykt mye nå :biggrin:

Kanskje litt teit spørsmål, men: Er det noen som vet om det finnes en julebutikk i London?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, gardin skrev:

Lurer på om noen har erfaring med London Gatwick Thameslink-togene vs. Gatwick ekspressen? Thameslink er jo mye billigere og tar ikke så mye lenger tid heller. Thameslink går til, slik jeg har forstått det, London bridge stasjonen, mens ekspressen går til Victoria. 

Vi tar alltid lokaltoget til London Bridge. Billig, og mindre folk ombord. Vi bor rett i nærheten av London Bridge da, så vi går bare i 5-10 minutter før vi er på hotellet.

Skjønner egentlig ikke hvorfor folk anbefaler turistOyster. Vi har hatt oystercardsene våre siden vi var i London for første gang i 2012. De fungerer enda, og man fyller bare opp ved behov. Klart, de koster noen pund å "leie" men det er jo en engangsutgift.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.8.2016 at 14.19, AnonymBruker skrev:

3. ALLE linjene stenger senest klokken 01.00. Så etter det kan du ta nattbuss, taxi eller uber. 

 

Anonymkode: 4e709...dba

Dette er i ferd med å endres, noen av tubene har nå all-night services, og det planlegges flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. august 2016 at 12.42, Ruskemor skrev:

Takk for tips!

gleder meg helt sinnssykt mye nå :biggrin:

Kanskje litt teit spørsmål, men: Er det noen som vet om det finnes en julebutikk i London?  

Innbiller meg at jeg leste fra tidligere i tråden at Harrods begynner med julepynten allerede i august. Og jeg så på et TV-program fra Liberty at de hadde en julebutikk. Men vet dessverre ikke om dette kun var mot juletider 😞 

God tur i alle fall 😃 Og gjerne fortell om du finner noen julebutikk :nissevink:

3 timer siden, Duckie skrev:

Dette er i ferd med å endres, noen av tubene har nå all-night services, og det planlegges flere.

Dette høres fantastisk ut! Håper district line blir en del av det før jeg drar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...