Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

1 time siden, hege73 skrev:

Nå er jeg så gira!!! :hoppendeglad:

Gubben og jeg har vært gift i 10 år 3 juni. Litt over ett år før vi giftet oss, så fikk vi en datter. Så det har liksom aldri blitt noe til at vi har vært på tur eller gjort noe alene. (ikke engang en bryllupsreise) Vi har selvfølgelig snakket om å gjøre noe sammen bare oss to mange ganger, men har alltid endt med at unga har blitt med.

Til jul i fjor (2015) fikk gubben og jeg et gavekort av broren min på en restaurant på 2000,- Og da vi fikk den, så sa han at vi godt kunne ta med unga (som vi alltid gjør) eller dra alene, bare vi to (som broren min ønsket at vi skulle gjøre). Så vi bestemte oss for at han og jeg skulle dra alene, på vår 10 års bryllupsdag 3 juni. Jeg har sagt at jeg skal bestille bord til oss to fredag 3 juni og han gleder seg sååå til at vi to endelig skal få gått ut og gjøre noe alene sammen igjen.

Eller, hehe, det er i alle fall det han tror. For hør nå her :lur:

I morgen skal jeg bestille bord på restauranten, ikke et bord for oss to, unga skal nok en gang bli med. (De er med på denne planen, haha, oss 3 mot pappa *ler*) Altså, gubben vil tro at vi to alene skal feire vår 10 års bryllupsdag 3 juni på denne restauranten. Og det skal han få tro frem til tirsdag 31 mai. 31 mai, skal jeg fortelle han at jeg klarte å booke feil dag og at vi må dra å spise i morgen. (Onsdag 1 juni).  Herrehud, henger dere med så langt? hehe :Knegg: Prøver å forklare så dere skal få med dere hele historien, men vet jeg er dårlig til å forklare meg, men men.. Jeg fortsetter:)

Han vil nok bli litt oppgitt over meg, men har jo verdens fineste mann, så han blir med på den :hjerte: Men omtrent når vi er på vei ut døra onsdagen for å dra, så dukker det plutselig opp 2 unger som også plutselig skal være med å spise. Hehe. Han vil nok bli enda mer oppgitt nå, (det var den alene daten liksom) Hehe

Med meg i veska, har jeg gaven som han vil få når vi sitter på restauranten. Først får han et kort hvor jeg skriver at det er en grunn for at vi alle sitter her i dag og ikke på bryllupsdagen vår. Så litt "kliss" om hvor fin han er osv og avslutte kortet med at vi snart må forte oss hjem å pakke, for i morgen tidlig reiser du og jeg, og KUN du og jeg, på kose tur til LONDON!!!!!!  :nigo:

Hva syns dere? Haha, jeg kjenner han jo og vet at han nesten kommer til å dø når han får vite det :fnise: 

Herregud, jeg klarer nesten ikke vente!!! Hehe. Jeg har ringt sjefen hans, så han har fått fri fra jobb torsdagen og fredagen. Barnevakt er fiksa. Flybilletter er bestilt og betalt. Så nå gjenstår bare hotell igjen. Ser at det begynner å bli fullt overalt så jeg må få fiksa det i morgen. Har sett meg ut et par hoteller. Vil gjerne bo så nærme all shopping som mulig siden vi begge elsker å shoppe :jepp:

Ingen av oss har vært i London før. Hva syns dere om disse hotellene? Så at det var så kort vei til Oxford Street :D Og så var det ikke så ille pris heller.

https://no.hotels.com/hotel/details.html?WOE=7&q-localised-check-out=05.06.2016&WOD=4&q-room-0-children=0&pa=3&tab=description&q-localised-check-in=02.06.2016&hotel-id=122645&q-room-0-adults=2&YGF=14&MGT=3&ZSX=0&SYE=3

 

https://no.hotels.com/hotel/details.html?WOE=7&q-localised-check-out=05.06.2016&WOD=4&q-room-0-children=0&pa=2&tab=description&q-localised-check-in=02.06.2016&hotel-id=211452&q-room-0-adults=2&YGF=14&MGT=3&ZSX=0&SYE=3

 

 

  

 

Likte begge hotellene, men jeg ville kanskje valgt hotellet som er närmest Oxfordstreet dersom det er förste gang dere er der. Lykke til med overraskelsen! Du har en heldig mann :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk Purtle Basil:) Det er jeg som er heldig og han fortjener det:):)

Da har jeg bestilt hotell også :D Weeee! Ble det første. Åååå, gleder meg så:) 3 mnd igjen:bolledeig:

Ukes tid før vi reiser skal jeg kjøpe togbilletter på Gatwick Expressen, så at det ble anbefalt her inne. Når vi er kommet til London, så tar vi taxi til hotellet.

Men dere som har vært i London før. Jeg har litt avslappa kles stil eller hva det heter :Knegg: Typisk Dorothea. Vet ikke om det heter hippie akkurat heller. Men lik kles stil som Vår Staude og Dorthe Skappel for eksempel. Noen som vet om det er noen sånne butikker der og hva de heter? Og hvor de evnt ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.3.2016 at 19.19, venus_ skrev:

Kan man gå på på alle inngangene eller bare fremme hos sjåføren? 

Du skal gå inn foran og ut på midten.

Anonymkode: 07c83...1b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreuuuud, jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å holde dette skjult for han i 3 mnd :ph34r: Jeg har så lyst til å bare skrike det ut :fnise: Han aner fred og ingen fare og her sitter jeg å lager lister over spisesteder, shopping butikker og alt jeg mener vi bør få gjort.

Holder på å lese igjennom hele tråden og har kommet til side 47. Noterer meg masse fantastiske tips, så denne tråden er genial:) Det jeg savner og håper, er om dere kunne lagt ut noen bilder av turen deres og av det dere har shoppa. Elsker å se sånt.

Og er det en skikkelig digg restaurant dere kan anbefale som vi kan dra til på vår bryllupsdag? Pris spiller ingen rolle, bare maten er himmelsk :blomst: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, hege73 skrev:

Herreuuuud, jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å holde dette skjult for han i 3 mnd :ph34r: Jeg har så lyst til å bare skrike det ut :fnise: Han aner fred og ingen fare og her sitter jeg å lager lister over spisesteder, shopping butikker og alt jeg mener vi bør få gjort.

Holder på å lese igjennom hele tråden og har kommet til side 47. Noterer meg masse fantastiske tips, så denne tråden er genial:) Det jeg savner og håper, er om dere kunne lagt ut noen bilder av turen deres og av det dere har shoppa. Elsker å se sånt.

Og er det en skikkelig digg restaurant dere kan anbefale som vi kan dra til på vår bryllupsdag? Pris spiller ingen rolle, bare maten er himmelsk :blomst: 

 

Hvis dere liker asiatisk mat er Hakkasan veldig bra. Det er to av dem i London.

Covent Garden synes jeg er veldig koselig. Der er det ok restauranter, dere kan sitte ute og nyte sol og te eller vin og se på folk og det er mye butikker i området. Mye hyggeligere enn Oxford Street, i mine øyne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, hege73 skrev:

Herreuuuud, jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å holde dette skjult for han i 3 mnd :ph34r: Jeg har så lyst til å bare skrike det ut :fnise: Han aner fred og ingen fare og her sitter jeg å lager lister over spisesteder, shopping butikker og alt jeg mener vi bør få gjort.

Holder på å lese igjennom hele tråden og har kommet til side 47. Noterer meg masse fantastiske tips, så denne tråden er genial:) Det jeg savner og håper, er om dere kunne lagt ut noen bilder av turen deres og av det dere har shoppa. Elsker å se sånt.

Og er det en skikkelig digg restaurant dere kan anbefale som vi kan dra til på vår bryllupsdag? Pris spiller ingen rolle, bare maten er himmelsk :blomst: 

 

Jeg vil også anbefale Hakkasan! Spiste der på nyttårsaften, og selv om det er bittelitt dyrere enn restaurantene jeg vanligvis spiser på, så er det verdt det. Fin stemning og god mat :) Jeg spiste på den som ligger i Mayfair. 
Og av de litt mindre høytidelige restaurantene så er Ping Pong morsomt. Serverer dim sum, nam nam :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, hege73 skrev:

 

Og er det en skikkelig digg restaurant dere kan anbefale som vi kan dra til på vår bryllupsdag? Pris spiller ingen rolle, bare maten er himmelsk :blomst: 

 

 

Nå er ikke dette en fancy resturant: men pizzaen er god og området skikkelig koselig! Legger ved link, sjekk den ut :D www.homeslicepizza.co.uk 

Pizzaen er litt dyr i forhold til andre steder, men er absolutt et fint sted å ha en date :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjempe fine tips :helen: 

Det blir garantert Hakkasan til middag. Så nydelig ut da jeg googlet det:) Og pizzaen, jammi!! Den kan vi ta til lunsj, hehe. Så helt fantastisk ut!

Har kommet meg til side 84 nå. Hehe, er jo spennende å lese om andres erfaringer og masse tips å hente. Blant annet tips om adapter. Det hadde jeg aldri tenkt på, men kjekt å ha får å ringe unga underveis. Ser at det er mange som reiser om og om igjen. Gleder meg jo ikke akkurat mindre av å se det:) Blir nok sikkert litt mye fra meg framover her inne, men dere er jo de eneste som vet om det bortsett fra datteren min på 10 og pappa. Er så redd for at overraskelsen blir avslørt hvis flere får vite.  

Tror matlista er klar. Nå har jeg kun skrevet opp lunsj og middag, og siden vi ikke har noen måltider på hotellet så stikker vi innom andre steder utenom når vi blir sultne.  

Frokost blir nok Starbucks og lignende.

Lunsj har jeg skrevet opp: Home slice pizza, pizza hut, Friday's, Burger på en pub.

Middag: Hakkasan, Gauco, Mango tree og Hawksmoor seven dials

Nå får vi bare tre middager, men tror jeg har funnet de som passer oss bra. Gubben får være med å avgjøre når vi kommer så langt hvis det ikke er sånn at jeg må bestille bord på forhånd. Må jeg forresten det, bestille bord på forhånd?

Så forresten en som hadde lagt ut bilde av en som matet et ekorn i en park :hjerte: Det skrev jeg på lista mi over "to do list", men strøk den bort igjen da jeg leste senere at det ikke var lov å mate de. Men så utrolig søte da! Må nok innom en park for å se på de i alle fall:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Jeg drar på torsdag, kan nesten ikke vente. Ikke lagt noen planer denne gangen, ta ting på sparket, har sett serverdighetene før. Gå gatelangs, rusle i parkene, shoppe masse, nyte god mat og drikke. Vi skal bo rett ved Kensingthon park, ikke bodd på den siden av byen før. Ligger et shopping senter som heter Whiteleys noen gater opp, har noen vært der, er det verdt et besøk? Vet de har Nine West der, elsker de skoene.

Endret av morhjertegod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, hege73 skrev:

Nå har jeg kun skrevet opp lunsj og middag, og siden vi ikke har noen måltider på hotellet så stikker vi innom andre steder utenom når vi blir sultne.  

Frokost blir nok Starbucks og lignende.

Lunsj har jeg skrevet opp: Home slice pizza, pizza hut, Friday's, Burger på en pub.

Middag: Hakkasan, Gauco, Mango tree og Hawksmoor seven dials

Nå får vi bare tre middager, men tror jeg har funnet de som passer oss bra. Gubben får være med å avgjøre når vi kommer så langt hvis det ikke er sånn at jeg må bestille bord på forhånd. Må jeg forresten det, bestille bord på forhånd?

Så forresten en som hadde lagt ut bilde av en som matet et ekorn i en park :hjerte: Det skrev jeg på lista mi over "to do list", men strøk den bort igjen da jeg leste senere at det ikke var lov å mate de. Men så utrolig søte da! Må nok innom en park for å se på de i alle fall:)

 

 

Mye gode sandwicher og salater på matbutikken til Marks&Spencer, har det ofte til lunsj når jeg er der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, hege73 skrev:

Tusen takk for kjempe fine tips :helen: 

Det blir garantert Hakkasan til middag. Så nydelig ut da jeg googlet det:) Og pizzaen, jammi!! Den kan vi ta til lunsj, hehe. Så helt fantastisk ut!

Har kommet meg til side 84 nå. Hehe, er jo spennende å lese om andres erfaringer og masse tips å hente. Blant annet tips om adapter. Det hadde jeg aldri tenkt på, men kjekt å ha får å ringe unga underveis. Ser at det er mange som reiser om og om igjen. Gleder meg jo ikke akkurat mindre av å se det:) Blir nok sikkert litt mye fra meg framover her inne, men dere er jo de eneste som vet om det bortsett fra datteren min på 10 og pappa. Er så redd for at overraskelsen blir avslørt hvis flere får vite.  

Tror matlista er klar. Nå har jeg kun skrevet opp lunsj og middag, og siden vi ikke har noen måltider på hotellet så stikker vi innom andre steder utenom når vi blir sultne.  

Frokost blir nok Starbucks og lignende.

Lunsj har jeg skrevet opp: Home slice pizza, pizza hut, Friday's, Burger på en pub.

Middag: Hakkasan, Gauco, Mango tree og Hawksmoor seven dials

Nå får vi bare tre middager, men tror jeg har funnet de som passer oss bra. Gubben får være med å avgjøre når vi kommer så langt hvis det ikke er sånn at jeg må bestille bord på forhånd. Må jeg forresten det, bestille bord på forhånd?

Så forresten en som hadde lagt ut bilde av en som matet et ekorn i en park :hjerte: Det skrev jeg på lista mi over "to do list", men strøk den bort igjen da jeg leste senere at det ikke var lov å mate de. Men så utrolig søte da! Må nok innom en park for å se på de i alle fall:)

 

Jeg ser du har skrevet opp pub-burger. Hvis dere er der en søndag vil jeg anbefale Sunday lunch på en pub med skikkelig søndagsstek. Da snakker vi. :) Jeg har ikke noen anbefalinger i farten, men du kan sikkert finne noe bra på Tripadvisor.

Det er også veldig koselig å ta med litt mat i en park, St. James f.eks, og spise lunsj der. Ser du har fått forslag om å kjøpe mat på Marks & Spencers, og da kan en park være ypperlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flere tips :blomst:Noterer meg det:) Da får vi sett ekornene samtidig og håper på noen fine bilder. Nå vet jeg ikke avstanden og kan god hende jeg tar skikkelig feil, men ser ikke ut som at hotellet vår ligger så veldig langt unna Hyde Park når jeg ser på kartet. Så lunsj der er en super ide:) (Kaster shoppingposer på hotellet og drar med oss noe å spise og tusler inn i parken, hehe)

Jeg skal bestille bord til Hakkasan på fredagen, men jeg er så usikker på tidspunkt. Tenker at det er greit å shoppe til butikkene stenger, for så å spise middag og kose seg resten av kvelden. Spiser vi f.eks kl 1900 mister vi jo to timer med shopping :fnise: Tenke på det et par dager og kanskje høre hva dere pleier å gjøre. I og med at vi kommer ganske sent på torsdagen (fly fra Oslo kl 1300) og reiser hjem 0930 på søndagen så har vi jo ikke såå god tid. Så en søndagsburger får vi heller ikke, men tar den en av de andre dagene:)

Ser på kartet at Oxford Street, Soho og Covent Garden ligger nærme hverandre. Ønsker å klare å komme igjennom alle stedene i løpet av helga. Er det mulig, eller er det så innmari stort at det bare er å glemme? Regner med at vi titter innom de meste av kles butikkene på veien så vi ikke går glipp av noe. Hehe, godt vi begge elsker å shoppe :fnise: 

Har forresten klart å lese hele greia da. 132 sider med kos og masse erfaring rikere. Føler nesten som at jeg har vært der sjøl også.

Morhjertegod, åh ... Ikke misunnelig i det hele tatt. :ph34r:God tur og håper du skriver om turen din når du er tilbake:) Og kanskje litt bilder? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, venus_ skrev:

Noen som har spist på Duck & Waffle?

nei,  man vi vurderte det veldig sist! valget falt på aqua shard istedenfor, mest fordi the shard ligger fem minutter unna hotellet vi alltid bor på. åh gosh,  jeg skriver jo blogg som for det meste handler om reising, og har skrevet masse om London! skulle ønske jeg turte å poste link 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, missdior skrev:

nei,  man vi vurderte det veldig sist! valget falt på aqua shard istedenfor, mest fordi the shard ligger fem minutter unna hotellet vi alltid bor på. åh gosh,  jeg skriver jo blogg som for det meste handler om reising, og har skrevet masse om London! skulle ønske jeg turte å poste link 😅😅

Send på PM da :D 

Aqua shard så også veldig bra ut! Men veldig dyrt synes jeg. Lurer på om ikke confitert and med vaffel må prøves altså, spørs bare om jeg tør meg oppi 40.etasje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 7.3.2016 at 10.58, hege73 skrev:

Tusen takk for kjempe fine tips :helen: 

Det blir garantert Hakkasan til middag. Så nydelig ut da jeg googlet det:) Og pizzaen, jammi!! Den kan vi ta til lunsj, hehe. Så helt fantastisk ut!

Har kommet meg til side 84 nå. Hehe, er jo spennende å lese om andres erfaringer og masse tips å hente. Blant annet tips om adapter. Det hadde jeg aldri tenkt på, men kjekt å ha får å ringe unga underveis. Ser at det er mange som reiser om og om igjen. Gleder meg jo ikke akkurat mindre av å se det:) Blir nok sikkert litt mye fra meg framover her inne, men dere er jo de eneste som vet om det bortsett fra datteren min på 10 og pappa. Er så redd for at overraskelsen blir avslørt hvis flere får vite.  

Tror matlista er klar. Nå har jeg kun skrevet opp lunsj og middag, og siden vi ikke har noen måltider på hotellet så stikker vi innom andre steder utenom når vi blir sultne.  

Frokost blir nok Starbucks og lignende.

Lunsj har jeg skrevet opp: Home slice pizza, pizza hut, Friday's, Burger på en pub.

Middag: Hakkasan, Gauco, Mango tree og Hawksmoor seven dials

Nå får vi bare tre middager, men tror jeg har funnet de som passer oss bra. Gubben får være med å avgjøre når vi kommer så langt hvis det ikke er sånn at jeg må bestille bord på forhånd. Må jeg forresten det, bestille bord på forhånd?

Så forresten en som hadde lagt ut bilde av en som matet et ekorn i en park :hjerte: Det skrev jeg på lista mi over "to do list", men strøk den bort igjen da jeg leste senere at det ikke var lov å mate de. Men så utrolig søte da! Må nok innom en park for å se på de i alle fall:)

 

Jeg ville ha droppet pizza hut og fridays til lunch. Dette er kjederestauranter (fridays har vi jo her hjemme også) som ikke har spesielt spennende mat.

London har mye bra restauranter, og man kan få lunch til en "billig" penge på flere Michelin restauranter. Ofte er det samme retter som til middag, men lunch er som regel alltid mye billigere. F.eks. Arbutus har 3-retters lunch til £26 per person. Jeg ville ha bestilt bord på forhånd om dette er aktuelt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, venus_ skrev:

Send på PM da :D 

Aqua shard så også veldig bra ut! Men veldig dyrt synes jeg. Lurer på om ikke confitert and med vaffel må prøves altså, spørs bare om jeg tør meg oppi 40.etasje :P

det kan jeg jo gjøre! haha. 

 

aqua shard er ikke sååå dyrt altså.  betalte vel 1200 for hovedrett med tilbehør, vin og dessert.  og da er 12% tips bakt inn i prisen. var veldig posht der da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rosenrød skrev:

Jeg vil også gjerne lese Londonblogg!

skal sende link! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til London om et par mnd, og lurer på om noen har tips til noen kule hip hop klubber? Med hip hop/Rap musikk? Er veldig fan av den slags musikk, og gjerne et sted med mange mørke menn/afrikanere?:tongue:

Anonymkode: d6050...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...