Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, morhjertegod skrev:

Vi drar til London i mars, skal bo mellom Queensway og Bayswater tube stations, i nærheten av kensington palace. Vet noen om ca hvor langt det er derfra til Oxford om man skal gå? Eller må man ta buss/tube? 

Jeg ville tatt tuben. Det er veldig enkelt og greit uansett. Men dere kan eventuelt gå til Marble Arch, det er helt i begynnelsen av Oxford Street og all shopping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest morhjertegod
Et øyeblikk siden, Prorsum skrev:

Jeg ville tatt tuben. Det er veldig enkelt og greit uansett. Men dere kan eventuelt gå til Marble Arch, det er helt i begynnelsen av Oxford Street og all shopping. 

Blir mye tube uansett, ville bare sjekke sån omtrent hvor langt det er, men da satser vi på det. Tusen takk for svar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, morhjertegod skrev:

Blir mye tube uansett, ville bare sjekke sån omtrent hvor langt det er, men da satser vi på det. Tusen takk for svar :o)

Tar omtrent 45 minutter å gå. Ville tatt buss 94 eller 390. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, morhjertegod skrev:

Blir mye tube uansett, ville bare sjekke sån omtrent hvor langt det er, men da satser vi på det. Tusen takk for svar :o)

Google maps directions er bra på sånt, man kan velge mellom gangavstand, kollektivt eller bil. Men beregn dobbelt så lang tid som google foreslår, har brent meg et par ganger på veier som er stengt, mer trafikk enn forventet osv.

Anonymkode: 41422...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Google maps directions er bra på sånt, man kan velge mellom gangavstand, kollektivt eller bil. Men beregn dobbelt så lang tid som google foreslår, har brent meg et par ganger på veier som er stengt, mer trafikk enn forventet osv.

Anonymkode: 41422...59a

Citymapper er mye bedre enn Google map når det kommer til å finne fram i London. De foreslå alt fra buss, tog, sykkel, taxi etc. https://citymapper.com/london/

Endret av AwkwardAlice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

3 timer siden, venus_ skrev:

Noen som kan tipse om et sted det er bra å ha afternoon tea? Ikke de aller stiveste stedene.

The Rembrandt oppe ved museene i Kensington :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, missdior skrev:

The Rembrandt oppe ved museene i Kensington :)

her. 

Anonymkode: abc31...358

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, missdior skrev:

The Rembrandt oppe ved museene i Kensington :)

Takk :) Bestiller du bord på forhånd her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, venus_ skrev:

Takk :) Bestiller du bord på forhånd her?

Nei :) Vi gikk rett inn en ettermiddag og spurte om de hadde ledig plass. Er et ganske fint hotell, men man føler seg velkommen der selvom man ikke har på seg finklær. Vi fikk super service og de ansatte var veldig hyggelige. Godt utvalg av te, og fantastiske småkaker. Mener vi betalte i underkant av 30£ hver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, venus_ skrev:

Noen som kan tipse om et sted det er bra å ha afternoon tea? Ikke de aller stiveste stedene.

Jeg vi gjerne anbefale denne! www.bbbakery.co.uk/afternoon-tea/afternoon-tea-bus-tour/ - her har du afternoon tea i en to-etasjes buss mens den kjörer rundt i London :D 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.2.2016 at 0.28, Purple Basil skrev:

Jeg vi gjerne anbefale denne! www.bbbakery.co.uk/afternoon-tea/afternoon-tea-bus-tour/ - her har du afternoon tea i en to-etasjes buss mens den kjörer rundt i London :D 

 

åh gud det må jeg prøve neste gang! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vurderer også å ta meg en London tur med det første. Men, er det noen fare for terror angrep i London eller bør jeg slappe av :) Hva tenker dere andre London turister??

Paris ligger friskt i minne og jeg må innrømme at jeg har ett par scenarioer i hodet mitt.

Takker for innspill.

Anonymkode: 5d348...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tar man buss i London dere? Har holdt meg til undergrunnen hittil, men ser ut som buss må til neste gang jeg reiser. Man scanner oystercard kun når man går på, og ikke av? Sier de hva neste stopp er? Må man gi signal eller stopper bussen på hvert stopp? Må man trykke selv for å åpne døren? Kan man gå på på alle inngangene eller bare fremme hos sjåføren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, venus_ skrev:

Hvordan tar man buss i London dere? Har holdt meg til undergrunnen hittil, men ser ut som buss må til neste gang jeg reiser. Man scanner oystercard kun når man går på, og ikke av? Sier de hva neste stopp er? Må man gi signal eller stopper bussen på hvert stopp? Må man trykke selv for å åpne døren? Kan man gå på på alle inngangene eller bare fremme hos sjåføren? 

Du scanner kortet når du går inn, trenger ikke scanne når du går av. De gangene jeg har tatt buss har alle gått inn forran, selv om det også har vært utgang bak. Vet faktisk ikke om det er noen regel på det :klo: Det leses opp hvilken buss du er på, hva som er endestoppet og hva som er neste stopp. Du plinger på samme måte som her hjemme, sjåføren åpner døren. Det er veldig greit å ta buss når du bare har gjort det noen ganger, kjekt å se seg rundt over bakken også. Nå bruker jeg stort sett over dagskortet hver dag, så da er det greit å kunne hoppe på en buss ett par stopp om det blir langt å gå. Tok buss fra Piccadilly til Westfield shoppingsenter sist jeg var i London, tok såklart lengre tid enn undergrunnen, men satt oppe helt forran og det var rene sightseengen :)

Anonymkode: 22ff2...269

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, missdior skrev:

åh gud det må jeg prøve neste gang! 

Det er en kjempefin tur selv om du eventuelt har sett alle severdighetene før. Det er noe spesielt med å ha afternoon tea i en buss, og en veldig fin opplevelse :) Vurderer å bestille Londontur og afternoon tea i bursdagsgave til min samboer. Vil at han også skal få oppleve bussen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Purple Basil skrev:

Det er en kjempefin tur selv om du eventuelt har sett alle severdighetene før. Det er noe spesielt med å ha afternoon tea i en buss, og en veldig fin opplevelse :) Vurderer å bestille Londontur og afternoon tea i bursdagsgave til min samboer. Vil at han også skal få oppleve bussen :P 

ta meg meeed :lol: har ikke vært i london siden august 2014 og kroppen min skriiiiker etter london! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så gira!!! :hoppendeglad:

Gubben og jeg har vært gift i 10 år 3 juni. Litt over ett år før vi giftet oss, så fikk vi en datter. Så det har liksom aldri blitt noe til at vi har vært på tur eller gjort noe alene. (ikke engang en bryllupsreise) Vi har selvfølgelig snakket om å gjøre noe sammen bare oss to mange ganger, men har alltid endt med at unga har blitt med.

Til jul i fjor (2015) fikk gubben og jeg et gavekort av broren min på en restaurant på 2000,- Og da vi fikk den, så sa han at vi godt kunne ta med unga (som vi alltid gjør) eller dra alene, bare vi to (som broren min ønsket at vi skulle gjøre). Så vi bestemte oss for at han og jeg skulle dra alene, på vår 10 års bryllupsdag 3 juni. Jeg har sagt at jeg skal bestille bord til oss to fredag 3 juni og han gleder seg sååå til at vi to endelig skal få gått ut og gjøre noe alene sammen igjen.

Eller, hehe, det er i alle fall det han tror. For hør nå her :lur:

I morgen skal jeg bestille bord på restauranten, ikke et bord for oss to, unga skal nok en gang bli med. (De er med på denne planen, haha, oss 3 mot pappa *ler*) Altså, gubben vil tro at vi to alene skal feire vår 10 års bryllupsdag 3 juni på denne restauranten. Og det skal han få tro frem til tirsdag 31 mai. 31 mai, skal jeg fortelle han at jeg klarte å booke feil dag og at vi må dra å spise i morgen. (Onsdag 1 juni).  Herrehud, henger dere med så langt? hehe :Knegg: Prøver å forklare så dere skal få med dere hele historien, men vet jeg er dårlig til å forklare meg, men men.. Jeg fortsetter:)

Han vil nok bli litt oppgitt over meg, men har jo verdens fineste mann, så han blir med på den :hjerte: Men omtrent når vi er på vei ut døra onsdagen for å dra, så dukker det plutselig opp 2 unger som også plutselig skal være med å spise. Hehe. Han vil nok bli enda mer oppgitt nå, (det var den alene daten liksom) Hehe

Med meg i veska, har jeg gaven som han vil få når vi sitter på restauranten. Først får han et kort hvor jeg skriver at det er en grunn for at vi alle sitter her i dag og ikke på bryllupsdagen vår. Så litt "kliss" om hvor fin han er osv og avslutte kortet med at vi snart må forte oss hjem å pakke, for i morgen tidlig reiser du og jeg, og KUN du og jeg, på kose tur til LONDON!!!!!!  :nigo:

Hva syns dere? Haha, jeg kjenner han jo og vet at han nesten kommer til å dø når han får vite det :fnise: 

Herregud, jeg klarer nesten ikke vente!!! Hehe. Jeg har ringt sjefen hans, så han har fått fri fra jobb torsdagen og fredagen. Barnevakt er fiksa. Flybilletter er bestilt og betalt. Så nå gjenstår bare hotell igjen. Ser at det begynner å bli fullt overalt så jeg må få fiksa det i morgen. Har sett meg ut et par hoteller. Vil gjerne bo så nærme all shopping som mulig siden vi begge elsker å shoppe :jepp:

Ingen av oss har vært i London før. Hva syns dere om disse hotellene? Så at det var så kort vei til Oxford Street :D Og så var det ikke så ille pris heller.

https://no.hotels.com/hotel/details.html?WOE=7&q-localised-check-out=05.06.2016&WOD=4&q-room-0-children=0&pa=3&tab=description&q-localised-check-in=02.06.2016&hotel-id=122645&q-room-0-adults=2&YGF=14&MGT=3&ZSX=0&SYE=3

 

https://no.hotels.com/hotel/details.html?WOE=7&q-localised-check-out=05.06.2016&WOD=4&q-room-0-children=0&pa=2&tab=description&q-localised-check-in=02.06.2016&hotel-id=211452&q-room-0-adults=2&YGF=14&MGT=3&ZSX=0&SYE=3

 

 

  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...