Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Den 4.4.2016 at 14.48, Haugenjenta skrev:


Spørsmål 3: Jeg har lest og kikket litt, men blir ikke helt klok.. Hva lønner seg her?
Spørsmål 4: Hvor anbefaller dere god mat? Vi er åpne for alt!

3. Anbefaler et vanlig Oystercard. Jeg pleier å kjøpe det på Liverpool street station, der jeg ankommer. Så fyller jeg bare på underveis.

4. The breakfast club. Fantastisk god mat, pannekaker og bacon og pølser og egg, og veldig kule lokaler. Anbefales spes som frokost. Hvis du går på den i Spitalfields kan du kombinere med markedet der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er  det 7 uker og 6 dager til vi reiser, og 7 uker og 5 dager til gubben skal få vite om det :fnise: 

Gleder meg SÅÅÅ!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Ser det er mange gode tips allerede i tråden her, men er så lat at jeg ikke orker å lese gjennom 134 sider :P

Jeg skal til London i midten av juni, alene. Jente på 25 år. Skal kun shoppe, drar dit fredag ettermiddag og hjem søndag kveld.

Tidligere har jeg bodd på Ibis hotel i Sheperd's bush, veldig fint og greit hotell som ligger rett ved Westfield kjøpesenter. Vurderer dette igjen, men har helt glemt hvor mye taxi koster i London. Tenker da fra hotellet-Oxford street og eventuelt til flyplassen. Blir jo helt forvirra på undergrunnen der, noen som vil forklare? Flyr med SAS, så lander på Heathrow. Tror jeg bare har landa på Gatwick før, hvordan er det å komme seg til f.eks Sheperds bush fra Heathrow? Har også bodd på St.Giles rett ved Oxford street før, helt ok hotell, men de har ikke wifi og det er et stort minus når jeg reiser alene kjenner jeg. Noen som har tips om andre bra hotell så nært shoppinga som mulig, og så rimelig som mulig? Noen som har brukt airbnb f.eks?

Kommer meg vel rundt, har jo vært der et par ganger, men aldri alene. Kjenner jeg gleder meg til å kunne shoppe på kun mine premisser(8 timer på Primark, here I come!). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, hvordan funker det med billetter når det står at man skal ta Piccadilly eastbound fra Heathrow terminal 1,2,3 til Leicester Square? Kan man kjøpe det på flyplassen? Bør man kjøpe på nett i forkant? Når jeg kommer dit skal jeg ta den fra Leicester square til Tottenham court road, bare et stopp på The Northern Line - det regner jeg med går greit, men da må jeg ha en annen type billett? 

Kan jeg bare gjøre det samme på returen? Står på citymapper at det bare koster 5-6 gbp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, negnavhc skrev:

Okei, hvordan funker det med billetter når det står at man skal ta Piccadilly eastbound fra Heathrow terminal 1,2,3 til Leicester Square? Kan man kjøpe det på flyplassen?

Kjøp Oyster-card. Det er automater på flyplassen før du går ned og du betaler ikke ekstra for å bytte mellom ulike T-baner på samme stasjon. Du må bruke kortet når du går inn på stasjonen og når du skal gå ut av den siste på reisen. Du skjønner det når du ser det. Det kan også brukes på busser, men da bare når du går på.

Anonymkode: 07c83...1b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.4.2016 at 18.27, Invicta skrev:

3. Anbefaler et vanlig Oystercard. Jeg pleier å kjøpe det på Liverpool street station, der jeg ankommer. Så fyller jeg bare på underveis.

4. The breakfast club. Fantastisk god mat, pannekaker og bacon og pølser og egg, og veldig kule lokaler. Anbefales spes som frokost. Hvis du går på den i Spitalfields kan du kombinere med markedet der. 

Helt enig, The Breakfast Club er fantastisk! :)

Ellers anbefaler jeg også:

Mother Mash: For de som elsker potetmos. Her velges potetmostypen først, deretter det man ønsker til dette, enten gourmetpølser eller pai.

Sketch: Noe helt spesielt, vanskelig å beskrive. Må sees. Her finnes ulike temaer med ulike restauranter/barer. Her finner man Michelin-stjerne-restauranten The Lecture Room & Library, gastro-brasseriet The Gallery, den loungeaktige restauranten The Parlour , den magiske afternoon tea/cocktailbar/restauranten The Glade og loungebaren East Bar. Her får man alt fra comfort food til afternoon tea til michelinstjerne-mat til cocktails. Må oppleves.

Regency Café: Art deco-café fra 40-tallet. Stemt fra som den femte beste restauranten i London på Yelp, får generelt svært varm omtale i f.eks The Telegraph. Her får man veldig god mat til en svært billig penge. Her får man "builder's tea" og en skikkelig deilig Full English Breakfast. 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp Oyster-card. Det er automater på flyplassen før du går ned og du betaler ikke ekstra for å bytte mellom ulike T-baner på samme stasjon. Du må bruke kortet når du går inn på stasjonen og når du skal gå ut av den siste på reisen. Du skjønner det når du ser det. Det kan også brukes på busser, men da bare når du går på.

Anonymkode: 07c83...1b3

Okei, så samme kortet fra flyplassen og i sentrum? Supert i såfall. Er det ok å kjøpe på denne siden: https://www.ticketservice.no/transport/t-bane-buss/oyster-card-pafyllsbare-buss-og-t-banekort på forhånd? Skal bo i sentrum, så trenger det egentlig bare til og fra flyplass, og evt en tur/retur i sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.4.2016 at 1.06, negnavhc skrev:

Okei, så samme kortet fra flyplassen og i sentrum? Supert i såfall. Er det ok å kjøpe på denne siden: https://www.ticketservice.no/transport/t-bane-buss/oyster-card-pafyllsbare-buss-og-t-banekort på forhånd? Skal bo i sentrum, så trenger det egentlig bare til og fra flyplass, og evt en tur/retur i sentrum.

Det er det samme kortet, Piccadilly line er vanlig T-bane. Du kan kjøpe kortene på den nettsiden. Du vil da få et turistkort i stedet for vanlig. Forskjellen er at det vanlige har refunderes (lettest hvis du har kjøpt det kontant og det er mindre enn £10 stående på kortet for da får du bare pengene utbetalt), og du kan legge inn 7-dagerskort på det. Hver person må ha et eget kort, og du kan finne prisene mellom to stasjoner her: https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/fares/single-fare-finder?intcmp=1660

Anonymkode: 07c83...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mamma stikker til London på jentetur første helga i mai. Flybilettene er i boks, men vi trenger et hotell. Helst noe som er så sentralt at vi kan gå ut og spise på kvelden, og gå tilbake til hotellet. Om det koster under 5000 for oss begge hadde det vært supert! Forslag til ting vi kan gjøre, se og spise, som ikke bare er shopping, blir også godt tatt i mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hali skrev:

Jeg og mamma stikker til London på jentetur første helga i mai. Flybilettene er i boks, men vi trenger et hotell. Helst noe som er så sentralt at vi kan gå ut og spise på kvelden, og gå tilbake til hotellet. Om det koster under 5000 for oss begge hadde det vært supert! Forslag til ting vi kan gjøre, se og spise, som ikke bare er shopping, blir også godt tatt i mot :)

Regner med at dere deler rom :)  Du kommer veldig langt med 5000 i hvert fall. Om dere ønsker å bo sentralt i forhold til Oxford Street og greie restauranter, kan anbefale DoubleTree by Hilton Marble Arch, Cumberland og Thistle Marble Arch.

Ønsker dere det lille ekstra, litt luksus, så bør du ta et titt på Montcalm -  det er helt amazing!

Lykke til, London er digg :) 

Anonymkode: 5d348...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hali skrev:

Jeg og mamma stikker til London på jentetur første helga i mai. Flybilettene er i boks, men vi trenger et hotell. Helst noe som er så sentralt at vi kan gå ut og spise på kvelden, og gå tilbake til hotellet. Om det koster under 5000 for oss begge hadde det vært supert! Forslag til ting vi kan gjøre, se og spise, som ikke bare er shopping, blir også godt tatt i mot :)

Har hørt mye bra om The Sumner Hotel som ligger like oppafor Marble Arch. Skal bo der selv neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Snart 5 uker igjen til jeg setter mine ben på Engelsk jord for aller første gang :hoppendeglad:Gubben vet fortsatt ingenting, og det vil han fortsatt ikke gjøre før kvelden før vi reiser. Åååå, som jeg går igjen og igjen oppe i hodet mitt og ser for meg hvordan jeg skal ordlegge meg, hvordan jeg skal gi han kortet. Dette tror jeg blir sååå bra :fnise: Han skal få mest mulig sjokk. Jo større overraskelse, jo bedre blir sjokket! hehehe. :lur::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 7.4.2016 at 1.58, hege73 skrev:

Nå er  det 7 uker og 6 dager til vi reiser, og 7 uker og 5 dager til gubben skal få vite om det :fnise: 

Gleder meg SÅÅÅ!!!!

Så spennende! Du inspirerte meg til å gjøre det samme for mannen min. Så nå planlegger jeg tur til Frankrike uten at han vet det :)

Håper dere koser dere masse i London :D

Endret av Purple Basil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, hege73 skrev:

Snart 5 uker igjen til jeg setter mine ben på Engelsk jord for aller første gang :hoppendeglad:Gubben vet fortsatt ingenting, og det vil han fortsatt ikke gjøre før kvelden før vi reiser.

Siden det er første gang du reiser vil jeg for sikkerhets skyld bare minne om at dere bør registerere passene på begge flybillettene i god tid på forhånd siden det er utenfor Schengen. Fort gjort å glemme hvis ikke man hadde passene klare da man bestilte billettene.

Anonymkode: 07c83...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Purple Basil skrev:

Så spennende! Du inspirerte meg til å gjøre det samme for mannen min. Så nå planlegger jeg tur til Frankrike uten at han vet det :)

Håper dere koser dere masse i London :D

Åååå, så utrolig koselig :hjerte: Haha, nå har jeg lagt DEN fete planen!! Skulle ønske dagen var i morgen alt skulle skje, men får smøre meg med tålmodighet:) Hvordan har du tenkt å si til han når du skal avsløre overraskelsen din? :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden det er første gang du reiser vil jeg for sikkerhets skyld bare minne om at dere bør registerere passene på begge flybillettene i god tid på forhånd siden det er utenfor Schengen. Fort gjort å glemme hvis ikke man hadde passene klare da man bestilte billettene.

Anonymkode: 07c83...1b3

Ja da jeg bestilte så hadde jeg ikke med passene våre. Men jeg så da at passinformasjon måtte skrives på, så jeg dro tilbake til pappa etter noen dager å fiksa det:) Så håper alt er i orden:) Tenkte å ringe Norwegian å høre for sikkerhetsskyld. Og kanskje spørre om de kan gjøre noe spesielt ombord for mannen min, siden alt var en overraskelse. Hehe. Si noe på høyttaleren, eller kanskje få kapteinen til å si noe :fnise::fnise: "Hei du som sitter på sete nr 6A. Reis deg opp" Hahaha! Og så gratulere han med 10 års bryllupsdag og gi han en flaske med sjampagne eller noe. hehe. Åååå, det hadde vært kult! Ringer Norwegian i morgen og spør. Holder ikke med bare en overraskelse vøtt :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prata med Norwegian, alt er i orden med passinformasjon:) Spurte om det gikk an å overraske gubben ombord i flyet også, men da sa hun at dette måtte jeg spørre flyvertinnene om da jeg kom ombord i flyet. Det får jeg ikke gjort, for da vil jo han se det. Men jeg tenkte... :lur: Jeg kan skrive et lapp om hele greia, og gi den til en av flyvertinnene med en gang vi går ombord, hvor det står om hun kan gi litt oppmerksomhet til han som sitter på sete xx. Hehe. Og gratulere han med bryllupsdagen. Hva syns dere? Eller er det noen andre som har noen gode forslag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, hege73 skrev:

Ja da jeg bestilte så hadde jeg ikke med passene våre. Men jeg så da at passinformasjon måtte skrives på, så jeg dro tilbake til pappa etter noen dager å fiksa det:) Så håper alt er i orden:) Tenkte å ringe Norwegian å høre for sikkerhetsskyld. Og kanskje spørre om de kan gjøre noe spesielt ombord for mannen min, siden alt var en overraskelse. Hehe. Si noe på høyttaleren, eller kanskje få kapteinen til å si noe :fnise::fnise: "Hei du som sitter på sete nr 6A. Reis deg opp" Hahaha! Og så gratulere han med 10 års bryllupsdag og gi han en flaske med sjampagne eller noe. hehe. Åååå, det hadde vært kult! Ringer Norwegian i morgen og spør. Holder ikke med bare en overraskelse vøtt :lur:

 

3 timer siden, hege73 skrev:

Da har jeg prata med Norwegian, alt er i orden med passinformasjon:) Spurte om det gikk an å overraske gubben ombord i flyet også, men da sa hun at dette måtte jeg spørre flyvertinnene om da jeg kom ombord i flyet. Det får jeg ikke gjort, for da vil jo han se det. Men jeg tenkte... :lur: Jeg kan skrive et lapp om hele greia, og gi den til en av flyvertinnene med en gang vi går ombord, hvor det står om hun kan gi litt oppmerksomhet til han som sitter på sete xx. Hehe. Og gratulere han med bryllupsdagen. Hva syns dere? Eller er det noen andre som har noen gode forslag? 

Nei, bare.... Nei

Anonymkode: 0f9b7...533

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, hege73 skrev:

Da har jeg prata med Norwegian, alt er i orden med passinformasjon:) Spurte om det gikk an å overraske gubben ombord i flyet også, men da sa hun at dette måtte jeg spørre flyvertinnene om da jeg kom ombord i flyet. Det får jeg ikke gjort, for da vil jo han se det. Men jeg tenkte... :lur: Jeg kan skrive et lapp om hele greia, og gi den til en av flyvertinnene med en gang vi går ombord, hvor det står om hun kan gi litt oppmerksomhet til han som sitter på sete xx. Hehe. Og gratulere han med bryllupsdagen. Hva syns dere? Eller er det noen andre som har noen gode forslag? 

For meg hadde det bare vært kleint. Jeg hadde ikke ønsket den oppmerksomheten på flyet. Det blir litt som å fri på storskjerm på baseballkamp. *grøss* 

Hva med å snakke med hotellet å få satt inn en flaske kald champagne eller noe og litt frukt på rommet før dere kommer? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...