Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Reiser til London om akkurat én uke og gleder meg veldig. Det er bare mamma og meg denne gangen og det tror jeg blir veldig koselig. Hun har ikke vært der på 40 år, så det blir nok et artig gjensyn for henne. ;) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Ompus skrev:

Ompus skal til london i februar, og siden jeg og mitt reisefølge må fly kl 9 om morgen fra stansted, så vil vi ha hotell nærme togstasjon. Dette for at vi synes det er stress med undergrund og så tog så tidlig om morgen ;) Vi skal itilegg sjekke inn bagasaje.
Har dere et budsjetthotell å annbefale for 3 personer i 20 årene ? Helst nær liverpool street der togett går fra :)

Tune hotel Liverpool street:)

Anonymkode: 2b6b7...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17. november 2016 den 7.42, MissStiles skrev:

Noen som har vært på harry Potter universet i london?

Anbefaler å kjøpe/leie audiogudie (i luken før du stiller deg i innslipp-køen til studioet). Jeg hadde slik guide, mens min søster som jeg reiste dit med hadde ikke og vi endte opp med å dele på audioguiden! Så mye gøy ekstra man får med seg på den (og man har et kart der også så man vet hvor man er og hva som er rundt en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :)

- Kan noen anbefale noen gode vegetarsteder i London?

- Andre gøyale ting å finne på for et par på 24 år? "Alternative" tips tas godt i mot! 

 

Reiser i romjulen

 

Anonymkode: 41cca...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
På 11/28/2016 den 23.31, AnonymBruker skrev:

Hallo! :)

- Kan noen anbefale noen gode vegetarsteder i London?

- Andre gøyale ting å finne på for et par på 24 år? "Alternative" tips tas godt i mot! 

 

Reiser i romjulen

 

Anonymkode: 41cca...541

Mildreds er vel relativt kjent og populært. De har vokst til en liten minikjede i bykjernen. De fleste indiske restaurantene har også flotte vegetarretter. Jeg kan sikkert finne flere tips basert på hvilket nabolag skal dere bo i (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, November 26, 2016 den 20.46, Ompus skrev:

Ompus skal til london i februar, og siden jeg og mitt reisefølge må fly kl 9 om morgen fra stansted, så vil vi ha hotell nærme togstasjon. Dette for at vi synes det er stress med undergrund og så tog så tidlig om morgen ;) Vi skal itilegg sjekke inn bagasaje.
Har dere et budsjetthotell å annbefale for 3 personer i 20 årene ? Helst nær liverpool street der togett går fra :)

Da bør dere være på Stansted klokken 7 på morgenen. Kanskje er det bedre å sjekke inn på et hotell ved flyplassen den siste natten? Det gjorde vi en gang vi hadde tidlig fly. Sjekket inn på Radisson rett ved flyplassen.  Veldig bra hotell og mye billigere enn i London.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Tuesday, November 29, 2016 den 10.31, AnonymBruker skrev:

Hallo! :)

- Kan noen anbefale noen gode vegetarsteder i London?

- Andre gøyale ting å finne på for et par på 24 år? "Alternative" tips tas godt i mot! 

 

Reiser i romjulen

 

Anonymkode: 41cca...541

De fleste restauranter i London har gode vegetaralternativer. Ellers er et godt tips å søke på Tripadvisor. Da kan du søke på vegetar og område. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk :)

Noen tips til morsomme aktiviteter, som ikke er de typiske "london eye" eller madame tussauds, for et kreativt par i 20 årene?

Anonymkode: 41cca...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan rekker man mest mulig på 1,5 dag ?
Vil gjerne ha tips om hvilken rekkefølge man bør se følgende ting i (da jeg regner med at noe kanskje er nærmere hverandre osv)

Buckingham Palace
Tower Bridge
Westminster Abbey
Trafalgar Square
Oxford Street
tower of london
London eye
big ben
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Girly skrev:

Hvordan rekker man mest mulig på 1,5 dag ?
Vil gjerne ha tips om hvilken rekkefølge man bør se følgende ting i (da jeg regner med at noe kanskje er nærmere hverandre osv)

Buckingham Palace
Tower Bridge
Westminster Abbey
Trafalgar Square
Oxford Street
tower of london
London eye
big ben
 

 

 

Fra Buckingham Palace kan du gå gjennom St. James Park til Westminster Abbey, rett ved siden av ligger Big Ben og ved å krysse broen ved Big Ben kommer du til London Eye. Dette er ikke langt. Det er nok lurt å kjøpe billetter til London Eye på forhånd. Personlig synes jeg Covent Garden er veldig hyggelig og ville shoppet litt der, hvis det er målet, i stedet for Oxford Street. Dit kan du gå fra London Eye og krysse broen ved siden den du tok fra Big Ben, da kommer du til Embankment og kan oppover en smal gate og videre til Covent Garden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Jeg reiser tilbake til London igjen i mars og denne gangen skal jeg ta med meg mamma, pappa og tanten min. Mamma var med meg til London for 1 år siden, så denne turen blir nok lagt opp mest etter hva tante og pappa ønsker å gjøre. Tante er jeg ikke så bekymret for da jeg vet sånn ca hva vi kan gjøre, men pappa er det litt vanskeligere med. Han ønsker å se vaktskiftet, så det skal han selvfølgelig få. Han vil ikke dra på fotballkamp eller andre typer arrangementer, men heller oppleve selve byen. Han er veldig interessert i 2. verdenskrig og militæret, så hadde vært morsomt å dra på museum tenker jeg. Har dere noen forslag til museum og andre ting vi kan gjøre? :)

Anonymkode: 61bfe...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg reiser tilbake til London igjen i mars og denne gangen skal jeg ta med meg mamma, pappa og tanten min. Mamma var med meg til London for 1 år siden, så denne turen blir nok lagt opp mest etter hva tante og pappa ønsker å gjøre. Tante er jeg ikke så bekymret for da jeg vet sånn ca hva vi kan gjøre, men pappa er det litt vanskeligere med. Han ønsker å se vaktskiftet, så det skal han selvfølgelig få. Han vil ikke dra på fotballkamp eller andre typer arrangementer, men heller oppleve selve byen. Han er veldig interessert i 2. verdenskrig og militæret, så hadde vært morsomt å dra på museum tenker jeg. Har dere noen forslag til museum og andre ting vi kan gjøre? :)

Anonymkode: 61bfe...bf5

Da er nok HMS Belfast det rette for ham: 

http://www.iwm.org.uk/visits/hms-belfast

National Maritime Museum i Greenwich (uttales Grenn-itch, eller Grin-idge) har også mye militært innhold.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg reiser tilbake til London igjen i mars og denne gangen skal jeg ta med meg mamma, pappa og tanten min. Mamma var med meg til London for 1 år siden, så denne turen blir nok lagt opp mest etter hva tante og pappa ønsker å gjøre. Tante er jeg ikke så bekymret for da jeg vet sånn ca hva vi kan gjøre, men pappa er det litt vanskeligere med. Han ønsker å se vaktskiftet, så det skal han selvfølgelig få. Han vil ikke dra på fotballkamp eller andre typer arrangementer, men heller oppleve selve byen. Han er veldig interessert i 2. verdenskrig og militæret, så hadde vært morsomt å dra på museum tenker jeg. Har dere noen forslag til museum og andre ting vi kan gjøre? :)

Anonymkode: 61bfe...bf5

Churchills bunker! 

http://www.iwm.org.uk/visits/churchill-war-rooms

Anonymkode: 41422...59a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg reiser tilbake til London igjen i mars og denne gangen skal jeg ta med meg mamma, pappa og tanten min. Mamma var med meg til London for 1 år siden, så denne turen blir nok lagt opp mest etter hva tante og pappa ønsker å gjøre. Tante er jeg ikke så bekymret for da jeg vet sånn ca hva vi kan gjøre, men pappa er det litt vanskeligere med. Han ønsker å se vaktskiftet, så det skal han selvfølgelig få. Han vil ikke dra på fotballkamp eller andre typer arrangementer, men heller oppleve selve byen. Han er veldig interessert i 2. verdenskrig og militæret, så hadde vært morsomt å dra på museum tenker jeg. Har dere noen forslag til museum og andre ting vi kan gjøre? :)

Anonymkode: 61bfe...bf5

Krigsmuseet i London er veldig bra! http://www.iwm.org.uk/visits/iwm-london 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

 

Hei dere,

Jeg og kjæresten min skal på musikal (Lion King) i London, men vi sliter med å finne ut hvor det er best å sitte i Lyceum Theatre. Vi tenkte kanskje Royal Circle på rad A evt. B. Men er usikker på Rad A pga rekkverket foran.

Har noen her tips eller forslag på gode sitteplasser? :)

Kan man hente billettene der, eller er det best å få dem sendt i posten til Norge og ta dem med på forestillingen?

 

(Jeg får ikke vekk det spoiler-feltet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Rægs skrev:
  Vis skjult innhold

 

Hei dere,

Jeg og kjæresten min skal på musikal (Lion King) i London, men vi sliter med å finne ut hvor det er best å sitte i Lyceum Theatre. Vi tenkte kanskje Royal Circle på rad A evt. B. Men er usikker på Rad A pga rekkverket foran.

Har noen her tips eller forslag på gode sitteplasser? :)

Kan man hente billettene der, eller er det best å få dem sendt i posten til Norge og ta dem med på forestillingen?

 

(Jeg får ikke vekk det spoiler-feltet)

Anbefaler deg denne siden. Her kan du blant annet lese hva som regnes som gode og dårlige seter osv.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var og så den i sommer. Vi satt på en av de første radene nede i parkett. Rad 4 eller 5. Kostet skjorta men var verdt det. Kjøpte billetter på nettet og hentet de ut et par timer i forveien på selve teateret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyr fra Heathrow tidlig en lørdag morgen og må ha hotell fra fredag til lørdag. 

Noen som kan anbefale hotel nærme Heathrow eller nærme Kings Cross?

Anonymkode: acb3c...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer familietur til London i sommer, og har lyst på Lion King-musikalen. Men ser nå at man kun kan booke frem til 3. juni (planlegger juli). Tar musikalene sommerferie der borte? Tenkte det kanskje bare var mulig å booke på forhånd en viss tid fremover. Har søkt på nett, men finner ingenting om at de ikke har forestillinger på sommeren. Noen som vet?

Anonymkode: c9dec...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2017 den 7.58, AnonymBruker skrev:

Vurderer familietur til London i sommer, og har lyst på Lion King-musikalen. Men ser nå at man kun kan booke frem til 3. juni (planlegger juli). Tar musikalene sommerferie der borte? Tenkte det kanskje bare var mulig å booke på forhånd en viss tid fremover. Har søkt på nett, men finner ingenting om at de ikke har forestillinger på sommeren. Noen som vet?

Ingen som har informasjon om dette?

Anonymkode: c9dec...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...