Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som har informasjon om dette?

Anonymkode: c9dec...604

Jeg vet ikke, men jeg vet at mange billetter ikke blir lagt ut kanskje 3-4 måneder før, og derfor må man vente litt før man kan bestille. Om de har sommerferie vet jeg ikke, men da jeg var i London i juli gikk de fleste forestillinger som normalt så vidt jeg kunne se. Vi var riktignok på en annen musikal, men husker jeg tittet på billetter til The Lion King.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som har informasjon om dette?

Anonymkode: c9dec...604

Hei! :)

Jeg er usikker på dette selv, men vil tro at musikaler går i alle årstider og spesielt fellesferier da det gir stor inntekt og er attraktivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juli er ikke feriemåned i England, de begynner vel stort sett i august. Det er sikkert som Yvonne sier at de legger de ut senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Yvonne skrev:

Jeg vet ikke, men jeg vet at mange billetter ikke blir lagt ut kanskje 3-4 måneder før, og derfor må man vente litt før man kan bestille. Om de har sommerferie vet jeg ikke, men da jeg var i London i juli gikk de fleste forestillinger som normalt så vidt jeg kunne se. Vi var riktignok på en annen musikal, men husker jeg tittet på billetter til The Lion King.

Mvh Yvonne :heiajente: 

 

2 timer siden, DaAg skrev:

Hei! :)

Jeg er usikker på dette selv, men vil tro at musikaler går i alle årstider og spesielt fellesferier da det gir stor inntekt og er attraktivt. 

 

47 minutter siden, Serafina. skrev:

Juli er ikke feriemåned i England, de begynner vel stort sett i august. Det er sikkert som Yvonne sier at de legger de ut senere.

Da har jeg fått bekreftet at det er show også i juli, men billetter legges ikke ut før i februar/mars :)

Anonymkode: c9dec...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎01‎.‎2017 den 23.56, AnonymBruker skrev:

Vi flyr fra Heathrow tidlig en lørdag morgen og må ha hotell fra fredag til lørdag. 

Noen som kan anbefale hotel nærme Heathrow eller nærme Kings Cross?

Anonymkode: acb3c...ceb

Har dere sjekket ut hoteller i Paddington-området? Fra Paddington station tar det 15 minutter med Heathrow Express, og det ser ut til at første tog går kl 05:10 fra Paddington.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2017 den 15.10, AnonymBruker skrev:

Han er veldig interessert i 2. verdenskrig og militæret, så hadde vært morsomt å dra på museum tenker jeg. Har dere noen forslag til museum og andre ting vi kan gjøre? :)

Anonymkode: 61bfe...bf5

Av de tingene som er nevnt er det helt klart Imperial War Museum London som har det største og mest allsidige tilbudet.

Anonymkode: 07c83...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19/01/2017 den 15.52, silkestrå skrev:

Har dere sjekket ut hoteller i Paddington-området? Fra Paddington station tar det 15 minutter med Heathrow Express, og det ser ut til at første tog går kl 05:10 fra Paddington.

Vi vurderte det relativt tidlig, men det ble mye styr frem og tilbake for å finne ut hva som kom til å funke best.

Vi kom med tog til St. Pancras fra Midlands på fredag, det var ikke før vi så hvor lite folk som var på undergrunnen at vi bestemte oss for å bare dra rett til Heathrow, var heldig og fikk et rimelig hotell på terminal 4 (Hilton, anbefales!). 

Vi er hvertfall en erfaring rikere, nå når vi reiser med to barn må vi begynne å planlegge litt bedre :fnise:

Anonymkode: acb3c...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det Londontur på oss i mars :D Har ikke vært der siden 2011 :o Vi har 2 hele dager der før vi drar videre til Manchester for å besøke venner, så jeg må lese denne tråden igjen for noen tips :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser med mamma om et par uker. Hun har aldri vært der før, noen tips til hva vi kan finne på? Hvilke musicals er bra, hva er beste måte å handle billetter på etc? :)

Anonymkode: cb5a4...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi lander sent på Gatwick, 23.50. Hva anbefalerer dere av transport inn til london? Ser ut som siste avgang til GE er 23.50 fra gatwick.

Anonymkode: 58a5a...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi lander sent på Gatwick, 23.50. Hva anbefalerer dere av transport inn til london? Ser ut som siste avgang til GE er 23.50 fra gatwick.

Anonymkode: 58a5a...a0d

Det går express- og lokaltog hele natten til forskjellige togstasjoner i London sentrum. Jeg tror at også Gatwick Express har senere avganger enn det du skriver. Kanskje du må søke etter avganger ved å bruke datoen etter den datoen dere lander på for å få opp de første avgangene som best passer med deres fly. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er været og temperatur i Februar ? Bruker man vinterjakka og skoene fra Norge- eller reiser man i joggesko og vårjakke (med varm genser under)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Vi har bestilt oss tur og fant et flott hotell som vi bestilte, det ligger i Whitechappel.

Har forstått nå i ettertid at dette er et muslimsk område i London. Noen her med kjennskap til London som vil fortelle litt mer om dette området? 

Anonymkode: 00752...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Tja, islam er nok statistisk sett nabolagets største religion i Whitechapel, og demografien avviker vesentlig fra snittet for London. Ellers er det et litt kjedelig og tamt nabolag rett øst for bykjernen, med enkel adkomst til flotte steder som the Tower og Borough Market. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest padawan

OMG. Bor det muslimer i nabolaget? Da er det nok best å avbestille turen først som sist. 

 

 

</ironi>

Endret av padawan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, padawan skrev:

OMG. Bor det muslimer i nabolaget? Da er det nok best å avbestille turen først som sist. 

 

 

</ironi>

Altså, kutt ut de OMG greiene. Er ikke du en voksen mann? Hvorfor sier du ironisk at vi skulle vi avbestille turen? Gjerne forklar.

 

Jeg tenkte mer på om noen hadde noen fine resturanter/kafeer i området å anbefale, eller tips til severdigheter. Tenker at maten i dette området sikkert er meget spennende :) Butikker som er verdt en tur. 

Anonymkode: 00752...640

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bestillt Londontur i midten av Juli og vi skal bo på Banks hotel litt utenfor  selve london (sone 5 på linjekartet).
Noen som vet om beste måte å komme seg fra Heathrow til Banks hotel? 

Planen for besøket:

London Eye
Big Ben
Harry Potter Studiotour
Madam tussauds
Shopping
Se "Harry Potter and the cursed child"
Besøke minst 1 michelin resturant
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså, kutt ut de OMG greiene. Er ikke du en voksen mann? Hvorfor sier du ironisk at vi skulle vi avbestille turen? Gjerne forklar

Anonymkode: 00752...640

Joda, jeg er voksen lizzom.

 

Virket som du var redd for å bo der etter som det er flest muslimer som bor der.

Endret av padawan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...