Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Takk for tips Duckie :) Noterer meg.

Men tenkte at pizza hut og Fridays bare noe vi kunne ta kjapt mellom shoppinga. Fridays er så digg, og vi er aldri å spiser ute her hjemme uansett. Vi er skikkelig dårlig til å finne på ting alene, gubben og jeg.

Men jeg håper om det er noen som vet om det finnes butikk eller butikker i London hvor de selger Please bukser og sånn type klær? Da hadde jeg blitt kjempe glad!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal til London om et par mnd, og lurer på om noen har tips til noen kule hip hop klubber? Med hip hop/Rap musikk? Er veldig fan av den slags musikk, og gjerne et sted med mange mørke menn/afrikanere?:tongue:

Anonymkode: d6050...1ca

Da jeg bodde i London dro jeg ofte på Alibi i Dalston. De har ofte hip hop. Dalston generelt har mange utesteder som spiller rap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært i London med baby? Vi tenker på en Londontur til høsten en gang, muligens, kanskje:fnise: Da er jenta 6-7 mnd, og må jo ligge i vogn ennå. Hvordan er det på hotell, tube/buss, restauranter etc når man har med baby, vogn og alt som hører med? Er det veldig stress eller går det helt fint? Har ingen barn fra før og har aldri reist med så små barn før, aner ikke hvordan det funker. Vi er ellers godt reisevante, men som sagt, ikke med barn! :P  Tips mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvilke musikaler liker dere best? Ikke Phantom of the opera, Book of mormons eller lion king :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg teller ned til vi skal til London. 3 måneder, 1 uke og 6 dager. Gleder meg! :hoppe:

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, venus_ skrev:

Hvilke musikaler liker dere best? Ikke Phantom of the opera, Book of mormons eller lion king :) 

Mamma Mia er alltid en suksess :) 

Anonymkode: 5d348...77a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 10. mars 2016 at 10.49, Lumos skrev:

Noen som har vært i London med baby? Vi tenker på en Londontur til høsten en gang, muligens, kanskje:fnise: Da er jenta 6-7 mnd, og må jo ligge i vogn ennå. Hvordan er det på hotell, tube/buss, restauranter etc når man har med baby, vogn og alt som hører med? Er det veldig stress eller går det helt fint? Har ingen barn fra før og har aldri reist med så små barn før, aner ikke hvordan det funker. Vi er ellers godt reisevante, men som sagt, ikke med barn! :P  Tips mottas med stor takk!

Har ikke vært i London med så små barn, men med en 7-åring. Aldri mer, sier bare jeg! Det ble altfor travelt for ungen, rett å slett. Ble til slutt av sure miner. 

Nå er det nok helt annerledes å reise med en liten baby - enklere vil jeg nesten påstå :) Å ta med vogn på tube/buss vil jeg dog ikke anbefale, i hvert fall ikke i rushtiden. Da har du holde nok med å få plass til deg selv.....

Å ha med vogn rundt på hoteller, restauranter, butikker, museer osv er ikke noe problem :)

Lykke til!

Anonymkode: 5d348...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tipser dere når dere er i England? I taxier bruker jeg å bare runde opp. Men på restaurant feks, dersom det er lagt til service charge tipser dere i tillegg eller betaler dere da det nøyaktige beløpet som står? Og på hotellet jeg skal bo på nå er ikke det mulighet for å lage te/kaffe selv på rommet, men man kan ringe og få sendt det opp gratis, er det da forventet at jeg tipser den som kommer med det? Og isåfall hvor mye?

Anonymkode: a250d...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeeee! :hoppendeglad:
I midten av august besøker kjæresten og jeg London for første gang begge to.
Jeg er av typen god planlegging og vil vite så mye som mulig før avreise :fnise:

Vi skal bo på London House Hotel, og planlegger selvsagt standard turistting;
London Dungeon, London Eye og Madame Tussauds -
Spørsmål 1: Hvor er det lurt å forhåndsbestille til disse, og hvilke type billetter bør vi velge?

Vi lander på Gatwick, og skal ta Expressen inn til Victoria.
Spørsmål 2: Lønner det seg å bestille billetter til dette på forhånd og?
Og hvor koster det for taxi i London? Fra Victoria til hotellet, som tar ca. 18 minutter i følge googlemaps..

Vi skal jo komme oss rundt, og av de jeg kjenner som har vært i London så er undergrunnen tydeligvis best.
Spørsmål 3: Jeg har lest og kikket litt, men blir ikke helt klok.. Hva lønner seg her?
Og åssen er systemet på undergrunnen?
Har skjønt at det er oppdelt fargemessig, men hvordan holde styr på nord/sør/øst/vest når man skal noen steder?

Mat! Vi må ha mat :P
Spørsmål 4: Hvor anbefaller dere god mat? Vi er åpne for alt!
Gjerne i nærheten av nevnte plasser og, samt Her Majesty's Theatre.

Jeg kommer sikkert tilbake med flere spørsmål, og kommer nok til å lese mye her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joppe
32 minutter siden, Haugenjenta skrev:

Weeeee! :hoppendeglad:
I midten av august besøker kjæresten og jeg London for første gang begge to.
Jeg er av typen god planlegging og vil vite så mye som mulig før avreise :fnise:

Vi skal bo på London House Hotel, og planlegger selvsagt standard turistting;
London Dungeon, London Eye og Madame Tussauds -
Spørsmål 1: Hvor er det lurt å forhåndsbestille til disse, og hvilke type billetter bør vi velge?
For å slippe kø, bestill på nett før du reiser. Uten forhåndskjøpt billett til alle de du nevner, kan du fint stå 2 timer i kø. Bortkastet tid og som oftest er det litt billigere å kjøpe billetter på nett. 
Vi lander på Gatwick, og skal ta Expressen inn til Victoria. Perfekt!
Spørsmål 2: Lønner det seg å bestille billetter til dette på forhånd og? Bestill billetter på attraksjonens egen hjemmeside. Som oftes rimeligst og trygt.
Og hvor koster det for taxi i London? Fra Victoria til hotellet, som tar ca. 18 minutter i følge googlemaps..
Londons black cabs har som regel en start pris på 2.14 pund. Pris er helt avhengig av trafikk osv. 
Vi skal jo komme oss rundt, og av de jeg kjenner som har vært i London så er undergrunnen tydeligvis best.
Spørsmål 3: Jeg har lest og kikket litt, men blir ikke helt klok.. Hva lønner seg her?
Og åssen er systemet på undergrunnen?
Har skjønt at det er oppdelt fargemessig, men hvordan holde styr på nord/sør/øst/vest når man skal noen steder? Kjøp undergrunnsbillett (ukespass) på nett før du reiser. Mye billigere. Verdens enkleste system. Du finner kart over alt i byen og det er veldig enkelt å finne frem.
Mat! Vi må ha mat :P
Spørsmål 4: Hvor anbefaller dere god mat? Vi er åpne for alt!
Gjerne i nærheten av nevnte plasser og, samt Her Majesty's Theatre. Spørs hva dere er ute etter. I London finner du alt i alle prisklasser.  Garfunkels er en kjede, men med god mat. Ellers er The Wolsley å anbefale. Å husk, aldri en London tur uten en skikkelig pub-lunsj.

Jeg kommer sikkert tilbake med flere spørsmål, og kommer nok til å lese mye her inne :)

Har svart deg i rødt. Håper det er til litt hjelp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi planlegger å dra på juleshopping til London i nov/des. Må se på billetter og hotell snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Joppe skrev:

Har svart deg i rødt. Håper det er til litt hjelp :) 

Mange takk, det hjalp litt :biggrin:
Jeg har som regel ikke noe problem med å finne frem,
men London er den største storbyferien hittil, og må innrømme at jeg inne i mellom tenker
"Hva f*** har vi gjort?" :fnise:
Så greit med tips og råd fra alle som er erfarne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Haugenjenta skrev:

Mat! Vi må ha mat :P
Spørsmål 4: Hvor anbefaller dere god mat? Vi er åpne for alt!
Gjerne i nærheten av nevnte plasser og, samt Her Majesty's Theatre.
 

Prezzo rett over veien for Her Majesty's Theatre har god mat (hadde det i hvert fall for to år siden). Litt lenger oppenfor er det en som heter Bill's, her har ikke jeg vært selv enda, men synes det ser veldig bra ut og skal dit før musikal om noen uker :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, venus_ skrev:

Prezzo rett over veien for Her Majesty's Theatre har god mat (hadde det i hvert fall for to år siden). Litt lenger oppenfor er det en som heter Bill's, her har ikke jeg vært selv enda, men synes det ser veldig bra ut og skal dit før musikal om noen uker :) 

Oh, gi meg gjerne en tilbakemelding på Bill's når du er kommet tilbake :)
Hvilken musikal skal du se?
Blir "Phantom of the Opera" på oss :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Haugenjenta skrev:

Oh, gi meg gjerne en tilbakemelding på Bill's når du er kommet tilbake :)
Hvilken musikal skal du se?
Blir "Phantom of the Opera" på oss :hoppendeglad:

 

Gled deg, Phantom of the Opera er fantastisk bra. Ville helst se den igjen, men reisefølget er ikke helt enig så det blir Les Miserables på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, venus_ skrev:

 

Gled deg, Phantom of the Opera er fantastisk bra. Ville helst se den igjen, men reisefølget er ikke helt enig så det blir Les Miserables på oss.

Gjett om jeg gjør, London og "Phantom of the Opera" har vært min store drøm ganske lenge :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som blir redde når dette publiseres??

http://www.tv2.no/nyheter/8192011/

Må innrømme at jeg blir redd. Skal selv til Storbritannina neste måned, og jeg liker det ikke. Blir en shoppingtur med øyne i nakken tror jeg. Får håpe jeg klarer å slappe av.....

Anonymkode: 5d348...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det der hadde jeg lite lyst å lese, jeg skal dra om to uker. Det ødelegger litt gleden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, venus_ skrev:

Uff, det der hadde jeg lite lyst å lese, jeg skal dra om to uker. Det ødelegger litt gleden..

Ikke gøy å lese, nei. Men, samtidig er det slik verden er blitt og vi har ingen garanti for noe. 

Tror det beste er å bare reise å ha det gøy. Oddsen er tross alt veldig liten for at akkurat du/jeg blir rammet av terror.

Anonymkode: 5d348...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...